HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) - Deel 6

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 36.216 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerome! schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:31:
Ik durf me nog niet te wagen aan het overclocken, echter las ik wel op xda-devs dat er een AKU2 Qtek rom gelekt is, maar helaas is deze in het Frans. Dus voor de Franstalige tweakers neem http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=40458 hier eens een kijkje, voor de rest: afwachten geblazen :(
Wat is er zo speciaal aan die ROM dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 18:11:
[...]
Dat is dus niet helemaal waar. Ik heb al redelijk wat apperatuur geoverclocked :9 , maar de garantie is echt per unit verschillend.
Wat zeg ik dan? Zeg ik dat het voor alle apparatuur geldt? Ik zeg alleen dat Intel op (bepaalde voor de duidelijkheid) CPU's een 'ding' heeft zitten waaraan ze kunnen zien of ie is overleden aan overclocken. Zal natuurlijk niet op de oudere CPU's zijn, maar op de nieuwe in ieder geval wel. En het lijkt me stug dat Intel of AMD garantie gaat geven op apparatuur die niet volgens voorschrift is geïnstalleerd/gebruikt.

De uitspraak dat het helemaal niet waar is is een beetje overdreven, vind je niet? En heel wijs roepen dat je veel apparatuur hebt overclocked zegt mij in ieder geval geen reet. Ik ook, maar moet ik dat hier roepen ofzo? Ik heb ook brommers opgevoerd overigens, maar dat is alweer 25 jaar geleden...

Laten we hier overigens geen brede maatschappelijke discussie opzetten over de garantie van Intel/AMD of de zin/onzin van overclocken. Ik durf het op zich wel aan, maar ik stel gewoon dat het niet verstandig is als je bang bent voor je garantie. En ik weet eigenlijk niet of het op die kleine apparaatjes wel zo verstandig is. Ik kan niet even een grotere koeler erop zetten ;). En hoe de andere componenten erop reageren is ook onduidelijk. Straks komt er na 3 maanden ineens een klein rookwolkje uit...einde oefening. En dan gaan roepen om garantie natuurlijk...hmmm...ik laat 'm voorlopig maar even zo... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 06:33
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:55:
[...]
Wat is er zo speciaal aan die ROM dan?
Voor sommigen is het gebruik kunnen maken van een bluetooth stereo headset + de push email functie iets waar men op zit te wachten. Voor meer info http://www.pocketinfo.nl/artikel/5101

[ Voor 30% gewijzigd door Jerome! op 06-02-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

NetRipper schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:06:
[...]
Gelukkig loopt windows mobile 5 vast en/of reset ie ver voordat je processor doorbrandt... als je maar geleidelijke stapjes neem bij het overklokken (bij meer dan 240 mhz in ieder geval!). Toch weer een voordeel van het product van ms gevonden. ;)
Hoe bedoel je dat? MS 'ziet' toch niet dat de CPU aan het overlijden is? Is het niet dat ie crashed omdat de CPU al half lam is? Tenminste, bij een gewone PC wordt het systeem instabiel als je de zaak tever pushed of als een ander component (die ook harder mee moet lopen) het niet trekt. Lijkt me niet gezond als je systeem na verloop van tijd dat soort gedrag gaat vertonen. Is volgens mij een teken dat ie toch al beschadigd is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:02:
[...]

Wat zeg ik dan? Zeg ik dat het voor alle apparatuur geldt? Ik zeg alleen dat Intel op (bepaalde voor de duidelijkheid) CPU's een 'ding' heeft zitten waaraan ze kunnen zien of ie is overleden aan overclocken. Zal natuurlijk niet op de oudere CPU's zijn, maar op de nieuwe in ieder geval wel. En het lijkt me stug dat Intel of AMD garantie gaat geven op apparatuur die niet volgens voorschrift is geïnstalleerd/gebruikt.

De uitspraak dat het helemaal niet waar is is een beetje overdreven, vind je niet? En heel wijs roepen dat je veel apparatuur hebt overclocked zegt mij in ieder geval geen reet. Ik ook, maar moet ik dat hier roepen ofzo? Ik heb ook brommers opgevoerd overigens, maar dat is alweer 25 jaar geleden...

Laten we hier overigens geen brede maatschappelijke discussie opzetten over de garantie van Intel/AMD of de zin/onzin van overclocken. Ik durf het op zich wel aan, maar ik stel gewoon dat het niet verstandig is als je bang bent voor je garantie. En ik weet eigenlijk niet of het op die kleine apparaatjes wel zo verstandig is. Ik kan niet even een grotere koeler erop zetten ;). En hoe de andere componenten erop reageren is ook onduidelijk. Straks komt er na 3 maanden ineens een klein rookwolkje uit...einde oefening. En dan gaan roepen om garantie natuurlijk...hmmm...ik laat 'm voorlopig maar even zo... ;)

Even offtopic:
1. Je had het over "Pentium", dan denk ik meestal aan de eerste Pentium ;)
B. brommer opvoeren ≠ overclocken :P
D. Het is wel nuttig om hier over overclocken te praten, aangezien dit een tweakers forum is waar tweakers over juist dit soort dingen praten. Als het hier zelfs niet kan, waar dan nog wel?

Maar laten we maar ophouden met deze onnuttige discussie. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51

AirX

Tweak Guru

Yeah, dankzij OmapClock (240 250 260mhz ;)) kan ik eindelijk de streams van pocketpcmedia.nl vloeiend bekijken. TV kijken op MDA Vario = 8) Het maakt dus 100% zeker wat uit! (geluid was eerst choppy en beeld schokte heel erg)

Update: op 260 mhz kan ik Xvid films ongeconvert vanaf mijn netwerk (wifi) afspelen :D... dit is geweldig _/-\o_ (tijd om heatsinks te gaan bevestigen (of waterkoeling :9~ )
EDIT: bijna alles films draaien nu soepel... iig degenen die eerst net niet gingen. D

Dat hij weer op oude snelheid gaat na een standby vind ik alleen maar handig :).. gewoon voordat je een film draait even opstarten, ben je klaar zet je hem op standby en alles draait weer op de zuinige stand.
mphilipp schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:35:
[...]

Maar goed, laten we deze discussie hier beperken tot voor de Vario relevante opmerkingen. Wie legt 'm op de pijnbank?
Al gedaan })

[ Voor 126% gewijzigd door AirX op 06-02-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:43:
[...]
B. brommer opvoeren ≠ overclocken :P
Jij hebt duidelijk nog nooit een brommerd opgevoerd... :P Is precies hetzelfde, als je een beetje over concepten kunt nadenken tenminste.

Maar goed, laten we deze discussie hier beperken tot voor de Vario relevante opmerkingen. Wie legt 'm op de pijnbank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:59:
[...]

Is goed, ik zal er aan denken. :?

Niet te bijdehand ,meneer BMW. Ik geef alleen maar aan dat er net zo goed een nieuwe topic kan worden geopend over prijzen van dat ding. Er zijn nl nogal wat uitvoeringen en nog veel meer uiteenlopende prijzen. Met een nieuwe topic help je meer mensen dan in dit topic te gaan posten. Eggy heeft nl al meerdere malen geroepen dat dit topic niet voor prijzen bestemd is. Zo houden we de zaken wat duidelijker. Misschien een optie om eens een keer te lezen voordat je commentaar geeft. En fatsoenlijk Nederlands leren.
d'ohw.... lees mijn reactie nog eens... dan zie je dat ie meer sarcastisch bedoeld is, en niet serieus.... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-06 12:16
Op 240MHz heb ik geen last meer van het probleem dat je (met de originele ROM) geen foto's op 1.3MP in nachtmodus kan schieten. Werkt nu perfect. Verder lijkt TCPMP enorm te profiteren van de hogere snelheid..

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow ik heb sinds zondag m'n MDA Vario ben er heel enthousiast over.. heb heel dit topic doorgebladerd.. en wil m'n software updaten..vanwege de snelheid. Alleen zie door de hoeveelheid rommen niet meer welke ik moet nemen...

Ik heb nu: 1.6.2.2 <-- tmobile rom

en windows mobile 5.1.70

Welke versie rom is stabiel en met nederlandse taal? (al die qtek rommen zijn engels dat wil ik niet)

En heeft het nut om mijn windows mobile (OS) te updaten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-08 11:48
Appie_NL schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:43:
Op 240MHz heb ik geen last meer van het probleem dat je (met de originele ROM) geen foto's op 1.3MP in nachtmodus kan schieten. Werkt nu perfect. Verder lijkt TCPMP enorm te profiteren van de hogere snelheid..
Max overklok die ik haal is 276 Mhz. Op 288 loopt ie 10 sec. te ijlen en loopt dan vast.

276 Mhz op kamertemperatuur, strax maar ff in de koelkast leggen })
Vloeibaar stikstof anyone?

TCPMP draait echt veel beter. Op 276Mhz haal ik ruim 70% meer FPS bij de benchmark, maar het hele apparaat functioneerd echt veel beter! ben alleen benieuwd wat de batterij doet... :|

trouwens, standaard geeft het proggie aan dat de CPU op 180 draait ipv 195. Is dat bij jullie ook zo?

[ Voor 8% gewijzigd door 2xdehelft op 06-02-2006 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik lees net dat er een Parrot BT carkit is met een ingebouwde GPS ontvanger. De Parrot CK3300 Bluetooth Carkit heeft een display, net als de 3100:

Afbeeldingslocatie: http://www.parrot.biz/images/advanced_2.jpg

De GPS antenne is actief en moet met een draadje bevestigd worden op een plaats waar ie ongestoord signalen kan ontvangen. Dus perfecte ontvangst in de auto. Niet handig voor mensen die 'm buiten de auto ook willen gebruiken, maar toch interessant genoeg denk ik. Voor zover ik kan zien moet ie €220/230 opbrengen. Ik twijfel nog een beetje. Ik wil tzt wel een GPS dingetje hebben, maar dan moet ik ook wel een externe antenne aan kunnen sluiten ivm de coating op de voorruit. En buiten dat, met mijn huidige GSM heb ik ook een carkit met externe antenne op de voorruit en dat scheelt behoorlijk. In de parkeergarage krijg ik ineens wél ontvangst als ie de kit in gaat.

Maar wat ik ook graag wil is TMC ontvangst. Ik zie dat dat nog niet echt gemeengoed is op GPS ontvangers. Ik zie het wel beetje bij beetje komen. Die verkeersinfo vind ik echt wel belangrijk, want doorgaans zit ik op dezelfde route dus de weg weet ik wel. Maar file-info die een beetje actueel is, is wel erg handig. Zo kan ik nog eens een keer files proberen te ontlopen zonder te verdwalen... Iemand nog een goede tip voor een BT GPS muisje met TMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
2xdehelft schreef op maandag 06 februari 2006 @ 23:08:
[...]

<knip>
trouwens, standaard geeft het proggie aan dat de CPU op 180 draait ipv 195. Is dat bij jullie ook zo?
Jup, zie voor uitleg hier, 4e post van boven.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:35:
[...]

Jij hebt duidelijk nog nooit een brommerd opgevoerd... :P Is precies hetzelfde, als je een beetje over concepten kunt nadenken tenminste.

mee eens, einde discussie, maar je hebt wel gelijk; elke modificatie, software- of hardwarematig leidt tot einde garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
mphilipp schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:06:
[...]

Hoe bedoel je dat? MS 'ziet' toch niet dat de CPU aan het overlijden is? Is het niet dat ie crashed omdat de CPU al half lam is? Tenminste, bij een gewone PC wordt het systeem instabiel als je de zaak tever pushed of als een ander component (die ook harder mee moet lopen) het niet trekt. Lijkt me niet gezond als je systeem na verloop van tijd dat soort gedrag gaat vertonen. Is volgens mij een teken dat ie toch al beschadigd is.
Dat klopt. Ik doel er ook precies op dat windows mobile crasht. Net zoals windows al bij het minste geringste onstabiliteit al een blauw scherm geeft, reset windows mobile zichzelf lekker snel wanneer je pocket pc onstabiel wordt. Zo kun je dus snel zien wanneer je te ver ga met overklokken. ;)

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 15:54
Nog ff over dat OmapClock... bij mij gaat ie vanuit standby mode niet terug naar 180, maar blijft gewoon overclocked draaien. De performanceverschillen zijn op alle fronten duidelijk merkbaar :)

Zou het kunnen dat ie alleen terugschiet naar 180mhz als je het tooltje ook echt afsluit? Ik heb geen magicbutton oid meer op m'n vario zitten.

Heb de NL_Qtek rom btw.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX

AirX

Tweak Guru

ToMaSZ schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 08:43:
Nog ff over dat OmapClock... bij mij gaat ie vanuit standby mode niet terug naar 180, maar blijft gewoon overclocked draaien. De performanceverschillen zijn op alle fronten duidelijk merkbaar :)

Zou het kunnen dat ie alleen terugschiet naar 180mhz als je het tooltje ook echt afsluit? Ik heb geen magicbutton oid meer op m'n vario zitten.

Heb de NL_Qtek rom btw.
MagicButton ziet het programma niet draaien, dus ik denk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
AirX schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 09:23:
[...]

MagicButton ziet het programma niet draaien, dus ik denk van niet.
En wat zie je bij systeem --> geheugen --> actieve programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Kan iemand mij vertellen wat de goedkoopste BT GPS muis oplossing is voor de Vario ? ik heb inmiddels TOMTOM succesvol weten te installeren :D

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 15:46
Ik heb gistermiddag mijn Vario binnen gekregen. Hij mag echter meteen terug en daar baal ik echt van. Er lopen constant strepen over het scherm, heel irritant. Bovendien reageert het scherm niet goed. Er lijkt wel lucht tussen de toplaag en het scherm te liggen. Je voelt een bobbel en ik krijg het niet weg gestreken met bv mn vinger. Er blijft een bolling waardoor ik harder moet drukken.

Verder nog benieuwd of het iemand gelukt is om die Extended_Rom op te schonen. Mijn lukt het in elk geval niet. Zodra ik m hardreset staat alle meuk er gewoon weer. Rest mij niets anders handmatig vanaf bv storagecard te installeren. Ben alleen benieuwd of iemand anders hier ook last van heeft?

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soesje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08 21:36

Soesje

is ook zo

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:58:
@Soesje

is het je gelukt om een VPN verbinding op het UvT-Netwerk te krijgen? En zo ja, met die instellingen die je hebt beschreven. IT-service van de uni weet het ook al niet :r
Ik snap het niet helemaal. Hier thuis kan ik via @home wel met de UvT VPN internetten (WiFi). Maar op de uni komt er weer geen data door. Ik ga deze week nog ff op de UvT zelf kijken.

En de ITS desk hoef je nooit iets te vragen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 07-08 16:25

Ginz

Trek Superfly 5 powered

mkanon schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:11:
Kan iemand mij vertellen wat de goedkoopste BT GPS muis oplossing is voor de Vario ? ik heb inmiddels TOMTOM succesvol weten te installeren :D
Als je in de tijd dat je bovenstaande vraag had gesteld, nou even in de startpost had gekeken, dan had je daar een antwoord gevonden.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 00:51:
Ik lees net dat er een Parrot BT carkit is met een ingebouwde GPS ontvanger. De Parrot CK3300 Bluetooth Carkit heeft een display, net als de 3100:

[afbeelding]

De GPS antenne is actief en moet met een draadje bevestigd worden op een plaats waar ie ongestoord signalen kan ontvangen. Dus perfecte ontvangst in de auto. Niet handig voor mensen die 'm buiten de auto ook willen gebruiken, maar toch interessant genoeg denk ik. Voor zover ik kan zien moet ie €220/230 opbrengen. Ik twijfel nog een beetje. Ik wil tzt wel een GPS dingetje hebben, maar dan moet ik ook wel een externe antenne aan kunnen sluiten ivm de coating op de voorruit. En buiten dat, met mijn huidige GSM heb ik ook een carkit met externe antenne op de voorruit en dat scheelt behoorlijk. In de parkeergarage krijg ik ineens wél ontvangst als ie de kit in gaat.

Maar wat ik ook graag wil is TMC ontvangst. Ik zie dat dat nog niet echt gemeengoed is op GPS ontvangers. Ik zie het wel beetje bij beetje komen. Die verkeersinfo vind ik echt wel belangrijk, want doorgaans zit ik op dezelfde route dus de weg weet ik wel. Maar file-info die een beetje actueel is, is wel erg handig. Zo kan ik nog eens een keer files proberen te ontlopen zonder te verdwalen... Iemand nog een goede tip voor een BT GPS muisje met TMC?
Bellen en tegelijk GPS'en gaat niet als je PDA (Vario dit geval) maar 1 BT-kanaal per keer aan kan. Het is dan bellen of gebruik maken van je GPS. Iemand enig idee of de Vario van meerdere BT-kanalen is voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Kanon. Ik weet niet of het de goedkoopste is maar bij The Phone House hebben ze Nemerix ontvanger voor 89,99. Als je ook nog een oude telefoon inruil gaat er nog eens 10 euro van af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:32:
He Kanon. Ik weet niet of het de goedkoopste is maar bij The Phone House hebben ze Nemerix ontvanger voor 89,99. Als je ook nog een oude telefoon inruil gaat er nog eens 10 euro van af
Goedkoop is in dit geval ook wel weer duurkoop. In die goedkopere BT GPS dingen zit ook een goedkopere chipset of een accu die het 10 uurtjes uit houdt. Ik zou toch net ietsjes meer uitgeven zodat je een betere chipset hebt (bijv een SIRF III) en een accu die veel langer meegaat.

Het gezegde dan hang ik er een kabel aan die hem constant laad, is natuurlijk flauwekul aangezien het dan niet meer echt draadloos is he..... :/
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:28:
[...]

Bellen en tegelijk GPS'en gaat niet als je PDA (Vario dit geval) maar 1 BT-kanaal per keer aan kan. Het is dan bellen of gebruik maken van je GPS. Iemand enig idee of de Vario van meerdere BT-kanalen is voorzien?
Paar berichten terug heb ik vermeld dat ik tegelijkertijd de gps kan gebruiken en een headset. Echter als ik gebeld word of ga bellen dan valt het gps signaal weg. Het zou dus kunnen dat er idd maar 1 per keer een bluetooth verbinding kan bestaan. Alleen vreemd dat er wel dan twee apparaten aangesloten kunnen worden.

[ Voor 38% gewijzigd door Dukey op 07-02-2006 12:59 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 18:32

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Djoekie schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:56:
[...]

Paar berichten terug heb ik vermeld dat ik tegelijkertijd de gps kan gebruiken en een headset. Echter als ik gebeld word of ga bellen dan valt het gps signaal weg. Het zou dus kunnen dat er idd maar 1 per keer een bluetooth verbinding kan bestaan. Alleen vreemd dat er wel dan twee apparaten aangesloten kunnen worden.
Als ik onder weg ben en zowel TomTom met GPS aan heb staan en ook mijn headset gebruikt en ik wordt gebeld... Dan blijft alles gewoon werken... En dat met zowel bellen als gebeld worden.
Als het signaal zo weg vallen dan zou het meteen opvallen in TomTom, want dan wordt het display grijs.
En ook met gebeld worden, dan zie ik dat TomTom het geluid van zich zelf uitzet en na het gesprek gaat het gewoon weer aan en hoor ik TomTom weer.

Dus heb er eigenlijk geen last van.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-08 23:32
Djoekie schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:56:
[...]

Goedkoop is in dit geval ook wel weer duurkoop. In die goedkopere BT GPS dingen zit ook een goedkopere chipset of een accu die het 10 uurtjes uit houdt. Ik zou toch net ietsjes meer uitgeven zodat je een betere chipset hebt (bijv een SIRF III) en een accu die veel langer meegaat.

Het gezegde dan hang ik er een kabel aan die hem constant laad, is natuurlijk flauwekul aangezien het dan niet meer echt draadloos is he..... :/
Onzin wat betreft de Nemerix ontvangers. Die accu doet het bij mij minstens 20 uur. Ook is de chip gewoon goed. Ik heb nergens gelezen dat de Sirf 3 chip beter is.
Mijn ervaring met de Nemerix chip is dat een Sirf 3 chip niet beter kan zijn, simpelweg als je op je vario en in werkelijkheid steeds op dezelfde plek zit, kan het niet nog beter. Ook is de onvangst perfect (nog redelijke ontvangst als ik die ontvanger in het dashboardkastje gemikt heb!!)

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Maar kan ik ook een bedrade GPS ontvanger aansluiten ? die zijn een stukje goedkoper, en hebben ook niet het "batterijduur" probleem, welke kunnen in dat geval dan?

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

mkanon schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:33:
Maar kan ik ook een bedrade GPS ontvanger aansluiten ? die zijn een stukje goedkoper, en hebben ook niet het "batterijduur" probleem, welke kunnen in dat geval dan?
Heb in verschillende winkels gehoord dat dat niet gaat werken met de Vario... Ze raden stuk voor stuk aan om er een met Bluetooth te nemen.... en vooral de Adapt versies.... Maar er zijn er meer die werken met de Vario (of 9100).

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
ik heb zelf deze gehaald
http://gpsshop.nl/product/19348

bij pda shop was hij 79 (voor die prijs had ik die gehaald) bij gps shop was die blijkbar goedkoper 72 euro.
ding werkt perfect. het is voor zover ik gevonden heb de goedkoopste blue tooth gps reciever(nadruk"voor zover ik heb gevonden"

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:27
Hmm, het wordt steeds interessanter...

Iemand een idee hoe lang hij (de Wizard) het doet op accu met TomTom?
Met die bluetooth zou je in principe door de stad kunnen wandelen met GPS, da's op zich natuurlijk handig (vakantie bv.)!

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-08 07:56
Ik schat dat die met TomTom rond de 4 uur mee zal gaan, miss nog wel langer. Maar de accu houd het bij mij bij intensief (bellen, mailen, smsen, WiFi, BlueTooth) gebruik ook een dag vol. Miss dat er tegen die tijd dat het zomervakantie is, wel sterkere accus zijn uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToMaSZ schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:23:
[...]

Werkt hier top. Stabiel op 240MHz. Verschil van dag en nacht in snes9x. Gaat nu zelfs met geluid soepel!
TomTom merk ik weinig performanceverschil, behalve dat het opstarten aanzienlijk korter duurt.
Heb snes9x-1.43-win32.zip gedownload (open source, geen zorgen!) Maar hij wil niet starten op mjin vario.

Is er een speciale PPC versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:47:
[...]

Heb snes9x-1.43-win32.zip gedownload (open source, geen zorgen!) Maar hij wil niet starten op mjin vario.

Is er een speciale PPC versie?
Pocketsnes :) http://paqpark.nuclearfallout.net/projects/pocketsnes.php

Morphgear is ook goed speelgoed trouwens: http://www.spicypixel.com/snipsnap/space/start

[ Voor 13% gewijzigd door ToMaSZ op 07-02-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over pocketsnes:

I got the Qtek9100 also, but it doesn't crash, only when i want to "turn the screen landscape stretched right" it starts flashing and eventually crashes, then screen is normal "portrait" it sometimes works sometimes doesn't.

When the screen is set to "landscape stretch left" it works... but the screen is upside down compared to keyboard.

i tried Chrono trigger on the emu, it runs though slow.
If the screen could be tilted right there would be no problem i can live with some lag.

Jij ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-07 16:49
Kan iemand mij vertellen hoe ik makkelijk mijn CPU gebruik van mijn MDA Vario kan zien?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:50
dus ik zet die exe op mijn vario
? heeft het nog invloed waar ik hem zet? rom of sdkaart?

en moet je dat voor elk progie uitvoeren of is het runnen met een bepaald commando zodat heel mijn vario snel werkt en niet alleen skype of weet ik veel wat.??

ben benieuwd

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-08 01:38
Ik heb de oplossing om de handschrift herkenning aan te zetten op de NL rom versies:
Op basis van een draadje op xda-developers.com heb ik een cabje dat door een Tjech was gemaakt aangepast voor de Nederlandse roms:

Deze is eenvoudig te installeren:
Download enableRecognizersNL.CAB
Installeer deze en herstart je Wizard.

@Eggy: Kan je dit in de Mini-Faq opnemen en het cabje hosten bij je andere patches. Thanx

[ Voor 13% gewijzigd door birdibird op 07-02-2006 18:34 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdibird schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:56:
Ik heb de oplossing om de handschrift herkenning aan te zetten op de NL rom versies:
Op basis van een draadje op xda-developers.com heb ik een cabje dat door een Tjech was gemaakt aangepast voor de Nederlandse roms:

@Eggy: Kan je dit in de Mini-Faq opnemen en het cabje hosten bij je andere patches. Thanx
bedankt man! het werkt!
hier was ik toevallig vandaag naar op zoek :)

nu nog uitzoeken hoe ik dit als standaardinvoermethode kan kiezen, nu gaat ie als je de vario aan/uit zet weer terug naar het keyboard.
ik heb wel al deze link gevonden:
http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=BA_Hacks
ik moet dus een bepaalde waarde aan "HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\SIP
\DefaultIM" geven, maar ik kom er niet uit welke waarde :?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
birdibird schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:56:

Nice, toegevoegd aan de startpost en op mijn webspace gezet:

http://members.home.nl/pi...M/enableRecognizersNL.CAB

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Zijn de menus van de t-mobile mda vario roze of kan je dit ook veranderen in windows blauw of iets dergelijks. Veranderen dus zonder dingen te verwijderen maar gewoon door middel door een ander thema te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ja hoor, probeer maar

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Een kennis van mij werkt in de thuiszorg en is door haar werk veel op pad. Om zoveel mogelijk papierwerk tegen te gaan en om minder vaak naar het hoofdkantoor te hoeven reizen om bijv. werkroosters en patiëntgegevens te overleggen, hebben alle medewerkers van de organisatie recentelijk een Qtek 9100 in bruikleen gekregen.

De kennis vertelde dat bij de uitreiking en uitleg van het apparaat haar/hun gezegd werd, dat het apparaat mogelijk bankpasjes kan beschadigen i.v.m. verhoogde (magnetische?) straling ofzo. Exact kon ze het mij niet goed navertellen, maar in deze strekking is het wel geweest: "hou je Qtek ver van je bankpas, want anders gaat je bankpas kapot en is je pas dan niet meer te gebruiken', zo werd haar voorgehouden. En dat zou dus met een verhoogde straling van de Qtek te maken hebben, omdat daar een (extra) sterke chip in zit die die straling veroorzaakt, kreeg m'n kennis erbij te horen.

Weet iemand hier iets vanaf? En als dit verhaal inderdaad wel klopt, om wat voor straling gaat het hier dan en is deze ook voor onze gezondheid schadelijk? En verder: hoe zit dat eigenlijk met andere smartphones en/of pda's waar je ook mee kunt bellen?

[ Voor 5% gewijzigd door Thexder op 07-02-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Thexder schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:34:
Een kennis van mij werkt in de thuiszorg en is door haar werk veel op pad. Om zoveel mogelijk papierwerk tegen te gaan en om minder vaak naar het hoofdkantoor te hoeven reizen om bijv. werkroosters en patiëntgegevens te overleggen, hebben alle medewerkers van de organisatie recentelijk een Qtek 9100 in bruikleen gekregen.

De kennis vertelde dat bij de uitreiking en uitleg van het apparaat haar/hun gezegd werd, dat het apparaat mogelijk bankpasjes kan beschadigen i.v.m. verhoogde (magnetische?) straling ofzo. Exact kon ze het mij niet goed navertellen, maar in deze strekking is het wel geweest: "hou je Qtek ver van je bankpas, want anders gaat je bankpas kapot en is je pas dan niet meer te gebruiken', zo werd haar voorgehouden. En dat zou dus met een verhoogde straling van de Qtek te maken hebben, omdat daar een (extra) sterke chip in zit die die straling veroorzaakt, kreeg m'n kennis erbij te horen.

Weet iemand hier iets vanaf? En als dit verhaal inderdaad wel klopt, om wat voor straling gaat het hier dan en is deze ook voor onze gezondheid schadelijk? En verder: hoe zit dat eigenlijk met andere smartphones en/of pda's waar je ook mee kunt bellen?
Ik meen me te herinneren dat dat met het magneetje te maken had wat de positionering van je display regelt bij het uitschuiven van je toetsenbord. En magneetjes en bankpasjes ;(

[ Voor 79% gewijzigd door Jerome! op 07-02-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:22:
[...]

bedankt man! het werkt!
hier was ik toevallig vandaag naar op zoek :)

nu nog uitzoeken hoe ik dit als standaardinvoermethode kan kiezen, nu gaat ie als je de vario aan/uit zet weer terug naar het keyboard.
ik heb wel al deze link gevonden:
http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=BA_Hacks
ik moet dus een bepaalde waarde aan "HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\SIP
\DefaultIM" geven, maar ik kom er niet uit welke waarde :?
HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\SIP\DefaultIM

Voor Block Recognition (Graffiti Palm stijl) gebruik je:
{42429691-AE04-11D0-A4F8-00AA00A749B9}

Voor Letter Recognition (Jot CIC stijl) gebruik je:
{42429690-AE04-11D0-A4F8-00AA00A749B9}

@Eggy: Dit kan ook wel gelijk bij dezelfde Mini-Faq. Je noemde daar trouwens Transcriber, maar die wordt met dit cabje niet geinstalleerd. Alleen Block- en Letter Recognition

[ Voor 16% gewijzigd door birdibird op 07-02-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-01-2024
Betreft magnetische kracht Wizard:

Let vooral op de 4 magneten van het tasje ze hebben onlangs m'n krediet van
een betaald parkeertiket verorberd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:59:
Vraagje: Zijn de menus van de t-mobile mda vario roze of kan je dit ook veranderen in windows blauw of iets dergelijks. Veranderen dus zonder dingen te verwijderen maar gewoon door middel door een ander thema te kiezen.
Iemand?

Modbreak:Het antwoord staat direct onder jouw originele post met deze vraag. Verder is het niet de bedoeling dat je een vraag zo snel een schop verkoopt wanneer je nog geen antwoord gekregen hebt, ook al is dat in deze situatie niet het geval. Ja, je kunt van thema wisselen, het blauwe thema is standaard beschikbaar als optie.

[ Voor 44% gewijzigd door Eggy op 07-02-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
Hier heeft mijn T-Mobile Vario een blauwe skin, die roze zooi kan je vrij eenvoudig uitzetten bij Instellingen -> Vandaag. Alleen om van de T-Mobile dialer af te komen heb ik geloof ik een registryhack uitgevoerd (zie OP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
mkanon schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:33:
Je hebt wel het 'batterij duur' probleem. Het is een aanslag op die accu van de wizard. Die bedrade gps muizen vragen ook stroom.
Verder kijk maar eens op de testen bij Pocketinfo.nl. Je zult zien in testen dat de Nemerix ontvangers 2x zolang mee gaan als Sirf 3. Al hoewel ik niet weet hoe krachtig de accu's van de Sirf 3 zijn. Bij 1 stond dat er wel bij dat er een 300 mAh in zat en dat die maar 3 uur mee ging. In de Nemerix GPSsen zit een 930 mAh accu (zelfde als die van Nokia).
Verder ontlopen ze elkaar niet veel.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudi Vader op 07-02-2006 20:06 . Reden: typo's ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX

AirX

Tweak Guru

Eggy schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:55:
[...]

Nice, toegevoegd aan de startpost en op mijn webspace gezet:

http://members.home.nl/pi...M/enableRecognizersNL.CAB
Wat is nu het echte verschil tussen deze cab en de transcriber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
AirX schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:07:
[...]

Wat is nu het echte verschil tussen deze cab en de transcriber?
Transcriber is volgens mij een heel woord schrijven op het hele scherm terwijl hier onder in het scherm een stukje wordt afgebeeld waar je wat kan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07 22:39

Struis

Tis wat he.....

BadBoy18 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:00:
[...]

helaas werkt deze niet. want de provider instellingen staat er niet goed in.

hieronder mijn handleiding :

//// handleiding ff weg gehaald :) ////

suc6.
eeehm misschien gekke vraag maarre hoe maakt hij verbinding?? via gprs ??
Ik heb namelijk via t-mobile die aanbieding van iets minder dan 10 euro onbeperkt internetten en ik hoop dat hij dan via dat verbinding maakt :)

Verder super die handleiding werkt goed :)

[ Voor 5% gewijzigd door Struis op 07-02-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand zo welke files bij de bluetooth stack horen?

Ben nu bezig de aku2 stack te rippen uit de franse rom voor ons, en ik moet weten welke files ij de stack horen, welke bij de manager, en hoe ik dit alles kan controleren met versie nummers...
Een custom rom met aku2 is dan zo gefixt als ik dit alles weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudiVader schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:14:
[...]

Transcriber is volgens mij een heel woord schrijven op het hele scherm terwijl hier onder in het scherm een stukje wordt afgebeeld waar je wat kan schrijven.
Ik heb de cab geinstalleerd en een softreset uitgevoerd. En ik kan inderdaad bij de invoer instellingen nu Letter recognizer kiezen en instellingen veranderen. Hoe kan ik nu de invoermethode opslaan en gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdibird schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:51:
[...]

@Eggy: Dit kan ook wel gelijk bij dezelfde Mini-Faq. Je noemde daar trouwens Transcriber, maar die wordt met dit cabje niet geinstalleerd. Alleen Block- en Letter Recognition
dit wordt idd als voorbeeld op die site genoemd, maar daar staat ook duidelijk dat je die niet voor elke device kan gebruiken omdat deze per device verschillen.
en als k naar de waarde van het keyboard kijk die nu dus is ingesteld in mijn registry, komt deze dus idd ook niet overeen met de waarde die op die site gegeven wordt.
er staat trouwens wel hoe je de juiste waarde zou kunnen vinden: "can be found in CLSID look for the Key with "IsSIPInputMethod" Subkey" maar ik krijg dit op mijn vario niet gevonden.

edit:
ik heb het even geprobeerd, en het werkt helaas niet...
na het opstarten werkt zo goed als niets meer en kun je eigenlijk niets opstarten behalve total commander :(
je hebt nu ook totaal geen invoer mogelijkheden meer maar via een omweg gelukkig toch nog originele waarde kunnen toekennen en dus werkt mn vario nog wel :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja, weet iemand dan hoe ik bij de files van een .nbf kan komen?
Een .nba is geen probleem, een .bin is geen probleem, maar ik kan geen .nba of .bin krijgen zonder de Franse rom daadwerkelijk te installeren op mijn wizard.
Ik heb een vermoeden dat ik aku 2 gewoon werkend kan krijgen, aangezien ik weet waar ik moet zoeken en hoe, het is een kwestie van de dll's uitzoeken en kijken of er het register nog wijzigingen zijn aangebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:50:
Nouja, weet iemand dan hoe ik bij de files van een .nbf kan komen?
Een .nba is geen probleem, een .bin is geen probleem, maar ik kan geen .nba of .bin krijgen zonder de Franse rom daadwerkelijk te installeren op mijn wizard.
Ik heb een vermoeden dat ik aku 2 gewoon werkend kan krijgen, aangezien ik weet waar ik moet zoeken en hoe, het is een kwestie van de dll's uitzoeken en kijken of er het register nog wijzigingen zijn aangebracht...
Neem even een kijkje op http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=40458 als je daar nog niet geweest bent om daar een oproep te doen aan de mensen om hun rom te backuppen, of anders kanje via http://buzzdev.net misschien in contact komen met Buzz en of Housekeeper de mensen die hem geupload hebben, om wat tips te krijgen.

Mocht dit niet echt lukken, dan wil ik eventueel wel die Franse rom op mijn Vario zetten en hem dan exporteren als nbf (tenminste ik neem aan dat dat kan via aWizard?) Maar dat kan niet voor vrijdag, misschien donderdag omdat ik hem dan nog nodig heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scaw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 12:51
Een nieuw handig stukje software van de mannen van XDA Developers. Installeer de software in je Extended ROM en geef in de config een telefoonnummer op. Als je toestel nu ooit gestolen wordt zal de dief de owner information aanpassen en/of een hard reset uitvoeren. De software detecteert dat, en stuurt SMSjes naar het in de config opgegeven nummer. In dat SMSje staat in ieder geval vanaf welk telefoonnummer (het nummer van de nieuwe "eigenaar") het SMSje komt, en als de owner information gewijzigd is zal ook deze wijziging zichtbaar zijn.

Daarmee moet je de politie toch vrij eenvoudig tot actie over kunnen laten gaan ;)

Meer info en download: HTC Wizard Blog

There is no spoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik heb twee problemen. Erste is dat ik via bluetooth niet altijd een bestand kan verzenden of ik moet het vaak proberen dat het dan een keer wilt werken. Terwijl ik alle instellingen heb staan zoals in het gebruikershandleiding.

De instelling 'apparaat uitschakelen indien niet gebruikt gedurende' heb ik op 1 minnuut staan. Nu ben ik sinds kort van TomTom overgestapt naar Navigon5. Als ik Navigon gebruik gaat de telefoon na 1 minuut op standby, bij tomtom gebeurde dit nooit. Hebben meer mensen hier last van? Eventueel een oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo, vandaag ook mijn Variootje in ontvangst genomen en ben al lekker bezig. Ik denk dat ik deze week een beetje aan het ding ga wennen en verschillende apps checken. Volgende week ga ik dan aan de slag met een andere ROM en andere customization.

Waar ik even mee bezig ben geweest is het verbinden met mijn WLAN. Op zich een fluitje en ik weet op zich ook wel wat ik moet doen, maar ik krijg de WEP key er niet in. Ik heb een 3-dubbele beveiliging, gebasseerd op een onbekend (niet meegezonden) SSID, MAC Address beperking én een 128bits WEP key. Sowieso baalde ik er al van dat ie niet met een passphrase om kan gaan. Kan ik die hele lange key in gaan tikken. Nog een truukje geprobeerd door de key aan mezelf te mailen zodat ik 'm op de Vario kan copy/pasten. Maar dat doet ie niet. Ik kan wel copy/pasten in Word zelf, maar in de netwerk setup heeft ie 'm niet tot zijn beschikking. Ik heb een paar keer geprobeerd om die key in te tikken, maar hij kan steeds maar niet connecten. Nu ik de key weggehaald heb, doet ie het wel, maar irri is het wel natuurlijk... Weet iemand een goede manier om die key er fatsoenlijk in te krijgen?

of moet ik de manual gaan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thexder schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:34:

Ik heb vandaag ook een splinternieuwe Qtek 9100 aangeschaft. Ik heb meteen een screenprotector aangebracht en met een bankpasje glad gestreken |:(

Hopelijk doet ie t nog :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 14:01

Luppie

www.msxinfo.net

Het schijnt dat het schuifmechanisme van het toetsenbord een magneetje gebruikt om te detecteren of ie open of dicht staat. Magneet + Bankpas = Geen slimme aktie ;)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NetRipper schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:32:
Voor de mensen die zich willen wagen aan het overklokken van hun HTC Wizard: ik heb weer es wat rondgezocht en ben een programaatje "OmapClock" tegengekomen, gevonden op dit forum.

Er staat een link naar de zip:
ftp://xda:xda@ftp.xda-dev...d/Misc/OmapClock_v0.2.zip

Bij mij werkt het in ieder geval! Ik heb alleen geen applicaties waar ik het mee kan testen, op tomtom na.
2xdehelft schreef op maandag 06 februari 2006 @ 23:08:
[...]
Max overklok die ik haal is 276 Mhz. Op 288 loopt ie 10 sec. te ijlen en loopt dan vast.

276 Mhz op kamertemperatuur, strax maar ff in de koelkast leggen })
Vloeibaar stikstof anyone?

TCPMP draait echt veel beter. Op 276Mhz haal ik ruim 70% meer FPS bij de benchmark, maar het hele apparaat functioneerd echt veel beter! ben alleen benieuwd wat de batterij doet... :|

Volgens mij moet iedereen wel even weten hoe briljant dit progje is! TCPMP loop tinderdaad briljant veel sneller, en een zwaar spel als Worms draait ineens prima!

Hier wat benchmark resultaten:

TCPMP Version 0.71 Benchmark Results

Average Speed 130.04%
Video Frames 3065
Audio Samples 2976060
Amount of Data 3333 KB

Bench. Time 1:34.279
Bench. Frame Rate 32.51
Bench. Sample Rate 31566
Bench. Data Rate 290 kbit/s

Original Time 2:02.599
Original Frame Rate 25.00
Original Sample Rate 24000
Original Data Rate 223 kbit/s

Clock speed 170 Mhz
zonder overclocken, dus op normale snelheid

Average Speed 157.13%
Video Frames 3260
Audio Samples 3167408
Amount of Data 3519 KB

Bench. Time 1:22.990
Bench. Frame Rate 39.28
Bench. Sample Rate 38166
Bench. Data Rate 347 kbit/s

Original Time 2:10.399
Original Data Rate 221 kbit/s

Clock speed 203 Mhz

Overgeclockt naar 216Mhz

Average Speed 194.15%
Video Frames 3290
Audio Samples 3202552
Amount of Data 3553 KB

Bench. Time 1:07.782
Bench. Frame Rate 48.54
Bench. Sample Rate 47248
Bench. Data Rate 429 kbit/s

Original Time 2:11.599

Clock speed 250 Mhz
Overgeclockt naar 264 Mhz, hierna heb ik zonder problemen een aantal potjes Worms World Party gespeeld!

Average Speed 201.37%
Video Frames 3170
Audio Samples 3088394
Amount of Data 3421 KB

Bench. Time 1:02.968
Bench. Frame Rate 50.34
Bench. Sample Rate 49047
Bench. Data Rate 445 kbit/s

Original Time 2:06.799

Clock speed 260 Mhz
Overgeclockt naar 276 Mhz, maar nog geen 10 seconden na deze benchmark liep de Wizard vast!

Nogmaals even alles op een rij:

Download Omap, kopieer het naar je storage card, of geheugen, en plaats de volgende shortcuts in je \Windows\Start Menu\ folder. Werkt als een trein!

\Storage Card\Program Files\OmapClock\OmapClock.exe -clock 264
zet de cpu op 264, zonder dat het programma in beeld komt

\Storage Card\Program Files\OmapClock\OmapClock.exe -clock 264 -launch "\Storage Card\Program Files\TCPMP\player.exe" -restore
start TCPMP op en zet de cpu op 264. Als je TCPMP sluit, gaat de cpu weer op 180

\Storage Card\Program Files\OmapClock\OmapClock.exe -clock 264 -launch "\Program Files\Navigator\TomTom Navigator.exe" -restore
idem, voor tomtom

264 Mhz is het snelste wat bij mij blijft werken. Daarboven gaat ie eerst een beetje hikken, en loopt daarna vast. Een soft resetje start hem daarna weer gewoon op!

De cpu klok gaat automatisch terug naar 180Mhz als je even de aan/uit knop indrukt, kortom naar standby gaat. Je kunt dus even je klok omhoog gooien voor een zware applicatie, en daarna weer rustig naar de 180 terug gaan. Vooralsnog heeft dit bij mij geen rampzalige batterij verslinding tot gevolg, of oververhitting.

Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Eggy schreef in de TS:
[...]

1) Ga naar de volgende registry entry:

"HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Sip"

2) Wijzig de waarde van de "DefaultIm" key met de functie die jouw voorkeur heeft:

Block Recognizer: {42429691-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}
Letter Recognizer: {42429667-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}

[...]
@Eggy: Je heb het verkeerde gequote, de string van de Letter Recognizer is niet correct.
Quote svp mijn originele post hieronder, daarin staat de correcte string die uit mijn cabje komt. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:30:
[...]

dit wordt idd als voorbeeld op die site genoemd, maar daar staat ook duidelijk dat je die niet voor elke device kan gebruiken omdat deze per device verschillen.
en als k naar de waarde van het keyboard kijk die nu dus is ingesteld in mijn registry, komt deze dus idd ook niet overeen met de waarde die op die site gegeven wordt.
er staat trouwens wel hoe je de juiste waarde zou kunnen vinden: "can be found in CLSID look for the Key with "IsSIPInputMethod" Subkey" maar ik krijg dit op mijn vario niet gevonden.

edit:
ik heb het even geprobeerd, en het werkt helaas niet...
na het opstarten werkt zo goed als niets meer en kun je eigenlijk niets opstarten behalve total commander :(
je hebt nu ook totaal geen invoer mogelijkheden meer maar via een omweg gelukkig toch nog originele waarde kunnen toekennen en dus werkt mn vario nog wel :)
Op die site staan inderdaad niet de goede strings voor de Wizard.
De correcte strings voor de recognizers staan in de post hierboven, deze strings zijn in het cabje ook gebruikt en kan je idd terugvinden onder HKCR\CLSID

[ Voor 12% gewijzigd door birdibird op 08-02-2006 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Billiard Master van www.Mobirate.com

* Bluetooth multiplayer (play against your friend)

Bluetooth is only supported on PocketPC devices with
Broadcom(WIDCOMM) drivers v1.4 or later. This should be true on almost all PocketPC devices.
To check the version of Bluetooth goto Bluetooth settings->About

Ik wil dit spelletje heel graag multiplayer spelen. Volgens mij heeft WM5 geen Broadcomm Driver stack: multiplayer werkt helaas niet op mijn wizard. Iemand een idee om dit toch voor elkaar te krijgen?

Bij een ander mooi multiplayer Bluetooth spel lukt het me ook niet om te multiplayeren:

http://www.dkmsoftware.com/PocketSudokuSniper.htm

Iemand een idee waarom het hierbij niet lukt?

(je kunt hier wel in en uitgaande poorten instellen, maar als ik met een andere wizard probeer te connecten blijft er "waiting" staan. incoming poort op allebei open gezet en zelfde gekozen in het menu van sniper. outgoing kon ik niet open zetten)

alvast bedankt voor de hulp!

//Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Laatst online: 02-07 15:15

lampie1979

Hoepla!

Voor de mensen die de wizard standaard overclocked willen hebben:

Hope this helps those having issues with all the pages of instructions here:

Instructions for overclocking Wizard (tested on QTEK 9100). Use at your own risk!

1. Download the following file and unzip. Save the OmapClock.exe to your \Windows folder on your device: http://forum.xda-developers.com/download.php?id=9181

2. Open File Explorer on your device and open Omapclock.exe. Find the maximum speed that your device will handle without locking up. On each test, test all applications you use. This is important because once you place this in your startup, it will load up automatically and could cause your device to stop responding! 252Mhz works for me. Suspending the device at this point will cause the speed to be reset back to default. Execute Windows\OmapClock.exe again if this happens and you want to continue testing.

3. Download and install Resco File Explorer 2005: http://resco.net

4. Open Resco Explorer and go to the \Windows folder. Locate the OmapClock.exe file and hold the stylus on this file until menu pops. Choose “Copy”.

5. Now browse to \Windows\Startup then hold stylus in an empty area and when menu pops, choose paste shortcut.

6. Hold the stylus on the newly created OmapClock shortcut and choose Properties then click the Shortcut tab.

7. Target should be: “\Windows\OmapClock.exe” –clock 252
Change the 252 to the clock speed you tested in step 2 above.

8. Soft reset and test. Suspending the device will reset the device back to the default speed. This is a secondary test to make sure the device does not lock up!

9. Download and install DinarSoft MemMaid: http://www.handango.com/P...productId=123995&R=123995

10. Open MemMaid and choose the Notification queue button/tab on the bottom (second from left) then click the ADD button.

11. For Program, click the browse button and browse to the shortcut you created in steps 5-7. The location of the shortcut is \Windows\Startup.

12. From the event dropdown choose “The device woke up”.

13. Click Add.

14. Soft reset and you are done. The Clock speed will remain at the specified speed you specified in step 7 even when the device comes out of suspend.

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lampie1979 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 04:35:

Instructions for overclocking Wizard (tested on QTEK 9100). Use at your own risk!

1. Download the following file and unzip. Save the OmapClock.exe to your \Windows folder on your device: http://forum.xda-developers.com/download.php?id=9181

2. Open File Explorer on your device and open Omapclock.exe. Find the maximum speed that your device will handle without locking up. On each test, test all applications you use. This is important because once you place this in your startup, it will load up automatically and could cause your device to stop responding! 252Mhz works for me. Suspending the device at this point will cause the speed to be reset back to default. Execute Windows\OmapClock.exe again if this happens and you want to continue testing.

4. Open Resco Explorer and go to the \Windows folder. Locate the OmapClock.exe file and hold the stylus on this file until menu pops. Choose “Copy”.

5. Now browse to \Windows\Startup then hold stylus in an empty area and when menu pops, choose paste shortcut.

6. Hold the stylus on the newly created OmapClock shortcut and choose Properties then click the Shortcut tab.

8. Soft reset and test. Suspending the device will reset the device back to the default speed. This is a secondary test to make sure the device does not lock up!

9. Download and install DinarSoft MemMaid: http://www.handango.com/P...productId=123995&R=123995

10. Open MemMaid and choose the Notification queue button/tab on the bottom (second from left) then click the ADD button.

11. For Program, click the browse button and browse to the shortcut you created in steps 5-7. The location of the shortcut is \Windows\Startup.

13. Click Add.

14. Soft reset and you are done. The Clock speed will remain at the specified speed you specified in step 7 even when the device comes out of suspend.
en weg garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:40:
[...]

Over pocketsnes:

I got the Qtek9100 also, but it doesn't crash, only when i want to "turn the screen landscape stretched right" it starts flashing and eventually crashes, then screen is normal "portrait" it sometimes works sometimes doesn't.

When the screen is set to "landscape stretch left" it works... but the screen is upside down compared to keyboard.

i tried Chrono trigger on the emu, it runs though slow.
If the screen could be tilted right there would be no problem i can live with some lag.

Jij ook last van?
Ja en nee :)

Het scherm wil niet de 'goeie' kant op draaien, dus landscape stretch right. Als je het scherm andersom draait, zit het toetsenbord erboven. Even de knopjes anders toewijzen en het speelt eigenlijk heel lekker met het toetsenbord aan de bovenkant. Ligt lekker in de hand, net als een echte snes controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-07 16:49
Dag mensen,

van het weekend heb ik de trial van Phone Dashboard (http://www.hudsonmobile.com/products/phodash/index.html) geinstalleerd om bij te houden hoeveel minuten ik verbel. Phone Dashboard is een Today plugin die dit soort informatie weergeeft.

Echter: sinds dat ik dit progje heb geinstalleerd wordt mijn batterij echt leeg geslurpt en het lijkt wel of alles trager gaat. Ik heb dus het vermoeden dat mijn CPU constant wordt belast. Heeft iemand hier ervaring mee en is (zoals ik al eerder heb gepost) er een progje dat mijn CPU usage kan weergeven zodat ik het een en ander kan controleren?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

RudiVader schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:10:
[...]

Onzin wat betreft de Nemerix ontvangers. Die accu doet het bij mij minstens 20 uur. Ook is de chip gewoon goed. Ik heb nergens gelezen dat de Sirf 3 chip beter is.
Mijn ervaring met de Nemerix chip is dat een Sirf 3 chip niet beter kan zijn, simpelweg als je op je vario en in werkelijkheid steeds op dezelfde plek zit, kan het niet nog beter. Ook is de onvangst perfect (nog redelijke ontvangst als ik die ontvanger in het dashboardkastje gemikt heb!!)
Ik gebruik zelf de Adapt AD500, dus ik ken de nemerix persoonlijk 8) . En de mijne is iets duurder dan de gestelde 89 euro. Aan de andere kant is een Sirf III toch echt beter kan ik je vertellen. Met de nemerix als ik een brug onder door rij valt even het signaal helemaal weg om vervolgens wel weer snel volledig op te pikken (verder heb ik wel altijd een 8 sattelieten in zicht). Dus je merkt er niks van, het valt alleen op. Kennis van me met een tomtom bluetooth antenne (Sirf III) heeft dit verschijnsel niet, tevens kan hij binnenshuis "navigeren" (dat lukt mij alleen op de zolder). Niet nuttig, maar geeft wel aan dat een Sirf III gevoeliger is.

Maaruh ik hang ook rond op pocketinfo.nl en daar weten ze wel wat meer wat dit onderwerp betreft, ik hoef niemand hier te overtuigen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 17:35

QuasaR

One ring to rule them all

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:52:
Zou het wel leu kvinden om te horen, had destijds een tooltje op de palm die dit perfect deed maar sinds mijn eerste pocket pc mis ik dit wel...
PaPi36 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:20:
Als Palm gebruiker die net over is gestapt naar de SPV M3000 en dus ook voor het eerst met Windows Mobile in contact kom.......

Is er een programma beschikbaar wat de Palm Calendar (v5) op de Windows Mobile 5 simuleert???

Het weekoverzicht bij Palm is namelijk vele malen beter omdat je gewoon de teksten kunt lezen. Nu moet ik het doen met gekleurde vakjes en erop klikken om te lezen wat het nu exact is. Dat geeft een behoorlijk onbruikbaar weekoverzicht.
En alle andere mensen die hun Palm programma's missen zou ik eens willen wijzen op het volgende artikel.

http://www.pocketinfo.nl/artikel/5199

Quote van de site
StyleTap is een programma waarmee je Palm software kan draaien op je Windows Mobile device. In deze nieuwe versie is er officieel support voor Windows Mobile 5.0 devices en vierkante schermen ingebouwd. Met meer dan 20.000 applicaties voor Palm PDA's en StyleTap vergroot je de mogelijkheden van je Pocket PC.

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Yup het is zover, een romupdate in WWE met AKU2
http://forum.xda-develope...topic.php?p=225884#225884

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

AKU2..???
wat is dat.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dan moet je even de link volgen en eea lezen... ;)

Het is de update van Windows Mobile 5.0. Zo uit het hoofd ondersteunt ie dan push-mail en headset profiles.

Ik vraag me alleen af: zo te zien (maar ik heb effe snel gekeken) zijn dit aangepaste versie van de Franse die al een paar dagen circuleert. Ik hoorde daarover dat ie vreselijk te lijden heeft onder memory leaks. Volgens mij is het verstandig om eerst goed te informeren. Ik installeer liever een officiele versie dan een aangepast beta release... Op zich wel leuk om te testen, zolang je nog terug kunt.

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 08-02-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

13. Click Add.

Kan iemand zeggen of dit inderdaad goed werkt..... En op welke snelheid...
Ben eerst even nieuwsgierig of het goed werkt voordat ik het ga doen... :)

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supernova schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:36:
[...]
.... En op welke snelheid...

:/

Je zal zelf moeten testen, maximum kloksnelheid zal per processor verschillen...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:39:
[...]

:/
Dat heb ik ook wel gelezen.... Maar voor elke Vario kan de snelheid verschillend wezen.. Dus wil alleen weten welke snelheden er gebruikt zijn die stabiel lopen..

En natuurlijk of dit verder werkt,dat als je hem in standby zet en dat hij daarna niet meteen weer op de default MHz staat...

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supernova schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:44:
[...]

Dat heb ik ook wel gelezen.... Maar voor elke Vario kan de snelheid verschillend wezen.. Dus wil alleen weten welke snelheden er gebruikt zijn die stabiel lopen..
Daarom juist, stel er posten nu een aantal mensen dat ze stabiel op 250 mhz (pak em beet) draaien, dan hoeft het toch nog niet te betekenen dat het bij jou, met jouw device en jouw applicaties, ook werkt.

Straks komt er rook uit en dan krijgen die mensen zeker de schuld...?

Ik zou zeggen probeer het uit... 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Laatst online: 08-08 17:35

QuasaR

One ring to rule them all

Scaw schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:07:
Een nieuw handig stukje software van de mannen van XDA Developers. Installeer de software in je Extended ROM en geef in de config een telefoonnummer op. Als je toestel nu ooit gestolen wordt zal de dief de owner information aanpassen en/of een hard reset uitvoeren. De software detecteert dat, en stuurt SMSjes naar het in de config opgegeven nummer. In dat SMSje staat in ieder geval vanaf welk telefoonnummer (het nummer van de nieuwe "eigenaar") het SMSje komt, en als de owner information gewijzigd is zal ook deze wijziging zichtbaar zijn.

Daarmee moet je de politie toch vrij eenvoudig tot actie over kunnen laten gaan ;)

Meer info en download: HTC Wizard Blog
Geprobeerd maar hij werkt bij mij niet op de wizard.
Alle files staan in de juiste dir maar hij verstuurd het sms-je niet.

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:49:
[...]

Daarom juist, stel er posten nu een aantal mensen dat ze stabiel op 250 mhz (pak em beet) draaien, dan hoeft het toch nog niet te betekenen dat het bij jou, met jouw device en jouw applicaties, ook werkt.

Straks komt er rook uit en dan krijgen die mensen zeker de schuld...?

Ik zou zeggen probeer het uit... 8)
Uit proberen Tuurlijk doe ik dat. Maar een beetje een richtlijn kan nooit kwaad.... Weet ik in ieder geval hoe ver ik zou kunnen gaan...

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
supernova schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:57:
[...]

Uit proberen Tuurlijk doe ik dat. Maar een beetje een richtlijn kan nooit kwaad.... Weet ik in ieder geval hoe ver ik zou kunnen gaan...
Bij mij stabiel tot iig 262 (geloof ik) MHz, maar geen merkbaar verschil met 240 dan. Heb dus nu een aantal apps (tomtom, morphgear, ozi, tcpmp) met omapclock shortcuts.

Weet iemand trouwens hoe ik een icoon van een shortcut kan aanpassen op de vario? Als ik Tomtom via omapclock wil starten, krijgt m'n shortcut het omapclock icoontje. Sniezomooi in iLauncher op mn today-scherm... zeker niet als je meer apps wilt starten op deze manier...

[ Voor 55% gewijzigd door ToMaSZ op 08-02-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

13. Click Add.

Ok... even uitgeprobeerd en dit werkt inderdaad perfect.. Mijn Vario draait nu permanent op 252MHz... :P

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 11-08 13:45

13. Click Add.

Voor velen misschien logisch maar ik moest toch even zoeken:
stap 14 is in ieder geval op de mda hem uitzetten met de knop aan de bovenkant en niet met de pen een soft reset.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
bing69 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:41:
[...]

Voor velen misschien logisch maar ik moest toch even zoeken:
stap 14 is in ieder geval op de mda hem uitzetten met de knop aan de bovenkant en niet met de pen een soft reset.
BLIND!! Zie ik het helemaal onder aan het documentje staan!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Heb hem vanmiddag opgezet omdat ik een vrij oude ROM erop had en dit was natuurlijk een buitenkansje. Ik had eerst een 1.3.2.3 NL Mda Vario en het is nu 2.8.7.1 WWE Qtek 9100. Buiten dat hij nu engels is (stoorde me toch wel aan dat nederlands), ben ik helemaal af van dat Tmobile gedoe. M'n bluetooth probleem is ook verdwenen (geen twee apparaten tegelijk). Tevens is hij wat sneller weer geworden. etc etc.

Der staat idd bij dat het de franse ROM is, welke vervolgens is aangepast om Engels te krijgen, maar hij werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-01-2022
Struis schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:38:
[...]

eeehm misschien gekke vraag maarre hoe maakt hij verbinding?? via gprs ??
Ik heb namelijk via t-mobile die aanbieding van iets minder dan 10 euro onbeperkt internetten en ik hoop dat hij dan via dat verbinding maakt :)

Verder super die handleiding werkt goed :)
yeps. jou mda wordt dan een GPRS modem. dus voor jou geldt onbeperkt. is altijd fijn als je even zonder internet(wifi) zit

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaWoot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 16:06

ZaWoot

Red Is The Color

Ben van T-mobile rom naar Qtek 1.3.710 NLD gegaan met een simpele .exe rom (wel eerst mn vario geunlocked uiteraard)
Alles werkt prima op 2 dingen na: Wifi wil niet meer aan + hij ziet mijn storage kaart op de vario niet meer.

Nu wilde ik een andere Rom proberen maar hij doet het niet ? Telkens wanneer het progje de bestanden wil gaan kopieren disconnect ActiveSync.

EDIT => heb net met aWizard een rom geinstalleerd (Qtek_9100_1_6_7.nba) maar nog steeds geen wifi. De extended Rom heeft toch niets met wifi aan/uit van doen?

[ Voor 32% gewijzigd door ZaWoot op 09-02-2006 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
Ik zat weer eens rond te snuffelen om mijn mda vario wat praktischer te maken, en kwam Card Export tegen. Een leuk programmaatje waarmee je je WM5 apparaat om kan toveren tot een usb stick (met een kabeltje welliswaar).

Teh link: http://www.softick.com/pocket-pc/cardexport2/

Helaas is het geen freeware en kost het 15 dollar. Daarbij komt nog eens dat het bij mij niet lekker lijkt te werken, hoewel de HTC Wizard wel ondersteund wordt (er zijn in de laatste versie zelfs fixes voor geweest). Ik krijg in windows te zien dat hij een HTC gevonden heeft, snel daarna veranderd de melding naar 'USB Mass Storage', daarna kan ik een minuut of 2 wachten waarna ik een melding krijg dat er iets fout is gegaan en dat het apparaat niet geinstalleerd kon worden.
[edit]Het werkt op beide pc's van me niet, zelfde probleem. Ik denk dus niet dat het aan Windows ligt.[/edit]

Misschien vinden jullie het leuk om het ook eens te proberen en kijken of het op andere types wel werkt? Misschien weet je zelfs waarom het bij mij wellicht niet werkt? Alternatieve programma's zijn ook welkom trouwens! :) Lijkt me wel vet als ik mijn foon als usb stick kan gebruiken, zonder activesync nodig te hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door NetRipper op 08-02-2006 23:05 ]

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZaWoot schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:33:
Ben van T-mobile rom naar Qtek 1.3.710 NLD gegaan met een simpele .exe rom (wel eerst mn vario geunlocked uiteraard)
Alles werkt prima op 2 dingen na: Wifi wil niet meer aan + hij ziet mijn storage kaart op de vario niet meer.

Nu wilde ik een andere Rom proberen maar hij doet het niet ? Telkens wanneer het progje de bestanden wil gaan proberen disconnect ActiveSync.

EDIT => heb net met aWizard een rom geinstalleerd (Qtek_9100_1_6_7.nba) maar nog steeds geen wifi. De extended Rom heeft toch niets met wifi aan/uit van doen?
Onderstaande bestandjes uit de extended-rom hebben iets te maken met wifi:

Signed_WifiSSID.sa.cab >>> WiFi Accesspoints
WifiTempOff.exe >>> Tijdelijk uitschakelen van wifi (na toevoegen hotspots)
WifiTempOn.exe >>> Tijdelijk inschakelen van wifi (voor toevoegen hotspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Djoekie schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:56:
[...]

Heb hem vanmiddag opgezet omdat ik een vrij oude ROM erop had en dit was natuurlijk een buitenkansje. Ik had eerst een 1.3.2.3 NL Mda Vario en het is nu 2.8.7.1 WWE Qtek 9100. Buiten dat hij nu engels is (stoorde me toch wel aan dat nederlands), ben ik helemaal af van dat Tmobile gedoe. M'n bluetooth probleem is ook verdwenen (geen twee apparaten tegelijk). Tevens is hij wat sneller weer geworden. etc etc.

Der staat idd bij dat het de franse ROM is, welke vervolgens is aangepast om Engels te krijgen, maar hij werkt prima.
Ik moet er wel even bij vertellen dat als je deze rom installeert je alles kwijt bent :( En ook het klokje zit het klokje niet meer in het bovenste balkje maar achter de datum in today :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 13:30

RammY

Dát!

Hmz...ik ben ff aan het knooien met mijn "modem functie".

Is het nou zo dat als ik de dialer pak, deze op Internet laat staan, dat deze dan echt de GPRS verbinding pakt om verbinding mee te maken?

Ik zie namelijk niets veranderen bij mijn GPRS icoontje. Ook bellen wil dan wel gewoon maar als ik een internet pagina wil openen op mijn HTC (als dus de pc verbonden is!) dan heeft hij het over dat er nog een activ call is :/

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Laatst online: 27-12-2023
Dan moet je ff kijken of er verbinding is met active sync of met bluetooth of met Wifi. disconnect anders alle verbindingen en zorg dat alleen GPRS is verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-08 10:17

Dentheman

Zie signature

http://inkoopacties.net/ia/yvmdzphf/1?g=6flqg8yq

zijn die screenprotectors wat of kan ik beter meergeld neerleggen en voor een brando gaan?

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dentheman schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 01:10:
http://inkoopacties.net/ia/yvmdzphf/1?g=6flqg8yq

zijn die screenprotectors wat of kan ik beter meergeld neerleggen en voor een brando gaan?
Ga voor die paar centen niet prutsen. Brando is goed spul en niet duâh. Voordeel van Brando is dat je niet hoeft te plakken. Het blijft gewoon zitten en je kunt 'm er af halen om schoon te maken. Nooit meer bubbels die je niet wegkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 15:45
Heb ook de laatste dagen dat overclockprogrammatje geprobeerd, bedankt voor de tip Netripper.

Ook zojuist de tutorial gevolgd, maar om 1 of andere vage rede werkt het bij mij dus niet (heb ik weer).

Staat er bij jullie ook in Memmaid de link \windows\startup\OmapCLock.lnk .
Of moet daar ook -clock 240 achter staan (240Mhz is de stabiele snelheid bij mij). In Resco staat deze melding nog wel keurig in de shotcut tab en na een softreset draait hij wel op 240Mhz.

Mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Laatst online: 02-07 15:15

lampie1979

Hoepla!

supernova schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:36:
[...]

Kan iemand zeggen of dit inderdaad goed werkt..... En op welke snelheid...
Ben eerst even nieuwsgierig of het goed werkt voordat ik het ga doen... :)
Draait nu al 2 dagen full time op 264 Mhz (omapclock snelheid) zonder geen enkele problemen. Hij voelt echt 100x beter aan, reageert direct en kan nu b.v.een Xvid van 624x352 op volle snelheid afspelen met TCPMP :9 zonder framedrops of zelf het bestand te moeten downscalen naar een lagere resolutie met Pocketdivx.

Zou willen dat de Wlan sneller was dan kon ik deze streamend afspelen via het netwerk, heheeheh ;)

Hoger dan 264 Hangt hij en krijg ik allemaal foutmeldingen en valt me telefoneer mogelijkheid uit...

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 13:30

RammY

Dát!

Rockafello schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 00:37:
Dan moet je ff kijken of er verbinding is met active sync of met bluetooth of met Wifi. disconnect anders alle verbindingen en zorg dat alleen GPRS is verbonden.
Het gekke is... er is dan niks verbonden :/ Geen Active Sync (Hij pakt hm immers als modem) geen BT. Geen Wifi en geen GPRS voor zover ik kan zien en geen telefonie.. dus waar komt de verbinding vandaan...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Erik070 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 03:06:
Heb ook de laatste dagen dat overclockprogrammatje geprobeerd, bedankt voor de tip Netripper.

Ook zojuist de tutorial gevolgd, maar om 1 of andere vage rede werkt het bij mij dus niet (heb ik weer).

Staat er bij jullie ook in Memmaid de link \windows\startup\OmapCLock.lnk .
Of moet daar ook -clock 240 achter staan (240Mhz is de stabiele snelheid bij mij). In Resco staat deze melding nog wel keurig in de shotcut tab en na een softreset draait hij wel op 240Mhz.

Mis ik hier iets?
Als je een MDA hebt heb na de wijzing in gemaakt met memmaid de mda ook uit gezet?? Een wijziging in het register wordt permanent als je de mda uitzet niet met een softreset....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

DaannO schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:11:
[...]

Ik moet er wel even bij vertellen dat als je deze rom installeert je alles kwijt bent :( En ook het klokje zit het klokje niet meer in het bovenste balkje maar achter de datum in today :(
Uh duh, natuurlijk ben je al je informatie kwijt. Het werkt net als een normale windows installatie. Doe je toch ook niet over een bestaande, hopende dat al je documenten er nog staan :/. Wat er in feite gebeurd is dat je een beschermd stukje geheugen wijzigd (waar de ROM staat geparkeerd) en vervolgens wordt er op het einde een harde reset gegeven zodat hij de nieuwe ROM gaat laden.

M.a.w. als je firmware gaat flashen, zul je allereerst alles moeten backuppen.... Maar dat is toch echt algemeen bekend....

Dat het klokje nu bij de datum erbij staat is PERFECT. In plaats van het klokje is nu een accu indicator (ziet er gelikter uit) gekomen die eerst onderaan stond naast het "comm" icoontje. Deze verdwijnt zodra je ergens zit dan in het today scherm. Door deze wijziging is er meer plaats in die bovenbalk gekomen. Ik heb altijd die datum balk in m'n today staan dus ik kan nog altijd de tijd zien ;) .

[ Voor 21% gewijzigd door Dukey op 09-02-2006 08:42 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.