Misschien een historie van de DPC???

Pagina: 1
Acties:

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Topicstarter
Het lijkt mij wel leuk, om even op dit historische moment een terugblik te krijgen van de ontwikkelingen van de DPC's.
Ik heb alleen geen idee, waar ik die informatie kan vinden.

Misschien dat de die-hards dit zouden kunnen(willen) doen.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nou... de ontwikkeling in keyrate zag er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://onno.dhs.org/~onno/dpcdaily.gif
:)

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 19:05

NightBird

DPC-Crew Coding
En de totalen ongeveer zo:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~tw594185/rc5/rc5_total.gif
ow...
* NightBird ziet dattie vanmiddag nog wat te doen heeft (nieuwe image uploaden)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

Zijn wij nou verantwoordelijk voor die laatste piek? >:)

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Ik was laatst al eens begonnen aan zo'n tekst. maar omdat ik dacht nog een paar dagen te hebben, is het nog niet af. Ik zal even posten wat ik tot nu toe heb.

Fouten (geen typfouten!) svp even laten weten!

Hoe tweakers.net aan DPC kwam

Omdat we vandaag het uiteindelijke doel bereikt hebben, ga ik even wat oude koeien uit de sloot halen, en vertellen hoe en waarom we eigenlijk zijn begonnen met Dutch Power Cows.

And GoT created a team…

Op een avond in november 1999 kwam Firefox(?) met een berichtje over Distributed.net en of er tweakers waren die lid wilden worden van een van de grotere Nederlandse teams, Team TU Delft. Hoewel er wel een paar tweakers wel wat voor voelden, stelde er iemand voor om in plaats van Team TU Delft te joinen om ons eigen teampje op te richten, omdat wij tweakers helemaal geen binding hadden met dat universiteitsteam. We hadden niet het idee dat het ooit een top team zou worden(ohh boy, wat zaten we daar fout mee), maar het leek wel leuk om met een eigen teampje mee te doen. Dat teampje was team Wat leidde tot de oprichting van Team Webmagix door Femme. In het begin waren er maar een paar tweakers die meededen, maar dat aantal groeide langzaam maar zeker naar wat een respectabeler aantal.

Stats, more stats en nog veeeeel meer stats.

Hoewel er natuurlijk op het forum regelmatig over de resultaten van ons teampje gepraat werd, werd er nog geen dagelijks overzichtje op Gathering of Tweakers gepost, totdat Harrie deze taak op zich nam. Met de hand typte hij dagelijks een overzichtje van de best presterende leden van het team, en hoe het met de teams om ons heen stond. In oktober 1999 liet Harry echter weten dat hij er geen tijd meer voor had, en of iemand het over wilde nemen. Ik heb het toen overgenomen, en gelijk een Visual Basic programma voor geschreven die het overzichtje automatisch maakte. Na een paar uitbreidingen kreeg de stats zijn huidige form. Op 30 mei 2000 heb ik het bijhouden van de stats overgedragen aan een groep mensen: Onno (die de laatste stats software geschreven heeft), Wildagen, Chakotay, Gregoor.

Lets Megaflush!

(moet nog geschreven worden. )

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Interessant Marc-H !

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Zijn wij nou verantwoordelijk voor die laatste piek?
Ja, duidelijk; Die zat er gisteren nog niet... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-05 23:21

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Marc H: Dit is het verhaal waar ik al een tijdje naar gezocht heb. Als "late" joiner van DPC heb ik me vaak afgevraagd hoe DPC begonnen is / zijn (en door wie).

Afmaken die hap! Erg interessant. Doorspekken met historische heldhaftigheden en blunders! Een grafiekje van de immer toegenomen keyrate is natuurlijk erg leuk maar dit vind ik veel leuker.

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-05 23:35

Chakotay

Lick here to continue

Mooi verhaal Marc! Ik doe zelf sinds begin 2000 mee en volg het vanaf oktober 99, maar daarvoor nog niet dus :)

Dit is BTW een beetje vage zin, mist een woord geloofik:
Dat teampje was team Wat leidde tot de oprichting van Team Webmagix door Femme.
Enne.. mijn naam staat erin wow I am honored :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Onno,
dat grafiekje is véééééls te laag :)

we hebben ietsje meer dan 5M gedaan :Y)

Join TeamBVD!

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Op donderdag 18 januari 2001 11:32 schreef NightBird het volgende:
En de totalen ongeveer zo:
* NightBird ziet dattie vanmiddag nog wat te doen heeft (nieuwe image uploaden)
idd :) deze is van vroeger toen we nog derde stonden >:)

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 19:05

NightBird

DPC-Crew Coding
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~tw594185/rc5/rc5_total_nr1.gif
Whoops... :)
Zo is beters

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• Onno
  • Niet online
Onno,
dat grafiekje is véééééls te laag

we hebben ietsje meer dan 5M gedaan
Weet ik, maar als je de piek van vandaag erbij neemt blijft er van de rest niks meer over. :P

Verwijderd

"ontwikkeling in Keyrate, today: Off the Scale!" :P

Marc H, ga je ook de opvallende dagen in dat verhaal zetten? Zoals bv. japanse teams die onze winning-streak onderbraken, en de eendagsactie van DPC om de flush van het TA-Federationteam te evenaren, dnetstats op hun bek waardoor mensen moesten rejoinen etc?

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 20:04 schreef aginor het volgende:
"ontwikkeling in Keyrate, today: Off the Scale!" :P

Marc H, ga je ook de opvallende dagen in dat verhaal zetten? Zoals bv. japanse teams die onze winning-streak onderbraken, en de eendagsactie van DPC om de flush van het TA-Federationteam te evenaren, dnetstats op hun bek waardoor mensen moesten rejoinen etc?
/me wordt nieuwsgierig! [img=15,15]i/s/yummie.gif[/img]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

kijk anders eens hier voor de terugblik van 2000!

Intentionally left blank

• Femme
  • Laatst online: 24-05 14:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het lijkt me wel leuk om zo'n artikeltje op t.net te zetten (beetje geschiedschrijving lijkt me wel belangrijk voor later, ik begin nu ook dingen te vergeten).

Het team is opgericht eind 1998. Firefox deed aanvankelijk mee met Team TUDelft, maar daar hadden de andere die-hard tweakers op het 'Webmagix forum' zoals gezegd niet zoveel binding mee. Daarom werd er een eigen team gestart. Aanvankelijk zag ik daar zelf niet zoveel heil omdat ik vond dat ik beter met een sterk team (Team TU Delft stont toen rond pos 50 overall) mee kon doen dan een eigen teampje op te starten dat bij voorbaat kansloos was :).

Bij de eerste restyle van WoT (=> Tweakers.net) kwam er een grafiekje met de DPC keyrate op de frontpage te staan. De naam van het zal ergens in het voorjaar van 1999 veranderd zijn naar Dutch Power Cows. De grafiekjes op de frontpage hielpen om het team wat meer onder de aandacht te brengen.

In het begin pakten we dagelijks enkele teams op de overall ranking. We daalden toen snel van postie 2000 naar positie 100. Toen kwamen we eindelijk in de top 100 (in dus in direct in het statsoverzicht van D.net). Dat vonden we destijds al een hele prestatie :).

Later begon Harry met z'n hitparades. Dat wet later overgenomen door Marc en daarna de DPC crew. De DPCH's hebben enorm geholpen om het team te laten groeien, zeker toen ze ook op in het nieuws gepost werden (vanaf 7 januari 2000).
Pagina: 1