Ik was laatst al eens begonnen aan zo'n tekst. maar omdat ik dacht nog een paar dagen te hebben, is het nog niet af. Ik zal even posten wat ik tot nu toe heb.
Fouten (geen typfouten!) svp even laten weten!
Hoe tweakers.net aan DPC kwam
Omdat we vandaag het uiteindelijke doel bereikt hebben, ga ik even wat oude koeien uit de sloot halen, en vertellen hoe en waarom we eigenlijk zijn begonnen met Dutch Power Cows.
And GoT created a team…
Op een avond in november 1999 kwam Firefox(?) met een berichtje over Distributed.net en of er tweakers waren die lid wilden worden van een van de grotere Nederlandse teams, Team TU Delft. Hoewel er wel een paar tweakers wel wat voor voelden, stelde er iemand voor om in plaats van Team TU Delft te joinen om ons eigen teampje op te richten, omdat wij tweakers helemaal geen binding hadden met dat universiteitsteam. We hadden niet het idee dat het ooit een top team zou worden(ohh boy, wat zaten we daar fout mee), maar het leek wel leuk om met een eigen teampje mee te doen. Dat teampje was team Wat leidde tot de oprichting van Team Webmagix door Femme. In het begin waren er maar een paar tweakers die meededen, maar dat aantal groeide langzaam maar zeker naar wat een respectabeler aantal.
Stats, more stats en nog veeeeel meer stats.
Hoewel er natuurlijk op het forum regelmatig over de resultaten van ons teampje gepraat werd, werd er nog geen dagelijks overzichtje op Gathering of Tweakers gepost, totdat Harrie deze taak op zich nam. Met de hand typte hij dagelijks een overzichtje van de best presterende leden van het team, en hoe het met de teams om ons heen stond. In oktober 1999 liet Harry echter weten dat hij er geen tijd meer voor had, en of iemand het over wilde nemen. Ik heb het toen overgenomen, en gelijk een Visual Basic programma voor geschreven die het overzichtje automatisch maakte. Na een paar uitbreidingen kreeg de stats zijn huidige form. Op 30 mei 2000 heb ik het bijhouden van de stats overgedragen aan een groep mensen: Onno (die de laatste stats software geschreven heeft), Wildagen, Chakotay, Gregoor.
Lets Megaflush!
(moet nog geschreven worden. )
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.