Toon posts:

Koe aan na 1 minuut idle?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al van een paar mensen gehoord dat ze het koetje eraf hebben gegooid "omdat ze er last van hadden en dat hij teveel resources at".

Daarom heb ik een vraag:

Is er een mogelijkheid om een koetje zo te installeren dat wanneer de computer gebruikt wordt, het koetje HELEMAAL NIET aanstaat en wanneer de computer bv 1 minuut idle staat (dus dat er niks op gebeurt) het koetje automatisch aanspringt?

Dat zou namelijk beter uitkomen bij een aantal mensen die ik ken. Het heeft geen zin om "de koetjes gewoon te installeren etc, want dat willen ze niet". Vreemd, maar waar.

Verwijderd

Een koetje gebruikt 'overige' CPU-tijd, dus pakt geen resources af van andere applicaties...

Als hij standaard op 0=idle staat tenminste.
Zo doe je dat

Configure

3) Performance related options

3) Priority level to run at ==> 0 (lowest/at-idle)

Verwijderd

Die koe gebruikt ook een hoop resources. Je processor is continu 100% belast.

Maar.... je kan niet spreken over: "Als je computer 1 minuut idle staat." Je cpu is zelden 100% belast (tenzij je spelletjes speelt) en nooit 0% belast. Bij normaal gebruik (office, internet e.d.), is je cpu 5-30% belast. Dat betekent dat 70-95% van de klokcycli werkeloos is. Deze werkeloze cycli worden gebruikt door je koe. Hierdoor komt je cpu-usage op 100%, ofwel 0% idle.

Als je applicatie nu eens even meer cpu tijd nodig heeft, zeg 80% van je cpu-kracht. Dan blijft er nog steeds 20% over, die je koe gebruikt. Als je een spelletje speelt, dan stijgt je cpu-belasting (van het spelletje) vaak tot 100%, er blijft dan niks over voor je koe --> je ziet ook (in je dnetc-schermpje of logfile) dat de keyrate van je koe dan nagenoeg 0 is.

In principe vertraagt je koe je applicaties dus niet; je koe pakt alleen de 'ongebruikte klok-cycli' van je cpu. Natuurlijk moet ie wel een soort monitoring functie hebben, die de hoeveelheid idle tijd kan detecteren. Deze monitoring funtie zal een kleine hoeveelheid cpu-tijd kosten. Zo weinig echter dat je dat nooit zal merken. En ja, je koe gebruikt ook een beetje geheugen. Het is maar een klein beetje geheugen (<<1Mb), dus ook dat zul je niet merken. En ja, je koe heeft ook wat i/o belasting. Elke zoveel minuten als ie een blokje af heeft, leest en schrijft ie 8 bytes op je harde schijf.

Dus, samenvattend:

* een koe gebruikt alleen je overgebleven clock-cycli.
* een koe gebruikt <<<1% cpu-tijd voor z'n monitoring functie
* een koe gebruikt <<1Mb geheugen
* een koe gebruikt <<<1kb/uur i/o bandbreedte

Conclusie: je hebt geen last van, maar wel een hoop plezier :)

Verwijderd

Topicstarter
Je hoeft mij ook niet te overtuigen.

Maar met zo'n verhaal krijg ik die koetjes niet terug op die computers. Deze mogelijkheid willen ze niet.

Verwijderd

wat zij willen kan nu eenmaal niet: een cpu heeft nooit een minuut lang niks te doen. Je OS en allerlei TSR proggies hebben continu een heel klein beetje cpu tijd nodig.
Je zult ze dus toch moeten zien te overtuigen met een goed verhaal. Je kan natuurlijk ook een demo draaien. Een benchmark laten draaien met koe aan en daarna met koe uit. Dan zullen ze zien dat er geen (of hooguit een miniem) resource verlies is. Als je een goed voorbereide presentaie/demonstratie geeft, dan zullen ze de koetjes wellicht een proeftijd geven. En als ze dan zien dat je geen last hebt van een koe, heb je ze overtuigd.

Verwijderd

maak hem eens hidden :)
als mensen niet door hebben dat ie draait
dan killen ze hem ook niet of zeuren ze niet ineens dat word/excel langzaam is.

ik had ook van die gebruikers die mijn koe elke de nek omdraaide tot ie hidden was :)

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:53

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Ik moet toch de problemen bevestigen. Ik heb bij mijn pa op het werk ook ff zitten spelen met koetjes, maar wat blijkt. Als het koetje draait kunnen ze geen van allen gebruik maken van internet (nee dit is geen grapje).
Hoe dat kan en hoe dat komt, ik zal het echt niet weten. Zelf heb ik het daar tig keer getest. Het koetje draait en zij kunnen plots niet meer internetten. Sluiten ze het koetje vervolgens af, dan zijn direct de problemen ook weg. Trouwens: er werd niet geklaagd over de afwijkende prestaties bij WORD en/of EXCEL, maar problemen met internet waren er wel ... rarara :?

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

je kunt natuurlijk met een taskscheduler de koetjes zo instellen dat ze buiten kantooruren beginnen te grazen :)

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 10:11
(jarig!)
Je kunt de koe toch ook als sreensaver installeren als ze dan 1 minuut niets doen dan start de koe automatisch en hij sluit ook automatisch weer af.
Pagina: 1