Casema disconnect ieder uur (win xp)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik zag dat er al veel geschreven is over de combinatie van een sitecom 202v5 met de sbv5120e-cn motorola modem op een casema abonnement. Maar op google of hier kan ik niks vinden over een disconnect die precies ieder uur voorkomt en dan ook nog eens zonder p2p programmas draaiend.
Vaak kwam dit door p2p programmas maar deze gebruik ik dus niet.
Ik heb Windows XP norton 2005 antivirus en norton firewall.
Sitecom 202v5 router lan (2 pc's op aangesloten)
sbv5120e-cn modem.
Ik speel dus veel world of warcraft maar sinds ik deze set up heb disconnect ik ieder uur tis dus ook precies om het uur ik kan vantevoren voorspellen wanneer het gebeurt. Nu merk ik er niks van als ik aan het surfen ben maar daar merk je het ook niet denk ik als je 1 sec offline bent.
Iemand enig idee wat hier nog aan te doen is?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Firewall al eens uitgezet?
Gebeurd het ook op de andere pc?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Casema cable geeft je via dhcp ierder uur een ander extern ip adres om te voorkomen dat je servers draait?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MantaMania
Bedankt leuk he dat zou het moeten zijn ik las ergens dat ik het dan op lpt ofzo moest zetten geloof ik he nou dan kan ik vast wel vinden. Ben in iedergeval blij dat ik weer ergens mee verder kan proberen zat voor mn zelf een beetje vast in wat ik nog kon proberen.

firewall heb ik al eens uitgezet ja, en op de andere pc speel ik geeen wow maar kan ik nog testen alhoewel die pc eigenlijk te traag is voor wow maar oke voor de test kan het.

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
MantaMania schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:31:
Bedankt leuk he dat zou het moeten zijn ik las ergens dat ik het dan op lpt ofzo moest zetten geloof ik he nou dan kan ik vast wel vinden. Ben in iedergeval blij dat ik weer ergens mee verder kan proberen zat voor mn zelf een beetje vast in wat ik nog kon proberen.

firewall heb ik al eens uitgezet ja, en op de andere pc speel ik geeen wow maar kan ik nog testen alhoewel die pc eigenlijk te traag is voor wow maar oke voor de test kan het.
Om te testen kan je een ftp sessie naar een server openen, dus bv een linux distro downloaden. :)

• MantaMania
ShellGhost schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:37:
[...]

Om te testen kan je een ftp sessie naar een server openen, dus bv een linux distro downloaden. :)
om eerlijk te zijn heb ik geen idee hoe ik dat moet doen. ik gebruik wel altijd ftp om bestanden te uploaden enzo maar hoe ik een ftb naar een server open geen idee ;)
maar ik geloof wel dat dat het probleem is want het gebeurt ook altijd om de zelfde tijd ieder uur om .33 dus nu maar eens zoeken hoe ik dat kan voorkomen.

volgens casema wijzigen zij niet ieder uur het ip daar denken ze dat de fout in mn router zit en dat ik die instellingen moet nalopen dus dan ga ik dat nog maar eens doen.

[ Voor 15% gewijzigd door MantaMania op 18-10-2005 11:31 ]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 11:41

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Is er niet zoiets als een "keep alive"/always on optie in je modem? Een IP leasetime van 60 min zou belachelijk kort zijn.

• MantaMania
superduper schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:52:
Is er niet zoiets als een "keep alive"/always on optie in je modem? Een IP leasetime van 60 min zou belachelijk kort zijn.
dat was dus precies wat hij ook zei hij zei dat die lease altijd langer was maar dan nog vraag ik me wel af hoe lang het dan is want als mn ip wijzigt kan ik me indenken dat het spel mij disconnect.
Maar ik ga eerst inderdaad mn modem en router kijken.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

In theorie heb ik bij Casema geen vast ip adres, in praktijk wel, is al 2 maanden hetzelfde.
Ik heb wel op m'n ASUS router (WL-45G geloof ik), de WAN poort op 10Mb/half duplex ingesteld, ivm regelmatig kwijtraken van de verbinding.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• MantaMania
Gisteren nog het 1 en ander getest met instellingen op het router maar het werkt nog niet hoor. Er zit geen optie op always keep alive. En ik ben er achter dat het niet ieder uur om de zelfde tijd is maar dat het altijd is als ik world of warcraft een uur heb gespeeld das toch vreemd?

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Ik heb hier ook last van!

PRECIES elk uur word ik gedisconnect in World of Warcraft. En inderdaad altijd na een uur spelen, dus niet altijd op een bepaald tijdstip, maar gewoon precies na een uur/60min/3600 seconden exact.
Ook casema (zoetermeer) met motorola modem hier, en ook de sitecom 202v5 router.

Ik heb het ook zonder router getest en zelfde resultaat.
Verschillende netwerkkaarten getest.. zelfde resultaat.
In router Auto renew DHCP aan / uit gezet, helpt niet.
Schone XP installatie helpt niet.

Ik kan wel uren lang Counter Strike spelen maar misschien dat dat spel niet zo veel last heeft van een disconnect van 1 seconde en dat ik het dan dus niet merk.

Mijn IP is al een paar maanden hetzelfde dus dat is het niet.

Specs:
ASUS K8N-E Deluxe
AMD Althon 64 3200+
2x512 MB TwinMos
XFX Geforce 6600GT
Windows XP Pro
Sitecom DC-202v5
Motorola Surfboard modem
Casema Maxi 4000/770

[ Voor 12% gewijzigd door HENNESSY op 20-10-2005 12:43 ]

Developer

• MantaMania
das toch wel heel vreemd ik ga hem vanavond ook nog zonder router testen en op een andere pc kijken ofdat dat beter werkt. maar ik word er helemaal gek van.

Verwijderd

Ik heb prcies hetzelfde probleem Ben je net bezig in een instance drop je grrrrrrrrrrrr Word gek

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

ShickyNL ook casema? router? etc

Developer

• MantaMania
ik heb net sitecom een mail gestuurd en casema al 2 x gesproken maar bij casema krijg ik alleen maar tips als check je energiebeheer en check je router instellingen.
Ik zag trouwens op een andere site dat er nog 3 mensen waren met het zelfde probleem met casema en de sitecom 202 ook wow.

http://www2.gamelux.nl/forum/topics/4887

• MantaMania
heb het zonder router geprobeerd en nu bleef ik dus wel online het probleem zit hem dus wel daarin heb geen idee wat ik nog kan proberen maar ik denk dat ik hem maar terug breng.
Ik heb sitecom dus ook gemaild die vragen mij om het log op het moment dat het gebeurt maar er staat dus niks in dat log dat dat gebeurt. Nu zag ik dus dat shickynl op chello zit dus het ligt dan dus ook niet aan casema.

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Hmm toen ik het zonder router probeerde had ik het nog steeds, of het zou wel heel erg toeval moeten zijn. Ik zal het nog een keer proberen.

Developer

• MantaMania
das wel vreemd hmmm dan ga ik het ook nog een keer proberen ik bleef zeker 1,5 uur wow online zonder problemen. toe begon mijn vrouw te zeuren dus heb ik het terug gezet.

• MantaMania
laatste firmware gekregen van sitecom en nu geen problemen meer gelukkig

http://www.sitecom.com/md_download.php?md_id=1919

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-01 12:13

4th

hier hetzelfde probleem, chello en sitecom 202v5, firmware r197e4 (nieuwste volgens sitecom)

welke versie had jij? heb je die nog? want met deze nieuwste firmware heb ik bij irc sends en bij games precies uur (bij rose te omzeile als ik keer opnieuw connect met channel, nogal rot met parties...) nadat ik start een disconnect

weet iemand anders waar de instellingen aan liggen in de router, firewall van windows is het in ieder geval niet.

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Verwijderd

wat lomp eingleijk maar wordt het neit tijd voor een nieuwe router :P
Sitecom hmmm was dat niet een budget ding. Koop een 3com, cisco, linksys router die werken altijd goed, anders dan bij een Sitecom, naja goedkoop zijn ze zeker en je komt ze bijna overal tegen. Bijna Sweex wel.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-03 11:32
Zelf heb ik dit ook gehad, het probleem was dat mijn modem mijn router maar voor het gemak elk uur van een ander IP voorzag. Dus je had
extern ip - modem met DHCP - 10.0.0.nogwat ip - Router - DHCP - PCtjes met 192.zoveel IP.
Toen heb ik mijn modemrouter omgetoverd naar modem, door middel van een bestandje dat destijds te downloaden was bij de KPN. Zo deed de modem geen router dingen meer en ging alles goed :)

Wellicht is dit ook mogelijk bij jouw modem? Dat ding zo lam mogelijk maken zodat het geen routermodem meer is? Want 2 routers in 1 netwerk vlak achter elkaar kan best, maar dan moet je ze wel allebij goed kunnen configgen...

[ Voor 23% gewijzigd door _eXistenZ_ op 14-12-2005 16:31 ]

There is no replacement for displacement!

• Mizitras
  • Niet online
Vergeef me dat ik dit beestje weer bump. Maar ik zie hier geen oplossingen in voor mensen (niet bij KPN) bij Casema.

Ook ik zit aan de sukkel met een Sweex routertje (R002) en een Casema kabelmodem. De modem geeft een IP door aan de router, en de twee pc's in het LAN kunnen op internet. Echter, het kan soms een daglater zijn, soms meerdere dagen (dat is ook maar raar), en dan heeft de router plotseling geen IP meer van de casema-modem.

Dus de lease-time of wat dan ook is vervallen en de modem zou opnieuw een IP moeten doorsturen, of (weet ik veel) door een request van de router, dat doorsturen, maar dat gebeurt dus niet.

En om nou altijd de casema-modem even uit te trekken (stroom eruit), en dan zo het op te lossen... Aléé jah, iedereen snapt wel dat ditniet normaal is en geen manier van doen.

Wat zou hieraan gedaan kunnen worden? Heefthet zin als ik met de 'IP lease time' speel in de router-interface zelf? Ofzoals ik denk, is dit enkel nuttig voor de via pc's in het LAN, omdat zij hun ip krijgen via DHCP, en heeft dit dus niets met de casema-modem te maken?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Mizitras
  • Niet online
Niemand een plausibele verklaring?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• The-Source
  • Laatst online: 20:50
Mizitras schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:19:
Niemand een plausibele verklaring?
Dit alles ligt meer aan of een brak modem of een nog brakkere router.
Net even de volgende info uit mijn modem gehaald:
"2007-12-14 12:14:01 7-Information DHCP - parameters acquired
2007-12-14 12:14:01 7-Information DHCP: ACK: Setting (*) CM TFTP Boot file: docsis.cfg
2007-12-14 12:14:01 7-Information DHCP: Setting CM IP address to: 10.183.x.x"
Komt er op neer dat op 14 december de laatste keer is geweest dat ik een ip adres heb uitgedeeld gekregen. Als je modem online blijft vervalt je lease-time namelijk niet.

Heb je een modem met of zonder telefonie?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Mizitras
  • Niet online
klaasbram schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:16:
[...]

Dit alles ligt meer aan of een brak modem of een nog brakkere router.
Net even de volgende info uit mijn modem gehaald:
"2007-12-14 12:14:01 7-Information DHCP - parameters acquired
2007-12-14 12:14:01 7-Information DHCP: ACK: Setting (*) CM TFTP Boot file: docsis.cfg
2007-12-14 12:14:01 7-Information DHCP: Setting CM IP address to: 10.183.x.x"
Komt er op neer dat op 14 december de laatste keer is geweest dat ik een ip adres heb uitgedeeld gekregen. Als je modem online blijft vervalt je lease-time namelijk niet.

Heb je een modem met of zonder telefonie?
Op het adres is geen vaste lijn beschikbaar; dus het Casema abo is puur voor internet. Geen telefonie dus.

• The-Source
  • Laatst online: 20:50
Mizitras schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 02:35:
[...]

Op het adres is geen vaste lijn beschikbaar; dus het Casema abo is puur voor internet. Geen telefonie dus.
ga dan eens naar http://192.168.100.1
kijk in de logs en zoek een soort gelijke tekst op als uit me vorige bericht

[ Voor 35% gewijzigd door The-Source op 03-01-2008 18:27 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1