Toon posts:

Keus: XBOX 360 of videokaart voor de PC

Pagina: 1
Acties:
  • 1.891 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thamart
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 30-12-2005
Vele gamers lopen als een dolle videokaarten te kopen voor vele honderden Euro's, die een jaar later alweer moeten worden vervangen door een nieuw exemplaar, vaak weer duurder dan de vorige maal. Vreemd eigenlijk, videokaarten lijken binnen de computeronderdelenbranche één van de weinige onderdelen die steeds duurder worden ipv goedkoper...

Gemiddelde kaart voor een beetje gamer ligt al snel tussen de 200 en 350 Euro, terwijl er zelfs kaarten zijn die richting of over de 500 Euro gaan...

En dat terwijl je een complete XBOX 360 met een GPU die een Sapphire GTO2 incl. mod of een andere kaart qua specificaties enorm overtreft voor de lanceerprijs van 299 Euro voor het standaard model. Gesubsidieerd door MS wellicht, maar toch...

Vroeger upgrade ik me ook in de rondte, maar sinds m'n XBOX staat m'n PC er als veredelde typemachine. Een console is echt om te gamen en top hardware voor weinig tov de doorgeschoten euroverslindende PC game markt.

Dus de keus voor dit jaar XBOX 360 of nieuwe high tech videokaart voor je PC?

• Thamart
MadMarky schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:12:
Een consolespel is inderdaad vaak flink wat duurder dan een pc spel. Waarom denk je dat Playstations en Xboxen met verlies verkocht worden? ;)
Hoeveel mensen zijn er die legale PC games, dan wel legale console games spelen in NL? Juist...
Dus denk dat er in dat opzicht niet een keuze gebaseerd wordt over het algemeen gesproken...

• Thamart
Januszjes schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:09:
Tja dit is natuurlijk een beetje een rare verhelijking. Dat kan je zelf nog het beste bepalen. De games verschillen nogal tussen je 2 keuzes. Dat kan niemand voor je bepalen.
Het is op zich een aparte vergelijking, maar het intrigeerde mij hoeveel mensen direct achter een nieuwe videokaart aanhollen voor relatief veel geld, die een jaartje meegaat met de nieuwste games en dan weer afgedaan heeft. Vandaar was ik benieuwd. Al heb ik er zelf geld zat voor om te upgraden, 't is toch veel meer lol om voor de komende jaren een machine te hebben staan die z'n tijd nu vooruit is tov de PC graphics en over een jaar of twee a drie wellicht mainstream is in de PC wereld, dan wel over 4 of 5 jaar nog heel behoorlijk meekomt en dat voor hetzelfde geldt als dat ene videokaartje voor de PC... Heb ik het nog niet over het feit dat je jezelf niet drukt hoeft te maken over het feit welke specificaties het spel stelt aan je hardware. De game draait altijd op de console.

Games verschillen steeds minder tussen de 2 keuzes, aangezien de XBOX qua structuur toch veel op de PC lijkt en meer en meer de games op beide platforms verschijnen

• Thamart
Webgnome schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:16:
[...]

Als je kijkt naar waarom dat dit zo is dan is het niet eens zo heel vreemd. Games hebben steeds meer brute kracht nodig bij het presenteren van mooie beelden. Het moet allemaal een stuk realistischer ( volgens de gamers en de industrie) en daar is een fatsoenlijke videokaart dan dus ook bij vereist.

[...]

vergeet echter niet dat de kaart op dit moment de pc videokaarten nog overtreft en houd daar dan ook rekening mee. De pc branche gaat steeds door terwijl de console martk om de zoveel jaar een supersprong maakt.

[...]

en dan vergeet je dus heel eventjes dat de games voor de consoles veel duurder zijn dan op de pc? Toptitels gaan al snel voor 70 euro of meer over de toonbank waarbij dat bij de pc nog geen 60 euro is. Je hoeft je pc echt niet als edele typmachine te zien aangezien deze ook nog steeds geschikt is (denk ik) voor ander zaken zoals games. Echter misschien is het slimmer om e kijken naar de games ide uitkomen op beide platfomen? Als de games die op de xbox/ps/nintendo platforms uitkomen je meer trekken dan is het toch niet erg om een next gen console te kopen.

[...]

deze keus is geheel aan jezelf. Waarom perse een xbox 360? er komen meer next gen consoles uit misschen is het de moeite waard om te kijken wat deze te bieden hebben en in welke opzichte deze superieur zijn aan de xbox360.. of juist niet.
1. Heel simpel: idd er is veel kracht nodig voor het produceren van goede beelden. Zie mijn andere post ook, de huidige 360 GPU is in PC markt wellicht over 2 jaar in de mainstreamtechniek doorgedrongen, over een jaartje of 4 a 5 wat ingehaald maar kan het nog steeds goed mee. Dus voor relatief minder geld langer plezier van ook gewoon goede topgraphics

2. Ik vergeet niet dat de games voor de XBOX duurder zijn, hoewel je wel iets overdrijft. De meeste nieuwe xdoos games kosten ook gewoon 59,95 Euro. PC games zijn veelal wel iets goedkoper. Blijft punt twee, wie koopt er tegenwoordig legaal games? En niet alleen op de PC, want een modchipje is ook zo geplaatst. De prijs voor een game zal de gemiddelde gamer in NL niet z'n keus bepalen lijkt mij

• Thamart
MPmad schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:11:
Tja, je zegt zelf al dat je PC stof staat te verzamelen sinds je een Xbox hebt, dan lijkt me de keuze duidelijk. Maar het blijft een vreemde vergelijking.

Overigens is het wel aan te raden om het Xbox 360 pakket van €399 aan te schaffen.
Vraag me af waarom. Die HD die men er apart bij gaat leveren, kun je wellicht later door een modpakketje zelf ook aan de doos knopen, maar dan een wat grotere en geavanceerdere versie dan de standaard ;)

• Thamart
fsfikke schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:23:
[...]

Dat slaat natuurlijk nergens op :P
Voor een 9800 pro 256 mb oid betaalde net na de release iets van 400-500 Euro, nu krijg je ze al voor rond de honderd. Dat zal met de 7800gtx'en ook gebeuren.
Ho dat is een andere insteek. Het gaat over het feit dat nieuwere videokaarten duurder zijn dan de vorige generatie kaarten toen zij de nieuwste waren.

Dus niet het feit dat oude modellen afgeprijst worden. Dat is natuurlijk altijd zo, duh. Niet dat een antiek model ineens duur wordt omdat 'ie schaars is ofzo ;) dat moge duidelijk zijn.

Een 7800GTX of ATI Topmodel nu is in vergelijking met destijds het duurste model 9800 pro weer tig Euri duurder

Terwijl je juist bij de consoles een tegenovergestelde werking ziet. Hoorde nl. verhalen dat de PS1 dan wel PS2 bij de launch destijds ruim over de 1.000 gulden heeft gekost. Als ik dat afzet tegen de nieuwprijs van een 360 bijv. is het toch apart

• Thamart
CyberAmp schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:40:
Waarom geen Xbox360 console? De console beschikt niet over een keyboard en een respectabele meerknops muis. Punt. Wat is een muis toch een geniale uitvinding...
Zoals je ook wellicht weet, de XBOX kan via een adapterkabel ook gewoon een USB toetsenbord en muis aan, kun je linux installeren etc. als je een modchip hebt. Zal op de 360 ook wel weer een mogelijkheid voor ontstaan. Dat zal de bottleneck niet zijn.

Idd, de vergelijking is een 360 tov een nieuwe videokaart. Waarbij je de PC nog steeds wel zult gebruiken, voor alle andere taken die je gewoon beter op een PC kunt doen. Gamen echter meer en meer op de console. Dat is een verschuiving die ik bij mezelf zie, tov een paar jaar eerder. Toen holde ik ook constant achter de nieuwste ontwikkelingen aan, of in ieder geval binnen een paar jaar weer zoveel euro investeerde (gemiddeld 2 jaar) en de oude kaart geen ene moer meer waard was door de te snelle upgrades die er kwamen en de nieuwste games die te hoge eisen gingen stellen. Sindsdien meer en meer lol van een console. Enige uitzondering:

een racegame die samenwerkt met mijn Force Feedback racestuur. Die ervaring kan een XBOX met een trilstuurtje niet evenaren.

• Thamart
andyy schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:01:
vergeet niet de TPM chip die eerst gekraakt moet worden :/
Er zijn laatst 10 XBOX developperkits gejat, waarvan er een aantal bij een grote modchipclub zijn beland. Drie maal raden wat die er meer doen... Er zijn zoveel clubs zo op gebrand om die chip zsm te kraken en zoals je weet, er is geen beveiliging die (lang) ongekraakt is gebleven in het verleden. Dacht dat ik ook wat las over een prijs van 10.000 dollar die uitgeloofd is voor diegene die als eerste op de proppen komt met een modchip of een ontwerp daarvoor. Zou mooi zijn als bij de release al een modchip verkrijgbaar is ;)

• Thamart
GJ-tje schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:02:
[...]
Hangt er maar van af... Bedoel, je koopt een XBOX 360 niet zomaar, die koop je omdat de games die er voor beschikbaar komen je aanspreken. Tevens lijkt een XBOX 360 goedkoper, maar je betaalt je weer blauw aan de spellen er voor... ;) Dus is meer een persoonlijke afweging, dan te vragen wat beter is... ;)
Veel games komen zowel op PC als XBOX platform uit. Blauw betalen aan de spellen, zou je ook voor de PC hebben als je legaal gamed. In dat opzicht weet een ieder, zoals eerder aangehaald, dat gebruikers ook van de console met modchips werken etc.

• Thamart
Cyberblizzard schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:55:
Videokaarten worden niet steeds duurder, er komt gewoon steeds een nieuwe generatie bij. De topmodellen zijn bij de introductie ongeveer altijd even duur, ik kan me nog een GF2 Ultra herinneren voor meer dan 700€.

En voor zover ik weet zijn er met pc-games meer mogelijkheden (upgrades, mods, meer instelmogelijkheden,...).

[...]
Welja? De TS vraagt:

[...]
Voor mij is het eveneens belangrijk dat ik een muis kan gebruiken bij shoot 'em ups, dus dat speelt zeker mee in de keuze.

Verder is het ook zo dat de huidige consoles de huidige pc's overtreffen, maar over 1-2 jaar is dat anders, en dan is er nog geen nieuwe generatie consoles.

Tenslotte wordt hier iets heel belangrijks vergeten: Met enkel een console ben je niets. Om van de beste resolutie en scherpte te kunnen genieten heb je een HDTV-toestel nodig van minstens 1000€, dat brengt de rekening op 1300€, voor die prijs koop je een pricewatch: Dell Ultrasharp 2405FPW (24", 16ms, D-sub/DVI-D) en een pricewatch: Gainward GeForce 7800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) Ultra/3400PCX XP GS Als je de betere HDTV wilt ben je nog veel duurder uit: http://www.bizrate.com/bu...000,keyword--hd%20tv.html En je heb ook nog geluid nodig: liefst een surround setje die je reeds bij je pc hebt als het goed is (die zou je dan wel naar je console kunnen verhuizen)

Edit: En dan vergeten we nog het tweakgehalte ;)
GF2 Ultra voor 700 Euro plus? Of waren het 700 guldens?

Voor XBOX games is er juist enorm veel content downloadable, instellingen, hetgeen je nodig hebt is toch altijd aanwezig. Zou niet weten wat ik nog meer zou moeten instellen.

Waarom is de muis belangrijk voor je bij games? Omdat je eraan gewend bent. Had dat eerst ook met een controller in m'n handen. Echter, als je er eenmaal aan gewend bent, snap je niet waarom je zo moeilijk hebt gedaan al die jaren, muis in de ene hand, toetsenbord met specifieke knoppen die je nodig hebt. Bediening van de computer was er al voordat de games er waren, de controller van een console is voor de game ontworpen. Dat is het verschil.

Over een aantal jaren is het natuurlijk zo dat PC onderdelen weer betere specs krijgen, maar schat het eerder in op 3 jaar ipv 1 tot 2 jaar. Tenminste, mainstream en betaalbaar welteverstaan. Daarnaast weten ze op een console toch altijd door het gebruik van dezelfde hardware uiteindelijk het uiterste uit de GPU te persen waardoor er altijd weer verrassend goede games uitgegeven worden, terwijl de console al een tijdje mee gaat.

HDTV toestel is er al goedkoper hoor, zelfs één die ook als TFT monitor kan dienen. De Sony MFD-75P of iets dergelijks. Check de site maar eens. Te koop voor ongeveer 500 Euro. Heb je direct een TV met tuner, HDTV ready voor in de woonkamer en een monitor voor je computer. Voor je PC moet je ook een goede monitor aanschaffen, dus in dat opzicht is een dergelijke uitgave evenredig. Dus die 1.000 Euro plus vind ik totaal onzinnig, zeker aangezien je bij een videokaart van 300 Euro ook nog de rest van je PC moet kopen a ongeveer 1.200 Euro, heb ik het nog niet over het beeldscherm gehad...

• Thamart
langezwieper schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:54:
Heb nu een 7800GTX en denk dat ik er nog een physics kaartje ga bijzetten begin volgend jaar ongeveer zelfde prijs als zo'n xbox360.

Maar gamen op de pc blijft HET gewoon voor mij, al die vrijheid ook van evne snel alt+tabben en snel even reageren op je msn, mails... en weer snel verder gamen... dat zit er niet in bij een console.

nope ik blijf bij de pc!
Uhm... Ook dat zit er wel in bij een console, gezien de mediacenters die het gaan worden...

• Thamart
WSaeNoTSoCK schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:52:
[...]

ik snap niet waarom ze de nieuwe xbox niet gewoon on-modbaar maken, en on-flashbaar.

dat zal ze een hoop schelen (maarja dan heb je weer van die uberhackers die ook daar weer iets op verzinnen)
Haha, ja da's mooi. Maak 'em maar ff onmodbaar of onflashbaar. Da's nu juist de grap. Alles is te kraken. Daarom is het nu ook een beveiliging, de vraag is hoe goed 'ie is ;)

• Thamart
GoldenSample schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 14:06:
[...]

vertel het eens? er zijn er niet zo veel die hun Xbox hebben gemod opzich...
en al zou je alle spellen orgineel kopen, het verschil tussen een top game voor 49 euro op je pc of de zelfde game op je Xbox 360 voor 69 euro ik zou het wel weten

[...]

zie hier boven, je betaald je minder blauw

Thamart, heb je overgens al eens een First Person shooter op een console gedaan? en toen een op de PC? dan kan je alleen maar bevestigen dat het op de console gewoon een aanmerkelijk mindere besturing is...

verder vraag ik me af waarom jij in het GTO2 topic zo ging modder gooien? vind je het nu echt zo leuk?
Niet zoveel mensen die hun xbox gemod hebben? Ik ken alleen maar mensen die het ding niet meer origineel hebben... Een topgame op de doos, ik zie ze meestal voor 59 Euro. Tja, da's 10 Euro per game verschil, dat klopt. Echter, voor het verschil tussen een doos voor 300 Euro en een complete PC voor 1.500 Euro kun je nogal wat tientjes of desnoods 20 Euro extra uitgeven voordat je dermate veel geld hebt uitgegeven

De FPS op een console kun je wellicht gelijk in hebben. Da's ook niet echt mijn ding, ben meer van de racegames en instant action.

In het GTO2 topic vroeg ik m.n. de logica om zo'n dure kaart te kopen tov bijv. een console met een krachtige GPU voor ongeveer hetzelfde geld. Dat modder gooien, volgens mij werden er gewoon wat licht ontvlambare types geirriteerd omdat ze te lang moesten wachten op hun kaart. Het modder gooien viel aardig mee, een gemiddelde discussie in real life vallen meer woorden wat mij betreft. Btje overdreven tegenwoordig in de topics waar een ieder nogal snel van z'n stuk is bij een opmerking. Maar tja, ik heb wel lol in het feit als mensen zich om niks enorm gaan opwinden idd

• Thamart
Vandread schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:07:
-Mijn tv is 37 cm... mijn monitor 19 inch op een veeeel hogere resolutie
gevolg: videokaart anders moet ik weer MEER geld uitgeven ;)
-Mijn computer is vrij high tech, laad heel snel, kan ik ook alles mee doen wat die xbox360 ook kan doen behalve xbox360 games spelen. Ga ik dan ineens mijn pc investering door de plee trekken? Nee
gevolg: videokaart
-ik speel Counter strike source voornamelijk.... is die op xbox360? Zo nee... wat heb ik dan aan die xbox360, zo ja, moet ik weer een tobo+muis kopen omdat ik fps HAAT met een pretpad
-ik vind overclocken leuk.... kan dat met een xbox360?
-pc games leech ik makkelijker dan xbox360 games
gevolg: vidoekaart

PC games blijven toch wel, dat hebben de vorige en huidige generaties consoles wel laten zien.
En als je momenteel naar XBOX games etc kijk vind ik de looks niet echt denderend ;)

[...]

Brakheid? Iritatie? IK vond het iig VOLLOP IRITANT en gewoon vet asociaal
Hij post WEER zijn *videokaarten worden duurder* argument wat ik daar al ontkracht had!

[...]

Met software die je niet zelf kan kiezen, wat allemaal standaard is... Voorlopig is het nog geen mediacentre :?

Vind het zowiezo een vreemde stelling....
Duidelijk, voor jou dus een nieuwe videokaart. Je hebt mij ook nooit horen zeggen dat de PC games compleet verdwijnen door een 360 of andere console. Huidige xboxgames zijn grafisch intussen vanzelfsprekend minder dan huidige PC games met een goede kaart, aangezien de hardware een jaartje of vijf oud is. Dat zal binnenkort met de 360 weer omgekeerd zijn

M.b.t. het GTO2 topic, zie mijn post hierboven. Volop irritant en vet associaal? Noem eens iets waar ik helemaal uit m'n slof schoot? Overdrijven is ook een kunst.

En ja, ik post weer mijn stelling dat videokaarten steeds duurder worden en mijns inziens is dat ook nog steeds zo. Natuurlijk kun je met een enkele uitschieter van vroeger komen, feit blijft dat er toen een paar van die hoogvliegers waren en nu de gemiddelde kaart al op een hoog niveau ligt.
Je kunt het nog simpeler stellen, destijds kon je aan de onderkant van de markt ook videokaartjes kopen voor 40 of 50 Gulden. Tegenwoordig begint het bij 50 tot 70 Euro. Aan beide zijden, zowel de hogere niveau's als aan de onderkant van de markt zijn de grenzen opgeschoven.
Voor mij heb je dus niets ontkracht en gooi ik hier rustig weer de stelling neer. 't Is dan ook het topic wat ikzelf geopend heb, dus waarom zou ik dat niet doen... Voor jouw gemoedsrust? :P ;)

• Thamart
Cyberblizzard schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:39:
[...]
Possible, maar blijkbaar nog niet sure.
Gezien het feit dat de consoles complete mediacenters moeten worden, is het met grote mate van zekerheid dat er standaard ondersteuning voor op zit gebakken.

• Thamart
XanderDrake schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:29:
[...]

Vergeet RTS's niet! Ik weet nog toen ik Warzone 2100 speelde op de PS1 , met controller inplaatsvan muis. Niet normaal, dat zoog!
Ik speel eigenlijk alleen maar fps of rts. Misschien nog eens KOTOR2 maar dat gaat me ook uitstekend af met muis. Ik heb niet eens een TV, ik vind het maar een "outdated media medium". ShoutCast TV en andere streamed/downloadable bronnen vervangen de rol van TV voor mij. Geen reclame, en altijd het nieuwste te vinden!

Ik denk verder niet dat Microsoft muizen gaat introduceren voor de Xbox360. Ik bedoel, wie gaat er nou met een muismat op de bank of op de grond zitten? Maar anders werkt die muis niet, je hebt een egale ondergrond nodig.
Dus, PC's en de Xbox hebben hun eigen niche in de markt. Ieder platform heeft zn eigen games.

Een van mijn grootste hobbies zijn tweaken/überclocken/ampen/flashen/benchen. Kan je dat met een Xbox; nee. Kan je dat met een high tech videokaart; Wel degelijk!

<pissed mode>
Kunnen we nu eindelijk met deze appels vs. peren onzin stoppen!?!
En nokken met rotzooi te posten in de GTO² thread, Thamart! Het gaat namelijk NERGENS over, en je blijft jezelf continue herhalen! :(
</pissed mode>
Er zijn wel degelijk muizen die geen egale ondergrond nodig hebben.

De lasermuis is in opkomst en ook al gebruik je die in de zandbak, het ding weet de positie exact te bepalen. Dus mogelijk.

Voor een ieder die wil tweaken etc., idd da's leuk om een PC te hebben. Echter, een biosflash op een kaart die ook met dit doel de wereld is ingeholpen noem ik al praktisch geen tweaken meer, aangezien iedereen dat met huis tuin en keukenmiddelen. Echte tweakers, etc. zijn er nog maar weinig. Dus als je heet wordt van een hoge 3Dmark score, tja leuk dan denk ik. Dat is ook het punt hier niet in dit topic. En ieder z'n ding, dus als jij liever je euro's steekt in die nieuwe videokaart, be my guest! Als je niet wilt meedoen aan de onzin van appels en peren, reageer hier dan niet. In het GTO2 topic, ach ja als mensen zo snel geïrriteerd raken omdat hun bestelde GTO2 kaart maar niet arriveert, blijft het leuk te posten.

Merk gewoon bij mezelf dat ik voor het gamen (m.n. de snelle mogelijkheid tot instant actie in zeer korte tijd met opstarten e.d.) ik de afgelopen jaren meer naar de xbox ben getrokken en minder game op de PC. M.n. door de constante hoge investeringen die je moet doen. Vandaar ben ik benieuwd naar de reacties alhier.

Overigens, is er iemand die meer weet van die aparte HD bij de XBOX, de aansluiting hiervoor etc? Zou het makkelijk zijn zelf een externe drive te produceren die een iets grotere capaciteit heeft e.d.

Al meer mensen wat gehoord over die gejatte developperskits en de mogelijkheid tot een modchip?

[Voor 6% gewijzigd door Thamart op 16-10-2005 22:44]

• Thamart
M.b.t. dat HDTV scherm, dit scherm kan op HD niveau niet alleen de 480 res. aan:

"Geschikt voor HD-resolutie - speelt High Definition TV-programma's af van HDTV-bronnen. (480 p/720 p/1080 i) "

Dan hebben we het over een Sony scherm van ongeveer 500 Euro (gemiddelde PC gamer koopt tegenwoordig ook niet de standaard TFT van 250 Euro, dus die prijzen liggen om en nabij gelijk). Link naar dit mooie scherm:

http://www.sony.nl/view/S...es&category=Flatpanel+LCD

[Voor 4% gewijzigd door Thamart op 17-10-2005 10:38]

• Thamart
Vandread schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:44:
Hij kan de bronnen decoderen.... dat wil niet zeggen dat je die resolutie ook daadwerkelijk scherp en op die resolutie weergeeft.... dat is precies wat ze onderaan het artikel zeggen.

[...]

http://hardware.earthweb.com/peripherals/article.php/3495381

[...]

Wellicht kan hij wel die 720p goed geven... hij kost altijd nog iets van €530 - €640 euro op www.kieskeurig.nl
Voor die prijs heb je een 20" WUXGA TFT :X
Ik duik ook eens wat verder in dat Sony scherm. Voor 640 Euro haal je 'em toch best duur hoor. Kieskeurig.nl zoek ik ook nooit, liever met google. Dan kom je uit bij:

http://www.icentraldirect...aspx?productID=NS00262344

436 Euro excl. BTW, dus rond de 520 Euro incl. BTW.

Tja, daar heb je een grotere monitor voor, je vergeet echter dat je voor het geld met de Sony ook direct een HDTV in huis haalt, een computermonitor die zeer goede prestaties levert en je console er dus aan kunt sluiten, alles in widescreen. Incl. afstandsbediening en een naar mijn mening prachtig design. Vanzelfsprekend dat een 17 inch TFT computer monitor wat minder kost, daar krijg je dan ook minder functionaliteiten voor. Laat ik stellen dat iig de stelling dat je per definitie een HDTV scherm van 1.000 of 1.500 Euro nodig hebt om de 360 tot z'n recht te laten komen niet helemaal opgaat.

• Thamart
Vandread schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:56:
[...]

*kuch* We hadden het daarom ook over HDTV ;)

[...]

Xbox 1 werd gereleased op 15 November 2001... bij lange na niet begin 2000 :+
Al die xdoos fans verdraaien ook alle feiten continu >:)

Wil je trouwens de xbox360 met een vga kaart vergelijken moet je wel de normale (399e?) en niet de SKU versie nemen (299e?) ... anders heb je
-geen hdd (voornaamste reden)
-geen hd-av kabel (dus dan gaat je hele hdtv argument meteen ook niet op ;))
-geen ab :+
-geen wireless controler
Kortom 299 e xbox360 kopers zijn losers *BIG WINK* ;)
Wel maf dat die in dollars hetzelfde bedrag is.. en dus goedkoper!

Iedereen die over de kracht van de xbox360 zit te lullen en op een normale tv gaat spelen... shut up... je resolutie en kwaliteit gaat gewoon vet achteruit want die worden gedownsampled naar 480(i) (standaard tv res's) :+

Hardware vergelijking: de hele xbox360 is geoptimaliseerd op specifieke resoluties. Iets anders zoals een vga kaart wel kan kan die niet.
Xdoos is dus natuurlijk goedkoper! En daarom is het dus ook oneerlijk te vergelijken, je kan er namelijk ook geen ruk meer mee... ik wil echt niet me emailtjes op een xbox aflezen ofzo... fotoshoppen is ook hopeloos en webdevven... ik wil het niet weten allemaal. Je resolutie veranderen hooooo maar etc. Wat doen al die xbox freaks heir eigenlijk... help... ga lekker naar het games forum... je hoort hier niet te komen!!! Dit is teritorium van de tweakerts die wel wat met hardware willen hebben te maken :o
Je blijft een pc vergelijken met een console.... een veel veelzijdigere machine met een veel eenzijdigere machine...
*kuch kuch kuch* Daarom vergelijken we ook geen PC met een Console, maar de aanschaf van de zoveelste nieuwe videokaart tov een console/360.

Ofwel: die mailtjes lezen, photoshoppen etc., dat kun je nog allemaal op je PC met een videokaart die wat ouder is en geen update nodig heeft van 200 tot 500 pleuro. Het gaat om het NU investeren in een nieuwe -game- videokaart of de aanschaf van een 360 met een oppermachtige GPU. Die overigens misschien over 1 of 2 jaar wordt ingehaald door PC technologie GPU's, maar men vergeet te zeggen dat die dingen dan nog totaal ONBETAALBAAR zijn, die beginnen op 700 Euro en zakken pas na een jaar richting de 400-500 Euro en nog veel later pas op het niveau waar we nu over spreken...

Dit is een forum over videoplanken. Vandaar kan dit topic hier perfect. Enige is dat jij je er klaarblijkelijk aan stoort. Het ook fijn vindt als iemand je bijstaat in je gemis aan muis en da's fijn dat je zo emotioneel reageert. Gezien er genoeg mensen hier posten, vinden anderen het wel interessant. Vind je jezelf hier niet meer, moet je niet meer posten. Dat was toch ook jouw advies voor mij in het GTO2 topic? Ook een XBOX gebruiker is hardware :P ;) |:( en een modchip is ook het aanpassen van je hardware :)

Ofwel, lees nog de titel van het topic eens door. Niet PC tov console, dat is ook een onzinnige vergelijking. Die PC heb je toch al staan. Het gaat om keus: nieuwe kaart of console

• Thamart
Vandread schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:16:
Maar dan is de vergelijking voor mij: "XBOX360+ HDTV vs videokaart" aangezien op mijn 37 cm tv echt gewoon NIETS te zien is van al dat moois >:) (bij een tv zit je zowiezo verder weg dus dan word het helemaal zo'n drama, verrekijker heb ik trouwens nog wel :7 )
En voor dat geld kan ik me gpu nog 4 keer upgraden 8)7

Of voor dat geld kan ik zelfs nu 2x 7800GT kopen en dan zit ik op hetzelfde prestatievlak met mijn AMD64 @ 2800mhz (en ga nou niet die mhzen vergelijken :X ) Een SLI mainboard heb ik toch al en m'n voeding zal het ook net aan trekken ;) (en anders heb ik nog wel een extra voedinkje liggen ;))
Dat ik dan een 24" tft koop is natuurlijk voor webdevven etc dus dat hoort niet bij dit "gpu vs xdoos budget" want de rest van de pc word toch niet meegerekend in de vergelijking :Y)

Kan je die persoonlijke aanvallen voor je laten? danku :)
Het xbox topic staat trouwens in een games forum... software dus :+
En die 700 euro? De duurste 7800GTX kost € 572,- en de goedkoopste € 469,95.
Wie heeft er tegenwoordig nu nog een 37 cm tv... Volgens mij hebben de meeste moderne mensen tegenwoordig min. een 55 cm tv, laat staan de breedbeeld TV die enorm veel verkocht is en de huidige platte schermpjes. Als iemand een game speelt met een console op een TV, kun je best op 1,5 tot 2,5 meter zitten hoor, de andere kant met de verrekijker is weer een btje onzinnig overdreven.

Daarnaast, als je een oudere computer hebt met een oudere videokaart, dan upgrade je in veel gevallen ook je monitor, aangezien je nog een CRT beeldscherm hebt of één van de eerdere TFT's met een hoog aantal ms. De investering voor een beeldscherm blijft veelal. Je mag 'em van mij meenemen hoor in je berekening, maar neem 'em dan ook mee voor de PC.

Verder, die aanschaf voor bijv. de Sony monitor/HDTV geeft je direct scherper beeld voor digitale televisie, toekomstgericht met HDTV, monitor voor je PC en dus ook beter beeld voor de 360.

Zou het dus ff alleen houden op de vergelijking 360 en de nieuwe videokaart, anders heb je -tig opties van TV's en monitoren wat een enorm oerwoud geeft van mogelijkheden. Evenals de monitor die je dan voor andere zaken zou kopen dan gamen, dan wil ik ook graag een getekende verklaring van je dat je nooooooiittt op die monitor zult gamen. Kom op, die HDTV gebruik je nl. ook voor andere dingen dan gamen, dus dan is mijn verklaring: de HDTV die koop ik toch al om TV te kijken. Die moet je dus niet meenemen in de vergelijking. Punt uit klaar zijn we met die monitor en TV.

Als je dit al persoonlijke aanvallen noemt. Ik constateer enkel en geef je eigen acties weer, evenals je mij bepaalde verzoeken doet is het omgekeerd ook zo. Lijkt me fair.

De duurste videokaart kost nu richting de 600 Euro idd. Wat was die prijs toen hij net uitkwam? En wat zal de prijs van de nieuwste videokaarten zijn die in de toekomst verschijnen? Aan m'n water te voelen zit je straks wel degelijk op die 700 pleuro.

• Thamart
GoldenSample schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:15:
[...]

ik heb al een PC, die gebruik ik voor meer dan gamen, stel dat ik een X800GTO2 er bij koop van 220 euro en dan is mijn pc geschikt om te gamen dan is dat toch voordeliger dan 300 eruo voor een Xbox? of zie ik dit nu verkeerd?

[...]

mooi, daarom koop ik dus geen Xbox

[...]

tjoh wat is er nu duur een GPU van 220 euro of een Xbox van 300 euro?
mijn pc up-grade ik naast de video kaart ook, ik koop geen nieuwe processor en meer geheugen omdat alleen games anders sloom worden maar omdat ik mijn systeem ook in het raren, encoden, rippen (in de toekomst multitasken) etc. sneller wil hebben.

en over dat modder gooien, jij vind van niet, in het X800GTO2 topic vond een modje van wel, is dat niet iets om je bij aftevragen of je het wel goed doet?
verder worden mensen kwaad omdat je een topic kaapt.
daar naast lees ik in jouw post een gevoel dat je neerkijkt op 'sukkels' die een dure GPU kopen, zo een arrogante houding wekt irritatie op, jij zegt dat je beter een Xbox kan kopen en dat je een sukkel bent als je een dure GPU koopt (je zegt het niet letterlijk maar je wekt sterk de sugestie dat). Daarmee lok je het dus uit.

Ik oordeel niet over wat nu een betere aanschaf is, ik kan alleen concluderen dat voor mij een dure GPU veel aantrekkelijker is...

[...]

mensen vergeten dat je mag upgraden, als je een Xbox hebt, zit je bijv. 5 jaar aan die kwaliteid grafix vast, bij een PC heb je de mogelijkheid om die te verbeteren.

daarnaast geeft de Xbox360 straks inderdaad voor minder geld mooier beeld, maar over 1.5 jaar zijn de rollen omgedraaid en over 3 jaar totaal...

verder kan ik je vertellen dat een dual 7800GTX echt wel beter is dan de 'GPU' in de Xbox, het totaalplaatje maakt de Xbox wel de betere game machine voor zijn geld maar zie bovenstaande punten, en hoe je er bij komt dat een AMD X2 4400+ dual 7800GTX en een berg snel ram hopeloos verouderd zijn mag je mij vertellen (om het maar even over de RSX in de meenik playstation te hebben, dat is een 7800GTX met een wat hogere Clock en meer pipes... oftewel, de zelfde generatie maar net wat beter hoezo verouderd?)
De GTO2 kost idd iets minder dan de standaard 360 bij de release. Het gaat hier ook niet enkel om die specifieke kaart, maar de prijzen die normaal variëren tussen de 200 tot 500 Euro. In het ene geval iets goedkoper in het andere iets duurder. Je spreek hier over 75 Euro meer, waar je naast de GPU nog een hele lading extra hardware krijgt. Eigenlijk een complete computer, maar dan met standaard een meer gelockte omgeving.

Een mod is overigens ook maar iemand met een subjectieve beoordeling, die wellicht de figuren achterna loopt die nogal snel bang zijn als iemand iets zegt over hun ding. Een mod is geen god en ook zeker niet alwetend. Dus nee in deze heb ik mezelf weinig afgevraagd aangezien ik een simpele vraag stelde en mensen er overheen buitelden alsof hun 't leven werd afgenomen. Ik kaap daarbij overigens niks, stel een vraag, komt een reactie op en zoals het met reacties gaat, reageer je er weer op. Als ik niet letterlijk zeg dat iemand een sukkel is, dan zeg ik dat dus niet. Als iemand anders dat er in ziet, is het dan ook daadwerkelijk zo? Tekst komt nog wel eens anders over he. Daarnaast, volgens mij is het in het dagelijkse leven ook nog steeds zo en gelukkig maar, zolang er geen hard bewijs is dat je iets fout hebt gedaan kun je er ook niet voor bestraft worden. Misschien is het meer dat korte lontje dat veel mensen in ons land hebben tegenwoordig :*)

Voor jou een duurdere GPU dus aantrekkelijker! Mooi dat je erachter bent. Er zijn vele anderen die er anders over denken en da's toch het leuke van deze wereld, niet?! Het is voor mij ook telkens weer de vraag. Het hangt nl. helemaal af van de uiteindelijke games die er op een platform verschijnen, hoe duur de console is en of het ding een beetje modbaar zal zijn. Dus wacht jij op je GTO2 en hoop je dat je niet één van de weinigen bent van wie die 4 nog gelockte pipelines niet kapot zijn en wachten vele consoleliefhebbers op 2 december als de 360 gelanceerd wordt ;)

• Thamart
-Markster- schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:32:
Geen van beide, wachten op de ps3, dat is wat ik ga doen :9
Tja, dat kan je doen. Gezien het verleden van Sony, grote beloftes grafisch gezien voor PS1 en PS2, demofilmpjes die later niet meer waar konden worden gemaakt, veel gehype met grote cijfers voor GPU, CPU en weet ik allemaal nog wat meer, te laat leveren, niet kunnen leveren door lage productie aantallen (zie PSP wederom... hoe kan het gebeuren)... Nog maar niet gesproken over het feit dat MS meer kapitaal heeft om de XBOX vanaf de start enorm te subsidiëren, geziens Sony's financiële structuur gaat dat moeilijk worden. Ofwel verwacht voor de PS3 (mede door nieuwe technieken waarvan je jezelf moet afvragen of die het zeker gaan worden/maken op korte termijn zoals de Blue Ray handel) een veel te hoge prijs bij de launch. Zeker niet in de buurt van de 299 of 399 Euro van de 360

Ik word er persoonlijk niet vrolijk van! Ben zeker wel benieuwd naar die console, maar gezien het feit dat Sony reeds een hele lange tijd heeft kunnen oefenen tot en met de PS2 in de consolewereld en Microsoft die zo even in 2001 een betere concurrent neerzet voor de PS2 met de XBOX, met voldoende productie om te kunnen leveren etc etc is voor mij de PS3 eigenlijk al uit zicht! Nu met de presale actie zijn de heren van MS weer slim bezig en denk dat men zelfs in Azië straks rond de feestdagen overdenkt: of nu de beste graphics en goede games met de nieuwe xdoos of nog tijden wachten op vage en loze beloftes van Sony... Dat wordt uitermate interessant!

• Thamart
DarkShadow schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:02:
Ik merk bij mezelf dat ik vooral de xbox gebruik als mediacenter met xbmc, spelletjes vind ik trouwens wel relaxed, maar ik heb de xbox in een speciaal ingerichte kamer staan, vooral voor films met vrienden en vriendin, en daardoor zit ik er in mn eentje haast nooit, met als gevolg dat ik nauwelijks daarop spellen speel (vind het wel leuk verder hoor).

Mn pc gebruik ik daarentegen wel enorm veel, niet dat ik de spellen zoveel beter vind, maar wel omdat ik daarop World of Warcraft kan spelen, daarnaast speel ik eigenlijk niets meer :P
Juist met anderen zit ik veel te gamen, 's avonds een spelletje met de vriendin, in het weekend met de kameraden, nog een doos erbij aan met een 2e tv, helemaal te gek met 4 man! Op de PC zit ik meestal in m'n eentje ;)

• Thamart
GoldenSample schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:15:
mensen vergeten dat je mag upgraden, als je een Xbox hebt, zit je bijv. 5 jaar aan die kwaliteid grafix vast, bij een PC heb je de mogelijkheid om die te verbeteren.

daarnaast geeft de Xbox360 straks inderdaad voor minder geld mooier beeld, maar over 1.5 jaar zijn de rollen omgedraaid en over 3 jaar totaal...

verder kan ik je vertellen dat een dual 7800GTX echt wel beter is dan de 'GPU' in de Xbox, het totaalplaatje maakt de Xbox wel de betere game machine voor zijn geld maar zie bovenstaande punten, en hoe je er bij komt dat een AMD X2 4400+ dual 7800GTX en een berg snel ram hopeloos verouderd zijn mag je mij vertellen (om het maar even over de RSX in de meenik playstation te hebben, dat is een 7800GTX met een wat hogere Clock en meer pipes... oftewel, de zelfde generatie maar net wat beter hoezo verouderd?)
Ik mag hopen dat als je upgrade voor je PC dat je ook een aantal jaren het spul wil houden. Of upgrade je om het jaar? Je vergeet zelf dat door het constante upgradeproces in de PC industrie veelal de kaarten helemaal niet tot hun max geprogrammeerd worden binnen die korte tijdsspanne aangezien er alweer een volgende kaart is. Het grappige bij consoles is dat uiteindelijk men juist door dezelfde structuur zelfs na een aantal jaren nog weer mooiere graphics eruit weet te pompen omdat ze het programmeren ervan door en door kennen. Na 5 jaar zit je gemiddeld genomen ook echt tegen het eind van de looptijd aan, maar dan is er ook weer een nieuwe console. De tijd dat je met mindere graphics zit is dus erg kort te noemen.

Over 1,5 jaar zijn de rollen alleen omgedraaid als je heel erg diep in je buidel gaat tasten voor een nieuwe GPU voor je PC. Dan hebben we het waarschijnlijk over kaarten van 500 Euro of meer. Mainstream zijn die kaarten pas weer een hele tijd later en dan betaal je nog die 200 tot 300 Euro.

Tja een DUAL 7800 GTX, hoor je het jezelf zeggen... Je spreekt hier zo ff over 1.000 Euro. Als ik dat even tegenover de kostprijs van een 360 zet, dan zijn er maar heel erg weinig mensen die dat er voor over hebben, laat staan kunnen betalen. Om ook de rest van de door jou aangehaalde hardware verder maar ff links te laten liggen. In dat geval gaat iedereen voor de 360 anders is men direct failliet :)

• Thamart
martijn_tje schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:58:
Mag ik ook nog even een duit in het zakje doen

Als je graag op internet speelt zal je wel aan een PC moeten. Zelfs mensen die zich als gamer voor doen en daarom een hekel hebben aan alles wat op een PC lijkt moeten dan aan de PC. Een console en een game only machie. Een PC is een alleskunner. Voor sommige dingen is darom veel meer moeite nodig om ongeveer het zelfde resultaat te krijgen.

Een TV bijvoorbeeld is van zich zelf al zo wazig dat er helemaal geen AA en AF nodig zijn. Een computer monitor daar en tegen vereist een veel hogere resolutie (veel meer stress op de vga) en een hoop AA en AF om een vergelijkbaar vriendelijk voor het oog beeld te krijgen. Waar overigens nog steeds vele malen meer detail in te onderscheiden is. (al die AA en AF vind ik onzin 2x is zat, ik hou van een lekker scherp beeld) En over aa voedoe 4/5 kaarten en m'n trouwe tnt2 konden het ook al.
Uhm hoezo als je graag op het internet speelt? De XBOX heeft de officiële versie XBOX live waar je online kunt gamen, content kunt downloaden etc. en wil je gratis online gamen, dan pak je toch XBConnect? Heb het zelf al geprobeerd en ervaring is hetzelfde hoor. Zo niet beter, aangezien connectie opzetten een eitje is. Headset erop en hop gaan.

• Thamart
Vandread schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:56:
[...]

Enkel ter verduidelijking:
GDDR3 is videogeheugen... :z voor de rest is de bouw nogal lastig te vergelijken met een pc.
Even vergeten dat MS ook PC Games maakt en gewoon gaat voor een groter marktaandeel... dus pc games EN xbox games *Bill goes for gaming world domination* :+

Wat zo jammer is van die xbox is dat ik hem niet zakelijk kan kopen en al m'n pc onderdelen wel O-) Ben grotendeels gesponsord >:)
En waarom zou je die XBOX niet zakelijk kunnen kopen? Eigen zaak? Kan best hoor, zelfs hier met een reclamebureau ;)

• Thamart
Vandread schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:15:
[...]

1: vind ik not done
2: de accountant geek laatst al zo maf :+
Interesting... Wat vind je er 'not done' aan? Gebruik hier de doos in de pauze voor wat ontspanning, hoort ook bij het werk

Accountant keek laatst al zo maf, waarvan? Die nieuwe GTO2 kaart? ;)

• Thamart
RnCyber schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:35:
heel leuk die xbox 360 maar no way dat dat ding betere graphics gaat leveren voor 3 jaar . binnen 1 a anderhalf jaar heeft de pc dat zo ingehaald. :)
Dat de technologie tegen die tijd wellicht heeft opgepakt kan. Maar hoe betaalbaar is het vervolgens weer is de 2e vraag. Ofwel, stelling is meer: over 1,5 jaar wellicht zelfde beschikbaar voor PC, echter mainstream tussen laten we zeggen 200 tot 300 euro (voordat vele mensen het ding aanschaffen dus)duurt toch echt nog iets langer dan dat.

• Thamart
GoldenSample schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:02:
[...]

haha, grappenmaker, dat is het nu al bijna (de tech) en de mid end kaarten van next gen zijn al zeker beter met meer mogelijkheden...
Kijk jij dan nog maar eens naar de specs van de 360 GPU, ben benieuwd naar je vergelijking met de mid end kaarten, exact aangegeven waar ze 'zeker beter met meer mogelijkheden' zijn.

Zeer benieuwd zelfs

• Thamart
NoepZor schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:53:
Geweldig hoor, 800x600 haalt een TV niet eens, en een HDTV kost ook niet nix. Dus dan kun je beter weer een videokaartje in je PC klungelen, en een 19" TFTtje erbij kopen, stukkie goedkoper :)

En een PC is kwa hardware vaker up te daten, dus die haalt die Xdoos of PS3 zo weer in :) Verder is gamen op de console gewoon brak omdat het hapert. (heb bijv. NFSU2 op de PS2 en op de Gamecube gezien, en dan loopt bijv. een 9800Pro op 1280x1024 een stuk beter voor mijn gevoel.
Vandaar is er de Sony MFM-HT75W

Een scherm met monitor resoluties, voor op computer/console, een HDTV tuner ingebouwd, met afstandsbediening etc. voor 500 Euro in de winkels. Wil je een goede gamer 19" TFT met het minimale aantal ms, dan wil je ook aan de nieuwste Samsung voor 400 Euro aangezien je met je nieuwe snelle videokaart niet op een brakke TFT met ghosting voor 200 Euro wilt gamen. Ofwel, dat aspect heeft weinig van doen met de keuze tussen console en nieuwe videokaart voor je PC.

Het vaker up te daten is juist het probleem van de PC. Ik zie er geen probleem in dat de PC over een aantal jaar de XBOX voorbij kan streven. Het probleem is meer dat als je op de PC weer moet upgraden omdat je de nieuwste games wilt spelen. Dat hoeft op een console dus niet. Je moet overigens ook geen games op de PS2 of Gamecube spelen, dat zijn minderwaardige consoles ;) -oeh nu krijg ik alle PS en Nintendo fans over me heen haha- ik heb de game voor zowel PC als de doos en speel het liever m.n. met z'n tweeën op de xbox. Kijk, een goede racegame met force feedback speel ik ook op de PC. Een complete lacher dat Bill Gates op de doos geen complete FF ondersteuning heeft geplaatst, maar de uitgeklede versie. Echter, aangezien de console idd voor het gamen ontworpen is, veelal toch mijn keuze om ff lekker uit te leven.

Verder, het is al meerdere malen gezegd, ook al haalt de PC over een tijdje de console weer in, voordat die techniek weer mainstream en betaalbaar is (voor diegenen die 200 tot 300 Euro voor betaalbaar en normaal iedere paar jaar vinden), ben je wel iets verder dan het 'zo in halen'. Dat zijn eerst de topkaarten die toch echt iets hoger qua prijsniveau liggen. Zoals nu bijv. de 7800 GTX voor 500 tot 600 Euro.

• Thamart
Nog even voor de duidelijkheid, welke spec's de GPU van de 360 zal hebben:

"ATi heeft nieuwe documentatie vrijgegeven over de Xenos, de videoprocessor die ontwikkeld werd voor de Xbox 360. De chip is geklokt op 500 MHz en beschikt over 48 shader pipelines, waarmee dit meteen de eerste commerciële grafische chip is die een 'unified shader architecture' heeft. Dit betekent dat er niet langer gewerkt wordt met een afzonderlijke vertex shader en pixel shader, maar dat één onderdeel beide shaders verzorgt.

De twee cores zijn samen goed voor 232 miljoen transistors op de 'parent die' en nog eens 100 miljoen op de dochter-die die onder andere als frame buffer dient. Deze kleinere die wordt overigens geproduceerd door NEC Electronics en wordt op 90nm gebakken. Voor de communicatie met deze dochter-die beschikt de gpu over een 32GBps-kanaal, terwijl de communicatie met de processor via twee lijnen die elk goed zijn voor 10,8GB per seconde loopt. Om het GDDR3-geheugen aan te spreken beschikt de gpu over een verbinding die 128 bits breed is en op 700MHz geklokt is, zodat een doorvoer van 22,4GBps mogelijk is."

Hoorde ook al iemand roepen dat er al iets soortgelijks voor PC zou zijn... Ben benieuwd welke kaart dat moge zijn, aangezien er een aantal zaken zoals de pipelines zijn die ik nog bij geen enkele kaart heb gezien, icm de Unified Shader Architecture

• Thamart
GoldenSample schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:26:
[...]

wanneer haal je die stront eens uit je ogen, sorry hoor maar ik typte

[...]

Mid end kaarten van volgende Generatie als Geforce 8600 bedoel ik... lezen kerel lezen...

[...]

qua tech mist de huidige serie de Unified shaders... (die komt overgens in de R580 van ATI) maar verder hebben die Unified shaders niets met de beeldkwaliteid van doen (niet het soort maar het feit dat ze Unified zijn)...

verder doelde ik meer op de RSX van de PS3 dat die Qua tech praktisch het zelfde is als de 7800GTX, verder is de 128bits bus eigenlijk juist minder dan die van een GPU van deze generatie, een 6800Ultra haalt bijvoorbeeld al 35.2GB/seconde met zijn 256Bit verbinding
een 7800GTX gaat daar overheen met 40GB/Seconde...
Heb je toch echt in je eigen ogen gescheten als je beeldkwaliteit op die manier loopt te spellen...
Modbreak:GoT Huisregels

Post on-topic en behulpzaam of post niet. Flames als dit leiden tot gesloten topics en officiele waarschuwingen :o

Aangezien jij de mid end kaarten next gen kent, vergelijk dan ff op details en harde gegevens, ik ben benieuwd.

Unified Shaders, wel handig voor de snelheid/prestaties niet? 't Gaat niet enkel en alleen om mooie beelden, maar lijkt me een nuttig iets dat ze de pipelines gaan gebruiken ipv het simpele feit dat ze in de huidige inefficiënte vorm niks liggen te doen. Mooie beelden die niet rap genoeg op je beeld worden gepompt is ook niks he

Op enkel de 128 bits verbinding alleen vergelijken is een beetje karig, niet? Zo is meer ook vaak patsgedoe. Vergeet je voor het gemak maar ff de 2 cores die deze GPU heeft. Uiteindelijke prestatie is afhankelijk van en de juiste specs op de juiste punten van de GPU, icm een slimme structuur.

De aparte hoeveelheid snel toegankelijke geheugen krikt aan de andere zijde het geheel ook weer op. M.n. een intelligent gebruik van de snellere bus richting de 'daughter die'+apart geheugen en de 128 bit 22,4GBps verbinding met het overige geheugen kan een zeer goede greep zijn van ATI. Natuurlijk hebben ze de 128 bits verbinding m.n. gebruikt om ook de GPU betaalbaar en daarmee de doos betaalbaar te houden. Tov een high end PC GPU die wellicht op papier een paar getalletjes als hoogste kan claimen, maar wellicht in een 3Dmark een te verwaarlozen extra prestatie laat zien tov een goedkopere en iets eenvoudigere kaart. Dat wil niet zeggen dat ze door een goed ontwerp de prestaties tot een absolute max duwen.

En ach, naast al de leuke cijfertjes ook wel interessant dat er vloeistofkoeling in de doos zit volgens Teamxbox voor alle tweakers ;)

Allez, een test met een developperskit 360 die onlangs ontvreemd is, zou natuurlijk helemaal duidelijkheid kunnen brengen. Ik zeg yes pleaseeeeeeeeeeeee

[Voor 4% gewijzigd door dion_b op 22-10-2005 12:03]

• Thamart
Vandread schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:38:
[...]

Gast je valt weer persoonlijk aan.... check ze sig:
"Ben dislectys, spelfouten komen dus voor "
Niet tof, op spelfouten bitchen, waar ben je mee bezig |:(

Dual gpu ... joh... volgens mij niet hoor B)
Aantal transistors is trouwens ook niet meer dan een X1800XT (320 million) vs 360 (232 million transistors, embeded dram 105 million transistors) beide op 90nm gebakken.

Die embeded is om de boel snel te houden en om geen ander "groter" geheugen erbij te hoevel plaats (DDR is relatief duur) en gddr is perfect voor een "onboard" oplossing aangezien het op een bepaalde manier erop moet zitten (en het niet verwisselbaar kan zijn zoals ddr in pc's) (Gpu bakkers zijn nu bezig met kaarten met gpu sockets maar NIET met gddr omdat dat gewoonweg niet kan)

Die vloeistofkoeling naar wat ik ervan gelezen heb gewoon een heatpipe systeem, iets wat ik op m'n XP ook al had zitten :)
xbox360 is gewoon een puik ontworpen doos voor een specifiek doel, net als iedere console en moet qua prijs/prestaties meteen al hoog opleven omdat de doos anders te vroeg ouddated is ^^
1. Kan je de spreektaal 'gast' ook wel als persoonlijk opvatten als we zo doorgaan
2. Het kan dat je dyslexie hebt, hoewel tegenwoordig zich ook maar iedereen zich achter dat soort zaken verschuilt als ze een spelfout maken. Wel opvallend dat spelfouten voor de rest dan weinig voorkomen in je tekst. Heb je er echt last van, dan is dat lastig.
3. Als je zelf lichtelijk tracht te irriteren door het typen van zaken als 'stront in je ogen' etc, dan moet je niet mekkeren over dit soort kleinigheden. Dat kun je ook netter omschrijven als bijvoorbeeld: "je hebt niet goed gelezen"

Dual core GPU, wel degelijk, quote van site Teamxbox:

"The Xbox 360 GPU actually consists of two cores"

Dat specifieke doel is nog maar af te wachten. Natuurlijk vanuit het verleden staat een console synoniem voor games. Gezien de ontwikkeling binnen die markt, het aanwezig zijn van aansluitingen die meer en meer toegroeien naar de standaard in de desktop computermarkt (onder meer nu blijkt dat de controller ook bruikbaar zal zijn op een PC met USB), lijkt het er toch op dat het mediacenter idee langzamerhand zijn intrede gaat doen in de consolemarkt.

• Thamart
CyberAmp schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:28:
[...]

De specs maken alles uit. Het feit is dat de specs van X360 dit soort onzinnige discussies voortbrengen. Onzinnig want waar dit nu over? De X360 kan de pc vervangen bij games? Is dat het nu? Natuurlijk niet. Uiteraard belachelijk. Je hebt consoles en je hebt pc's. En ieder heeft zijn eigen consumentenmarkt met zijn eigen kenmerkende spellen. Het is een feit dat de spellen op de pc evolueren en de hardware specs steeds erop vooruitgaan. Dus dit gaat niet om een toekomst investering, X360 of een pc-upgrade, maar om een keuze tussen pc en console. Ieder met zijn eigen voor- en nadelen. Twee verschillende dingen dus. Als je fan bent van het aanbod van de Xbox 360, dan koop je de X360. Wil je meer doen dan alleen 'xbox360 only' spellen draaien, upgrade voorlopig je pc zou ik zeggen. Over de kosten durf ik geen uitspraak te maken of de xbox360 uiteindelijk toch goedkoper zal zijn. Het is en blijft een vreselijk dure grap om met de hype mee te gaan of je nu op pc of op consoles speelt. Nuff said, ik ga ff Quake4 doen :P.
En nog steeds wordt er niet goed gelezen...

Het gaat niet om de keuze tussen PC en console in dit topic. Die PC heb je toch al staan.

Het gaat om de keuze tussen een relatief dure nieuwe videokaart omdat er weer eens een upgrade nodig is om een beetje mee te kunnen met de nieuwe games op de PC of een XBOX 360.

Dat meer doen dan games spelen kun je met je oudere videokaart dus ook.

• Thamart
Laten we voor de grap dan eens het nieuws op Tweakers gaan bekijken over de nieuwe game FEAR.

nieuws: Prestaties videokaarten getest in FEAR

"De reviewer concludeert dan ook dat gamers die het spel op een hoge resolutie willen spelen eigenlijk maar één keus hebben; de nVidia GeForce 7800 GTX. Wanneer genoegen wordt genomen met een resolutie van 1024x768 zijn de meeste geteste videokaarten voldoende, alleen de Radeon X1300 Pro stelt erg teleur qua prestaties. Wanneer echter deze resolutie ook gecombineerd wordt met anti-aliasing en anisotropic filtering is een echte high-end kaart al geen overbodige luxe meer. Een ATi Radeon X800 GT is hiervoor eigenlijk al het minimum, maar eigenlijk is de iets duurdere een nVidia GeForce 6600 GT aan te raden."

Is toch al te gek voor woorden dat je met praktisch maar één kaart 't spel echt in volle glorie kunt bewonderen. De enorme wildgroei aan kaarten, constante updates zorgen maar voor één ding.
De games halen niet het onderste uit de kaarten, maar geoptimaliseerd voor die ene snelle extreem dure kaart.

Als het minimum al een X800 GT is en op een 6600 GT het ook maar zo zo zal zijn...

• Thamart
GoldenSample schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:26:
[...]

uhm kerel, waarom zou je anders een topkaart kopen? omdat je dan het zelfde te zien krijgt als een kaart die de helft kost? tuurlijk niet, er is de mogelijkheid tot, het moed niet |:(
en hoezo zijn ze geoptimaliseerd voor die ene supersnelle kaart? waar basseer je dat op?
en waar basseer je het op dat updates voorkomen dat het onderste uit de kan word gehaald? juist eerder van wel, als ik een spel update gaat het meestal beter lopen, ik weet niet hoe jij dat doet...
Over de grote keuze in 3dkaartenland denk ik, als je wat aanschaffen wilt verdiep je je er toch in? mensen klagen toch ook niet dat er zo veel auto's te koop zijn?

ps. wil je ook nog even een reactie geven op mijn vorige post, ben ik wel benieuwd naar :P
Het bericht geeft enkel en alleen aan dat het een btje bagger is dat je met een aardige topkaart (maar geen 7800 GTX) al aardig problemen gaat krijgen met deze game. En dat is sneu als je niet 500 Euri + hebt liggen voor de nieuwste kaart.

Ik heb het over de constante update van hardware/nieuwe videokaarten, geen software update. Maar snap de verwarring, ik had het iets duidelijker kunnen omschrijven.

Je vorige post vond ik niet interessant genoeg, aangezien elke post steeds om hetzelfde blijft draaien.
Kern van het geheel ligt gewoon in het pure feit dat gamen op de PC, als je een btje de nieuwste games wilt blijven spelen en ook de graphics/snelheid leuk wil houden je constant moet vernieuwen. Zoals in het bericht op tweakers over FEAR en de videokaarten die erbij getest zijn.

Je moet het toch met me eens zijn dat met een aardig recente en toch niet onaardige kaart zoals een 6800, moeite heeft om mee te komen (dus eigenlijk de enige keus om dit spel aardig tevoorschijn te kunnen laten komen dmv de nieuwste en duurste kaart die er is). Gewoon sneu als je net de nodige Euri erin gestopt hebt.

Is die keus voor een 360 toch alweer een heel stuk makkelijker geworden met FEAR, niet? :P :9 ;)

• Thamart
GoldenSample schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:43:
[...]

dit lees ik meer als ik heb daar geen andwoord op maar ieder zijn intrepretaties, dat laat ik dus aan de overige volgers van het draadje over...

maar nu kom jij weer terug op het punt wat ik al heb gezegt, de mogelijkheid tot een beter detail is er, je hoeft hem niet te pakken, bij de Xbox 360 zou ik over 2 jaar hebben van ja ik wil eigelijk een mooiere game, maar ik kan er niet wat geld tegen aan gooien om dat te verbeteren, bij de pc kan dat wel, het is net hoe je het ziet, ik zie het omgedraaid...

overgens @ CyperAmp hier boven^
ik moet er eigelijk wel een beetje omlachen hoe er wanhopig bewijzen worden gezocht om aan te geven dat de Xbox beter is om te kopen, Thamart probeerd dat heftig te bewijzen... Terwijl dit niet zo is, er is geen betere (ja in absolute beeld kwaliteid mischien wel) maar voor de een is het Xbox voordeel doorslaggevend, voor het ander zijn de + punten van de PC belangrijker...
Als jij dit leest als 'geen antwoord op', dan is dat op jouw rekening. Ik neem aan dat je de overige lezers van dit draadje niet nodig hebt om je eigen mening te volgen. Zo zullen er ook mensen zijn die dit draadje volgen en hier posten enkel en alleen omdat ze zo PC gericht zijn dat ze geeneens rustig kunnen nadenken over waar dit topic al over gaat.

Het gaat me niet om over 2 jaar. Het gaat me om het simpele feit van een aardig recente kaart (de 6800 was die er 2 jaar geleden al?) en de meest recente kaart 7800, dat de eerst genoemde nu al praktisch weer uitgebonjourd wordt bij een nieuwe game. Die tijdspanne is toch schrikbarend kort en dat zal ook jij vinden, iemand die graag vaak een nieuwe videokaart koopt, maar niet te vaak mag ik hopen.

Ik hoef niks zo zeer te bewijzen, ik schrik er enkel alleen maar van hoe enorm hard sommige kids hun hele krantenwijkopbrengst erdoor jagen voor zo'n kaartje alleen maar om mee te kunnen doen. Dat eigenlijk al voor normaal wordt aangenomen dat je zoveel honderd pleuri erin steekt om vervolgens toch weer aardig bedrogen uit te komen.

Natuurlijk is de ene videokaart lastig compleet te vergelijken met een 360. Dat hoeft ook per definitie niet. Denk echter wel dat er steeds meer mensen zijn die zich achter de oren gaan krabben met die updateziekte in hardware die steeds sneller lijkt te gaan, je steeds meer euri kost en klaarblijkelijk men de bestaande videokaarten helemaal niet tot aan het gaatje uit wil programmeren voor de best mogelijk haalbare resultaten. Nope, gooi er maar weer een nieuw kaartje tegenaan

Echter, een complete PC fan gaat niet naar een console en een console gek gaat niet naar de PC. Ik was altijd desktop/msx/amiga/PC fan, maar voor het merendeel nu toch echt consolegericht m.b.t. een groot merendeel van de games door die gekte die in korte tijd gewoon teveel geld kost.
Eruit komen doe je en hoef je hier niet, maar het is wel geinig te zien of meer mensen die stap gaan maken. Of niet

• Thamart
HaseMike schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:37:
Vergeet niet de games bij de vergelijking te betrekken bij de aanschaf van een xbox360 of een nieuwe graca voor je pc.

De games van de xbox360 zal je voorlopig -moeten- kopen, en de release prijs zal wel zo rond de 69,95 euro worden vrees ik. Dus een xbox 360 + vga kabel voor je monitor = 440 en wat zal je aan games willen hebben, ik neem aan toch wel 1 per maand ? En o ja xbox live voor 59,95

Dat wordt dan een totaal investering van 440 + 59 + 12x70 = 1339 euro.

Natuurlijk ben ik mij bewust dat je pc games ook moet kopen, maar ik geloof dat niet al te veel mensen dat met alle games doen toch ;)

Zodra er weer een modchip is, of de games naar de goedkoop-bak verhuizen wordt het verhaal natuurlijk anders. Maar voorlopig is het toch echt rond de 1300 euro voor een jaartje gamen, dat kan met een 7800gt toch wel even goedkoper dan.
Wel handig om overal de hoogst mogelijke prijs voor te noemen, niet...
Releaseprijs van nieuwe games kan ook 59,95 worden... En wie zegt dat je altijd per direct de nieuwste games koopt, soms wellicht ook iets later dezelfde game voor rond de 20 of 30 Euro zoals je nu ook bij de XBOX games ziet. Nog niet gesproken over de mogelijkheid te spelen met een modchip, waarbij je heel degelijk gratis online kunt gamen via XBConnect

XBOX live heb je nu ook acties voor om mensen hier voor warm te maken en die zijn er vrij constant. Zo heb ik laatst bij de Mediamark een 3 maand XBOX Live, met de game Halo 2 en een communicator headset voor 13,99 Euro aangeschaft.

Daarvoor had ik voor 29,95 Rallisport Challenge 2, een jaar XBOX live en een communicator headset voor 29,95 Euro. 't Is dus gewoon even uit je oogjes kijken

• Thamart
Vandread schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:22:
[...]

Dus zijn de meeste redelijk recente games die je ook online kan spelen op de pc altijd nog een stuk goedkoper, hl2/doom3/nfsu2 etc zijn allemaal rap geodkoper aan het worden :)
Ik heb het idee dat pc games vaak wat sneller cheaper worden dan console games.

Voor de rest helaas weinig spannende reacties :o kom op thamart

Mod-chips in de discussie betrekken vind ik eigenlijk niet kunnen omdat we het eigenlijk op het legale vlak moeten houden ;) Als je een videokaart van 400 euro koopt of een xbox360 voor hetzelfde bedrag maar je mod die is je garantie vervallen :) de videokaart kan bij problemen altijd vervangen worden, je xbox word ineens een stuk duurder ^^
In je beperkte zicht vergeet je dat een modchip niet gebruikt HOEFT te worden met illegale software. Je kunt er ook gewoon legale games op gebruiken icm online gamen via XBConnect. Je GTO2 flash je ook.

Schik de reactie van jou in dit geval dan ook maar bij de weinig spannende reacties, wellicht met stip op 1? :o

• Thamart
Vandread schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 00:20:
Een gto2 flash je niet die softmod je :)
Een modchip gebruiken is per definitie vaak illegaal als ik het goed begrijp.
Iig je garantie blijft vervallen.
En wat doet die softmod dan exact? Volgens mij vervang/wijzig je firmware op de (flash)rom van de kaart, waarmee je de pipelines die buiten gebruik zijn gesteld weer in ere hersteld, niet?

Ofwel, het aanpassen van de software op een chip, wordt er toch geflashed?

Een XBOX kun je ipv een modchip nl. ook softmodden, waarbij de originele bios vervangen/geflashed wordt naar de nieuwe. Indien je een ROM vervangt door een ander brouwsel firmware kan het dan wel een softmod heten, maar is het niet een ordinaire flash?

Je garantie van MS vervalt. Je kunt het ook richting het eind van je garantieperiode van MS aan laten brengen, de modchip inbouwers geven veelal een half jaar garantie op de ombouw etc, dus weer een paar maandjes garantie erbij ;)

De garantie van je GTO2 kaart zal bij een misser officieel ook zonder garantie zitten, als je het ding tweakt door omhooggooien van de Mhz'en, dan wel voltage verhoogd en de bende doorfikt is het ook einde oefening. In dit topiconderwerp dus niet echt een punt om op te discussiëren. Illegaal of niet? De hardware is van jou, in principe mag je zelf weten wat je ermee doet. Ga je er illegale games op de HD zetten, dan wordt het een ander verhaal. Zoals de slimmerik die laatst in USA is opgepakt omdat hij omgebouwde XBOX consoles verkocht met vele games op de HD en er ook openlijk mee adverteerde. Niet handig

• Thamart
CyberAmp schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:37:
[...]

Vind ik ook, inmiddels over het laatste iets toegevoegd aan het lijstje ;) Lekker overzichtelijk zo denk ik.
Je lijstje blijft nog steeds een zeer eenzijdige, door een PC fanboy geschreven stuk txt. Wie weet dat een startpost wel op z'n plaats is bij dit topic met een meer evenwichtige inslag...
Wie weet, wie weet, is 'ie er vanavond al wel 8)

• Thamart
XanderDrake schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:15:
[...]

Omdat de vergelijking dan weer TOTAAAAAALLLLLL ( :P ) anders wordt. immers, een HDTV kost een berg pegels, terwijl een normale (goede) monitor hetzelfde kost als een normale (goede) TV.
En zoals gezegd valt dat ook best weer mee. De Sony MFM-HT75W kan naast de 480p ook de 720p aan, voor ongeveer 500 Euro. Een opperbeste/optimale game monitor voor je PC kost ook geen 200 Euro, dan wil je ook een modelletje die snel 300 of 400 Euro kost. We hebben het hier niet over een normale goede monitor/HDTV of een normale game monitor, de die hard gamers willen het beste van het beste scherm en die gaat je ongeveer 400 pleuro kosten.

Op zich moet je dat hele scherm ook buiten beschouwing laten, anders moeten we nu ff direct het overige in de calculatie meenemen, Dan kan ik ook wel bij de discussie gaan trekken dat je voor een PC met alleen een videokaart niks kunt, moet je een moederbord aanschaffen, geheugenmodules, computerkast, voeding, noem alle hardware maar op. Ben je 1.500 Euro verder voor alleen je PC zonder scherm. Dan wint de 360 het weer makkelijk he?! |:( :9

Kun je wel stellen dat je het TFT scherm misschien hebt staan en je dat niet meetelt bij de nieuwe videokaart, maar helaas aangezien je er gebruik van maakt, zijn het ook initiële kosten. Anders voer ik de Sony MFM-HT75W boekhoudtechnisch op als TV, die ik dus niet aanschaf voor de 360, dus ook niet meetelt in de vergelijking en calculatie hiervan. Hoofddoel is nl. dat ik er meer uren op TV koekeloer dan dat ik er xdoos games op speel, hopa klaar.

• Thamart
CyberAmp schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:10:
[...]

Je noemt mij PC fanboy? Jou probleem is dat je teveel op de man afspeelt. Mij hoor je niet zulke kinderlijke opmerkingen maken, ik noem niemand X360 fanboy. Ik hoor geen argumenten waarom het eenzijdig is, maar ben benieuwd hoe "dramatisch evenwichtig" jij zult zijn al heb ik sterk mijn twijfels gezien je eerder over modchips ed had. Het enige wat ik deed is juist een overzicht maken van de argumenten, als het inderdaad zo eenzijdig was dan zijn de "PCfanboys" meer met argumenten gekomen. Ik heb het lijstje trouwens nog geupdate bij de X360. ;) Ben benieuwd.
Toch apart dat bepaalde figuren zich hier zo snel aangevallen voelen. Het enige wat ik constateer en wat een ieder constateert, is dat je elk punt en elke opsomming met een aardige PC fanvleug in je lijst hebt staan. In dat opzicht kun je een PC fanboy genoemd worden. Net zoals ik een XBOX fan genoemd kan worden. Zie ik persoonlijk niet als iets 'op de man afspelen', het is een constatering van de feiten wellicht.

Ik vind het persoonlijk grappig dat je een dergelijke constatering als persoonlijke aanval dan wel belediging ziet. De grote boze buitenwereld, buiten het virtuele om, is nog veel harder hoor kan ik je vertellen. Vooral niet buitenkomen in dat geval! ;)

Evenwichtigheid in het opsommen van de startpost met of zonder modchip lijkt mij geen onderdeel van die evenwichtigheid tussen een 360 of een nieuwe videokaart. Je overzicht is geen compleet overzicht, aangezien je evt. argumenten voor een 360 totaal niet opneemt en zoals gezegd elk punt naar een PC/videokaart toepraat. Ik zal de startpost zo onpartijdig mogelijk maken okido?

• Thamart
HaseMike schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:42:
[...]

We spreken hier over een nieuwe console, de aanbiedingen waar jij het over hebt zijn pas na een jaar of langer beschikbaar. De packs waar je over spreekt hebben betrekking op de oude xbox die aan zijn end-of-life periode bezig is. Natuurlijk zijn er dan aanbiedingen. Je kan aanbiedingen voor de xbox 360 in ieder geval vergeten totdat de ps3 uit is. Mocht de ps3 stukken duurder zijn dan de 360 dan blijven ook dan aanbiedingen uit.

En vooruit dan rekenen we 59,95 voor de games, maakt : 440+59+12x59=1207 euro.
Nog steeds een berg geld in verhouding tot de nieuwe grafische kaart waar dit onderwerp over gaat.

Begrijp me niet verkeerd, de xbox360 is een prachtig stuk techniek en reuze leuk om te hebben. Maar de kosten van een console houden niet op bij de aanschaf daarvan.

Als je bereidt bent om 1 tot 2 jaar te wachten met de xbox360 dan heb je natuurlijk gelijk, maar ik neem aan dat niemand zo lang wil wachten. Het leven is kort, de games voor de xbox360 zijn duur, en bloemkool is niet te eten, om maar een wijsheid aan te halen
De aanbiedingen voor XBOX live werden ook bij de XBOX al vrij snel gemaakt, niet omdat de game goedkoper geleverd kon worden, maar omdat men Live wilde stimuleren. Dus het subsidiëren van de game incl. live en headset door Microsoft wellicht. Als je Live neemt/gaat verlengen voor 60 Euro ben je gewoonweg dom aangezien er constante aanbiedingen zijn voor een lager bedrag (29,95 incl. game, verouderd of niet, er zit een jaar live bij inbegrepen). Dat is mijn punt.

Kijk, we spreken hier enkel over de verhouding 360 tot nieuwe grafische kaart. Als je daarbij geld voor games, Live en weet ik wat nog meer bij gaat tellen, kan ik dat ook voor de grafische kaart gaan doen. Ook 12 x 50 Euro = 600 Euro, vergeet niet het nieuwe moederbord omdat je nieuwe PCI Express gebaseerde kaart niet meer op het oude moederbord past, weer honderd-nog-wat-euri, nieuwe TFT omdat de oude niet snel genoeg ververst, hopsakee, nog duurder uit dan het XBOX pakket. Games etc. overige kosten moet je gewoon even weglaten omdat het er met of zonder modchip, met of zonder legale games op je HD PC niet kunt evalueren.

• Thamart
Vandread schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:25:
Excuus het is bij de gto2 idd geen softmod (*vandread was even verward met de 6800 reeks welke ik zelf gesoftmod heb), het leuke is dat de gto2 totaal niet boeiend is binnen deze discussie:
-gto2 is AMPER te krijgen en voor ongeveer 50 euro meer ofzo heb je een x800xt en in DE een x850xt
-we hebben 400 euro te besteden:
oftewel: 7800GT(X) terrein :)
*oeh wat zou die mooi staan in mijn pc, kan er zelfs nog een bij :Y)

Betreffende de modchips, er is er nog geen (? toch?), dus het is puur speculeren.
En vooralsnog wil ik niet schijnheilig doen door te zeggen dat je met modchips niet illegaal bezig bent ("alleen software illegaal" -> ja waarom doe je het anders :\ )
Dus toch een chipje dat geflashed wordt.

Modchips, ze zijn er voor de 360 nog niet, MS zegt ook dat de beveiliging wordt zoals je het nog nooit gezien hebt. Dat hebben we echter meer gehoord. Alle beveiligingen zijn te kraken is mijn uitgangspunt. Modchips, wel of niet illegaal. In principe is hardware die je koopt, in je huis hebt staan en waarvan je volgens het recht dus eigenaar en bezitter bent, aan te passen zoals je wilt. Anders zou MS je een bruikleen/lease overeenkomst moeten voorschotelen ipv een koopovereenkomst.

Exact hetzelfde als je een auto hebt die harder kan dan 120 km p/u, zolang je op de snelweg niet harder gaat dan 120 krijg je geen bon thuis. Zolang je een modchip hebt, maar geen illegale games op de HD is er niks aan de hand.

Je kunt dus ook een modchip hebben om je eigen legale games op de HD te zetten, aangezien die sneller laden, je de DVD drive minder belast & dus minder snel kapot gaat, je al je DVDtjes niet elke keer hoeft mee te slepen als je het ding meeneemt op vakantie of naar een xdoos lanparty, een legale backup te maken van de game die je gekocht hebt, XBConnect kunt online gamen dat je met een gewone, gelockte doos niet kan, je de werkomgeving kunt 'pimpen' naar elke grafische schil die je wilt hebben, het ding maakt tot een home theater doordat je ineens via videoplayers de volledige afspeelmogelijkheden in je bereik hebt (incl. DIVX etc etc), je Debian Linux kunt draaien met een toetsenbord/muis en zo kunt internetten/MSN'en, noem maar op via WiFi op je TV in de woonkamer...

Ofwel, door modden kun je heel wat meer bereiken dan enkel illegale software/games te draaien. Genoeg redenen tot anders? :)

• Thamart
XanderDrake schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:31:
[...]

Opzich wel, ik heb december 2004 mijn 6800LE gehaalt (slomer dan een normale 6800) en ik ben verbazend goed instaat om spellen zoals BF2 en FEAR op 1152*864@Quincux en redelijke framerates te spelen. Dus we hebben het bijna over jaren ;)

En vergeet niet dat ik het ook heb over TV resoluties, dus max 800*600.
Dat ziet er toch niet uit op je TFT monitor die 1024 x 768 wil hebben en nu het beeld gaat omzetten naar iets kleiners? kom kom we kunnen gewoon op die resolutie gaan praten aangezien de 360 die ook eruit poept. Beeldscherm heeft er even niet mee van doen zoals hierboven bepleit en bewezen.

• Thamart
GoldenSample schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:33:
veel posters zeggen over de resolutie, je koopt een groote LCD/Plasma TV.
allemaal hardstikke leuk, over het aantal pegels (500 euro bijvoorbeeld) word gezegt van ja als je ook een nieuwe pc moet is het nogsteeds minder.
het punt is dat deze discussie hier gaat over Xbox 360 VS. een Videokaart.
daarnaast hebben de meeste mensen op dit forum een redelijk recente PC, daarvoor hoeft 'weinig' aangepast te worden om goed te kunnen gamen vaak nieuwe Videokaart alleen (daarom is dit topic ook Keus: XBOX 360 of videokaart voor de PC)

en iemand zei dat op elke discussie het andwoord valt te geven dat het persoonlijk is.
hier ben ik het niet mee eens, welke van 2 processoren het beste is is gewoon duidelijk, daar kan het in de ene aplicatie tegenover de andere iets uit een lopen maar that's it, je kijkt naar wat jij met je pc doet en klaar.
Bij deze 2 keuze's is het iets ingewikkelder, de behoefte liggen op een heleboel punten en de onderlinge prestaties zijn niet met me kaar te vergelijken :)

[...]

TFT heb ik al (nu heeft hij geen ghosting, straks ook niet :)) etc. PCI-E ook, dit is dus weer zo een persoonlijk twistpunt zoals ik eerder noemde ;)
En daarom moet je het scherm nu niet in de berekening meenemen. Ook bij de 360 niet. Anders zou je bij een echte vergelijking dat oude TFT scherm in Euro's ook moeten meerekenen met de videokaart. Je kunt nl. ook uitgaan van het feit dat iemand zowel een complete PC met beeldscherm als een 360 met beeldscherm zou moeten aanschaffen.

Ofwel, zoals ik ook al typte: die Sony monitor/HDTV koop ik sowieso voor het tv koekeloeren en 't is ook mooi dat de 360 er straks op gaat draaien. Ofwel idd de keus 360 of nieuwe videokaart en de rest van de bla bla smeuk mag weggelaten worden van alle accesoires die voorbij kunnen komen incl. prijzen games, kabels, bier wat je drinkt tijdens een lanparty, ijs voor je eigen aangepaste koelsysteem en weet ik wat nog meer

• Thamart
Vandread schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:00:
[...]

Laten we het maar op 720p houden he, wat de meeste xbox360 games zullen doen ;) Sommige! games gaan 1080i doen.

[...]

Dit is gewoon echt teeeee kort door de bocht.... reactie niet nodig :X

[...]

Ja geweldig he, maar het gaat natuurlijk voornamelijk om de prijs vs videokaart factor die ik noem waarbij we dus een 7800gt kunnen aanschaffen en ik hoef geen PEG mobo meer te kopen ;)

[...]

Precies! Dus alles wat je zegt is PUUR speculatie en derhalve niet rechtsgeldig :+
Laten we nu niet naief worden en over alle andere mogelijke toepassingen spreken... een modchip is gewoon om gekopierde/downloade games te spelen

Kopieren of kopen van gekopieerde spellen zonder dat je het origineel in bezit hebt is niet legaal en je kunt daar voor vervolgd worden. ;)

Ohja en die sony lcd tv is maar 17" wat voor een beetje tv voor mij toch ech te klein is ^^
M.b.t. evt. bijkomende kosten door bijkomende hardware naast de vergelijking die hier wordt gemaakt, is het niet te kort door de bocht, maar een aanwijzing om de vergelijking ook enkel te houden bij de besproken hardware in het topiconderwerp.

Als je een 7800 GTX aanschaft, ben je dus nadrukkelijk meer Euro's kwijt dan een 360. Kunnen we dat verschil alvast steken in het nog te ontwikkelen modchipje ok? :P

De modchip is geen speculatie. Die komt er, vraag is hoe snel. Je weet zelf ook, elke beveiliging is te kraken, dat is tot nu toe zo geweest en zal in de toekomst zo blijven. Vraag is hoe moeilijk het gemaakt wordt te bereiken. Simpele feit blijft dat het geen speculatie is of de modchip er komt. Speculeren is wel wanneer deze er zal zijn. Ik verwacht niet lang na het verschijnen van de 360, echter dit is wel puur een gok en ja dus: speculatie haha Rechtsgeldig is iets wat je voor een rechter moet verdedigen, het opvoeren van een logische stap tav het maken van een stuk hardware die de daadwerkelijke capaciteiten van een console zal verwezelijken heeft met rechtsgeldigheid niets te maken.

Toch gebruik ik mijn modchip m.n. voor de beschreven mogelijkheden, dat hij bij velen met een modchip ook gebruikt wordt voor het spelen van illegale software is een tweede. Je kunt het ook zo stellen: mensen die een PC gebruiken om te gamen, kopen juist een PC omdat de games daarvan makkelijker te kopiëren zijn/af te spelen dan de eerste de beste nieuwe console. Eigenaren van een PC zijn veelal meer illegaal bezig dan de gemiddelde console bezitter. Eigenlijk zouden alle PC eigenaars daarvoor vervolgd mogen worden :O

17 inch TFT/LCD komt overeen met een 19 inch CRT qua beeldgrootte, wat toch een aardig oppervlak in cm's oplevert hoor. Ennuh Vandread, aangezien je een 37 cm tv hebt, ga je er toch weer flink wat centimetertjes op vooruit hoor!

Voor een ieder die dit topic wat nutteloos gaan vinden, dat komt m.n. door personen die trachten met aparte aanvullingen en vreemd opgevoerde extra kosten voor hulpstukken zieken leuk vinden. Zou zeggen, als je het e.e.a. nog wel interessant vindt, blijf gewoon posten ;)

Zo te zien aan het aantal net toegevoegde posts maakt het toch nog heel wat los onder de mensen :)

[Voor 6% gewijzigd door Thamart op 24-10-2005 16:28]

• Thamart
HaseMike schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:16:
[...]

Uit je antwoorden hier blijkt dat je een stevige voorkeur hebt voor het niet willen zien van een kosten plaatje omdat je waarschijnlijk al besloten hebt om een 360 aan te schaffen ;)

Feit blijft dat een 360 an sich geen nut heeft, je MOET games kopen en je kan niet multiplayen zonder Life. Verder heeft een grafische kaart direct nut, zelfs zonder dat je games nieuw gaat aanschaffen, je oude games draaien immers ook beter met een nieuwe grafische kaart.

Jou redenatie m.b.t. de pc klopt niet aangezien de topic starter al een pc heeft, en er zowel voor AGP als PCIe bijzonder goede en snelle kaarten in dat prijssegment te krijgen zijn.

Mijn argument "tegen" de 360 is dat de 400 euro aanschaf kosten pas het begin van het betalen markeert, en dit zonder een keuze te hebben. Een grafische kaart laat het kiezen van wat je verder doet geheel open (oude games spelen, warez enz). Verder zitten er bij top kaarten vaak wel 2 tot 3 zeer recente games (in 360 termen dus 120 tot 180 euro).

Hoewel een 360 dus hetzelfde kost als een goede grafische kaart, is het pas het begin in plaats van het eind van de aderlating.
Puntsgewijs:

1. Je moet games kopen als je legale games wilt hebben, klopt als een bus
2. Om online te gamen, hoef je niet per definitie te binden aan live. Je kunt ook met legale, dan wel illegale games zonder abonnement gratis gamen via bijv. XBConnect
3. De redenatie m.b.t. de complete PC was ook enkel om aan te geven dat we randapparatuur niet mee moeten nemen. Zoals de PC bezitters de HDTV opvoeren als bedrag dat bij de 360 opgeteld mag worden
4. Een videokaart mag dus wel voor warez gebruikt worden aangezien het een vrije keuze hierin laat en de 360 mag dat niet? Apart
5. Een nieuwe grafische kaart houdt ook niet op bij de aderlating voor een 7800 GTX van meer dan 500 Euro. Ook je games etc. Hier is reeds eerder over gesproken en deze extra uitgaven zijn variabel naar mate je koopgedrag van games etc.

• Thamart
Op www.skiq.nl zelfs minder, vaak rond de 45 pleuri voor een topgame en vele zelfs nog lager, 35 Euro is geen uitzondering
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee