Toon posts:

[xbox] Xbox media center - Deel IV Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 16.841 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 102650

Matched: FileZilla, Server, xml
Het is me eindelijk gelukt FileZilla Server goed te configureren zodat je alle FTP accounts enz. heel gemakkelijk kan aanpassen, wellicht dat er andere mensen zijn die hiermee problemen hebben, hierbij even een stappenplan:

De tutorial:

1) Ten eerste zorg dat je al een werkende FTP verbinding hebt met je Xbox (via Xbox Media Center!). Is dit nog niet het geval zorg dan dat dat eerst voor elkaar komt, door bijvoorbeeld op dit forum verder te vragen.

2) Download de volgende PC applicatie: FileZilla Server 0.8.8.0
Let op! Dit is niet de nieuwste versie maar dat moet, anders werkt het niet (helemaal onderaan deze post leg ik uit waarom)
Klik hier voor een directe download link van FileZilla Server 0.8.8.0!

3) Download nu dit bestand van je Xbox "FileZilla Server.xml" deze staat als het goed is in je XBMC map, bijvoorbeeld F:\XBMC\FileZilla Server.xml

4) Open dit bestand met een teksteditor, dan gaan we naar een aantal lines ervan kijken:

code:
1
2
3
4
<Item name="Admin Password" type="string">xbmpzilla</Item>
<Item name="Admin IP Addresses" type="string">192.168.*.*</Item>
...
<Item name="Admin port" type="numeric">14147</Item>

De line "Admin Password" is het password om in FileZilla Server in te vullen, "xdoos" werkte bij mij niet, en op internet las ik dat bij iemand "xbox" ook niet werkte. Wellicht dat het een tekort aan karakters (letters) is. Ik zelf gebruik nu een password van 9 letters (geen cijfers erin) en dat werkt.

De line "Admin IP Addresses" duidt het adres aan vanaf waar je "FileZilla Server" gaat draaien. Ik weet niet precies wat je hier moet invullen als je niet achter een router zit, ik gebruik echter mijn interne IP. Ik vul dus in 10.0.*.* (Als iemand die meer verstand van routers heeft e.d. hier nog even naar wil kijken!)

De line "Admin port" is voor "FileZilla Server" de port waar een connectie naar toe moet worden gemaakt, waarschijnlijk voor extra beveiliging. Deze port moet je dus forwarden naar je Xbox (Je weet niet wat forwarden is? [url=http://www.portforward.com/] Klik hier voor een van de beste en uitgebreidste sites over portforwarden!) Ook lijkt het mij dat deze port niet geblocked moet zijn op je firewall (maar hier heb ik wederom geen verstand van :D )

5) Sla de veranderingen die je hebt gemaakt op, en overschrijf deze nieuwe file met de oude op je Xbox. Herstart nu je Xbox om de veranderingen effect te laten hebben!

6) Oke, je Xbox staat aan en je bent in Xbox Media Center, nu kunnen we eindelijk connectie gaan maken met behulp van FileZilla Server om extra accounts aan te maken of permissies te regelen.

7) Start FileZilla Server op, nu wordt je het volgende gevraagd:
code:
1
2
3
Server Address: [Het IP van je Xbox]
Port: [De "Admin Port" die we eerder hebben ingesteld, 14147 dus]
Password: [Het admin password die we eerder hebben ingesteld]

Als alles goed gaat krijgen we nu te zien:
code:
1
2
3
Connecting to server...
Connected, waiting for authentication
Logged on

8 ) Nu hebben we bovenin dit scherm zes icoontjes. De bliksemschicht evenals het slotje en het vraagteken kan je met rust laten.

Het tandwieltje laat de options zien van je FileZilla Server.
Het enkele hoofdje laat je permissies instellen voor verschillende FTP accounts.
De twee hoofdjes laten je permissies instellen voor groepen op de FTP.

Klik op het enkele hoofdje.

9) Alles wijst zich vanaf hier vanzelf

--------------------------

*Je hebt FileZilla Server 0.8.8.0 nodig omdat XBMC ook een oudere versie van FileZilla gebruikt. Als je een nieuwere versie gebruikt krijg je foutmeldingen en werkt het niet!

Verder ben ik zelf ook nog bezig het programma te ontdekken, ik heb nog niet uitgebreid gekeken naar Options en naar FTP Groups maar zal dat nog zeker gaan doen!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee