Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Also done, wel een clientside check, maar als mensen dat willen vernaggelen: go knock yourself out, je krijgt dan gewoon geen accountThunderNet schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:54:
[...]
Ik heb het net ook al gezegdt, maar een validatie in email adres en wachtwoord lijkt mij een prettige aanvulling (dus dat je het 2x moet invullen) niet erg moeilijk te maken, en kan hoop ellende besparen
Maar ziet er verder erg netjes uit, ook die agenda
Zoals je denk ik kan zien in je DB ben ik bezig geweest je registratie deel onderuit te krijgen.
(ik weet nu echt geen mailadressen waar ik me mee kan registreren
Wat me opviel is dat ik me mag registreren met namen als:
• " "
• "<br>"
• "</div>"
Het lijkt me mogelijk daar zaken mee uit te kunnen voeren die je niet wil hebben (denk aan <a> of pics)
Daarbij werd tijdens registratie een spatie als password geaccepteerd en werd "@" als emailadres goed bevonden. Het twee keer vragen van een mailadres lijkt mij niet echt nodig, zoals iedere tweaker zal de 1e in de twee geCtlr-C en geCtlr-V-ed.
Komt er een koppeling tussen jouw en Got's DB? Anders kan ik nu net doen alsof ik Femme ben door zijn GoT-ID te kapen, dat is openbare info.
* Tukk kan nu niet meer uitloggen, doordat zijn nick </div> de rest van de site vern*7kt.
Even wat cookies weggooien
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Hmm het html-special-charren heeft weinig nut hier, ik moet echt een lijst aan gaan leggen van wat er niet mag vrees ik.... Het heeft wel nut, dat diegene niet in kan loggen of uit kan loggen is jammer voor hem, bij deze is het wel geregeld dat er geen html mee kan worden gegeven
[ Voor 69% gewijzigd door neographikal op 18-10-2005 15:06 ]
Je kan toch gewoon mbv javascript een waarschuwing geven aan de gebruiker dat ie geen specialchars mag gebruiken? Volgens mij zijn daar duizenden scripts voor. Alles behalve plain ascii gewoon verbieden. Dus ook geen Garyü, of Gäryu of dat soort dingen toelaten. Dat boeit niemand, en maakt het lekker makkelijk voor jouneographikal schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:01:
Dat is een goede tukk, ik ga die gelijk door mijn meuk-er-uittrekken-functie halen, momentje
Hmm het html-special-charren heeft weinig nut hier, ik moet echt een lijst aan gaan leggen van wat er niet mag vrees ik.... Het heeft wel nut, dat diegene niet in kan loggen of uit kan loggen is jammer voor hem, bij deze is het wel geregeld dat er geen html mee kan worden gegeven
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
regexp lijkt me beter voor dit doel... Regular expression die valideerd op een email adres?Garyu schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:17:
[...]
Je kan toch gewoon mbv javascript een waarschuwing geven aan de gebruiker dat ie geen specialchars mag gebruiken? Volgens mij zijn daar duizenden scripts voor. Alles behalve plain ascii gewoon verbieden. Dus ook geen Garyü, of Gäryu of dat soort dingen toelaten. Dat boeit niemand, en maakt het lekker makkelijk voor jou.
Dus ipv te vogelen of een string niet mag... uitvogelen of hij wel mag
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
als ik ik een invalide mailadres opgeef, zou je dan naast een error me ook terug kunnen referren
naar de inlog pagina met de data zoals ik deze heb ingevoerd, wel netjes dan..
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
php mist een auto-postback feature zoals deze afaik wel in asp.net aanwezig is, als je daar een tip voor hebt: graagTukk schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:47:
Nog eentje,
als ik ik een invalide mailadres opgeef, zou je dan naast een error me ook terug kunnen referren
naar de inlog pagina met de data zoals ik deze heb ingevoerd, wel netjes dan..

[ Voor 15% gewijzigd door neographikal op 18-10-2005 15:50 ]
uhm, je kunt een post-read in je registratiepagina maken.neographikal schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:50:
[...]
php mist een auto-postback feature zoals deze afaik wel in asp.net aanwezig is, als je daar een tip voor hebt: graagOverigens heb ik de mailcheck van het internet afgeplukt, ik doe nu een poging een regex te schrijven voor de username... Valt wat tegen
Failure -> post data naar je registratiepagina
Dat was ook wat ik mijn gedachten had.ThunderNet schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:52:
[...]
uhm, je kunt een post-read in je registratiepagina maken.
Failure -> post data naar je registratiepagina
* Tukk heeft is uber-php-n00b
Oja, RegExp. versies van een mailcheck staan volgens mij gewoon op PHP.net en in het ergste geval kijk je even in de BBcode die je in een eerder stadium gebruikte.
[ Voor 91% gewijzigd door OmeRoon op 18-10-2005 19:08 ]
Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...
De mail regex zit er al in, ik ga chem eens lief aankijken voor de regex van de GoT-usernames. Ik ben er geen held mee en de precieze voorwaarden voor de GoT-nicknames zijn mij niet helemaal duidelijkOmeRoon schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:02:
Of je vraagt de HTTP_REFERER even uit, dan kun je het zo houden als je het nu hebt en even een error-pagina in elkaar ketsen...Er zijn genoeg oplossingen te bedenken lijkt me.
Oja, RegExp. versies van een mailcheck staan volgens mij gewoon op PHP.net en in het ergste geval kijk je even in de BBcode die je in een eerder stadium gebruikte.
Misschien even een <a href="#"> invoegen....
- Zware typo: Bij het wijzigen van m'n profiel: Accecoires
Volgens mij moet dat met een s
Nee, dit moet gewoon met css gedaan worden. Gewoon cursor: pointer; aan die tabel row hangenMuddyMagical schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:27:
- Als ik met m'n muis over een evenement ga dan verandert m'n muis in een textcursor ipv een handje. Is een beetje vreemd.
[ Voor 6% gewijzigd door Tonio op 18-10-2005 23:37 ]
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
Waar heb je dat voor nodig dan? Ik zou gewoon een bigint/long gebruiken voor het userid en een gebruikersnaam naar keuze. Waarom zou je dat door een regex willen halen?neographikal schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:28:
ik ga chem eens lief aankijken voor de regex van de GoT-usernames. Ik ben er geen held mee en de precieze voorwaarden voor de GoT-nicknames zijn mij niet helemaal duidelijk
MuddyMagical schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:27:
- Als ik met m'n muis over een evenement ga dan verandert m'n muis in een textcursor ipv een handje. Is een beetje vreemd.
Fixed met bovenstaandeTonio schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:37:
[...]
Nee, dit moet gewoon met css gedaan worden. Gewoon cursor: pointer; aan die tabel row hangen
Fixed- Zware typo: Bij het wijzigen van m'n profiel: Accecoires
Volgens mij moet dat met een s
Fixed met behulp van Crispneographikal schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:28:
[...]
De mail regex zit er al in, ik ga chem eens lief aankijken voor de regex van de GoT-usernames. Ik ben er geen held mee en de precieze voorwaarden voor de GoT-nicknames zijn mij niet helemaal duidelijk
Omdat je anders allerlei vieze shizzle in de db kan gooien, plus dat al die shitzooi in de nicknames niet nodig is. Tegelijkertijd is het lekker uniform met GoTT.T. schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 00:02:
[...]
Waar heb je dat voor nodig dan? Ik zou gewoon een bigint/long gebruiken voor het userid en een gebruikersnaam naar keuze. Waarom zou je dat door een regex willen halen?
Overigens zal ik bij de definitieve launch met een schone db beginnen, ja je zult opnieuw moeten registreren, maar er zit nu heel veel rotzooi in de database en ik heb wel wat beters te doen dan alles eruit te filteren
[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 19-10-2005 00:06 ]
Anoniem: 114130
gewoon de evid in de url ophogen, ik kwamongeveer tot 55 evenementen
http://evenementen.neofot...enement_weergeven&evid=55
Fixed, thanksAnoniem: 114130 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 00:22:
Als je niet bent ingelogged kun je toch alle evenementen lezen.
gewoon de evid in de url ophogen, ik kwamongeveer tot 55 evenementen
http://evenementen.neofot...enement_weergeven&evid=55
Mag ik deze redelijk anonieme bugtester even heel vriendelijk bedanken voor het melden van een, potentieel gevaarlijke, exploit?Glimi schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:38:
u heeft mail
[ Voor 28% gewijzigd door neographikal op 19-10-2005 00:37 ]
Oei, wat had ik over het hoofd gezien?neographikal schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 00:34:
Mag ik deze redelijk anonieme bugtester even heel vriendelijk bedanken voor het melden van een, potentieel gevaarlijke, exploit?
[ Voor 67% gewijzigd door T.T. op 19-10-2005 01:36 ]
FixedT.T. schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 01:35:
Ik kan trouwens html-tags gebruiken in mijn profiel (bijvoorbeeld lenzen).
een echo "<a href=$blaat></a>"; waardoor er potentiele gevaarlijke javascriptcode kon worden ge-executeOei, wat had ik over het hoofd gezien?
Voila, en op een goede host nu. Ik heb alles uit de database gehaald, daar zat echt te veel rotzooi in
[ Voor 25% gewijzigd door neographikal op 30-10-2005 16:23 ]
edit: ik heb nog een bug voor je en een feature-request. Ik mijn profiel bij de lensen kan ik geen ∑ (sigma) teken gebruiken terwijl ik dat wel wil om mijn Sigma lenzen aan te duiden. Bovendien zou het wel handig zijn om UBB tags te kunnen gebruiken zoals •
[ Voor 46% gewijzigd door T.T. op 30-10-2005 18:29 ]
Anoniem: 89068
Leuk systeempje. Maar als het wil slagen moet het natuurlijk wel bijgehouden worden door submitters anders heb je er ook niks aan. Mag ik me wel gewoon registreren alvast?neographikal schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:22:
http://fg-agenda.neofoto.nl/
Voila, en op een goede host nu. Ik heb alles uit de database gehaald, daar zat echt te veel rotzooi inIk wacht even op een seintje van Zoefff maar wat mij betreft kunnen we binnenkort live
btw; echt te irritant die witte schermen, kan dat niet op een één of andere manier gefixed worden? Of wordt daar al aan gewerkt?
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 89068 op 30-10-2005 18:31 ]
IE gebruiker zeker? In Firefox geen last van, IE wel inderdaadAnoniem: 89068 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:25:
btw; echt te irritant die witte schermen, kan dat niet op een één of andere manier gefixed worden? Of wordt daar al aan gewerkt?
SureAnoniem: 89068 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:25:
[...]
Mag ik me wel gewoon registreren alvast?
Vanaf nu _geen_ onzinregistraties meer in de database gooien!
T.T. schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:30:
[...]
IE gebruiker zeker? In Firefox geen last van, IE wel inderdaad
Ik werk nu vanaf een gloedjenieuwe server? Kan haast niet dat je er nog last van hebt.
Mja, dat Sigma teken... Het spijt me, maar ik vind het niet essentieel genoeg om daar werk in te gaan stekenT.T. schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:22:
neographikal, ik heb nog een vraagje. Staan de wachtwoorden gehashed in de database? Ik ben er namelijk niet zo happig op om goede wachtwoorden overal in te vullen.
edit: ik heb nog een bug voor je en een feature-request. Ik mijn profiel bij de lensen kan ik geen ∑ (sigma) teken gebruiken terwijl ik dat wel wil om mijn Sigma lenzen aan te duiden. Bovendien zou het wel handig zijn om UBB tags te kunnen gebruiken zoals •
[ Voor 67% gewijzigd door neographikal op 30-10-2005 18:33 ]
Ik zal m'n cache eens leeggooien in IE.neographikal schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:30:
Ik werk nu vanaf een gloedjenieuwe server? Kan haast niet dat je er nog last van hebt.
Neo, ik krijg in IE een wit scherm na het inloggen (dus ik zie niet de vervolgpagina) en wanneer ik wil uitloggen (idem weer niet de vervolgpagina).
edit ik krijg het eigenlijk altijd in IE wanneer ik een nieuwe pagina wil openen.
[ Voor 65% gewijzigd door T.T. op 30-10-2005 18:42 ]
Jup en heb eerlijk gezegd geen zin in ffT.T. schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:30:
[...]
IE gebruiker zeker? In Firefox geen last van, IE wel inderdaad
@Neo: ik heb er toch echt last van hoor. Bij elke pagina.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 89068 op 30-10-2005 18:38 ]
Uiteraard gehashed, ik ben ook niet zo blij wanneer ik mijn password op die manier kwijt zou rakenT.T. schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:32:
Trouwens, er mist een lijst met users (eventueel per user aangeven of je op de lijst wilt staan). Ik kan nu bijvoorbeeld nergens terugvinden hoe mijn profiel er voor anderen uitziet. Of de UBB wel geparsed is en of het Sigma teken dan wel te voorschijn komt?
[...]
Ik zal m'n cache eens leeggooien in IE.
en dat van die gahashte passwords? Dat is wel/niet al zo?
[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 30-10-2005 18:40 ]
Inderdaad, elke request die je doet. En als je dan op die 'witte' pagina een refresh doet in IE, dan zie je het wel.Anoniem: 89068 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:34:
@Neo: ik heb er toch echt last van hoor. Bij elke pagina.
Jup.T.T. schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:39:
[...]
Inderdaad, elke request die je doet. En als je dan op die 'witte' pagina een refresh doet in IE, dan zie je het wel.
Prut, het zit hem in de regel
1
| //ob_start( "ob_gzhandler" ); |
IE snapt die compressie schijnbaar niet

[ Voor 53% gewijzigd door neographikal op 30-10-2005 19:40 ]
Nou ik weet niet hoe je het gedaan heb maar ik zie geen witte pagina's meer. Redelijk goede prestatie dusneographikal schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:49:
* neographikal bezig met poging tot fiksen, geduld aub
Prut, het zit hem in de regel
PHP:
1//ob_start( "ob_gzhandler" );
IE snapt die compressie schijnbaar niet
Ik mag alleen niet op users zoekenneographikal schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:05:
DankEn gelijk T.T.'s featurerequest toegevoegd
over die bug van IE:De juiste rechten ontbreken, scriptuitvoer is gestaakt!
http://nl2.php.net/manual/en/function.ob-start.php
I've noticed a bug with MSIE for non cached contents if your page is less than 4096 octets : you have to refresh the page each time to view its content !
Here is the solution to prevent this stupid behaviour of MSIE : just insert this code at the top of your scripts :
1
2
3
4
5
6
| function ob_callback($buffer) { return $buffer . str_repeat(' ', max(0, 4097 - strlen($buffer))); } ob_start('ob_callback'); |
http://nl2.php.net/manual/en/function.ob-gzhandler.php
All versions of MSIE have a bug where they don't cache gzipd contents. If your application depends on caching, this is something to keep in mind. In the end, I did:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| <?php // These are so benificial, they default to true. if (!isset($use_page_cache)) $use_page_cache = 1; if (!isset($use_compression)) $use_compression = 1; // Add browsers here as we must detect them. Opera is an oddball, if we don't detect // it specifically, it will turn up as MSIE $browser="other"; if (isset($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'])) { $agent = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; if (eregi("opera",$agent)){ $browser="opera"; }elseif(eregi("msie",$agent)){ $browser="msie"; } } if ($use_compression && !( $use_page_cache && $browser == "msie")) { // Turn on compression, makes quite a difference in bandwith usage. // However, MSIE (all versions) have a bug with compression and caching. So for MSIE // it's either compression or caching. We choose caching. ob_start('ob_gzhandler'); } session_cache_limiter("must-revalidate"); session_start(); // ... put stuff in $content ... if ($use_page_cache) { // MD5 is slow, however with a fast server (PIII or better) we should be OK $hash = md5($content); $headers = getallheaders(); if (isset($headers['If-None-Match']) && ereg($hash, $headers['If-None-Match'])) { header('HTTP/1.1 304 Not Modified'); exit; } header("ETag: \"$hash\""); } print $content; ?> |
[ Voor 107% gewijzigd door T.T. op 30-10-2005 20:31 ]
Oepsie, vereiste rechten even een stapje verlaagd

*moment geduld, database migreren* Done
T.T., thanks, ik heb die code gebruikt. Als er nog witte schermen opduiken hoor ik het graag
[ Voor 36% gewijzigd door neographikal op 30-10-2005 20:55 ]
5 december lijkt me wel een leuke.
[ Voor 90% gewijzigd door OmeRoon op 31-10-2005 00:35 ]
Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...
Misschien moet je nog een keer die export naar GoT testen, maar voor de rest werkt het perfect hoor
Gaaaaaan met die banaan!
Dat kan ook prima. Wellicht een idee om dan ipv http://fg-agenda.neofoto.nl/maand.png iets te doen alsneographikal schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 12:42:
De export naar GoT gaat niet door helaas, het wordt met een
[afbeelding]
Het werkt iig
http://fg-agenda.neofoto.nl/show.php?month=next
Dan kan namelijk in het topic linkje geplaatst worden naar een vaste url die die steeds een nieuw plaatje oplevert (eventueel gecached aan jouw kant). Je kan zelfs denken aan ?months=1 of months=2, dat werkt misschien nog iets beter. Ohja, en ik neem aan dat bij het genereren van zo'n plaatje rekening houdt met de einddatum (en niet de begindatum) om een evenement te tonen
Je zal nu ook wel zoiets doen, maar dan met een apart scriptje dat op een bepaalde datum een nieuw plaatje genereert?
of wellicht voor andere toepassingen:
http://fg-agenda.neofoto....0-2-2005&todate=10-3-2005 (linkje naar een bepaalde maand of aantal dagen).
[ Voor 17% gewijzigd door T.T. op 31-10-2005 13:09 ]
Primaneographikal schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:08:
Plaatje wordt zowel 's nachts gegenereerd, als wanneer er een update van de queue plaats vindt. Als er behoefte is aan een ander plaatje, dan kan dat altijd nog
1. meerder evenementen (sorteren op website, en plaatje genereren)
2. evenementen die meerdere dagen duren (komen die in het overzicht als ze nog bezig zijn)
Ohja, wat ik nog wel cool zou vinden... een linkje naar het weer (op die dag)
Ohja, ik krijg steeds de neiging om op Main te klikken. Idem bij <naam>, kan net zo goed een linkje naar mijn profiel zijn. En om mijn openbare profiel te bekijken zou een linkje wel handig zijn.
Oftewel:
"Profiel" naamswijziging naar "Wijzig Profiel" en linkt naar profiel_edit
En dan <naam> linkt naar profiel_disp&profieluser=X
[ Voor 35% gewijzigd door T.T. op 31-10-2005 13:20 ]
2. is een goede ga ik nog even naar kijkenT.T. schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:13:
[...]
Primadan ben ik alleen nog benieuwd of alles goed gaat met
1. meerder evenementen (sorteren op website, en plaatje genereren)
2. evenementen die meerdere dagen duren (komen die in het overzicht als ze nog bezig zijn)
Tja nog íets zelf doen moet kunnen heOhja, wat ik nog wel cool zou vinden... een linkje naar het weer (op die dag)Als er overmorgen een openluchtconcert is en ze geven hagel en onweer op, dan weet ik wat mij te doen staat
Gaat eraan komenOhja, ik krijg steeds de neiging om op Main te klikken. Idem bij <naam>, kan net zo goed een linkje naar mijn profiel zijn. En om mijn openbare profiel te bekijken zou een linkje wel handig zijn.
Oftewel:
"Profiel" naamswijziging naar "Wijzig Profiel" en linkt naar profiel_edit
En dan <naam> linkt naar profiel_disp&profieluser=X
[ Voor 14% gewijzigd door neographikal op 31-10-2005 13:36 ]
Dit topic is er toch speciaal voor de slakken?neographikal schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:27:
Gaat eraan komenEnne links worden onderstreept, dus dat lijkt me onderhand wel duidelijk. No offence, maar je kunt ook op alle slakken zout leggen
Ohja, ik heb nog wat zout over. Aangezien je nu toch alle FK referenties goed hebt liggen... Als ik mijn profiel nu bekijk (super opgelost!
Een soort van:
Ik ben op:
<evenement>
<evenement>
<evenement>
[ Voor 36% gewijzigd door T.T. op 31-10-2005 14:35 ]
Wat gebeurt er met evenementen die geweest zijn? Worden die niet meer getoond? Of zijn die nog wel op de een of andere manier oproepbaar. Het lijkt mij wel een coole feature dat mensen die er geweest zijn nog even een linkje plaatsen naar hun test/showcase hier op GOT, of hun eigen foto-site. Op die manier heb je nog wat meer interactie met het forum ook
Ja, dat had ik ook bedacht, maar de vraag is of het uberhaupt gebruikt zal worden en hoeveel topics er nu voor een bepaald evenement worden geopend. Ik denk dat het zelden gebruikt wordt.Garyu schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:52:
Het lijkt mij wel een coole feature dat mensen die er geweest zijn nog even een linkje plaatsen naar hun test/showcase hier op GOT, of hun eigen foto-site. Op die manier heb je nog wat meer interactie met het forum ook.
True, true. Máár: Ik denk dat juist de agenda en GOT samen tot een goede meerwaarde kunnen komen door juist veel integratie toe te laten. Aan de ene kant promoot dat de agenda (mensen zien wat er van fotoevents/meetings/etc aan platen te voorschijn komt), en aan de andere kant komen er misschien meer showcases/testcases omdat mensen zich "ingeschreven" hebben via de agenda en hierdoor toch een soort van commitment hebben gedaan om foto's te maken op een event. Deze kunnen dan weer geplaatst worden in /71T.T. schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:53:
[...]
Ja, dat had ik ook bedacht, maar de vraag is of het uberhaupt gebruikt zal worden en hoeveel topics er nu voor een bepaald evenement worden geopend. Ik denk dat het zelden gebruikt wordt.
Nu maken mensen toch ook showcases en testcases aan. Kun je toch net zogoed een linkje vanaf jou website in een evenement zetten naar het forum?neographikal schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:53:
Mja dan is het handiger om áls dat gebeurd één topic voor een evenement te openen, maar of de mods daar happig op zijn betwijfel ikHet zou nl. van tevoren moeten gebeuren, gezien de haken en ogen is het iets voor de toekomst
En waar zou ik die moeten laten dan?Anoniem: 89068 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:57:
[...]
Nu maken mensen toch ook showcases en testcases aan. Kun je toch net zogoed een linkje vanaf jou website in een evenement zetten naar het forum?
Ik weet niet of het veel werk is hoor en of het de moeite waard is. Ik denk dat het belangrijkste is dat er eerst evenementen in worden gezet (en dat dat dan ook frequent gebeurd).neographikal schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:12:
[...]
En waar zou ik die moeten laten dan?In de userlijst is niet praktisch, in het profiel ook niet. Ik kan me alleen een verzameltopic indenken, maar die heb je niet vóórdat je foto's hebt geschoten
Maar dat alleen mensen die zich hebben aangemeld op een evenement een link kunnen toevoegen. Nu kunnen dat er natuurlijk meerdere zijn maargoed daar zal wel iets op te vinden zijn toch?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 89068 op 31-10-2005 16:29 ]

Hmm die had ik toch al gepost of wat?T.T. schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:44:
argg, nu heb ik net een evenement toegevoegd (Speed & Design 2005), heb ik een foutje gemaakt.... Amsterdam/Rai ipv Utrecht/Jaarbeurs ingevoerd!
Ah, geen idee?
Dat is het nadeel dat users niet zelf evenementen kunnen toevoegen. Ik denk dat (geregistreerde) users toch wel evenementen moeten kunnen toevoegen. Anders komt er altijd een bottleneck bij anderen te liggen of je krijgt dat meerdere mensen dubbel werk zitten te doen. Dat laatste zou je nog kunnen oplossen door de wachtrij te laten zien, maar of dat ideaal is....
Nee, we gaan geen dingen 'zomaar' laten toevoegen aan de agenda, omdat je dan binnen de kortste keren een aantal spammers krijgt die de boel gaat lopen zieken. Er zijn straks een viertal mensen die de spullen goed kunnen keuren, dus ik denk dat het nogal mee gaat vallen in hoeverre dat niet goed gaatT.T. schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 01:21:
[...]
Ah, geen idee?
Dat is het nadeel dat users niet zelf evenementen kunnen toevoegen. Ik denk dat (geregistreerde) users toch wel evenementen moeten kunnen toevoegen. Anders komt er altijd een bottleneck bij anderen te liggen of je krijgt dat meerdere mensen dubbel werk zitten te doen. Dat laatste zou je nog kunnen oplossen door de wachtrij te laten zien, maar of dat ideaal is....
Iets met "programma"?Anoniem: 89068 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:57:
Ik vind trouwens de invoerveldjes te klein. Van mij mogen ze best wel wat breder en hoger. En ik ik mis een invoerveld voor de openingstijden ofzo.

Ik kan even kijken of ik ze wat breder / hoger maak
Ja ok, maar een 'programma' is toch iets van welke activiteiten op welke dag?neographikal schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:08:
[...]
Iets met "programma"?![]()
Ik kan even kijken of ik ze wat breder / hoger maak
Ik wou namelijk weten wat zich er de komende tijd qua leuke dingen gaat afspelen...
[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 13-02-2006 23:00 ]
Anoniem: 77038

Aan het rode volk: wat denkt gij?
Anoniem: 137471
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
This is the Plesk? default page
If you see this page it means:
1) hosting for this domain is not configured
or
2) there's no such domain registered in Plesk.
For more information please contact Administrator.
[ Voor 73% gewijzigd door neographikal op 02-11-2006 20:24 ]
Hmmm *nix man???neographikal schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:50:
wil ik graag weten of het het waard is, anders gaat het naar /dev/null
Tja zoals ik gisteren al zei, het lijkt mij wel makkelijk... om em gelijk naar de eeuwige jachtvelden te sturen is misschien wat zonde. Je ziet vaak over evenementen losse topics ontstaan (vliegshows, kermis achtige zaken, feesten, foto-meets enz enz). Als je al deze topics naar dit topic kan verplaatsen (iig de data & info) ben je denk ik al een heel stuk verder. Maar er moet natuurlijk wel community zijn anders gaat et nix worden
Een ideetje is bijvoorbeeld dit:
Dit topic zou dan altijd sticky moeten blijven en er zou elke maand iets van een topic omhoog moeten komen met de evenementen die maand.
Of net als de waarschuwing bij het replyen in dit topic, dat hier bijv. elke maand de evenementen te zien zijn? (en dit dan voor alle topics in FA of zo iets dergelijks)
Dan denk ik dat er ook meer animo is om het elke maand in te vullen door de users.
[ Voor 14% gewijzigd door Timon op 03-11-2006 10:23 . Reden: een zin verkeerd geplaatst met de vorige edit ]
Zo gaan de mensen op den duur ook minder kijken.
Een ander voordeel is dan wel dat er meer ''meetings'' zijn doordat er een discussietopic is over de events. Omdat de drempel dan denk ik lager is, zullen er meer mensen iets willen afspreken om naar een bepaald event toe te gaan.
(misschien is dat helemaal niet wenselijk in zo'n topic, maar het is ook maar een ideetje.)
[ Voor 4% gewijzigd door Timon op 03-11-2006 11:03 ]
jammer dat mensen er geen gebruik van maken, het was toch echt een goed idee.
Kost het dan enige tijd/moeite/bandbreedte/ruimte (whatever) om het gewoon te laten bestaan?? Volgensmij is er wel een hoop moeite ingestopt...
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Anoniem: 63942
Idd, ik heb ook plannen om er heen te gaan.inquestos schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 04:04:
Tja, wilde ik net de "Red Bull Knockout" gaan toevoegen...
info: http://www.redbullknockout.nl/
Het rulle Scheveningse strand vormt op 12 november aanstaande het strijdtoneel voor Red Bull Knock Out; een strandrace die nu al één van de zwaarste strandcross races ter wereld wordt genoemd. Onder toeziend oog van naar verwachting honderdduizend toeschouwers scheuren maar liefst 500 motocrossers met extreem hoge snelheden over de het loodzware parcours. De rijder die fysiek en mentaal de sterkste blijkt, gaat naar huis met de titel en het prijzengeld. Onder de voorinschrijvers bevinden zich meervoudig Nederlands kampioen Marc de Reuver en Franse strandcross kampioenen Jean-Claude Mousse en Timotei Potisek.
Het wordt ook live uitgezonden op SBS613.00 u Start Kwalificatie heat
14.00 u Finish Kwalificatie heat
14.30 u Openingsceremonie
15.00 u Start Finale heat
16.00 u Finish Finale heat
16.15 u Prijsceremonie
16.30 u Einde event
Nee, maar ik moet er weer moeite in stoppen om het op de nieuwe host draaiende te krijgen. Dus tja, jammer van de tijd die er in is gegaan (+-2 dagen coden), maar als er geen gebruik van wordt gemaakt ga ik er niet nog eens 2-3 uur in stoppeninquestos schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 04:04:
Tja, wilde ik net de "Red Bull Knockout" gaan toevoegen...
Kost het dan enige tijd/moeite/bandbreedte/ruimte (whatever) om het gewoon te laten bestaan?? Volgensmij is er wel een hoop moeite ingestopt...
Tja, ik heb er altijd al gebruik van willen maken, maar het ding is gewoon niet bekend genoeg.Anoniem: 137471 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:52:
Toch wel ironisch, wordt ie netjes begraven en mensen willen em gaan gebruiken
Kunnen we het ding niet weer opgraven en vervolgens gewoon een sticky van maken met een dikke vette link naar de agendapage? Dan moet het toch echt wel van de grond komen!
Ik heb regelmatig op een zaterdagochtend dat ik denk "Was er maar een systeem waar je zo kon zien waar wat interessants te beleven is".
Misschien wel een idee voor een poll?
Whatever
Poll: Moet het agendasysteem van Neo blijven?
• Ja
• Nee
• Agendasysteem :?
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 41% gewijzigd door Fairy op 08-11-2006 17:20 ]
De laatste update van het script stamt van 15-08 en het is welgeteld één persoon opgevallen
@ fairy: de uitslag van dit soort polls is altijd positief, maar als het puntje bij paaltje komt wordt er weinig mee gedaan. Ik heb het al vaker zien gebeuren
[ Voor 24% gewijzigd door neographikal op 08-11-2006 17:21 ]
Snikneographikal schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:20:
Hoeveel duidelijker kan het worden, er stond al een apart sticky bovenaan het forum. M'n sigruimte is in ieder geval gereserveerd voor m'n eigen projecten
De laatste update van het script stamt van 15-08 en het is welgeteld één persoon opgevallen
Iets in mij zegt dat het echt wel moet werken als je er maar een beetje reclame voor maakt. En een makkelijke URL is nooit verkeerd (evt doorlink via tnet ofzo).neographikal schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:20:
@ fairy: de uitslag van dit soort polls is altijd positief, maar als het puntje bij paaltje komt wordt er weinig mee gedaan. Ik heb het al vaker zien gebeuren
We gaan je gewoon vastbinden en Scripten met die geit

[ Voor 40% gewijzigd door Fairy op 08-11-2006 17:23 ]
Mja, zie je die bovenste link in m'n sig? Daar zit heeeellll wat devtijd in, ik wil de agenda best nog doen, maar niet met de huidige animo.Fairy schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:21:
We gaan je gewoon vastbinden en Scripten met die geit![]()
![]()
![]()
![]()
[ Voor 64% gewijzigd door neographikal op 08-11-2006 17:25 ]

Dat vind ik wel weer een cool event.
Maar goed, ik denk dat een apart sub-forum inrichten hier speciaal voor agendapunten niet echt in de smaak zal vallen bij de admins
Dit topic is gesloten.
in geval van beveiligingsproblemen: neographikal mailen