Toon posts:

Sony camera's met kapotte CCD kosteloos repareren

Pagina: 1
Acties:
  • 6.069 views sinds 30-01-2008
  • Reageer
Lange titel, maar misschien handig voor menig persoon:

Vandaag wilde ik weer wat foto's maken met mijn Sony Cybershot DSC-V1. Wat bleek echter, het beeld was erg langzaam, zeer wazig, slechte kleuren, dwarsstrepen en wat al niet meer; met andere woorden: camera of onderdeel stuk.
Balen, vloeken enzo. Mijn camera is ongeveer 2 jaar oud, en heeft veel meegemaakt, maar dat het op deze manier stuk zou gaan, nooit gedacht.

Maar goed, om toch een reparatie te kunnen doen, ik naar de Sony site surfen. Daar, toevallig, zag ik een (te) kleine link op de mainpage: 'Belangrijke mededeling'.
Belangrijke mededeling

Belangrijke mededeling voor bezitters van een Sony digitale fotocamera, camcorder, PDA CLIÉ en professionele camcorders & fotocamera's.

Belangrijke mededeling

Aan bezitters van Sony digitale fotocamera's, camcorders, PDA CLIÉ en professionele camcorders en camera's.

3 oktober 2005, Badhoevedorp

Wij danken u voor uw Sony aankoop.

Recentelijk is gebleken dat een beperkt aantal Sony producten met een beeldsensor, ook wel CCD-chip genoemd, die tussen oktober 2002 en maart 2004 zijn gefabriceerd de volgende symptomen zouden kunnen vertonen:

Wanneer het product in opname-stand wordt gebruikt, kan er een verstoord of geen beeld op het LCD paneel zichtbaar zijn.

We zijn tot de conclusie gekomen dat dit mankement zich slechts voordoet bij een beperkt aantal apparaten.

Om u efficiënt van dienst te kunnen zijn, biedt Sony een gratis reparatie aan voor de producten die bovenstaande symptomen vertonen worden veroorzaakt door de CCD-chip.

Voor meer informatie over de desbetreffende producten, verzoeken wij u te klikken op een van de onderstaande productgroepen.

We bieden u onze excuses aan voor mogelijk ongemak en danken voor uw begrip.

Met vriendelijke groeten,
Sony Nederland
(link)

Blijkbaar een foute chip o.i.d. Gelukkig is het dus kosteloos te reparen.

Hoopt dat er nog meer mensen iets blijer kijken vanavond :)

• -Paul-
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 25-01 23:01
Verdomd, dat heeft mijn camera ook. Had de hoop al opgegeven. Maar hij staat bij het lijstje, dus zal ze morgen eens bellen. Bedankt!

• Siemi
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 17:34
Die van mij (sony U30) is vandaag naar de Dixons gebracht en hij wordt dus kostenloos gerepareerd. Ben ik erg blij mee, want ik hield van die camera. Had net een DSLR gekocht voor het echte werk en wilde de U30 houden als zak camera (errug klein :-)) en toen ging die stuk. Ben blij dat Sony het probleem nu erkent.

Thanks voor de tip.

It doesn't make sense to make sense.....

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Dit klinkt als hetzelfde probleem als Canon heeft met hun compact camera's en videocamera's :) Ook Canon laat het kostenloos repareren :)

Zouden er meer camera fabrikanten gedupeerd zijn? Volgens mij is Sony wel een grote speler op de CCD markt :)

[Voor 30% gewijzigd door Grrrrrene op 08-10-2005 15:03]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

Grrrrrene schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:57:
...
Zouden er meer camera fabrikanten gedupeerd zijn? Volgens mij is Sony wel een grote speler op de CCD markt :)
Sony CCD advisory notice
Sony UK has finally issued an advisory notice about a problem with the CCDs used in its digital cameras, camcorders and PDA Clies. Sony supplies CCDs for many other major manufacturers who have already issued announcements about their cameras, but despite the date on this notice, it has only come to light today. The affected Sony cameras were manufactured between October 2002 and March 2004 and will experience problems displaying the image, where it may appear distorted or not at all. Digital cameras affected include the F717, 11 P-series cameras, the U10, U20, U30 and waterproof U60, as well as the five megapixel DSC-V1. Sony will, of course, repair all cameras experiencing this problem free of charge

Canon issues advisory notice
Click for: Canon issues advisory noticeCanon has announced a problem with some of the CCDs used in its digital cameras and camcorders which causes images not to appear or appear distorted. This is due to a malfunction that means the wiring in the CCDs may come undone if exposed to high temperature or high humidity. The affected cameras are the PowerShot A60, PowerShot A70, PowerShot A75, PowerShot A300, PowerShot A310, Digital IXUS V3, Digital IXUS II, Digital IXUS IIs. Canon advises anyone experiencing these problems to contact them to arrange free repairs

Fuji USA issues service advisory notice
Click for: Fuji USA issues service advisory noticeFuji Photo Film USA has announced a service advisory notice for four of its digital cameras. The FinePix S2 Pro Digital, FinePix A303, F410 and F700 may all develop a problem with the CCD sensor, which leads to captured images that appear completely black, have a purplish cast or multi-colored distortions. Fuji USA will repair all affected cameras (serial numbers are listed below) free of charge, even if the one-year warranty has expired.

Aldus dpreview :)

:+

Anoniem: 145343

Op Chip.de stond een flinke lijst:

Übersicht: Digicams und Camcorder mit Problem-CCD

Nikon:COOLPIX SQ, COOLPIX 3100, COOLPIX 5700

Sony:DSC-F717, -P10, -P12, -P2, -P31, -P32, -P51, -P52, -P7, -P71, -P72, -P8, -P92, -U10, -U20, -U30, -U60, -V1; MVC-CD400, MVC-CD500, MVC-FD200

Canon:PowerShot: A60, A70, A75, A300, A310; Digital IXUS: V3, II, IIs; MV600i, MV630i, MV650i, MV700i, MV730i, MV750i, MV5i, MV5i MC, MV6i MC, ZR60, ZR65 MC, ZR70 MC, ZR80, ZR85, ZR90, Elura 40 MC, Elura 50

Konica-Minolta:DiMAGE 7i, 7Hi, A1, Xi, Xt, X20, S414, F300

Ricoh:Caplio RR30, 300G, G3/G3 model M, G3 model S, ProG3, G4/G4 wide, 400G wide, RX

http://www.chip.de/news/c...html?tid1=9237&tid2=22743

• 4POX
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Als je camera geen last van zijn CCD heeft ? Moet ik dan wachten tot ik die problemen wel ga krijgen ? Of is het wijsheid dat ik ter preventie de camera vast opstuur naar Minolta ?

AKA Rinkel weblog

Ik zou in ieder geval een print maken van de website van Minolta mocht je later problemen krijgen:

http://www.konicaminoltas...importantnotice_nl.0.html

http://www.dpreview.com/news/0510/05101101km_ccdalert.asp

DP Review over Sony:

http://www.dpreview.com/news/0510/05100701sony_ccds.asp

Op de site van de consumentenbond stond nog niets.
Dat is wel raar.

• Skaah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 28-09-2021
Deze problemen zijn ook heel erg bekend bij Sony Clié TH55 bezitters. Groenige of geheel defecte camera's.

Zou heel goed kunnen : Digicams und Camcorder mit Problem-CCD.
Met videocamera`s zijn kennelijk ook problemen.

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 145343 op 17-10-2005 09:46]

Olympus en Fuji hebben ook camera`s geproduceerd met een slechte CCD.
Dit was nog niet eerder bekend geworden.
Hier staat een bijgewerkte lijst:

http://www.chip.de/news/c1_news_16943058.html

• Cyclonist
  • Laatst online: 23-01 23:02
Ja nou, fijne regeling :r

Mijn P72's CCD was ook gaar, camera viel na het indrukken van de sluiterknop vaker uit,
strepen door het scherm --> power off en de lens steekt er nog uit.

Kom ik bij meneer Sony aan in Badhoeverdorp,
zegtie doodleuk dat dat alleen gratis gerepareerd wordt als hij helemaal niets meer doet,
en dat die regeling blijkbaar dus niet geld als hij het tussendoor ook wel eens doet.. WTF?!? :'(

[Voor 4% gewijzigd door Cyclonist op 21-10-2005 17:26]

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Dat lijkt mij echt onzin. Je hebt duidelijk last van het probleem, dus misschien kun je het bij de winkel waar je hem gekocht hebt nog 's proberen, print dan vooral ff uit wat Sony er zelf over zegt in hun officiele statement :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Anoniem: 31231

Mijn huisgenootje heeft een A60 met problemen met display dus dacht haar blij te maken met deze mededeling, maar bij nader onderzoek de volgende melding van de site van Canon.
Reparaties zullen alleen kosteloos worden uitgevoerd wanneer bevestigd kan worden dat problemen het gevolg zijn van een defect CCD.
Iemand een idee hoe we vooraf kunnen weten of het aan de chip ligt? Anders is er stax € 50,00 verspilt aan onderzoekskosten en nog geen werkende camera.

• Cyclonist
  • Laatst online: 23-01 23:02
Grrrrrene schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 18:56:
Dat lijkt mij echt onzin. Je hebt duidelijk last van het probleem, dus misschien kun je het bij de winkel waar je hem gekocht hebt nog 's proberen, print dan vooral ff uit wat Sony er zelf over zegt in hun officiele statement :)
Hij is gekocht bij fotoquelle, online winkel dus. Ik zal ze eens mailen.
Het probleem is dat ik de camera wel achtergelaten heb bij Sony, omdat ik wel wil dat hij gerepareerd word,
alleen wil ik niet voor de kosten opdraaien als het werkelijk om die kapotte CCD gaat.
Ik koop tenslotte over een half jaar weer een nieuwe.. :r
Vorige week vrijdag dus bij Sony zelf gebracht.
En zaterdag brief gekregen met reparatie klaar.
Vandaag opgehaald, en werkt weer. En de totale kosten waar 'null' :)

Prima werk van Sony

• Micha
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Zouden dit ook de problemen zijn die bij powershot serie optreden met paarse strepen over beeld? In dat geval ga ik maar eens camera sturen.

• PC-Medic
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 24-01 19:07
Cyclonist schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:25:
Mijn P72's CCD was ook gaar, camera viel na het indrukken van de sluiterknop vaker uit,
strepen door het scherm --> power off en de lens steekt er nog uit.

Kom ik bij meneer Sony aan in Badhoeverdorp,
zegtie doodleuk dat dat alleen gratis gerepareerd wordt als hij helemaal niets meer doet,
en dat die regeling blijkbaar dus niet geld als hij het tussendoor ook wel eens doet.. WTF?!? :'(
Dat zelfde(behalve strepen door het scherm) doet mijn Ricoh RR30 ook. Dit alles begon na een vakantie in Egypte met 50 graden C. Werkt nu alleen nog op alcaline batterijen, maar dat houdt ie ong. 5 foto's vol en dan stop ie er weer mee. Heb hem opgestuurd naar een repair center daar is ie voor 60 euro "gerepareerd". Maar toen ik em terug ontving was het probleem nog steeds aanwezig. Zeggen ze van het repair center: je moet ook GP batterijen gebruiken dat doen wij ook. GP batterijen gekocht maar dat helpt niet :(
volgens mij moet ik de cam in de oven leggen tot ie meer problemen krijgt en Ricoh eindelijk hun statement na komt....

• PC-Medic
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 24-01 19:07
oven niet boven de 60 graden zetten dan begint ook het plastic te smelten. Toch doet ie het nog als de lens niet terug gaat in de behuizing tenminste. De knoppen zijn wel vast gesmolten... :X

• Perceptive
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22-09-2021
In juni 2006 heb ik mijn Konica Minolta Dimage 7i naar Manpower in Badhoevedorp opgestuurd. Manpower doet de service van Sony, die tegenwoordig eigenaar is van Konica Minolta. De camera zou kostenloos gerepareerd worden.

Het is nu oktober en ik heb mijn camera nog steeds niet terug. De camera zou volgens Manpower in Duitsland liggen te wachten op een nieuwe CCD. De CCD's waren "niet aan te slepen" en er zou "een rechtzaak lopen tegen Sony in de USA".

Als gebruiker heb je hier natuurlijk helemaal niets aan. Zo kan het nog jaren duren. Het liefst krijg ik mijn geld terug, of een vergelijkbare camera ter vervanging. Daar kon Manpower "niet aan beginnen". Wordt vervolgd.

Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Perceptive schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:35:
In juni 2006 heb ik mijn Konica Minolta Dimage 7i naar Manpower in Badhoevedorp opgestuurd. Manpower doet de service van Sony, die tegenwoordig eigenaar is van Konica Minolta. De camera zou kostenloos gerepareerd worden.

Het is nu oktober en ik heb mijn camera nog steeds niet terug. De camera zou volgens Manpower in Duitsland liggen te wachten op een nieuwe CCD. De CCD's waren "niet aan te slepen" en er zou "een rechtzaak lopen tegen Sony in de USA".

Als gebruiker heb je hier natuurlijk helemaal niets aan. Zo kan het nog jaren duren. Het liefst krijg ik mijn geld terug, of een vergelijkbare camera ter vervanging. Daar kon Manpower "niet aan beginnen". Wordt vervolgd.

Ik sta op het punt mijn Minolta 7HI op te sturen vanwege het ccd probleem (bestaat er een Konica Minolta 7 serie ?) Maar als ik dit zo lees begin ik wel bang te worden. Zometeen ben ik de camera echt maanden kwijt.

AKA Rinkel weblog

• Perceptive
(Ja, die bestaat en is bijna gelijk aan jouw 7Hi:
http://www.dcresource.com/reviews/cameraDetail.php?cam=353)

Hier loopt een aardige thread over hetzelfde probleem:
http://forums.dpreview.co...rum=1024&message=19434850

"Unfortuantely, the spares required to complete the repair to your camera
are currently out of stock, and the repair agents in Germany are
awaiting delivery.
At this time, they are unable to give us a repair time."

sounds familiar...

alleen deze post uit de USA geeft hoop:
"After numerous calls and false hopes, Sony offerred me a new H2 or 4/7 of my original purchase price. I opted for the cash and received a check for $411 in less than two weeks."

• Fire69
  • Laatst online: 13:04
Ik heb de mijne een week of 3 binnengedaan. Ze zeiden dat het een week zou duren voor hij wegging, want de ophaaldienst van Sony was net langsgeweest.
Verleden week mocht ik hem al gaan ophalen. :)
Wel 20€ administratiekosten moeten betalen. :(

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Fire69 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 08:13:
Ik heb de mijne een week of 3 binnengedaan. Ze zeiden dat het een week zou duren voor hij wegging, want de ophaaldienst van Sony was net langsgeweest.
Verleden week mocht ik hem al gaan ophalen. :)
Wel 20€ administratiekosten moeten betalen. :(
Pardon. Die 20 euro is mij niets over verteld toen ik Minolta belde.

AKA Rinkel weblog

• Fire69
Ik heb het papier hier nog bij me liggen dat ik bij de camera gekregen heb.

code:
1
2
3
4
5
Partnr.          Omschrijving                                          Prijs
A7016847A        CCD                                                   0
CCD              Vervanging en afregeling                              0
SC               Gratis vervangen door Sony Service                    0
ADM              Administratie en transport                            20

Ik kon er ook niet echt mee lachen, maar ja, 't is beter dan een nieuwe cam natuurlijk. Het ding is tenslotte al 4 jaar oud, dus zo'n slechte service vind ik het nou ook weer niet...

• plieshout
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16-01 15:30
Ik heb al vrij lang het probleem dat de cam (een Sony DSC-P72) uitvalt als ik een foto wil maken. Op aanraden van een verkoper toen andere batterijen erin gedaan, dat heeft exact 3 ladingen gewerkt, daarna begon het weer van voren af aan. Ssinds 2 mnd heb ik ook dat ie rare strepen trekt, kleuren vervormt, of zelfs alleen maar strepen laat zien als ik een opname wil maken.

Ga de cam zeker terugsturen nu ik dit gelezen heb, ik wist hier helemaal niks vanaf...

BEDANKT! _/-\o_

Hoi..

• Fire69
Ik kon onlangs op Ebay een DSC-V1 kopen voor 50€. Vent deed hem weg opdat hij groene strepen gaf.
Ben maar zo eerlijk geweest en hem een mailtje gestuurd om bovenstaande info. Ben ik nu te goed voor deze wereld? :P

• Perceptive
Goed nieuws, voor mij althans. Vandaag kreeg ik onderstaande brief:

2 oktober 2006
Geachte heer/mevrouw,

Onlangs ontvingen wij van u een apparaat ter reparatie op onze service afdeling. Tot onze spijt moeten wij u meedelen dat het niet mogelijk is om uw apparaat te repareren. De rede hiervoor is, dat de onderdelen voorlopig niet leverbaar zijn.

Uit service overwegingen zijn wij bereid de restwaarde van het apparaat aan u te crediteren.
De restwaarde wordt als volgt berekend:
Restwaarde binnen het jaar fabrieksgarantie: 100% van het aankoopbedrag
Restwaarde tussen het le en 2e jaar na aankoop: 80% van het aankoopbedrag
Restwaarde tussen het 2e en 3e jaar na aankoop: 60% van het aankoopbedrag
Restwaarde tussen het 3e en 4e jaar na aankoop: 40% van het aankoopbedrag
Restwaarde tussen het 4e en 5e jaar na aankoop: 20% van het aankoopbedrag

Wij verzoeken u vriendelijk uw rekeningnummer in te vullen en deze brief (beide bladzijden) ondertekend en voorzien van een kopie van uw koopbon naar ons terug te zenden. Het adres is:

Manpower Business Services
T.a.v. atheling CSC
Schipholweg 275
1171 PK BADHOEVEDORP

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Perceptive schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:14:
Goed nieuws, voor mij althans. Vandaag kreeg ik onderstaande brief:

2 oktober 2006
Geachte heer/mevrouw,

Onlangs ontvingen wij van u een apparaat ter reparatie op onze service afdeling. Tot onze spijt moeten wij u meedelen dat het niet mogelijk is om uw apparaat te repareren. De rede hiervoor is, dat de onderdelen voorlopig niet leverbaar zijn.

Uit service overwegingen zijn wij bereid de restwaarde van het apparaat aan u te crediteren.
De restwaarde wordt als volgt berekend:
Restwaarde binnen het jaar fabrieksgarantie: 100% van het aankoopbedrag
Restwaarde tussen het le en 2e jaar na aankoop: 80% van het aankoopbedrag
Restwaarde tussen het 2e en 3e jaar na aankoop: 60% van het aankoopbedrag
Restwaarde tussen het 3e en 4e jaar na aankoop: 40% van het aankoopbedrag
Restwaarde tussen het 4e en 5e jaar na aankoop: 20% van het aankoopbedrag

Wij verzoeken u vriendelijk uw rekeningnummer in te vullen en deze brief (beide bladzijden) ondertekend en voorzien van een kopie van uw koopbon naar ons terug te zenden. Het adres is:

Manpower Business Services
T.a.v. atheling CSC
Schipholweg 275
1171 PK BADHOEVEDORP
Ik hoop serieus dat het een grap is. Ik heb de camera 2,5 jaar geleden tweedehands gekocht. En gen bon.

AKA Rinkel weblog

Anoniem: 193820

Ja, die zijn er! Ik heb precies hetzelfde meegemaakt en krijg nu het aanbod van Manpower dat ik mijn camera terug kan ontvangen voor een bedrag van €34,00 (onderzoekskosten)!!!

Verder laten zij weten dat ik een schadevergoeding kan ontvangen... minus een percentage gerelateerd aan de datum van aankoop. Dit zou voor mij dan een verlies betekenen van 40%... terwijl het toch om een productiefout gaat, zoals zij zelf via internet kenbaar maken. Rare zaak... en mijn vraag is dan ook wat kunnen wij hier tegen doen?

Vriendelijke groeten van Jean Janssen uit Limburg

• Perceptive
nog even een update: geen nieuws van Manpower, ook nog geen geld terug gekregen.

• Zeezicht
  • Laatst online: 25-01 21:58
Anoniem: 193820 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:55:

Ja, die zijn er! Ik heb precies hetzelfde meegemaakt en krijg nu het aanbod van Manpower dat ik mijn camera terug kan ontvangen voor een bedrag van €34,00 (onderzoekskosten)!!!

Verder laten zij weten dat ik een schadevergoeding kan ontvangen... minus een percentage gerelateerd aan de datum van aankoop. Dit zou voor mij dan een verlies betekenen van 40%... terwijl het toch om een productiefout gaat, zoals zij zelf via internet kenbaar maken. Rare zaak... en mijn vraag is dan ook wat kunnen wij hier tegen doen?

Vriendelijke groeten van Jean Janssen uit Limburg
Ik had hetzelfde probleem. Zie ook deze link op GoT.
Camera lag ook een hele tijd bij Sony voordat ik bericht kreeg dat deze niet meer te repareren was. Nu krijg ik een bepaalde restwaarde terug (die hierboven ook ergens genoemd is). Alleen ga ik daar niet mee akkoord, want ik het is een ondeugdelijk product. Plus het gehele service traject is echt te slecht voor woorden. De restwaarde is ook niet uit service overwegingen maar het minimale wat ze wettelijk moeten vergoeden!

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

17 november verstuurd naar Manpower
06 december teruggekregen met een andere beeldsensor

Kosten: 0,0

dode pixels ? Een sterrenhemel :P . Oja, ze hebben hem ook gepoetst

AKA Rinkel weblog

• Zeezicht
  • Laatst online: 25-01 21:58
Ik heb inmiddels 100% vergoed gekregen van Sony/Manpower. Dus eind goed al goed zullen we maar zeggen. Want het was toch al een 3jr oude cam. bijna en dan kan ik nu dus weer iets nieuws uitzoeken. Op de lange tijd wachten na, vind ik dit wel erg relax.

• Perceptive
Hier hetzelfde, ik heb ook 100% van het aankoopbedrag teruggekregen. Niet gek voor een camera van 3 jaar oud.

Sony / Manpower: bedankt _/-\o_

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Over wat voor bedrag praten we dan ?

Ik heb een sensor met meer dode pixel dan hier een heldere sterrenhemel aan de hemel.

AKA Rinkel weblog

• Perceptive
4POX schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:50:
Over wat voor bedrag praten we dan ?
890 euro inclusief btw

Anoniem: 1886

Mijn Powershot A60 uit juli 2004 vertoont nu dezelfde kuren :(

Net Kamera-Express gebeld, voor 50 EUR onderzoekskosten sturen ze 'm naar Canon. Als het de CCD blijkt te zijn, wordt deze onder coulance kostenloos gerepareerd. De 50 EUR krijg ik echter niet terug!! Dus dat is helemaal niet kostenloos voor mij. Sterker nog, dat is 1/3 van de nieuwprijs 2.5 jaar geleden.

Kan toch niet de bedoeling zijn? :'(

Heb iig ook even een mailtje naar Canon de deur uit gedaan, ben benieuwd hoe zij omgaan met die onderzoekskosten.

(Oh, en sorry voor de topic bump, maar ik vond 't hier 't beste thuishoren...)

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 1886 op 03-03-2007 12:01]

• Sheik
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18-04-2019
Zojuist bij de fotozaak mijn Sony F717 laten opsturen. Kosten waren 40,- maar als ik het zelf moet doen bij het postkantoor kost het me meer moeite dan het geld wat ik bespaar door naar het postkantoor te lopen :)

Anoniem: 1886

Canon adviseert me om zelf de camera naar hun reparatiedienst te sturen, maar noemt niets over onderzoekskosten.

(@Sheik, ken ik je niet van het Meg's forum? :) )

• Sheik
...dat zou best eens kunnen :D Welke nickname heb jij daar?

• Sheik
Weet iemand of het mogelijk is de status van de reparatie op te vragen bij Sony?

• Anoniem: 245276
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Grrrrrene schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:57:
Dit klinkt als hetzelfde probleem als Canon heeft met hun compact camera's en videocamera's :) Ook Canon laat het kostenloos repareren :)

Misschien een beetje een late reactie maar hier in huis hebben we 2 Canon A300 en in de fotostand zie je geen beeld of bijna niet maar als je hem op videostand zet zie je wel beeld.
Heeft dat ook met die chip te maken en zo ja via welke weg kan ik hem laten maken?

• Fire69
Zit er een Sony CCD in? Zo ja, ja, zo nee, nee :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee