Toon posts:

Het Grote Guild Wars Topic - Deel 5 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.846 views sinds 30-01-2008
http://www.t-spoon.com/gw/guildwars-logo.jpg

Welkom in Het Grote Guild Wars Topic, het topic waar je terecht kunt voor de laatste nieuwtjes, discussies en vragen over de game die volgens velen een revolutie op online gaming gebied is: Guild Wars. De first post van dit topic zal in de loop van de tijd worden aangevuld met meer informatie en plaatjes.

De vorige delen staan hier:
[rml][ MMORPG]Guild Wars[/rml]
Het Grote Guild Wars Topic - Deel 2
Het Grote Guild Wars Topic - Deel 3
Het Grote Guild Wars Topic - Deel 4

http://www.guildwars.com/images/jpeg/joinusnow-b.jpg

Navigatie

GUILD WARS - CORPG
Guild Wars wordt door de makers van ArenaNet geen MMORPG genoemd, maar een CORPG (Competitive Online RPG). De focus ligt hier dus nadrukkelijk op competitie. Guild Wars neemt de beste elementen uit de hedendaagse MMORPGs en combineert dit met een innovatief missie-systeem die alle vervelende dingen uit MMORPGs elimineert als camping, ganking, kill-stealing en loothogging. Dankzij het dynamic quest systeem heeft alles wat je doet invloed op jouw persoonlijke toekomst in de game.

Aan het begin van de game wordt de speler de keuze gesteld of hij/zij een RP (RolePlay) character of een PvP (Player vs Player) character wil aanmaken. De RP characters worden gebruikt voor de quests en missies en beginnen dan ook bij lvl 1. De PvP characters beginnen allemaal bij de levelcap van lvl 20. Deze zijn er puur om de competitie aan te gaan in de verschillende arenas.

Ondanks dat de focus van Guild Wars op competitie en het Player vs Player gedeelte ligt, zit er een zeer uitgebreide PvE (Player vs Environment) gedeelte in die zelfs de meest doorgewinterde RPGer een tijd lang zoet zal houden. Door quests en missies te doen krijgt de speler toegang tot steeds meer nieuwe skills, nieuwe armor en upgrades. Heb je eenmaal een nieuwe skill 'unlocked', dan blijft die skill dat altijd en hoef je er later niet weer naar op zoek te gaan. Skills die je unlocked in PvE worden voor de speler toegankelijk in PvP. Hoe meer quests je doet, des te groter wordt dus het arsenaal aan skills die je kan gebruiken in PvP.

Een niet onbelangrijk detail van Guild Wars is dat het zich onderscheid zich van MMORPGs door het feit dat het GEEN maandelijkse bijdrage vereist.

Wie is ArenaNet?

http://guildwars.phoenixclan.nl/images/banners/arenanet.jpg

ArenaNet is de developer van Guild Wars. ArenaNet is een onderdeel van NCsoft Corporation, de grootste publisher van MMORPGs ter wereld die titels als Lineage, Lineage 2, City of Heroes en Auto Assault onder haar hoede heeft. ArenaNet is opgericht door de mensen die verantwoordelijk waren voor het grote succes van Warcraft, Starcraft en Diablo, alsmede ook het Battle.Net game network. Een aantal jaren geleden verlieten deze mensen Blizzard om ArenaNet op te richten. Zo is de 3D engine van Guild Wars gemaakt door Mike O'Brien die ook de originele World of Warcraft 3D engine heeft gemaakt en Battle.Net heeft gemaakt. Verder is ook bv de teamlead en leadprogrammeur van World Of Warcraft, Jeff Strain, overgestapt naar ArenaNet. Deze mensen weten dus zeker wat ze doen.

Professions - Dual Classing
In Guild Wars is het itt vele andere RPGs op dit moment alleen mogelijk om 1 ras te spelen, het menselijke ras. Dit ras is echter wel onderverdeeld in 6 verschillende beroepen:

http://www.guildwars.com/images/jpeg/icons/ranger-icon-sample.jpghttp://www.guildwars.com/images/jpeg/icons/warrior-icon-sample.jpghttp://www.guildwars.com/images/jpeg/icons/monk-icon-sample.jpg
RangerWarriorMonk
http://www.guildwars.com/images/jpeg/icons/elementalist-icon-sample.jpghttp://www.guildwars.com/images/jpeg/icons/necromancer-icon-sample.jpghttp://www.guildwars.com/images/jpeg/icons/mesmer-icon-sample.jpg
ElementalistNecromancerMesmer

De speler wordt echter de mogelijkheid geboden om twee professions te kiezen, waardoor er in totaal 36 verschillende combinaties mogelijk zijn. Dit systeem heet Dual Classing. Je eerst gekozen profession heet de "Primary Profession", terwijl de tweede je "Secondary Profession" is. Het is overigens ook mogelijk om maar 1 profession te kiezen. Het kiezen van een single class heeft geen echte voor- of nadelen tov een dual class.

Elementalist
De Elementalist zet de natuurkrachten naar haar hand om haar voordeel te brengen in de strijd. Aarde, Water, Vuur en Lucht staan tot haar beschikking. Van alle professions kan de Elementalist het meeste schade toe brengen in een enkele klap door middel van haar Area Of Effect spels. De vier elementen kunnen op verschillende manieren toegepast worden. Aarde wordt vaak gebruikt ter verdediging, maar ook om schade toe te brengen aan anderen door middel van aardbevingen en erupties. Water wordt gebruikt om de vijanden schade toe te brengen en tegelijkertijd te vertragen. Lucht gebruikt men vaak om in 1 vs 1 gevechten grote schade te doen dankzij het feit dat veel luchtaanvallen armor negeren. En tot slot is er vuur, wat vooral gebruikt wordt om op grote groepen veel schade toe te brengen. De elementalist heeft als primary attribute Energy Storage, waarmee de Elementalist een grotere energy-pool kan hebben dan de andere professions

Mesmer
De Mesmer is een meester in illusie en bedrog. Mesmers worden vaak ingezet om vijandige casters snel uit te schakelen. Daartoe heeft de mesmer verschillende mogelijkheden. De eerste mogelijkheid is om via Domination er voor te zorgen dat spreuken terugkaatsen of worden onderbroken. Een andere mogelijkheid is om via Inspiration er voor te zorgen dat de vijand geen energie meer heeft om te gebruiken. Deze energie die je hebt opgezogen kan je vaak zelf weer gebruiken als mesmer. Een andere mogelijkheid is om illusies te creeeren, waardoor de vijand denkt dat hij bv langzamer loopt of denkt dat z'n levensenergie langzaam minder wordt. De Mesmer heeft als primary attribute Fast Casting, waarmee spreuken sneller dan normaal kunnen worden uitgesproken. Dit heeft weinig voordelen voor de mesmerskills zelf aangezien die al een vrije korte casting-tijd hebben. Maar andere professions, waaronder voornamelijk de Elementalist spreuken hebben er veel baat bij. Elementalist spreuken hebben namelijk de langste castingtijden van alle professions.

Monk
De monk is de genezer van het stel. Dankzij de goddelijke machten is de Monk in staat om gewonde vrienden te genezen (Healing Prayers) en er voor te zorgen dat klappen minder hard aankomen en betoveringen verbroken worden (Protection Prayers). De andere kant van de Monk is echter het toebrengen van schade door middel van holy damage (Smiting Prayers). De monk heeft als primary attribute Divine Favor, wat er voor zorgt dat Monk spells nog effectiever zijn dan bij mensen die Monk als secondary beroep hebben. Met andere woorden: Monks genezen effectiever dan secondary monks.

Necromancer
De necromancer is de meester van de zwarte magie en beroept zich graag op geesten van overledenen. De necromancer vervloekt graag anderen via Curses of gebruikt de dode lichamen van vriend en vijand om ondode volgelingen (minions) op te roepen die hij onder z'n controle heeft. De necromancer gaat vaak zo ver dat hij z'n eigen bloed opoffert om schade toe te dienen aan anderen, maar ook om vrienden te genezen. De primary attribute van de Necromancer is soulreaping, wat er voor zorgt dat de necromancer energie krijgt van elke persoon die in zijn buurt overlijdt.

Ranger
De ranger is de natuurliefhebber van het stel. Naast het feit dat ze grote schade aan kunnen brengen met hun pijl en boog, staan er nog een aantal andere dingen tot de beschikking van de ranger. De ranger is in staat om rituelen uit te voeren waarmee de omgeving gemanipuleerd wordt. Zo is de ranger er bv in staat om een ritueel uit te voeren dieer voor te zorgt dat er geen enkeling tot leven gewekt kan worden... dit tot grote frustratie van mensen die hun gevallen teamleden tot leven willen wekken. Daarnaast is de ranger in staat vallen te zetten die de vijand dusdanig kunnen hinderen, zoals vuurvallen en vallen die je kreupel maken. En als laatste is de ranger in staat om een huisdier te houden die aan je zijde mee zal vechten. De primary attribute van de ranger is Expertise. Expertise zorgt er voor dat skills minder energie kosten wanneer je ze gebruikt.

Warrior
De warrior is de 'tank' die in elke RPG voor komt. De warrior doet veel schade van dichtbij en heeft daartoe verschillende wapens tot z'n beschikking, varierend van bijlen, hamers en zwaarden. Daarnaast kan de warrior via bepaalde kreten de omgeving beinvloeden, zoals er voor zorgen dat je teamgenoten een aantal seconden sneller lopen. De meest populaire combinatie in Guild Wars is de Warrior/Monk oftewel de Paladin, de tank die zichzelf kan genezen en gevallen teamgenoten weer tot leven kan wekken. De primary attribute van de Warrior is Strength. Hoe hoger je Strength attribute is, hoe meer armor penetration je hebt bij je aanvallen.

Toekomstige Features - Updates
In de loop der tijd worden er nieuwe features geintroduceerd in Guild Wars. Zoals ArenaNet het altijd zegt: "Features zijn gratis, voor expansionpacks moet betaald worden". Welke features zijn binnenkort te verwachten?
  • Intra Guild PvP: denk aan privé-arena's die alleen via de guildhall te bereiken zijn
  • Guildstorage: een storage voor de hele guild. Gebruik je een item niet? Dump het in de guildstorage zodat een andere guildie er misschien wel wat aan heeft. Of denk aan een gemeenschappelijke bankrekening, waarmee eventueel in de toekomst 'upgrades' voor je guildhall kunnen worden gekocht
  • Spectatorview: Het zal straks mogelijk zijn om guildbattles van de top 10 guilds live te volgen. Ook zal het mogelijk zijn om spannende Tombs battles te volgen. En natuurlijk zullen ook de internationale tournooien via de Spectatorview te volgen zijn.
De meest recente update nieuws kan je op deze link vinden: http://www.guildwars.com/news/gameupdates.html

Weapon Stats
Elk wapen in Guild Wars heeft bepaalde specificaties. Zo heeft een bow een groter bereik dan de meeste andere wapens. Maar ook binnen de bow-groep zelf zitten er weer verschillen, zoals bv dat de ene bow er langer over doet om opnieuw gebruikt te kunnen worden dan een andere bow of dat de een er langer over doet om z'n doel te raken dan een andere bow. Hieronder kan je een korte tabel vinden met wat weapon-stats:

Missile Weapon Properties
BowRefire RateRangeFlight Time
Composite2.5 seconds80'0.5 seconds
Dead Bow2.5 seconds80'0.5 seconds
Flatbow2.0 seconds100'1.0 seconds
Half Moon2.0 seconds70'0.65 seconds
Horn Bow2.7 seconds80'0.75 seconds
Ivory Bow2.7 seconds80'0.75 seconds
Longbow2.5 seconds100'0.75 seconds
Recurve2.5 seconds80'0.5 seconds
Shortbow2.0 seconds70'0.65 seconds
Staff1.75 seconds80'1.0 seconds
Wand1.75 seconds80'1.0 seconds

Maximum Item Stats
ItemMax EffectRefire
Sword15-22 Damage1.33 seconds
Axe6-28 Damage1.33 seconds
Hammer19-35 Damage1.75 seconds
Bow15-28 Damagevaries
Wand11-22 Damage1.75 seconds
Staff11-22 Damage
+10 Energy
1.75 seconds
Shield16 ArmorN/A
Focus+12 EnergyN/A

Verf Hulpje
In Guild Wars is het mogelijk om je kleding een kleurtje te geven dmv "dye" oftewel verf. Het is zelfs mogelijk om verschillende soorten dye te combineren met elkaar en zo nieuwe kleuren te creeeren. Hieronder zie je een tabel met de meest voorkomende kleurcombinaties:

http://66.135.185.60/forums/uploads/post-49-1119697107.jpg

Screenclips
Screenshots zijn leuk, maar screenclips zijn leuker! Bewegende beelden zeggen toch net even iets meer dan stilstaande. ArenaNet heeft een viertal korte clips online gezet. Klik op het plaatje om de clip te bekijken.

http://www.guildwars.com/images/jpeg/screenclips/screenclip004-thumbON.jpghttp://www.guildwars.com/images/jpeg/screenclips/screenclip003-thumbON.jpg
http://www.guildwars.com/images/jpeg/screenclips/screenclip002-thumbON.jpghttp://www.guildwars.com/images/jpeg/screenclips/screenclip001-thumbON.jpg

Systeemeisen
Guild Wars is een game die geen hoge systeemeisen stelt. Het schaalt vrij goed mee op oudere systemen, mits je de details niet te hoog zet.

Minimum System Specs
  • Windows® XP/2000/ME/98
  • Intel Pentium® III 800 Mhz or equivalent
  • 256 MB RAM
  • CD-ROM Drive
  • 2 GB Available HDD Space
  • ATI Radeon 8500 or GeForce 3 or 4 MX Series Video Card with 32MB of VRAM
  • 16-bit Sound Card
  • Internet connection
  • Keyboard and mouse
Recommended System Specs
  • Windows® XP/2000/ME/98
  • Intel Pentium® III 1GHz or equivalent
  • 512 MB RAM
  • CD-ROM Drive
  • 2 GB Available HDD Space
  • ATI Radeon 9000 or GeForce 4 Ti Series Video Card with 64MB of VRAM
  • 16-bit Sound Card
  • Internet connection
  • Keyboard and mouse

Guild Wars - Handige Links
Zoals bij elke populaire games zijn er tal van websites te vinden die informatie bieden over de game. De Guild Wars community leunt sterk op fansites en forums, aangezien ArenaNet medewerkers zelf ook op de forums posten en zo de fans op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen.

Officiele sitesOfficial Fansites & InfositesGuild Wars GuildsOverige

[Voor 5% gewijzigd door CJ op 30-11-2005 04:04]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het lijkt mij handig de "warning" van boven het vorige topic ook in de startpost op te nemen.

Frontpagemoderatie Forum

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:17
Hmm nu lopen er 2 topics :+

sensei_d.fpv channel

• Bor

Bor

Op de een of andere manier raak ik uitgekeken op PvE op dit moment. Ik heb nog niet alles in furnace gedaan maar speel toch alleen nog PvP. Ik moet zeggen dat ik achteraf de furnace niet helemaal "de gratis uitbreiding" vond die ik had verwacht.

Wat vinden jullie ervan?

Frontpagemoderatie Forum

Anoniem: 99820

Auw.... pijn in me kop vannacht tot 4.30 in FOW rond gehangen 8)
Had eindelijk een leuke party dan merk je meteen dat het allemaal helemaal niet zo moeilijk is : Fow en Uw...

Trouwens heb ook nog een paar pogingen gedaan om de Uw solo te doen maar om de Aatxes nu te doden kost aardig wat tijd het kan nog wel met een beetje geluk maar duurt nu 3 keer zolang!
Ach dit dwingt weer tot wat creatieve oplossingen B)

• CookiePower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 19:12

CookiePower

Heeft iemand mijn bal gezien?

Bor de Wollef schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:57:
Op de een of andere manier raak ik uitgekeken op PvE op dit moment. Ik heb nog niet alles in furnace gedaan maar speel toch alleen nog PvP. Ik moet zeggen dat ik achteraf de furnace niet helemaal "de gratis uitbreiding" vond die ik had verwacht.

Wat vinden jullie ervan?
Ik had persoonlijk een wat groter gebied verwacht, een gebied dat gewoon op je map zou verschijnen. Misschien heb ik alles niet goed gevolgd. Ik vind het echter ook wel tegenvallen. De beloofde woorden dat het ongeveer net zo uitdagend zou zijn als de UW en de FoW blijken achteraf niet helemaal waarheid. :)

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 21:52

Steffy

Ayreonaut

Wat vinden jullie ervan?
Ik vind het niet slecht, dat buiten gebied was niet al te groot maar er is wel tijd in gestoken en dat zie je er wel aan, het probleem is alleen dat ze met die tijd beter iets anders hadden kunnen maken. Het moest de PvE kant een oppepper geven zodat de vooral PvE spelers weer vooruit konden maar het is wel minimaal hoor, ik denk dat PvE er nog geen 5% langer van geworden is maar goed het is gratis, ik vind niet echt dat je kunt zeggen het is niet wat ik verwacht, iedereen verwacht altijd wel iets maar je moet kijken naar wat ze beloven en het komt best aardig uit met de beloftes. Ik zelf had liever een andere vorm van PvP gezien, met PvP kun je ook veel en veel meer dan wat er nu van gemaakt is.

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:44

Wat vinden jullie ervan?
Ik ben zelf pas 2 keer binnen geweest omdat ik momenteel meer bezig ben met nieuwe skills unlocken dan mijn primary character afwerken.
Ik vind SF heel goed afgewerkt. Er zit een stuk meer interactiviteit in dan in de rest van het spel, Ook vond ik het wel grappig dat je ers als slaaf naar binnen gaat (beetje jammer dat je dan wel met een stormbow rondloopt en niemand die het opvalt dat het misschien toch een beetje verdacht is :P )

• Balachmar
  • Laatst online: 04-05 17:01

Balachmar

The truth is out there

Mythrill schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:17:
[...]

Ik ben zelf pas 2 keer binnen geweest omdat ik momenteel meer bezig ben met nieuwe skills unlocken dan mijn primary character afwerken.
Ik vind SF heel goed afgewerkt. Er zit een stuk meer interactiviteit in dan in de rest van het spel, Ook vond ik het wel grappig dat je ers als slaaf naar binnen gaat (beetje jammer dat je dan wel met een stormbow rondloopt en niemand die het opvalt dat het misschien toch een beetje verdacht is :P )
[betweet mode]
Als je dan goed naar het verhaal luisterd, maakt het toch niets uit, omdat je onder die spell zit. Zolang je daar onder zit, kun je toch niets doen en dat weten ze.[/betweet mode]

File Widget: File informatie op je homescreen (scan mijn avatar) Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Anoniem: 151289

Wat vinden jullie ervan?
Ik vind furnace een heel mooi gebied om in rond te dolen, net als de catacombs in de presearing, maar het zou ook net zo toegankelijk moeten zijn. Om er te komen ben je eerst wel een kwartier aan het hakken en daar heb ik niet altijd zo'n zin in.

Verder is er met de 'defend' quests in feite nieuwe betekenis gegeven al aan bestaande gebieden al betwijfel ik of daar een hoop mensen op zaten te wachten (ik niet in elk geval ;) ), nieuwe gebieden is toch leuker.
Het is alleen niet te doen om met 5 level 10 henchmen te vechten tegen een groep level 28 monsters zoals in Kryta. Alleen in Mineral Springs lukte me dat nog met hench...

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 151289 op 02-10-2005 20:03]

Van Wilds naar Temple of Ages is inderdaad een mooie route Morrigan, moet je een keer gedaan hebben :)

edit: ik meen me te herinneren dat er halverwege een tempeltje (of zoiets) is met zes draken ervoor.
Weet niet zeker meer of daar een quest was trouwens, staat me niets meer van bij...

[Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 151289 op 03-10-2005 20:15]

• Bor

Bor

Anoniem: 151289 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:54:
[...]

Ik vind furnace een heel mooi gebied om in rond te dolen, net als de catacombs in de presearing, maar het zou ook net zo toegankelijk moeten zijn. Om er te komen ben je eerst wel een kwartier aan het hakken en daar heb ik niet altijd zo'n zin in.
Da's inderdaad een goed punt. Jammer dat het niet gewoon een plek op de map is inderdaad. Ik wil soms best "even" de furnace in maar heb inderdaad geen zin om lang te hakken op de weg er naartoe. Het is wel heel erg mooi vormgegeven vind ik. Het ziet er super uit en is lekker groot. Dat deel waar je dat boek neer moet leggen is ook mooi gemaakt. Heel sfeervol :)

Frontpagemoderatie Forum

Anoniem: 51925

Is iemand trouwens al wel eens bij de "Iron Man" geweest in Sorrows? hoe kom je daar eigenlijk?
Gewoon al die quests uitspelen zoals de 'slaaf' missie, en Leroy Stonekin ?

Anoniem: 155461

ff een vraagje, weet er iemand rond welke tijden de "Frog" in lions arch praat? als het een amerikaanse frog is, en hij praat altijd 's avonds, hebben wij nederlanders/belgen/andere nederlandstaligen weinig kans om hem te zien spreken.

• Bor

Bor

Anoniem: 51925 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:11:
Is iemand trouwens al wel eens bij de "Iron Man" geweest in Sorrows? hoe kom je daar eigenlijk?
Nee, nog niet gezien. Ik weet niet echt hoe ik daar moet komen eigenlijk. Ik hoorde van wat guildies dat zij hem wel hebben gezien, dat helaas door een bug te gebruiken zodat je door een deur heenkan.

Frontpagemoderatie Forum

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:26
Anoniem: 51925 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:11:
ik ben er eens met een aantal gotters geweest, echter door een bug kropen we door een deur ofzo... dat was de 1e keer dat ik in sorrow's was. ben er nog niet weer heen geweest, speel meer pvp.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Vanmiddag eindelijk Titan Source gedaan, vanuit Lions Arch met 6 personen. Ging prima, geen rushers, vriendelijke mensen, goed gebalanceerd team :)

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Anoniem: 51957

Hoe kom je eigenlijk aan die Titan quests , ik begrijp dat er nog meer van zulke quests zijn maar waar haal je die en is er ergens info waar alle quests zich bevinden ?

• Bor

Bor

Als je het verhaal hebt uitgespeeld kun je de Titan quests krijgen bij de Vision of Glint in Droknars. Let wel: je moet alle missies gehaald hebben voordat je dit kunt doen.

Frontpagemoderatie Forum

ah ok duidelijk , bedankt .. ;)

• Vrijdag
  • Nu online
De eerste Defend/Titan quest is vanuit Granite Citadel. Daarna moet je naar Northern Wall (Last day dawns), Lions Arch (Defend Kryta), Denravi (Defend Denravi) en als laatste naar Dragons GUllet (Titan Source).

Je krijgt 50.000xp per quest.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bedoelen jullie met die iron man die golem? zo ja, dan ben ik er geweest en heb ik hem verslagen (jammer dat je niet dat beest zelf mag neermeppen, je moet drie gasten eromheen op ongeveer het zelfde moment neerslaan.En daarna moet je nog eens drie flame djins verslaan). En ik ben daar gekomen door eerst al die help die-en-die quests te doen. Daarna krijg je buiten het kamp nog een quest die je weer de furnance in stuurt, en nadat je je door tig vijanden hebt gevecht, ben je er eindelijk.
Hebben jullie het over iets heel anders, dan moet ik daar nog maar eens gaan rondlopen.

[Voor 16% gewijzigd door goeievraag op 03-10-2005 12:18]

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Cool thx , ik heb het verhaal wel uit maar volgens mij mis ik nog wat missies richting the wilds dus eerst die kant ff op 8)

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-04 10:46

TheKeeper

In 2 words: NO!

Ik ben misschien van plan om het spel te gaan spelen. Uit de OT komt niet naar voren waarom ik juist dit spel zou moeten kiezen. Kan iemand mij dat uitleggen?
Daarbij denk ik aan:
Wat is de speelduur van de quest ongeveer?
Wat zijn unieke features?
Welke spellen lijkt het een beetje op qua sfeer?

Om een indruk te geven waar ik me al doorheen geworsteld heb (qua spellen) en waar ik lang mee bezig kon zijn:
Dune 2 (die oude die op de 286 al draaide)
Diablo 1 & 2
Neverwinter Nights (viel licht tegen)
Morrowind (werd op den duur een loopspel zonder actie)
Sacred
Spellforce (een topspel)
Dungeon Siege 2
PristonTale (ook een topper qua gameplay, zelfs m'n vader kon dat spelen)

Zit er iets bij waar ik aan moet denken bij Guild Wars of is het totaal iets anders?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:26

weebl

YARR!

TheKeeper schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:55:
Ik ben misschien van plan om het spel te gaan spelen. Uit de OT komt niet naar voren waarom ik juist dit spel zou moeten kiezen. Kan iemand mij dat uitleggen?
Daarbij denk ik aan:

Om een indruk te geven waar ik me al doorheen geworsteld heb (qua spellen) en waar ik lang mee bezig kon zijn:
Diablo 1 & 2
Sacred
Spellforce (een topspel)
Dungeon Siege 2

Zit er iets bij waar ik aan moet denken bij Guild Wars of is het totaal iets anders?
- Met een gemiddelde quest is een gemiddelde speler (ik) een halfuur bezig. Een missie vaak langer tenzij we hem runnen.
- Unieke features zijn: geen maandelijkse kosten, toch een mmo. Alle quests zijn instanced, dus geen killsteal/lootsteal en dat soort gein.
- Sfeer is erg goed imho, de graphics zijn erg mooi, en de vijanden zijn knap gemaakt. Maar het mooist aan dit spel zijn de lichteffecten die bij de skills horen :9~

En aan de games die je opgaf zie ik dat je een rpg speler bent, dus zal je je wel thuisvoelen in GW. Als je net begonnen bent gaat er alleen wel veel tijd in zitten omdat je echt je character op niveau moet brengen. Later neemt dit af (als je ascended bent) . Ik speel bijvoorbeeld af en toe een missie om zo verder te komen. Ik heb het meeste van het spel nu wel gezien (speel al vanaf het begin), maar het blijft leuk.

• Bor

Bor

Daarbij denk ik aan:
Lees eens een paar reviews zou ik zeggen. Ik denk dat je dan antwoord op bijna al deze vragen zult vinden. Persoonlijk vind ik de grote voordelen: PvP en geen maandelijkse kosten. Wat betreft sfeer heeft het aardig wat van WoW vind ik.

Frontpagemoderatie Forum

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:( OMG wat barbaars, de games binnen het RPG genre die echt goed waren, jij hebt geen smaak :+ :D

Steffy schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:57:
[...]

:( OMG wat barbaars, de games binnen het RPG genre die echt goed waren, jij hebt geen smaak :+ :D
Tssk, als ie Baldur's Gate en Icewind Dale maar leuk vind, dan zit het wel goed met die smaak :+

• Sensei_D
  • Laatst online: 13:17
Daarbij denk ik aan:

Diablo 1 & 2
Sacred
Spellforce (een topspel)
Dungeon Siege 2

Even vergelijken met Diablo 2 welke ik zelf jaren heb gespeeld:
Items (unieke features):
Diablo 2 had veel items, niet normaal zoveel, en door de runewords kon je er NOG meer maken. Hier ging het vaak ook alleen maar om -> patsen met je bijna niet te krijgen items, wat extreem verslavend kan werken.
Guild Wars is hierin heel anders; het aantal bijzondere items is bijzonder karig, dus verwacht hier absoluut niet teveel van. Dit is gedaan om PvPen eerlijk te houden

Herspeelbaarheid (Speelduur):
Diablo 2 was naar mijn mening zeer herspeelbaar, vandaar dat het ook niet erg was om 3 keer het spel te moeten spelen op een andere moeilijkheidsgraad. Waarom was het herspeelbaar? Omdat het vaak erg makkelijk was en het verhaal (vooral in het begin) onwijs goed was opgezet. De quests hoefden vaak niet erg lang te duren al kon het hakken op Izual soms erg lang duren ;)
Guild Wars heeft veel missies vaarvan een groot aantal best wel leuk is om nog es te doen, maar waarvan er ook een aantal frustrerende tussen zitten die je eigenlijk 1 keer wilt doen en daarna nooit meer ;) Het verhaal is lang niet zo goed als in Diablo destijds en de meeste missies zijn na 6 a 8 keer niet heel bijzonder meer. De missies zijn echter vaak wel behoorlijk lang en zullen je, vooral in het begin, denk ik, behoorlijk lang vermaken.

Herspeelbaarheid2:
Diablo 2 deed ik vaak over en over met een nieuw character om zo builds te kunnen testen en uitproberen. Hierna deed ik echter niks meer met een dergelijk character behalve aankleden. PvP heb ik namelijk nooit gedaan in Diablo, omdat dat vrij slecht was opgezet.
Guild Wars wint op dit punt. Je hoeft niet urenlang te lvlen om zo je build te testen, dit kan meteen met een lvl 20 character. Waarna je kan PvPen, wat errug vet is... Op zich deed je er in Diablo dus langer over en speelde je meer, maar eigenlijk (in mijn geval zeker) zonder doel, GW heeft wel een doel laten we maar zeggen...

Conclusie
Diablo 2 vond ik persoonlijk altijd erg leuk om eindeloos lang te zoeken naar items voor op je high lvl characters om deze aan te kleden en zo stoerder dan je vrienden te zijn, een soort hack&slash versie van The Sims :+ Dit is uiteindelijk erg nutteloos hoewel zeeeer verslavend en tijdverdrijvend.
Guild Wars vind ik leuk omdat het zeg maar verder gaat waar Diablo is geëindigd -> ik kan nu eindelijk wat meer doen met characters die eigenlijk klaar zijn voor de grote strijd(PvP) ;)
Hou je meer van het eerste koop deze game dan absoluut niet, want hij zal je niet lang onderhouden imho...

P.S.
Deed je al PvP in Diablo? KOPEN!! :P

sensei_d.fpv channel

Anoniem: 51925 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:30:
[...]

Tssk, als ie Baldur's Gate en Icewind Dale maar leuk vind, dan zit het wel goed met die smaak :+
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Anoniem: 140909

hey gasten, kpeel nu cker 4 maanden guild wars ik doe het nog dagelijks, kheb ook 3 ventjes waarmee ik het spel heb uitgespeeld. kben nu op zoek naar een goede serieuse guild..... nog wat guilds hier die ik kan joinen?! groeten, roel

• Bor

Bor

Anoniem: 140909 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 00:05:
hey gasten, kpeel nu cker 4 maanden guild wars ik doe het nog dagelijks, kheb ook 3 ventjes waarmee ik het spel heb uitgespeeld. kben nu op zoek naar een goede serieuse guild..... nog wat guilds hier die ik kan joinen?! groeten, roel
Recruiten voor guilds mag hier niet op GoT. Overigens zullen de meeste betere guilds ook niet zo maar iedereen accepteren. Naar wat ben je bijvoorbeeld op zoek? Doe je veel PvP of alleen PvE? Omdat recruiten hier op GoT niet is toegestaan heeft het niet veel zin om je "advertentie" hier te plaatsen denk ik.

Frontpagemoderatie Forum

Anoniem: 34497

Ik heb een vraagje
Gisteren heb ik geprobeerd de missie in Sanctum Cay te spelen met Henchies. Tot aan de vizier ging dit soepel. Nadat de vizier de undead had opgeroepen en ik op weg ging naar het strand bleken de henchies niet mee te gaan en stond ik daar dus uiteindelijk in m'n uppie.
Ik heb het tot aan het strand gehaald maar daarna was er toch iets teveel tegenstand om alleen af te werken.
Is dit een bug of hoort dit zo.

• Bor

Bor

Er loopt nu al een paar dagen een bot te spammen in district 1 van de tombs. Erg slecht dat ze daar nog steeds niets aan gedaan hebben. Ik raad je overigens niet aan die "hack" te testen, het schijnt een keylogger te zijn.

Frontpagemoderatie Forum

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Je moet helemaal niks testen of proberen, ik zelf heb ook zo mijn twijfels bij het auto inloggen via je snelkoppeling. Ik gebruik het wel maar het is wel gevoelig en volgens mij als je een beetje handig bent kun je met ook wel via die manier aan keys komen.

• Bor

Bor

Net de HoH gewonnen en gehouden met Iway. Net bij het winnen voor de 2e keer kreeg ik een error=7. Wat een moment om die error te krijgen :( Ik had echt een lekker team (ze hebben de hall zelfs nog zonder mij gehouden). Die neterr=7 is echt een van de irritantste dingen in GW als je het mij vraagt.

Frontpagemoderatie Forum

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Steffy schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:05:
Je moet helemaal niks testen of proberen, ik zelf heb ook zo mijn twijfels bij het auto inloggen via je snelkoppeling. Ik gebruik het wel maar het is wel gevoelig en volgens mij als je een beetje handig bent kun je met ook wel via die manier aan keys komen.
Lijkt me niet, dat daar ook maar enig verschil in zit eigenlijk.
Of je je variabele nu haalt uit een argument, of uit een TextBox, het verzenden naar internet doe je vervolgens op dezelfde manier. Anders programmeer je beroerd.

File Widget: File informatie op je homescreen (scan mijn avatar) Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

• Dr.Snuggles
  • Laatst online: 13-05 23:38
Anoniem: 34497 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:01:
Ik heb een vraagje
Gisteren heb ik geprobeerd de missie in Sanctum Cay te spelen met Henchies. Tot aan de vizier ging dit soepel. Nadat de vizier de undead had opgeroepen en ik op weg ging naar het strand bleken de henchies niet mee te gaan en stond ik daar dus uiteindelijk in m'n uppie.
Ik heb het tot aan het strand gehaald maar daarna was er toch iets teveel tegenstand om alleen af te werken.
Is dit een bug of hoort dit zo.
heb ik ook een keertje gehad, maar zo moeilijk is het strand niet. zolang jij niet die 2 eerste mannetjes aanvalt en gewoon jezelf in leven houdt komen er geen nieuwe bij.

Dr.Snuggles schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:21:
[...]

heb ik ook een keertje gehad, maar zo moeilijk is het strand niet. zolang jij niet die 2 eerste mannetjes aanvalt en gewoon jezelf in leven houdt komen er geen nieuwe bij.
Ah kijk daar heb ik wat aan. Ik had geen idee hoeveel er zouden komen en ervaring uit andere quest en missies deed me vermoeden dat er er best wel eens druk kon worden. Dus volgende keer iets minder enthousiast beginnen te schieten. Ben ranger en met die ene longbow kom ik op zeker 1.5 x de aggrocirkel, dus ik dacht hoe sneller ze dood gaan hoe beter. Ook troll unguent meenemen dus. Dat had ik dit keer niet mee en ook niet nodig tot t laatst. |:(

• Vrijdag
  • Nu online
Als je hulp nodig hebt met die missie, laat het maa even weten :)

• Bor

Bor

Balachmar schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:15:
[...]

Lijkt me niet, dat daar ook maar enig verschil in zit eigenlijk.
Of je je variabele nu haalt uit een argument, of uit een TextBox, het verzenden naar internet doe je vervolgens op dezelfde manier. Anders programmeer je beroerd.
Het enige is dat nu je password in cleartext op je machine staat.

Frontpagemoderatie Forum

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Bor de Wollef schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:39:
[...]

Het enige is dat nu je password in cleartext op je machine staat.
dat is inderdaad waar, maar je bent toch al aardig de sjaak als ze zover kunnen komen. Maar je hebt gelijk, als ze op je computer kunnen komen, kunnen ze dat vrij gemakkelijk achterhalen. (moet een hacker er natuurlijk wel op uit zijn, om guildwars accounts te gaan stelen, want een beetje een normale hacker zal zoiets niet proberen te vinden. Er zijn leukere dingen te doen met een gehackte computer denk ik zo :+)

• Bor

Bor

Balachmar schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:46:
[...]

dat is inderdaad waar, maar je bent toch al aardig de sjaak als ze zover kunnen komen. Maar je hebt gelijk, als ze op je computer kunnen komen, kunnen ze dat vrij gemakkelijk achterhalen. (moet een hacker er natuurlijk wel op uit zijn, om guildwars accounts te gaan stelen, want een beetje een normale hacker zal zoiets niet proberen te vinden. Er zijn leukere dingen te doen met een gehackte computer denk ik zo :+)
Ach ja, het hangt er natuurlijk vanaf waar je de GW gebruikt. Op bv een laptop die je op school ook gebruikt is het risico wat groter dan op je thuis pc waar misschien niemand fysiek bij kan. Ik bewaar in ieder geval nooit passwords in cleartext.

Frontpagemoderatie Forum

Anoniem: 133155

weebl schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:04:
[...]

- Met een gemiddelde quest is een gemiddelde speler (ik) een halfuur bezig. Een missie vaak langer tenzij we hem runnen.

En aan de games die je opgaf zie ik dat je een rpg speler bent, dus zal je je wel thuisvoelen in GW. Als je net begonnen bent gaat er alleen wel veel tijd in zitten omdat je echt je character op niveau moet brengen. Later neemt dit af (als je ascended bent) . Ik speel bijvoorbeeld af en toe een missie om zo verder te komen. Ik heb het meeste van het spel nu wel gezien (speel al vanaf het begin), maar het blijft leuk.
Een half uur? Toch niet alle quests?
Vanaf wanneer beginnen de langere quests dan? (ik zit sinds een paar quests in de 2e searing, dus na de pre-searing...)

• TheKeeper

TheKeeper

Ik zit geloof ik nog in de pre-searing (ben dus wel begonnen en valt me helemaal niet tegen).
Maar wat moet je met al die meuk van limbs, skulls, bakers, etc.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-02 10:53

Plekuz

available in strong mint

TheKeeper schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:04:
Ik zit geloof ik nog in de pre-searing (ben dus wel begonnen en valt me helemaal niet tegen).
Maar wat moet je met al die meuk van limbs, skulls, bakers, etc.
Leuke items kopen bij collectors.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:26

weebl

YARR!

Anoniem: 133155 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:23:
[...]

Een half uur? Toch niet alle quests?
Vanaf wanneer beginnen de langere quests dan? (ik zit sinds een paar quests in de 2e searing, dus na de pre-searing...)
Later duren de quests een stuk langer. Niet alleen omdat je veel beesten moet verslaan. Maar voornamelijk omdat je grote stukken moet lopen. Dat kost tijd. Onderweg is er genoeg te doen, dat wel, maar doordat alles zo ver weg is duurt het gewoon lang voordat je er bent.

Bor de Wollef schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:15:
Net de HoH gewonnen en gehouden met Iway. Net bij het winnen voor de 2e keer kreeg ik een error=7. Wat een moment om die error te krijgen :( Ik had echt een lekker team (ze hebben de hall zelfs nog zonder mij gehouden). Die neterr=7 is echt een van de irritantste dingen in GW als je het mij vraagt.
Dat is zeker balen, Bor. Ik kan me de nodige krachttermen er wel bij voorstellen...
Het komt nooit gelegen die error=7. Of je krijgt hem vlak nadat je de 1k betaald hebt voor UW, of je krijgt hem vlak voordat je die leuke drop kan pakken, of je hebt Thunderhead bijna gehaald en dan error=7... |:(

• Bor

Bor

Anoniem: 151289 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:02:
[...]

Dat is zeker balen, Bor. Ik kan me de nodige krachttermen er wel bij voorstellen...
Het komt nooit gelegen die error=7. Of je krijgt hem vlak nadat je de 1k betaald hebt voor UW, of je krijgt hem vlak voordat je die leuke drop kan pakken, of je hebt Thunderhead bijna gehaald en dan error=7... |:(
De nodige krachttermen zijn inderdaad wel uitgeschreeuwd :( Wat ik niet snap is dat Anet niet met een statement of onderzoek komt naar die err=7. Ik merk dat er vaak meerdere mensen tegelijk met mij uitvliegen namelijk. Op de GW website is alleen maar te lezen dat ze het zelf ook niet echt weten (iets in die strekking) en dat je je config maar moet mailen. V

Frontpagemoderatie Forum

Bor de Wollef schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:04:
[...]

De nodige krachttermen zijn inderdaad wel uitgeschreeuwd :( Wat ik niet snap is dat Anet niet met een statement of onderzoek komt naar die err=7. Ik merk dat er vaak meerdere mensen tegelijk met mij uitvliegen namelijk. Op de GW website is alleen maar te lezen dat ze het zelf ook niet echt weten (iets in die strekking) en dat je je config maar moet mailen. V
Hmm, echt vaag dat jij zo vaak err=7 hebt, ik heb sinds de e3 for everyone 'beta' maar 2 of 3 keer zon error gehad....

• Vrijdag
  • Nu online
Ik had gisteren een err=13 net voordat ik de Eternal Forgemaster xp zou krijgen :( Kon daarna ook meteen een tijdje niet inloggen, iets van 10 minuten ofzo :(

Ik was niet de enige, terug in ToA bleken er meerdere mensen er last gehad van te hebben.

Ik ben er maar 1 keer zelf uitgevlogen eigenlijk... Als ik mij me het goed kan herinneren komt dat zelfs door mijn eigen verbinding die eruit lag.

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:44
Ik vind het echt vreemd die err=7. Ik heb er zelf nog nooit last van gehad (ff afkloppen). Een vriend van me wordt er vaak uit gekicked omdat ze een tele2 telefoon thuis hebben en die maakt 1x per maand een speciale verbinding met tele2 ofzo. Alleen doet die van hun het 80x per maand! :P

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik heb regelmatig dat ik eruit gekicked wordt, maar goed ik heb @home :+ :D :(

• Bor

Bor

Anoniem: 51925 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:47:
[...]

Hmm, echt vaag dat jij zo vaak err=7 hebt, ik heb sinds de e3 for everyone 'beta' maar 2 of 3 keer zon error gehad....
Het vreemde is dat als ik er uitvlieg ik dat meestal niet alleen doe. Anderen vliegen op exact hetzelfde moment eruit. Ik kan ook altijd een klein poosje niet inloggen. Blijkbaar hangt de sessie dan nog aan de serverkant.

[Voor 15% gewijzigd door Bor op 04-10-2005 20:25]

Frontpagemoderatie Forum

Anoniem: 133155 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:11:
Ik ben er maar 1 keer zelf uitgevlogen eigenlijk... Als ik mij me het goed kan herinneren komt dat zelfs door mijn eigen verbinding die eruit lag.
Het kabeltje tussen kabelaansluiting en (chello)modem heeft bij mij een hoop error=7's veroorzaakt.
Was met wat contactspray weer snel verholpen maar je moet het eerst wel even weten... :|

• Bor

Bor

Als ik een neterr=7 krijg lopen mijn andere apps wel gewoon door trouwens, newsleecher, teamspeak etc. Alles werkt nog behalve GW.

Frontpagemoderatie Forum

• TheKeeper

TheKeeper

net m'n eerste (edit en tweede) NetErr=7 gekregen
direct erna nog een, err=58
lekker is dat hoor :(

[Voor 18% gewijzigd door TheKeeper op 04-10-2005 20:43]

Als ik jullie verhalen lees over error 07 (zoals in de HoH of de forcemaster quest) dan ben ik zo blij voor mn buren en mn collega's de volgende dag dat ik het nog nooit op zo een k u t moment heb gehad.....wow de rillingen staan op mn rug ik sta echt niet voor mezelf in op zo'n moment..... ;)

Nou wou alleen maar ff me medeleven tonen!

Het zal er wel niets mee te maken hebben, maar ik krijg alleen errors als ik GW ga spelen nadeat mn pc op standby heeft gestaan. sinds kort zet ik hem nooit meer op standby en ik heb nog geen error gehad sindsdien (ook ff afkloppen)

• Vrijdag
  • Nu online
Ik schrok me eerst het apelazerus:

http://img.photobucket.com/albums/v347/TroonStaal/Beacons.jpg
Borlis Pass missie
Was een foutje :+

[Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 05-10-2005 01:11]

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Steffy schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:15:
Ik heb regelmatig dat ik eruit gekicked wordt, maar goed ik heb @home :+ :D :(
Niet lullig bedoeld, maar wat voor abonnement heb je dan? Misschien dat dat wat uit maakt, wij hebben hier dat veel te dure duurste abonnement. Maar ik heb dan nog vrijwel nooit een error 7 gehad. Ik denk 1, misschien 2 keer.

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Balachmar schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:19:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar wat voor abonnement heb je dan? Misschien dat dat wat uit maakt, wij hebben hier dat veel te dure duurste abonnement. Maar ik heb dan nog vrijwel nooit een error 7 gehad. Ik denk 1, misschien 2 keer.
Wij hebben breedband, €48 per maand dus maar het is regelmatig raak, minstens 2 keer per maand moet ik er aan geloven, dan ligt gewoon het hele internet eruit en GW had voor de zomer ook regelmatig die error zonder dat het internet eruit lag, misschien is dat wel verbeterd want na mijn router update heb ik die problemen niet meer gehad, het ligt nu alleen nog aan mijn verbinding zelf.

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Steffy schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:36:
[...]

Wij hebben breedband, €48 per maand dus maar het is regelmatig raak, minstens 2 keer per maand moet ik er aan geloven, dan ligt gewoon het hele internet eruit en GW had voor de zomer ook regelmatig die error zonder dat het internet eruit lag, misschien is dat wel verbeterd want na mijn router update heb ik die problemen niet meer gehad, het ligt nu alleen nog aan mijn verbinding zelf.
Mmm, dan woon ik gelukkig in een betere buurt, want is dus volgens mij inderdaad hetzelfde abonnement. Hier ligt internet er vrijwel nooit uit, ik heb wel eens gehad dat de dns servers eruit lagen, maar ik gebruik nu die van de technische universiteit eindhoven, misschien iets trager, maar wel 99,99% van de tijd up :) (ik heb iig nog niet meegemaakt dat die eruit lagen) Maar dns, zou hier toch eigenlijk niet het probleem moeten zijn, of wel?
En jij geeft zelf al aan, dat na je router update het niet meer voor is gekomen. En ja, als heel je internet eruit ligt, kan gw daar natuurlijk niets aan doen.

Heeft trouwens iemand al de nieuwe BattlePack gekocht van DirectSong? Ben namelijk best een beetje benieuwd...

[Voor 5% gewijzigd door Balachmar op 05-10-2005 11:16]

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb gister de Collectors Editie van Guild Wars (volgens mij was dit het GW topic ontvangen, las namelijk meer over verbindingsproblemen :P). Had hiervoor EQ2, maar dat kwam een beetje me neus uit, dus na revieuws (en de startpost ;)) heb ik besloten hem te kopen.

Snap er nog bijna niks van, en ben nu lvl 4. Ingame naam is Sir Blackeagle.

• Fraekje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 21:56
Weet iemand wat over Episode 2, is daar een overzichtje van?
Ik heb het spel GuildWars al uitgespeeld en sorrow furnace gaat ook niet lang meer duren, ik ben super benieuwd want als je alles gedaan hebt wordt het ook saai. 4 Chars zijn ook al vol met 3x lvl 20... 1tje lvl 17 dusjah?

• Bor

Bor

Als je het verhaal hebt uitgespeeld kun je jezelf natuurlijk altijd op PvP storten. Ik speel al een tijdje geen PvE meer bijna. Natuurlijk kun je ook PvP'en voor level 20 echter pas later word't echt interessant. Dat is eigenlijk min of meer ook een van de doelen van het spel als je het mij vraagt. Alles is rond PvP gebouwd lijkt het wel.

Frontpagemoderatie Forum

• Naluh!
  • Niet online
Nou, ik ben vandaag maar eens aan de eerste titan-quest begonnen. Eerst maar eens een PUG proberen dacht ik...

En natuurlijk: compleet afgeslacht, niet luisteren en roepen:"We halen het nooit!" en er dan meteen vandoor gaan. Erg deprimerend dus. De quest maar in mijn eentje gedaan met henchmen, maar ik ben bang dat dat straks niet meer gaat lukken met kleinere parties en low-level hench...

Ik krijg er echt een hangzak van hoe stom sommige spelers zijn en hoe weinig ze van het spel weten...

Specs

• Vrijdag
  • Nu online
Welke heb je als eerste TItan quest gedaan? Defend Denravi is de makkelijkste. Defending Droknars is niet heel erg moeilijk, maar je moet wel een goed team hebben. Last day dawns kan/kon via een glitch maar die schijnt eruit gehaald te zijn. Defending Kryta vond ik de moeilijkste, die heb ik gedaan vanuit ToA.

• Naluh!
  • Niet online
TroonStaal schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 08:44:
Welke heb je als eerste TItan quest gedaan? Defend Denravi is de makkelijkste. Defending Droknars is niet heel erg moeilijk, maar je moet wel een goed team hebben. Last day dawns kan/kon via een glitch maar die schijnt eruit gehaald te zijn. Defending Kryta vond ik de moeilijkste, die heb ik gedaan vanuit ToA.
Defending Droknar's, met een henchteam, ik vond hem vrij makkelijk. 1 keer doodgegaan met het hele team maar voor de rest smooth sailing :) .

Specs

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Naluh! schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:24:
[...]
Defending Droknar's, met een henchteam, ik vond hem vrij makkelijk. 1 keer doodgegaan met het hele team maar voor de rest smooth sailing :) .
Heb die ook met henchies gedaan, maar wel door halverwege te rennen naar het eindmonster waardoor ik er vlakbij spawnde ipv weer het hele stuk te moeten lopen. Ik heb ook nog steeds niet helemaal in de vingers op welke manier en volgorde je nu het beste die malice, heart etc onderweg moet verslaan. Heb al eens een half uur zitten hakken op twee hearts en twee beasts en verloor daarbij mijn halve party.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Vrijdag
  • Nu online
Weakling schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:01:
[...]

Heb die ook met henchies gedaan, maar wel door halverwege te rennen naar het eindmonster waardoor ik er vlakbij spawnde ipv weer het hele stuk te moeten lopen. Ik heb ook nog steeds niet helemaal in de vingers op welke manier en volgorde je nu het beste die malice, heart etc onderweg moet verslaan. Heb al eens een half uur zitten hakken op twee hearts en twee beasts en verloor daarbij mijn halve party.
Droknars is idd de meest eenvoudige, alleen is het een roteind lopen :P

Je kan het best beginnen met de kleinste, dus eerst de Hearts/fist/hand.

• Naluh!
  • Niet online
Hearts zijn ook de healers, dus het is idd verstandig die als eerste aan te pakken.

Specs

TroonStaal schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 08:44:
Defending Kryta vond ik de moeilijkste, die heb ik gedaan vanuit ToA.
Omdat je dan met een groter team kan neem ik aan?

[Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 151289 op 06-10-2005 16:41]

• Vrijdag
  • Nu online
Anoniem: 151289 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:40:
[...]

Omdat je dan met een groter team kan neem ik aan?
Inderdaad. Hetzelfde geldt voor Titan Source (als je alle Defend quests hebt gedaan). Die moet je vanuit Grendich Courthouse doen, maar dan ben je met slechts 4 mensen, als je al mensen kan vinden. Die heb ik dan ook vanuit Yak's Bend gedaan, kan je met z'n zessen :)

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 22:19

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Wat een leuk spel zeg, heb het vandaag gekocht en ben instant hooked :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Ik zit vandaag vast bij quest Althea's Ashes. Ik heb al een hoop geprobeerd, henchies, mensen, combinaties, speciaal gekeken naar wat die mensen hebben, maar niks werkt, steeds worden we weer afgeslacht bij de vele chars bij de tempel.

Dus wat is nou de correcte manier?

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:22
1 groep per keer aanvallen. Dan kan je alle groepen rondom de tempel makkelijk dood krijgen. Nu staan er boven op de tempel 2 Charr Martyr's *als ik het me goed herinner*. Deze moet je proberen om zo snel mogelijk dood te maken. Zijn ze dood ren dan zo snel mogelijk weer weg. Nu zullen de overige charrs op de tempel weer naar hun vaste plek gaan en nu kan je proberen om ze per 2 tegelijk te killen.

Een andere manier is om gewoon naar die pedestrial te rennen en de ashes te pakken :P

• lightstyle
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09-2021
Anoniem: 133155 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 20:58:
Ik zit vandaag vast bij quest Althea's Ashes. Ik heb al een hoop geprobeerd, henchies, mensen, combinaties, speciaal gekeken naar wat die mensen hebben, maar niks werkt, steeds worden we weer afgeslacht bij de vele chars bij de tempel.

Dus wat is nou de correcte manier?
begin gewoon vanuit een andere stad. ;)

of je koopt gewoon wat ashes in piken, er zijn zat mensen die ze verkopen, en het werkt nog ook. en een paar honderd gold voor een paar duizend xp is geen slechte deal. zo heb je natuurlijk niet de quest "echt" gedaan, en zo wordt het minder leuk, maar als je snel wilt levelen...

DamadmOO schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:50:
1 groep per keer aanvallen. Dan kan je alle groepen rondom de tempel makkelijk dood krijgen. Nu staan er boven op de tempel 2 Charr Martyr's *als ik het me goed herinner*. Deze moet je proberen om zo snel mogelijk dood te maken. Zijn ze dood ren dan zo snel mogelijk weer weg. Nu zullen de overige charrs op de tempel weer naar hun vaste plek gaan en nu kan je proberen om ze per 2 tegelijk te killen.

Een andere manier is om gewoon naar die pedestrial te rennen en de ashes te pakken :P
Dat is een manier, heb ik al wel geprobeerd maar toen ging mijn pet ineens irritant te doen. :{
En even rennen misschien geen slecht idee, een iemand pakken en de rest afleiding...
lightstyle schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:58:
[...]

begin gewoon vanuit een andere stad. ;)
Dat verandert niks aan afgeslacht worden bij de tempel ;)
Anoniem: 155461 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:57:
of je koopt gewoon wat ashes in piken, er zijn zat mensen die ze verkopen, en het werkt nog ook. en een paar honderd gold voor een paar duizend xp is geen slechte deal. zo heb je natuurlijk niet de quest "echt" gedaan, en zo wordt het minder leuk, maar als je snel wilt levelen...
Inderdaad was me al wel opgevallen, maar ik wantrouwde ze inderdaad wel.
En ik wil gewoon zelf ook alle quests doen :)

• Bor

Bor

Anoniem: 155461 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:57:
Als het goed is werkt dat al tijden niet meer. Dat werkte kort in het begin nog maar daarna vrijwel direct niet meer. Of ze moeten het weer "open" hebben gezet wat ik overigens slecht zou vinden.

[Voor 16% gewijzigd door Bor op 08-10-2005 12:02]

Frontpagemoderatie Forum

• TheKeeper

TheKeeper

Vanuit een andere stad beginnen is geen slecht idee hoor. Dan pikt je onderweg allemaal die 2% moraal bonus op en ga je met 10% meer health en energy er tegen aan. Lekker lekker was dat.

Maar er gaan onderweg wel veel dood inderdaad. Wat waren ze allemaal blij met mij al Ranger/Monk met resurrect bij zich. Mocht het wel 5 keer gebruiken.

• nnk
  • Laatst online: 20:00

nnk

Spreek uit: en en kaa

Bor de Wollef schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:56:
[...]

Als het goed is werkt dat al tijden niet meer. Dat werkte kort in het begin nog maar daarna vrijwel direct niet meer. Of ze moeten het weer "open" hebben gezet wat ik overigens slecht zou vinden.
Het werkt gewoon nog hoor.. (of nouja, de laatste keer dat ik het deed werkte het nog.. zo'n maand geleden). En voor 200g opgelicht worden is anders ook niet zo'n ramp :)

TheKeeper schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 16:32:
Vanuit een andere stad beginnen is geen slecht idee hoor. Dan pikt je onderweg allemaal die 2% moraal bonus op en ga je met 10% meer health en energy er tegen aan. Lekker lekker was dat.

Maar er gaan onderweg wel veel dood inderdaad. Wat waren ze allemaal blij met mij al Ranger/Monk met resurrect bij zich. Mocht het wel 5 keer gebruiken.
Ik heb het imiddels gedaan, gewoon wezen rennen en dat ding weggegrist. :)

Maarr... ik ben ook R/MO met ressurect en mocht het inderdaad ook heel veel gebruiken :D En toch vraag ik me af waarom ik in mijn eentje nog wel even 3 chars kon afslachten en niet dood ben gegaan en de rest -50% hadden. :/ Ik had op een gegeven moment +4%

Denkt de rest niet aan armor ofzo? :?

nnk schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:31:
[...]

Het werkt gewoon nog hoor.. (of nouja, de laatste keer dat ik het deed werkte het nog.. zo'n maand geleden). En voor 200g opgelicht worden is anders ook niet zo'n ramp :)
Nou... ik krijg op de een of andere manier nooit geld. :/

Anoniem: 9942

Ik heb het imiddels gedaan, gewoon wezen rennen en dat ding weggegrist. :)
Althea's ashes is niet moeilijk als je weet hoe: Niet de tempel opgaan, maar erom heen lopen en vanaf onder de charr bovenop 1 vor 1 omleggen. Uiteindelijk blijven er dan nog 4 ofzo over waar je niet bij kan, maar die kan je wel aan. Op deze manier heb ik het met henchies en met 60 pct death penalty nog voor elkaar gekregen.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 9942 op 09-10-2005 00:06]

• DamadmOO
Anoniem: 9942 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 00:05:
[...]

Althea's ashes is niet moeilijk als je weet hoe: Niet de tempel opgaan, maar erom heen lopen en vanaf onder de charr bovenop 1 vor 1 omleggen. Uiteindelijk blijven er dan nog 4 ofzo over waar je niet bij kan, maar die kan je wel aan. Op deze manier heb ik het met henchies en met 60 pct death penalty nog voor elkaar gekregen.
Vooral een hele handige strategie wanneer je warrior bent? 8)7

Vooral een hele handige strategie wanneer je warrior bent?
Ik mag toch aannemen dat je naast warrior ook nog een andere profession hebt, en alle andere professions hebben ranged attacks. Je kan dus gewoon een paar ranged skills meenemen of eventueel een boog als je W/R bent.

• Bor

Bor

Anoniem: 9942 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 04:05:
[...]

Ik mag toch aannemen dat je naast warrior ook nog een andere profession hebt, en alle andere professions hebben ranged attacks. Je kan dus gewoon een paar ranged skills meenemen of eventueel een boog als je W/R bent.
Ik neem toch ook aan dat je met een party gaat en niet alleen?

Frontpagemoderatie Forum

Ik neem toch ook aan dat je met een party gaat en niet alleen?
Het was dan ook een reactie op de vorige post ;)

Maar als je als warrior met een hench-party de quest doet, is het wel handig dat je ranged kan gebruiken. Dan weten de henchies ook wie ze moeten aanvallen...

• Bor

Bor

Anoniem: 9942 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 11:53:
[...]

Het was dan ook een reactie op de vorige post ;)

Maar als je als warrior met een hench-party de quest doet, is het wel handig dat je ranged kan gebruiken. Dan weten de henchies ook wie ze moeten aanvallen...
Henchies vallen automatisch het target aan wat jij called.

Frontpagemoderatie Forum

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:52
Ik heb deze wel in me eentje zonder henchmen gedaan, viel reuze mee, had dan wel een pet bij me maar gewoon ff die charr vermoorden (charr hides oppakken _/-\o_ ) en dan naar boven en die ashes pakken, klaar is kees :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Tsjonge, de drops in Grenth en Sorrow lijken wel erg generfd te zijn. Er vallen nog maar heeeeeel weinig groene items. Heb er zelf nu al anderhalve week geen enkele gehad, terwijl ik dagelijks 1 of 2 keer die twee gebieden door ploeg met een groepje van max 6 personen. Steeds viel er maar bij één op de, mwah, zeven bosses een groen item.

Waar ik me ook geweldig aan stoor is dat erg vaak goede items vallen voor mensen die niet aan het gevecht hebben deelgenomen. Laatst ook weer, iemand zonder te vertellen afk, wij ons eigen gek vechten om te overleven, terwijl hij een einde verderop stond te niksen. En ja hoor: een groene drop voor die afwezige en dat was niet de eerste keer dat ik dat meemaakte.

Soms denk ik wel eens dat GW een hekel aan mij heeft :P

Ach ik heb dat met bogen. Ik krijg staven zwaarden en ander gold spul maar een boog zit er niet bij. Ik wil nu ook wel eens iets voor mezelf vinden :( Kan natuurlijk altijd een boog kopen maar ik heb geen zin om kapitalen uit te geven en ik ben te lui om een halfuur rond te lopen schreeuwen dat ik iets te koop heb of iets wil ruilen. Ben nog niet zover dat ik al groene items krijg, maar je zult zien dan zijn t weer geen bogen.
Hoewel ik laatst een major rune of vigor had, daar was ik toch wel blij mee :)

Anoniem: 94580

Hoe lang deden jullie er allemaal over om lvl 20 worden ??

Weten jullie ook wat de beste elite skil is voor elementist ? en waar ik die kan vinden ?

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:58
Hangt er vanaf hoe vaak je speelt en hoelang.

Over die elite skills dat hangt er vanaf wat je gebruikt, als je fire gebruikt dan heb je natuurlijk geen zak aan een air elite skill. Voor elite's kun je hier kijken: http://www.guildwarsguru.com/skill/class/7-elementalist en waar je ze kunt krijgen: http://www.xennon.co.uk/eliteskills/

• DamadmOO
Anoniem: 94580 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:34:

Weten jullie ook wat de beste elite skil is voor elementist ? en waar ik die kan vinden ?
PvE of PvP?

Als je de beste elite skill wilt voor PvE en je bent een fire nuker dan zou ik persoonlijk kiezen voor 'Glyph of Renewal'.
Als je als secondary proffesion mesmer hebt gekozen dan kan je gebruik maken van 'Arcane Echo'.
Met als gevolg dat je 4 meteor storms kan casten binnen de 30 seconden (24 seconden als je alles precies achter elkaar cast en je niet hoeft te verplaatsen tussendoor).

Na deze 4 meteor showers heb je wel een wat hoge exhaustion maar hij wordt niet echt te hoog.

De skills die ik gebruik zijn:

Phoenix, Fireball, Meteor Shower, Arcane Echo, Glyph of Renewal, Fire Attunement, Aura of Restoration, Resurrection Signet.

Volgorde van het casten:
Aura of Restoration
Fire Attunement
Glyph of Renewal
Meteor Shower (van slot 3)
Arcane Echo
Meteor Shower (van slot 3)
Glyph of Renewal
Meteor Shower (van slot 4 *arcane echo)
Meteor Shower (van slot 4 *arcane echo)

Hierna kan je met Fireball en Phoenix helpen om damage te doen.
Op het moment dat je een hoge exhaustion heb kan je deze skills ook gebruiken om damage te doen terwijl je exhaustion langzaam weer weg gaat.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Anoniem: 94580 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:34:

Met mijn eerste char heb ik er bijna 2 maanden over gedaan om lvl20 te worden, met mijn tweede char deed ik het binnen 2 weken. Kwam omdat ik de tweede keer alleen maar de primary quests heb afgewerkt.

Beste elite Ele skill, ongeacht het soort ele, is Elemental Attunement. Daardoor kun je het casten van spells veeeeeel langer volhouden. Bijna oneindig als je het een beetje slim aanpakt.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Anoniem: 34497 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:25:
Ach ik heb dat met bogen. Ik krijg staven zwaarden en ander gold spul maar een boog zit er niet bij. Ik wil nu ook wel eens iets voor mezelf vinden ...
Hoewel ik laatst een major rune of vigor had, daar was ik toch wel blij mee :)
Och ja, da's ook zoiets idd. Met mijn monk char vind ik bijna nooit leuke monk items en met mijn ele char bijna nooit leuke ele items, maar de monk komt weleens leuke ele items tegen en omgekeerd. Zal wel zo gemaakt zijn om het traden op gang te houden, maar had van mij best iets minder drastisch gemogen.

Mijn laatste groene item was The Brimstone, ikke geen idee hoeveel dat kreng waard is, dus een minuut of wat geprobeerd om die voor 5k in Droknars te verkopen. Niemand geinteresseerd. Vervolgens wilde ik gaan farmen vanuit ergens anders, vroeg daar iemand om The Brimstone. Bood hij er zondermeer 25k voor. Was wel een prettige verrassing :)

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee