Toon posts:

FSB SDRAM niet aan te passen in BIOS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik hoop dat jullie me kunnen helpen met dit volgende probleem:d

ik heb men pc geformateerd en windows er terug opgezet.Dan zag ik opeens dat men RAM-geheugen kapot was, zo ben ik naar winkel geweest en heb ik nieuw RAM-geheugen g ekregen maar geheugen met 400mhz FSB i.p.v. 333mhz FSB. En daardoor denk ik dat mijn pc telkens bij het opstarten zichzelf na het windows opstartscherm opnieuw opstart. Hoe kan ik dit veranderen in mijn BIOS want ik geraak niet in mijn windows?

Verwijderd

Wacht even hoor.. Je zegt dat je RAM kapot ging nadat je je harde schijf had geformatteerd en Windows opnieuw had geinstalleerd? Zo ver ik weet is dat vrijwel onmogelijk :). Maargoed.. Ik dacht dat je geheugen automatisch wel werd teruggeklokt eigenlijk.. Als geheugen brak is haalt hij het Windows laadscherm meestal niet eens.

Hoe dan ook, je moet dus in BIOS zoeken naar iets als Memclock mode (Memory Clock Mode). Deze kan je dan vaak wel instellen op -in jouw geval- 166Mhz (=DDR333). Zoek dus naar je geheugen instellingen en dan ergens de 'clock' oid. Wat voor mobo heb je?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 20:55 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:50
Vertel sowieso even welk moederbord je hebt want anders is de overlevingskans van dit topic vrijwel nihil ;) Oh, en als je dan toch bezig bent doe dan ook even cpu en FSB instellingen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

je geheugen gaat altijd automatisch terugklokken hoor. is alleen nodig als je wil overklokken om je fsb aan te passen. het kan wel zijn dat jouw moederbord het aanpassen van je kloksnelheid van je ram niet appart laat instellen, dat je alleen maar een "globale" fsb kan instellen.

Verwijderd

Topicstarter
nene dani, ik had mijn pc geformateerd omdat ik telkens blue screens had , en ik dacht dat de oorzaak een virus was. maar toen ik naar een technicus ben gegaan van pc's zei hij dat men ram geheugen kapot was dus heb ik een nieuw gekrege.

de naam van men moederbord is: MSI SiS 645DX

ik denk dat men moederbord het nieuwe Ram geheugen niet aankan?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 22:01 ]

Verwijderd

Je kan dus geen instelling in BIOS vinden om de snelheid te verlagen?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hoe heb je de conclusie getrokken dat je RAM kapot is eigenlijk? Volgens mij is het toch echt iets anders, omdat je nieuw RAM hebt en de pc doet het nog steeds niet...

Ik denk dat je de verkeerde conclusies trekt :) Geef eens zoveel mogelijk details?

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
idd, want mijn vorige ram geheugen draaide op 333mhz fbs en mijn nieuw op 400 dus ik moet mijn snelheid toch op 400 zetten?maar dat gaat niet in de BIOS, ik kan het niet veranderen.

nene ik trek nie de verkeerde conclusies , die technicus heeft een cd in de men pc gestoke om te teste of mijn RAM geheugen nog wel werkte en het bleek dat het RAM geheugen gewoon gans kapot was

Verwijderd

400 MHz DDR geheugen draait op 200 MHz fsb en niet op 400 fsb.
Het is namelijk Dubbel Data Ram,draait dus op dubbele fsb snelheid.
Weet je zeker dat je processor wel op 400 MHz (200 fsb) kan draaien?Ik denk het niet.
Als het een 333MHz proc. is moet de fsb op 166 staan.
Je geheugen kan dit zeker aan ,is namelijk backwards compatible en draait dan ook op 2x166=333 MHz
Pagina: 1