Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ervaringen] Windows Customization

Pagina: 1
Acties:
  • 661 views sinds 30-01-2008

• The__Virus
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18:40
[Ervaringen] Windows Customization

Inleiding:
Ik heb dit topic opgezet n.a.v. een artikel uit een computerblad (wat ik verder maar niet bij name noem). Ik was het namelijk ook zat om tegen die oude vertrouwde XP desktop aan te kijken en wilde wel eens wat moderners, in de stijl van Longhorn/Vista. En aangezien ik nu een snelle computer had, wilde ik de gok wel eens wagen. Met mijn oude computer heb ik het namelijk ook een keer geprobeerd (Athlon 1200Mhz, 512MB RAM) maar aangezien ik er ook nog mee moest gamen, werd dat geen succes (te weinig RAM en kostte teveel CPU-kracht).

Doel:
Doel van dit topic is om andere mensen te inspireren hun saaie standaard desktop te veranderen naar eigen smaak. Je mag hier je eigen creaties tonen, maar natuurlijk ook hoe je desktop eruit ziet aangekleed met templates van anderen (als het er maar origineel uitziet en niet iedereen hetzelfde post).

Bruikbare tools en websites:
Tools:Websites:Wordt verder aan gewerkt

Screens:
(klik voor volledige weergave)
http://home.planet.nl/~schui798/1klein.jpg
[http://home.planet.nl/~schui798/2klein.jpg
[http://home.planet.nl/~schui798/3klein.jpg
[http://home.planet.nl/~schui798/4klein.jpg

Meer screens op verzoek.

Ervaringen:
Computer:
  • Windows XP Home SP1
  • AMD3500+ @ 2475Mhz
  • 1024MB Ram
Geheugengebruik taakbeheer:
  • Wordt aan gewerkt
Gebruikte tools:
  • Active Desktop Calender (kalender en notities op bureaublad)
  • Icon Packager (aanpassen van Windows- en Office-iconen) (template: Orion (universal) 2004)
  • WindowBlinds (voor toepassen van ander thema) (template: Longhorn "5203")
Verdere ervaringen:
Het ging vrijwel probleemloos. Ik heb ook nog Logonstudio van Stardock gebruikt, maar het in- en afmeldscherm werden ongelooflijk traag en de computer werd bijna onbruikbaar (op het moment van in- en uitloggen). Afsluiten en opstarten niet geprobeerd, dus helaas blijft daar het saaie, lelijke standaard Windowsscherm staan. Misschien komt dat later nog. De programma's zelf zijn makkelijk te gebruiken. Pas alleen wel op met wat je doet, want wat je doet is uiteraard voor eigen risico!
De iconen van Office-programma's heb ik handmatig moeten vervangen, want dat wilde niet automatisch. Hiervoor moest ik de originele snelkoppelingen verwijderen en nieuwe aanmaken die direct met het desbetreffende bestand gelinkt stonden (dus voor Word Winword.exe). Toen natuurlijk hernoemd (kortere namen gebruikt dan de standaard) en de iconen opgezocht. Erg leuk dat er heeeel veel templates gratis te downloaden zijn van stardock.com, waardoor je vele verschillende stijlen kunt toepassen. Het is ook nog mogelijk om de cursor te veranderen, maar aangezien ik daar een hekel aan heb, doe ik dat niet. Ben zelf ook grafisch niet goed genoeg om zelf alles te ontwerpen en dat kost me ook wat te veel tijd, daarom heb ik maar templates gebruikt. Het is overigens met één van de programma's van Stardock wel mogelijk om gemakkelijk zelf templates te maken of andere aan te passen. Het opstarten van Windows duurt nu wel iets langer, maar dat scheelt mij niet zoveel (scheelt maar enkele seconden). Verder heb ik (zoals je kunt zien op de screenshots) zoveel mogelijk desktop-icons weggehaald en alleen de standaard, maar dan aangepaste iconen laten staan. Wilde een zo strak mogelijk ogend bureaublad. De overige snelkoppelingen heb ik in een werkbalkmap geplaatst op de C: schijf en die dus gelinkt vanuit de taakbalk (gewoon een werkbalk van die map maken).

Opmerkingen:
  • Hou het aantal plaatjes en de grootte in de hand!
  • Vermeld je besturingssysteem, gebruikte tools + eventuele templates en internetadres, eventuele andere bronnen, computerspecs*, de grootte van Explorer.exe (zowel in RAM- als in VR-geheugen**) en verdere opmerkingen/ervaringen
  • Startpost zal nog verder bijgewerkt worden n.a.v. opmerkingen of ideeën.
*Kan een indicatie geven of het een 'zware' skin is, zodat mensen met een trage computer het beter niet kunnen toepassen. Maar maak er geen opscheppartijtje van: hoeveelheid geheugen en cpu-snelheid is genoeg!
**De hoeveelheid virtueel geheugen dat een programma gebruikt, is zo te bekijken:
Taakbeheer -> Beeld -> Kolommen selecteren... -> vinkje bij Grootte van virtueel geheugen. Je moet deze bekijken op het moment dat de computer net is opgestart. Dan open je taakbeheer en noteer je de gegevens.

Veel plezier met dit topic en hoop dat het een succes wordt! (eerste topic hier)

[Voor 49% gewijzigd door The__Virus op 21-08-2005 14:13]

• sanfranjake
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
even overleggen :) tot die tijd doe ik het topic nog even dicht.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sanfranjake
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het topic blijft dicht.

De ervaring met grote desktop-topics in het verleden heeft uitgewezen dat deze meestal uitmonden in een opsomming van items, bijvoorbeeld: "Ik gebruik dit programma, jij ook??". Ook worden er al snel kleine simpele vraagjes gesteld in dit soort topics, waardoor het topic al snel onoverzichtelijk wordt, en offtopic raakt.

Mocht je in de toekomst nog eens een idee hebben voor een dergelijk topic, overleg dat dan eerst even met de moderators van het betreffende forum. Het is heel jammer dat je nu zo veel tijd aan een topicstart hebt besteed, eigenlijk voor niet dus... In Tweakers Huiskamer loopt wel een Show-Hier-Je-Desktop-topic. Gezien je registratiedatum kan je toegang aanvragen, lees daarover [rml]***[ HK] Nieuwe toegangsregeling, lees topic voor details***[/rml] even door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True