Toon posts:

PCI-E X16 kaart, oei fout moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben in het bezit gekomen van een ASUS AX 700 pro 256mb pci-e X16 videokaart.

Kom ik er natuurlijk achter dat mun pc 3 pci en 1 pci-e X1 slot heeft. Nogal zonde van het kaartje :(

Wat kan ik het beste doen? Bestaan er controllers? Of moet ik een nieuw moederbord aanschaffen? Of kan ik beter het kaartje weer verkopen?

Nog andere ideën? Ik baal ervan! :P

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Welk merk en type moederbord heb je? Ik heb namelijk nognooit een moederbord gezien met alleen maar 1 PCI-e x1 slot en 3 gewone PCI sloten, zit er gaan AGP slot op? Ik vermoed dat je een paar sloten door eklaar haalt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 21:45

Dutch

Alfisti

Tja het merk is inderaad wel belangrijk en als het PCI-e slot alleen maar 1X ondersteunt dan is de videokaart ergens zonde, maar welke andere kaart wil/heb je er dan in zitten?

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dutch schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:26:
Tja het merk is inderaad wel belangrijk en als het PCI-e slot alleen maar 1X ondersteunt dan is de videokaart ergens zonde, maar welke andere kaart wil/heb je er dan in zitten?
Zo-ie-zo heb je ook geen videokaarten die in een PCI-e x1 slot passen. Ik denk overigens dat als het een moederbord is met AGP en gewone PCI sloten, dat TS een AMR slot aanziet voor een PCI-e x1 slot. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Matrox heeft wel een PCI-E x1 videokaart, maar dat is niet echt snel natuurlijk. :P

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 15:59
Welk moederbord heb je, en wat wil je ermee gaan doen. Zonder die gegevens kun je hier geen zinnig advies verwachten.

(vermoed overigens dat _Dune_ de spijker op zijn kop slaat....)

Verwijderd

Topicstarter
geen idee, acer power fv, simpel bedrijfsdingetje, maja had wel pci-e dus ik dacht, naja gooi ik er een videokaart in en ik heb een volwaardige pc.

kan op de acer site niet vinden welk moederbord erin zit, zal dalijk weer eens gaan openschroeven.

• RMU
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 00:41

RMU

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:05:
geen idee, acer power fv, simpel bedrijfsdingetje, maja had wel pci-e dus ik dacht, naja gooi ik er een videokaart in en ik heb een volwaardige pc.

kan op de acer site niet vinden welk moederbord erin zit, zal dalijk weer eens gaan openschroeven.
wat voor kleur heeft het slot dan? (maak er anders een foto van ofzo ;))

Verwijderd

Topicstarter
AcerPower FV AP FV, Intel® Pentium®4 530, Microsoft® Windows® XP Professional Edition (NL/FR/UK) SP2, (P4 3.0GHz/FSB800/1M), 512MB DDR400, 80GB 7200rpm, Combo-drive, LAN, Intel 915G, VGA-onboard, incl. US Qwerty PS/2 keyboard PS.PFVE6.B03

da is um, check de specs zelf maar :S goed kl***

3 lange witte en daarboven een miniscuul wit geval. zal straks foto maken, zit nu op ut werk :(

Verwijderd

das bijna het zelfde als ee pcchips moederbord.
weinig fratsen en erg goedkoop echt simpel voor simpele dingen!!
gaat niet echt werken.
koop gewoon een nieuw moederboard :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 17:16 ]

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-04 13:15
hoeveel vraag je anders voor die kaart ^^??

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Oke :| het is dus wel een PCI-e x1 slot? Ach ja dat heb je met dat soort computers, daar worden gewoon vreemde moederborden in gezet. De Chip set ondersteund overigens wel PCI-e x16, maar ze hebben dat dus niet benut, in iedergeval niet voor een extra slot. Misschien dat de onboard VGA chip er gebruik van maakt????

http://www.acer.nl/acereu...1=3&ctx1=NL&crc=403675931

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:02

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het lijkt er helaas op dat je je VGA-kaart moet verkopen of moet upgraden naar een ander mobo. Zou eerst maar eens goed bedenken hoe dat gaat met je garantie en huidige onderdelen.

*edit*
goed, verkeerde mobo aangewezen; ik ken zo snel geen Pentium-bordjes.
*end edit*

[ Voor 39% gewijzigd door MAX3400 op 11-08-2005 19:14 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

MAX3400 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:13:
Het lijkt er helaas op dat je je VGA-kaart moet verkopen of moet upgraden naar een ander mobo. Zou eerst maar eens goed bedenken hoe dat gaat met je garantie en huidige onderdelen.

*edit*
goed, verkeerde mobo aangewezen; ik ken zo snel geen Pentium-bordjes.
*end edit*
Als je uberhaubt zo even een ander moederbord in een Acer kunt steken. Ik heb daar geen ervaring mee, maar ik zou dat eerst wel even goed nagaan, voordat er een ander moederbord gaat komen.

Verwijderd

Topicstarter
mja idd, even nakijken of ik zomaar mobo's kan veranderen.
anders gaat dat kaartje te koop staan voor 180 :P

wel jammer, leuk kaartje, draait geweldig bij een vriend van me.

iemand tips voor mobo's als je bij acer mobo's ken veranderen? ik heb minimaal, 1x sata, 1x ide en dan dus pci-e x16 nodig. rest zijn bonussen :)

(hmmmm bij nader inzien, zit zo heel mooi front geluid op.... dus asus mobo's zouden een pre kunnen zijn met hun 6-in-1 audio)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 08:53 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
offtopic:
waarvoor zou een mobo alleen een PCI 1x slot hebben? Volgens mij zijn er meer kaarten te krijgen voor pci-e 16x of pci-e 4x dan voor pci-e 1x.

Overigens is er iemand geweest die zijn pci-e 1x slot heeft ingezaagd, waardoor een Pci-e 16x kaart erin pastje. Dat werkt (wel nogal wat trager).

[ Voor 32% gewijzigd door MeMoRy op 12-08-2005 13:05 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
hier doorgaan lijkt dus verstandiger, oftewel....

kan ik een acerpower fv 530 moederbord vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
Contact gehad met acer.... Dit is mogelijk, alleen vervalt de garantie... Duhhhh

topic gesloten ;)

PS. PC verkocht, nu zelf wat in mekaar geknutselt, overwegend AOpen o_O
Pagina: 1