De ultieme HTPC bouwen.

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste
Acties:
  • 94.938 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 13:58
Geen matches
UltraSub schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:54:
[...]

Hmm, als ik doorklik vind ik hem wel bij pchut.nl..
Maar 170 euro is wel een beetje duur of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Geen matches
Mooie behuizing van OrigenAE

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/htpc_shot1_550.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2007/01/11131820417s.jpg
Nu wordt er al 1000 euro geroepen vanwege de specs (o.a. 1920 x 1080 12" touchscreen) wat mij iets teveel is voor een behuizing, maar de toekomstige modellen zoals de S14V en de S10V lijken mij wel betaalbaar en beter qua omvang. Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

Matched: htpc
multipasser in "De ultieme HTPC bouwen." :)

Mooi ding ja, maar hoe zinnig is het? Als je dit apparaat bij je 40" plasma of je projectiescherm in de buurt neerzet is het alleen maar irritant en zet je dat display op zwart, lijkt me.

Dus daarom koop ik hem maar niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Geen matches
Had al gezien dat hij voorbij was gekomen, maar wat pics en wat linkjes is altijd wel handig ;). Vooral de toekomstige modellen die op dit model zullen worden gebaseerd lijken me erg intressant. Ben wel benieuwd hoe en waar de dvd speler zit bij de andere modellen van de S reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 00:34
Geen matches
ik heb even een vraagje die hier denk ik het beste past. ik heb een antec fusion met een zalman 7700Cu op m'n E6300. hij wordt alleen te warm en maakt teveel lawaai. nu wil ik er een andere koeler opzetten, maar de behuizing is uiteraard niet zo hoog. ik vroeg me daarom af welke goeie koeler nog zou passen? een arctic freezer 7 pro nog net? of zou ik dan voor een arctic alpine moeten gaan. alle suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 07:42
Geen matches
Ik heb zelf ook net de Antec Fusion binnen, maar ik hou de stock AMD Sempron cooler erop. Met Cool n Quiet draait ie heel weinig toeren, en is ie niet te horen. Mocht het met hoge CPU belasting wel wat luidruchtig worden ga ik ook kijken.
Net ff gemeten, ik denk dat je er zo'n 11 cm in kwijt kan, in de hoogte. http://www.arctic-cooling...2.php?idx=80&data=2&disc= Bij de specs staat dat de freezer 12 en een beetje beslaat, dus ik denk niet dat ie past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjun
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-01 12:18
Ik wacht even op de komst van het µATX bord, de ASUS M2A-VM HDMI en vermoed dat die begin maart wel in de winkels zal liggen. Ik ga hem voorzien van 2GB PC6400 werkgeheugen, een hdd van 500 GB, een Boxed AM2 Athlon 64 X2 4200+ (waarvan eventueel later de koeler nog vervangen kan worden) en op iets langere termijn de volgende generatie Plextor Blu-Ray brander (die ook DVD's en CD's brandt). Als bijpassende ramplank heb ik een Logitech diNovo Edge in gedachten

Naar het zich laat aanzien plaats ik de computeronderdelen in een Ahanix D-Vine MCE 610 HTPC kast. Op een of andere manier wil ik die antracietgrijs maken/gemaakt hebben zodat hij niet uit de toon valt bij mijn NAD AV set. Over de in de kast te plaatsen voeding denk ik nog na. Ik wil hem zo stil mogelijk maar er zal wel voldoende lucht door de kast moeten stromen.

Voor de lange termijn speelt eveneens de wens de HTPC te gaan voorzien van een een DVB-T en een Satellietontvanger met de functies van de de M-Vision FCIS 9085 USB NET Combo.

Als besturingssysteem denk ik in eerste instantie aan een behoorlijk opgeleukte OSS Suse Linux 10.x maar indien gedurende een maand of vier teveel uren moet gaan besteden aan driverproblematiek en incompettabiliteiten switch ik naar Windows Vista Ultimate Editie.

Het gaat om en HTPC op de groei. Dat betekent dat er altijd nog meer werkgeheugen bij kan, dat er mogelijk een beest van een losse videokaart in komt en dat het apparaat op termijn zal worden verbonden met een schijvenkabinetje in de meterkast. Voordeel van zelfbouw is dat componenten eenvoudig vervangen en/of opgewaardeerd kunnen worden zodra daar aanleiding toe is. Ik begin dan ook met een Plextor Sata Duallayer brander en vervang deze pas door een Blu-Ray exemplaar als de fase van kinderziekten voorbij is en acceptabele brandsnelheden betaalbaar zijn geworden.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mijn mediacenter is gewoon een midi tower staat netjes in een kastje weggewerkt met infrarood te bedien aan de achterkant van de kast is die open zodat die niet te warm word. Geen dure kast nodig van minimaal 200 maar lekker simpel en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
ik heb nu de volgende hardware:
  • zalman hd135 case
  • GA-8GE667 ultra met passief zalman blokje
  • intel p4 2,4 s478 533 fsb
  • leadtek gf4800 vivo met passief heatpipe zalman AGP
  • 2 * diamand max 200gb in ibl hd box
  • RAM: 1 gb ddr 33 / 2700
  • phillips dvd brander
  • sb live 5.1 pci
  • haupage pvr 500 mce
  • voeding: antec true power 350 watt uit slk_nog_wat_kast met papst koeler
  • thermalright xp90
Dit alles werkt met win xp mce 2005. Beeld via 4:3 samsung tv, via s-video naar scart. TV kan alleen maar composiet via scart aan. Geluid via versterker naar 2 boxen. Geen dts of 5.1
Bovenstaande gaat op korte termijn niet veranderen, aangezien er nog geen groot aanbod HDTV in NL is. Dus HDMI en HD audio enzo is niet persé nodig, maar moet wel mogelijk zijn.

Alles werkt, maar ben niet tevreden over het volgende:
  1. CPU wordt stressed 60c
  2. Graka wordt ook heet, geen temp sensor
  3. Harddisk werden veel te heet in de ibl hd box: > 60c. deze heb ik weer in de normale bracket gestopt.
  4. voeding maakt nog te veel herrie. Is al gemod, maar heb geen idee wat verder nog te doen aan het geluidniveau. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door terugkaatsen van het fan geluid.
Bovenstaande doet mij twijfelen om hardware te vervangen (mobo+cpu+ram) door:
  • MODT intel merom oplossing: T5500 of T5600 icm een (micro) atx board. Deze moet dan wel minimaal graphics en sound onboard hebben. En het belangrijkste een tv-out via s-video.
  • zuinige stille desktop core 2 duo met mobo zoals hierboven
  • AMD am2 oplossing met mobo zoals hierboven (of turion??)
  • de silverstone passieve psu . Rev 2 schijnt binnenkort uit te komen. Of een andere semi passieve oplossing, zoals deze
  • Een stille SATA hd (300gb - 500gb) van samsung of western digital
  • stille cpu koeler als deze niet meegeleverd wordt bij mob of cpu
  • verder nog een mce remote, degene die bij de hd135 case zat, werkt niet naar behoren.
Om deze HTPC stil en koel te houden had ik een mobile on desktop (MODT) in gedachten. Deze kan ik dan eventueel passief koelen en dus stil houden. Verder gebruikt een mobile minder watt en kan de silverstone passieve psu langer mee (deze schijnen wel eens kapot gaan in een normale desktop)

Mijn voorkeur gaat uit naar een oplossing met een mobile processor en alles geïntegreerd onboard. Intel:Hiervoor heb ik naar intel merom gekeken en kwam ik uit op de T5600 of T5500 met een MSI 945GT Speedster-A4R
Dit board heeft s-video, sound en genoeg ram/sata/ata aansluitingen.
Verder gekeken naar 775 socket, maar denk dat deze te heet worden.
AMD:Van AMD heb ik niet echt veel verstand, maar ik denk dat ik een AM2 socket moet hebben en kwam uit op een mobo met geforce 6150 onboard en een nforce 430 chipset. Welke CPU ik nodig heb weet ik nog niet... moet eventueel passief te koelen zijn.

HD cooling & demping
Om dit op te lossen dacht ik aan het modden van de IBL box. D.m.v. de warmte verplaatsen met heatpipes + heatsink (zoiets, maar dan goedkoper) of een oude heatsink met thermal paste aan de box bevestigen.
De zalman hd135 case is van binnen eerder bekleed met bitumen- en dempingsmatten. Dit helpt wel, maar de ibl box mag natuurlijk niet werkloos op zolder belanden.

Wat betreft de remote
Wacht eigenlijk liever op de nog te komen phillips mce ab. De onderste uit de link heeft een display waarmee je zonder tv aan kan navigeren, handig voor muziek... Tot dan moet ik nog onderzoeken of de pda oplossing met wifi werkt: promixs NETREMOTE of Niveus Pocket Remote

Het budget bedraagt eigenlijk max 400 euro en ik zie dat een intel modt oplossing moeilijk gaat lukken voor dit geld. Misschien een AMD of een intel desktop cpu + mobo. Ik blijf doorzoeken... 8)7

Weet iemand een goedkope en stille oplossing of kan advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Hallo,

Ik wil deze onderdelen gaan inbouwen in mijn HTPC. Lijkt jullie dit wat?
  • Antec Lifestyle Fusion
  • AMD Athlon™ 64 X2 4600+ (Boxed, OPGA, "Windsor") AM2
  • Kingston HyperX 2GB DDR2-800 Kit
  • Audiotrak Prodigy 7.1 HiFi
  • Samsung SpinPoint T166 (Bulk, HD501LJ, NCQ) 500GB
  • Asus M2N-MX (Retail, RAID, Gb-LAN, VGA Sound, Micro-ATX)
  • XFX 7600 GS Silent (Retail, TV-out, 2x DVI-I)
Alleen nog een TV kaart. Ik had al een topic gestart hier over maar het is nogal ingewikkeld om digitale tv te ontvangen op je mce. Wat raden jullie mij aan? Want me ouders willen over op casema digitaal. Iemand nog tips? Analoge TV kaart, en welke? b.v met dual tuners lijkt me wel gaaf dat je dus 2 programma's tegelijk kan opnemen?

[ Voor 9% gewijzigd door Snoll3bulk op 07-02-2007 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

NeoX17, pc ziet er perfect uit voor een HTPC, qua analoge tvkaarten zou ik 2x pvr150mce adviseren, echter heb je nog maar 1 pci slot over, dus dan een pvr500mce.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
|sWORDs| schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:12:
NeoX17, pc ziet er perfect uit voor een HTPC, qua analoge tvkaarten zou ik 2x pvr150mce adviseren, echter heb je nog maar 1 pci slot over, dus dan een pvr500mce.
En deze kaart: http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecData

is deze goed en kan je die digitale aansluting gebruiken voor digitale tv of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Geen matches
Snoll3bulk schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:18:
[...]

En deze kaart: http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecData

is deze goed en kan je die digitale aansluting gebruiken voor digitale tv of niet?
De digitale aansluiting zou inderdaad goed zijn voor digitale tv, behalve dat alle kabelaars in Nederland het signaal hebben gecodeerd. Je hebt altijd een smartcard nodig om dit uit te kunnen lezen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk niet dat het goed gaat werken.

edit:
Hardware
PCI 2.1 Kaart, maakt het mogelijk om analoge, digitale (free-to-air) en satelliet kanalen te ontvangen
gaat dus niet werken. Alleen free-to-air zenders en de kabelaars zenden niet free to air uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Kurios op 08-02-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Snoll3bulk schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:48:
Hallo,

Ik wil deze onderdelen gaan inbouwen in mijn HTPC. Lijkt jullie dit wat?
  • Antec Lifestyle Fusion
  • AMD Athlon™ 64 X2 4600+ (Boxed, OPGA, "Windsor") AM2
  • Kingston HyperX 2GB DDR2-800 Kit
  • Audiotrak Prodigy 7.1 HiFi
  • Samsung SpinPoint T166 (Bulk, HD501LJ, NCQ) 500GB
  • Asus M2N-MX (Retail, RAID, Gb-LAN, VGA Sound, Micro-ATX)
  • XFX 7600 GS Silent (Retail, TV-out, 2x DVI-I)
Alleen nog een TV kaart. Ik had al een topic gestart hier over maar het is nogal ingewikkeld om digitale tv te ontvangen op je mce. Wat raden jullie mij aan? Want me ouders willen over op casema digitaal. Iemand nog tips? Analoge TV kaart, en welke? b.v met dual tuners lijkt me wel gaaf dat je dus 2 programma's tegelijk kan opnemen?
Ik vind het zelf tikkie overkill eerlijk gezegd. De videokaart zou ik een 7300 GS van maken, die doet alle taken precies hetzelfde. Plus dat beide kaarten geen HDMI uitgang en HDCP hebben, waardoor je niet echt HD ready bent. Zodra de HD-DVDs en bluray beschermd zijn, kan je dus niet meer op volle resolutie deze afspelen! Dus tegen die tijd wil je vast weer een nieuwe videokaart die dit aankan.
RAM geheugen is ook wel heel veel. MCE 2005 heeft dit ieg niet nodig. Vista misschien dan weer wel.
Die geluidskaart heb je ook niet echt nodig, onboard is goed genoeg en anders doe ik altijd SPDIF-throuput.

Tv kaart zou ik een Hauppauge PVR 500 MCE nemen, die werken nog altijd zeer goed met MCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Geen matches
Kurios schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:34:
[...]

Ik vind het zelf tikkie overkill eerlijk gezegd. De videokaart zou ik een 7300 GS van maken, die doet alle taken precies hetzelfde. Plus dat beide kaarten geen HDMI uitgang en HDCP hebben, waardoor je niet echt HD ready bent. Zodra de HD-DVDs en bluray beschermd zijn, kan je dus niet meer op volle resolutie deze afspelen! Dus tegen die tijd wil je vast weer een nieuwe videokaart die dit aankan.
RAM geheugen is ook wel heel veel. MCE 2005 heeft dit ieg niet nodig. Vista misschien dan weer wel.
Die geluidskaart heb je ook niet echt nodig, onboard is goed genoeg en anders doe ik altijd SPDIF-throuput.

Tv kaart zou ik een Hauppauge PVR 500 MCE nemen, die werken nog altijd zeer goed met MCE.
Wat is SPDIF troughput, ik wil namelijk wel digitaal geluid want dat zit niet op het mobo. En met de PVR-500 MCE kan ik dan de Samsung decoder die je bij casema gratis krijgt hierop aansluiten? Zodat ik dus digitaal beeld heb op mijn MCE. Over die videokaart je kan toch DVI to HDMI kabeltje kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door Snoll3bulk op 08-02-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
Snoll3bulk schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:44:
[...]

Wat is SPDIF troughput, ik wil namelijk wel digitaal geluid want dat zit niet op het mobo. En met de PVR-500 MCE kan ik dan de Samsung decoder die je bij casema gratis krijgt hierop aansluiten? Zodat ik dus digitaal beeld heb op mijn MCE. Over die videokaart je kan toch DVI to HDMI kabeltje kopen?
SPDIF is digitale aansluiting voor je geluid. Is 1 kabel (kan ook optisch zijn) die van je geluidskaart/moederord naar je versterker gaat. Je versterker gaat deze dan decoderen tot 5.1/DTS/Pro logic II en stuurt het naar je boxen.
Maar dan moet je dus wel een versterker hebben die dit aankan. (meeste homecinema sets kunnen dit wel) Meeste moederborden hebben dit overigens al jaren onboard, dus daar zou ik zeker even naar kijken.

volgens de website van ASUS heeft je moederbord dit gewoon onboard:
ADI AD1986A High Difinition Audio 5.1channel CODEC
Support Jack-Sensing and S/PDIF out interface
De PVR500MCE is een TVkaart, die zorgt ervoor dat je TV-in op je systeem hebt. De 150 versie heeft 1 tuner, de 500 versie 2 tuners. Het is een analoge kaart, maar je kan bijv wel je samsung decoder ervoor zetten. Maar dan ben je de dubbele tuner functie kwijt, want de samsung decoder die is dan je tuner(dus heb je er maar 1) Plus je beeld wordt toch weer analoog gemaakt (de samsung digitale decoder heeft alleen analoge outputs. Het zou dus kunnen, maar je verliest dus je dual tuner functie.

Je kan inderdaad van DVI-HDMI, (dat heb ik nu zelf ook) Maar om echt HD ready te zijn moet je videokaart HDCP aankunnen. En dat kan nog geen een kaart die nu verkrijgbaar is. Als je alleen Tv en films gaat kijken, zou ik dus een 7300 GS Silent nemen, die doet dat net zo goed.
Wat ik weet van HDCP is dat er nog heel veel TVs dit niet aankunnen en dus is de verwachting dat de eerste films van HD-DVD en Bluray dit nog niet nodig zullen hebben. Dus evt tegen de tijd dat het echt nodig is een kleine upgrade (lees 1+ jaar) maar tegen die tijd zijn alle kaarten er standaard mee uitgerust.

[ Voor 11% gewijzigd door Kurios op 08-02-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Geen matches
Kurios schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:01:
[...]
SPDIF is digitale aansluiting voor je geluid. Is 1 kabel (kan ook optisch zijn) die van je geluidskaart/moederord naar je versterker gaat. Je versterker gaat deze dan decoderen tot 5.1/DTS/Pro logic II en stuurt het naar je boxen.
Maar dan moet je dus wel een versterker hebben die dit aankan. (meeste homecinema sets kunnen dit wel) Meeste moederborden hebben dit overigens al jaren onboard, dus daar zou ik zeker even naar kijken.

volgens de website van ASUS heeft je moederbord dit gewoon onboard:

[...]

De PVR500MCE is een TVkaart, die zorgt ervoor dat je TV-in op je systeem hebt. De 150 versie heeft 1 tuner, de 500 versie 2 tuners. Het is een analoge kaart, maar je kan bijv wel je samsung decoder ervoor zetten. Maar dan ben je de dubbele tuner functie kwijt, want de samsung decoder die is dan je tuner(dus heb je er maar 1) Plus je beeld wordt toch weer analoog gemaakt (de samsung digitale decoder heeft alleen analoge outputs. Het zou dus kunnen, maar je verliest dus je dual tuner functie.
Ok bedankt voor deze uitgebreide informatie. :) . De samsung decoder sluit je aan op SCART. mijn idee was dus om dit dan met TULP stekkers te verbinden aan de TV kaart. Het zappen gaat dan nog steeds via de decoder alleen je hebt dan het beeld op je MCE zodat je het digitaal kan opnemen. Ook kan je dan nog een scart naar je TV laten lopen die dan los staat van je MCE. Het enige dat ik me dan nog afvraag is dat als je decoder op SBS6 staat ofzo en je MCE neemt op. Dan kan je dus niet meer zappen met je decoder want dan neemt tie dat natuurlijk ook op.

En over het moederbord op het plaatje zag ik dus maar 3 aansluitingen zitten en geen SPDIF. Is dit dan een apart slotje voor aan je kast? zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.eura.com/steffen/computer/Mediafocus/spdif.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Snoll3bulk op 08-02-2007 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
Snoll3bulk schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:44:
[...]

Ok bedankt voor deze uitgebreide informatie. :) . De samsung decoder sluit je aan op SCART. mijn idee was dus om dit dan met TULP stekkers te verbinden aan de TV kaart. Het zappen gaat dan nog steeds via de decoder alleen je hebt dan het beeld op je MCE zodat je het digitaal kan opnemen. Ook kan je dan nog een scart naar je TV laten lopen die dan los staat van je MCE. Het enige dat ik me dan nog afvraag is dat als je decoder op SBS6 staat ofzo en je MCE neemt op. Dan kan je dus niet meer zappen met je decoder want dan neemt tie dat natuurlijk ook op.
tja het kan wel, maar ik zou het zelf niet doen. Je verliest hiermee de functie van de 2 tuners en de PVR functies van MCE!
En over het moederbord op het plaatje zag ik dus maar 3 aansluitingen zitten en geen SPDIF. Is dit dan een apart slotje voor aan je kast? zoiets:

[afbeelding]
dat is het inderdaad. de bovenste is coax out, de onderste is toslink(optisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Geen matches
Kurios schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:10:
[...]

tja het kan wel, maar ik zou het zelf niet doen. Je verliest hiermee de functie van de 2 tuners en de PVR functies van MCE!

[...]

dat is het inderdaad. de bovenste is coax out, de onderste is toslink(optisch)
ok ik begrijp het . Is het trouwens goed geluid van zo'n onboard geluidskaart met SPDIF?
Ik bedoel niet teveel bass enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
Snoll3bulk schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:27:
[...]

ok ik begrijp het . Is het trouwens goed geluid van zo'n onboard geluidskaart met SPDIF?
Ik bedoel niet teveel bass enzo?
als je spdif throughput gebruikt doet de geluidskaart helemaal niets, die geeft alleen het signaal door aan je receiver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:25

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 00:24:
Mijn mediacenter is gewoon een midi tower staat netjes in een kastje weggewerkt met infrarood te bedien aan de achterkant van de kast is die open zodat die niet te warm word. Geen dure kast nodig van minimaal 200 maar lekker simpel en snel.
Maar dat maakt 't dan ook geen Ultieme HTPC....

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Geen matches
Kurios schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:12:
[...]

als je spdif throughput gebruikt doet de geluidskaart helemaal niets, die geeft alleen het signaal door aan je receiver!
En als ik nou deze tv kaart neem:

Hauppauge WinTV-PVR-150

Ik hoef namelijk niet persee 2 programma's tegelijk op te nemen. Dit doe ik misschien 1 keer in het jaar, Maar is deze TV-Kaart verder goed?? Reden nummer 2 is dat anders mijn media center een beetje duur gaat worden, heb nu trouwens dit uitgezocht:
  • Behuizing: Antec Lifestyle Fusion (Retail, Zilver/Zwart, 430 Watt) € 179,-
  • Hard Disk: Samsung SpinPoint T166 (Bulk, HD501LJ, NCQ) € 149,-
  • Videokaart: XFX 7300 GT Silent (Retail, TV-out, DVI) € 85,-
  • Processor: AMD Athlon™ 64 X2 4200+ (Boxed, OPGA, "Windsor") AM2 €159,-
  • Moederbord: Asus M2N-MX (Retail, RAID, Gb-LAN, VGA Sound, Micro-ATX) € 69,-
  • Geheugen: Kingston HyperX 1 GB DDR2-800 Kit (Retail, KHX6400D2LLK2/1G) € 119,-
  • TV-Kaart ???
  • DVD-Brander: NEC AD-7170S (Bulk, Zilver) € 37,-
  • RC : Microsoft Remote + Receiver MCE 2005 € 35,-
E.V.T of in plaats van:
Logitech UltraX Cordless Media Desktop (Bulk, OEM)
Hauppauge WinTV-PVR-150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
hauppauge kaarten zijn fantastisch! heb zelf de 500MCE.

Denk erom dat als je iets opneemt, dus geen live tv kan kijken.
Ik zou echt voor de 500MCE gaan, want het kost je maar 50 euro meer, maar levert je zoveel meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geen matches
Kurios schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:35:

Ik zou echt voor de 500MCE gaan, want het kost je maar 50 euro meer, maar levert je zoveel meer op.
Maar 50 euro?

2x zoveel dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Ik heb de specs van m'n HTPC klaar alleen over de TV kaart twijfel ik nog:

1x Zalman HD160XT zwart
1x Zalman ZM460B-APS
1x Abit AW9D-MAX
1x 2GB DDR2-800
1x Intel Core 2 Duo E6600
1x Zalman CNPS-9500
1x RocketRAID 2300 SATA2 RAID controller
2x SamSung SpinPoint T166 160GB SATA2 in RAID1 voor OS en apps
3x SamSung SpinPoint T166 500GB SATA2 in RAID5 voor data
1x NEC AD-7173A DVD-RW DL
1x Intel PCI-e x1 WLAN card
1x Hauppage WinTV PVR-500 MCE
1x Asus EN7600GS PCI-e x16 512MB Top Silent
1x Microsoft Keyboard MCE
1x Microsoft Vista Ultimate OEM UK

Ik wil namelijk Vista draaien maar ik kan niets vinden mbt ondersteuning voor deze kaart...maar de PVR-350 werkt wel met Vista dus ik ga er vanuit dat ondersteuning voor de 500 ook gaat komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:16
Goed, ik ben nu ook over, het wordt tijd voor een HTPC in de huiskamer, alleen zit ik enorm te twijfelen qua CPU, hoeveel rekenkracht er voldoende zou moeten zijn om toch soepeltjes timeshifting te gebruiken op m'n PVR150mce (en in de toekomst HD-materiaal af te spelen), maar toch vooral lekker stil moet draaien. Ik heb op dit moment mijn oog laten vallen op de X2 3800+, maar met het oog op het budget (en cooling); zou een sempron 3200 bovenstaande ook gewoon moeten kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Karel2001 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:48:
Ik heb de specs van m'n HTPC klaar alleen over de TV kaart twijfel ik nog:

1x Zalman HD160XT zwart
1x Zalman ZM460B-APS
1x Abit AW9D-MAX
1x 2GB DDR2-800
1x Intel Core 2 Duo E6600
1x Zalman CNPS-9500
1x RocketRAID 2300 SATA2 RAID controller
2x SamSung SpinPoint T166 160GB SATA2 in RAID1 voor OS en apps
3x SamSung SpinPoint T166 500GB SATA2 in RAID5 voor data
1x NEC AD-7173A DVD-RW DL
1x Intel PCI-e x1 WLAN card
1x Hauppage WinTV PVR-500 MCE
1x Asus EN7600GS PCI-e x16 512MB Top Silent
1x Microsoft Keyboard MCE
1x Microsoft Vista Ultimate OEM UK

Ik wil namelijk Vista draaien maar ik kan niets vinden mbt ondersteuning voor deze kaart...maar de PVR-350 werkt wel met Vista dus ik ga er vanuit dat ondersteuning voor de 500 ook gaat komen ?
jahoor ik heb vista al geprobeerd met de 150MCE en dat werkt perfect. Prima kaartje hiervoor!

Maarre, waarom vista ultimate? waarom niet home premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Geen matches
Gokje: remote desktop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Geen matches
Kurios schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:35:

Waarom voor de 500MCE dan? Alleen maar omdat deze 2 tuners heeft?

Dit is toch ook een goede:

Hauppauge WinTV PVR 150 MCE, oem

of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geen matches
Snoll3bulk schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:46:
[...]

of niet?
Technisch hetzelfde als de 500, alleen enkele tuner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Geen matches
MikeyMan schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:51:
[...]

Technisch hetzelfde als de 500, alleen enkele tuner...
Ok mooi. Dan had ik nog een vraag ik heb nu een 4200+ X2 uitgezocht dat is een AM2 alleen ik zit nog te twijfelen over het geheugen. Ik heb nu Kingston HyperX DDR2800 gekozen maar is dit niet over de top? Hebben jullie nog een tip wat redelijk geheugen is voor een MCE? Het moet in ieder geval 1 GB zijn en DDR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
Snoll3bulk schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:46:
[...]

of niet?
yep 2 tuners!

Ik heb de 150 er een tijdje in gehad, maar ik neem veel op, om zo de reclames te kunnen skippen. Hoef je niet steeds te wachten. Dus als je iets opneemt, kijk je tegelijk een ander programma bijvoorbeeld. Plus het komt echt best vaak voor dat er 2 dingen tegelijk komen die ik wil opnemen.
Ik gebruik mn TV dan ook niet en kijk puur tv via mn mce machientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiwiKiwi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-03 10:48
Hallo mensen,
ik heb onlangs mijn ("Ultieme") HTPC gebouwd. Ik heb wel een belangrijke fout gemaakt, namelijk:
de Core2Duo (socket 479) CPU wordt pas ondersteund NA een BIOS update. Maar ja, hoe update ik hem zonder ondersteunde CPU?
Wie kan mij uit de brand helpen met een leen/huur CoreSolo of Duo CPU, of wil mijn BIOS bijwerken voor me? (Regio Eindhoven)

Specs:
-Zalman HD160XT zilver
-Zalman 360 watt voeding
-Intel Core2Duo T5600
-Asus N4L-VM DH
-Asus Geforce EN7600GS Silent
-Samsung SpinPoint 500GB
-Hauppauge PVR150MCE
-Kingston DDR667 1GB
- XP MCE2005 met Vista Premium Upgrade

HELP :?

[ Voor 1% gewijzigd door PiwiKiwi op 10-02-2007 09:09 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

PiwiKiwi schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:07:
Hallo mensen,
ik heb onlangs mijn ("Ultieme") HTPC gebouwd. Ik heb wel een belangrijke fout gemaakt, namelijk:
de Core2Duo (socket 479) CPU wordt pas ondersteund NA een BIOS update. Maar ja, hoe update ik hem zonder ondersteunde CPU?
Wie kan mij uit de brand helpen met een leen/huur CoreSolo of Duo CPU, of wil mijn BIOS bijwerken voor me? (Regio Eindhoven)

Specs:
-Zalman HD160XT zilver
-Zalman 360 watt voeding
-Intel Core2Duo T5600
-Asus N4L-VM DH
-Asus Geforce EN7600GS Silent
-Samsung SpinPoint 500GB
-Hauppauge PVR150MCE
-Kingston DDR667 1GB
- XP MCE2005 met Vista Premium Upgrade

HELP :?
Had hetzelfde probleem :P Voor 13 euro kun je hem bij een Mycom laten updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Geen matches
Kortom, de webshop had nog een oude Asus N4L-VM DH op voorraad liggen? Want anders had je toch wel de laatste BIOS gehad?

Zou gezien de tip hierboven gewoon even bij de mycom naar binnen lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiwiKiwi
Geen matches
-> Kazuka: bedankt, goeie tip. Ga ik maandag direkt checken!

-> We Are Borg: geen idee, ik weet wel dat er best wat BIOS updates zijn uitgekomen het laatste jaar. Maar welke deze heeft kan ik nog niet zien.

bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Waar woon je ergens? Als je hier in de buurt woont, kan je wel ff mijn T-2300 lenen (die wordt standaard ondersteund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:16
Een HTPC voor het regelmatig opnemen en bekijken van TV via een PVR150mce die ik overigens al in huis heb, en bekijken van divxjes die van het netwerk worden gestreamed;

Asus M2NPV-VM
Lijkt mij op dit moment het beste AM2 mobo met een GPU (6150).
AMD Athlon 64 3500+
Geen idee wat ik hier moet kiezen, heb gedacht aan een X2 3800+ voor wat extra power tot een Sempron 3200 voor de stilte, enig idee wat hier de beste oplossing is?
DIMM 512MB PC-533 DDR-2
512 MB, genoeg of niet? Anders kan ik altijd nog 512 bijprikken...

Al aanwezig:
Hauppauge MCE 150PVR
Ligt al in huis en is op dit moment denk ik ook de beste tv kaart in z'n klasse...
Maxtor HDD IDE 80gb
Mocht dit te weinig/langzaam zijn, haal ik nog wel ergens een HDD van een echt merk
Voeding, kast
Al ben ik wel aan het rond kijken voor een mooie desktopkast, probleem is dat daar vrijwel altijd low-profile kaartjes in moeten, daar gaat mijn PVR150 nooit inpassen (of ik moet creatief met m'n dremel gaan doen)...

Ik zit dus erg te twijfelen over de CPU, moeilijk :(

[ Voor 3% gewijzigd door HendrikN op 10-02-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek eigenlijk voor een eigen htpc al een tijdje een mooie case, de rest van de hardware weet ik al wel.

tot nu toe gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.origenae.com/images/products/htpc/origenae_x8.jpg

Originae x8 (staat al een half jaar op de site als coming soon :(

Afbeeldingslocatie: http://www.lian-li.com/images/products/pc-c35/popup/pc-c35b.jpg

Lian-Li PC-C35B

Ontzettend slecht tot niet leverbaar, en standaard geen plek voor low profile pci sloten dus dat moet gemod worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.ahanix.com/images/products/gallery_mce302/home_mce302_g_13_l.jpg

Ahanix MCE-302

In het zwart heel mooi, ook nauwelijks leverbaar, maar het grootste probleem: de vfd.
Deze vfd is namelijk een lpt versie, en alle leuke htpc bordjes {met de Abit iL-90MV in het bijzonder als mijn eerste keus) hebben geen lpt poort meer.
Je kunt wel voor 80E een losse wel usb vfd kopen maar dat vind ik zonde van het geld...

Voor de rest na maanden zoeken eigenlijk geen andere kunnen vinden die ik mooi vind, allee ndeze 3 die niet tot nauwelijks alleen in het buitenland leverbaar zijn.
Iemand die nog wat andere kaste nweet die hier aan voldoen? :P

* Moet alminium zijn, liefst zwart
* Moet low profile zijn
* Moet een VFD bevatten of in te modden zijn zoals bij de Lian-Li

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 18:08
tuk217 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:02:
ik heb even een vraagje die hier denk ik het beste past. ik heb een antec fusion met een zalman 7700Cu op m'n E6300. hij wordt alleen te warm en maakt teveel lawaai. nu wil ik er een andere koeler opzetten, maar de behuizing is uiteraard niet zo hoog. ik vroeg me daarom af welke goeie koeler nog zou passen? een arctic freezer 7 pro nog net? of zou ik dan voor een arctic alpine moeten gaan. alle suggesties zijn welkom.
Ik heb zelf hier ook een dik HTPC samengesteld en zocht ook een goede koeler. Die zalmans zijn niet veel beter meer als de stock koelers die tegenwoordig meekomen met de CPU, enkel stiller.
Nu mijn TIP: Koop een Thermalright XP 120 (niet ultra!), dit is absoluut de bestkoelende koeler die niet hoger is dan een cm of 10. Iets beters valt eigenlijk niet te vinden. Lees de review maar op http://www.silentpcreview.com/ onder heatsinks. Deze houdt mijn 6600 onder full load zeer koel. Ik heb op de heatsink een Nexus 120mm fan (ook zeer stil) en nog 2x kast koelers Nexus 90mm.

Dus aan iedereen die een goede koeler zoekt, geef iets meer geld uit en koop niet meteen zo'n standaard Zalman. Thermalright XP 120, top koeler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Geen matches
Wellicht vind iemand het interessant:

PDF: OrigenAE S series
Klein typfoutje in de hoogte van de S10, die moet 115 zijn ipv de huidge 200 nog wat :)

WAB is erg benieuwd naar de S10. 115mm hoog, toch 4 80MM fans en 2 HD's :). Nog een beetje een raadsel wat voor voeding erin gaat passen. Alle andere uit de serie melden "full atx" terwijl de S10 'gewoon' 'atx' vermeld qua voeding. Dat en alleen de melding dat er alleen een slot in DVD speler/fikker wordt ondersteund.

Ben erg benieuwd :)

[ Voor 46% gewijzigd door We Are Borg op 10-02-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
humm heb hier ook mce staan maar kan het niet gebruiken .
Zit met de tuner in mijn maag.

Ik heb namelijk digiten van kpn .

systeem
asrock 945conroe-dvi
dvd fikker
intel 805-d
2x512mb ddr2
30g 5400rpm harddisk (lekker stil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
tim_heijt schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:14:
[...]

Nu mijn TIP: Koop een Thermalright XP 120 (niet ultra!), dit is absoluut de bestkoelende koeler die niet hoger is dan een cm of 10. Iets beters valt eigenlijk niet te vinden. Lees de review maar op http://www.silentpcreview.com/ onder heatsinks. Deze houdt mijn 6600 onder full load zeer koel. Ik heb op de heatsink een Nexus 120mm fan (ook zeer stil) en nog 2x kast koelers Nexus 90mm.

Dus aan iedereen die een goede koeler zoekt, geef iets meer geld uit en koop niet meteen zo'n standaard Zalman. Thermalright XP 120, top koeler!
Past deze wel op een Core2Duo? Op de website van Thermalright staat dit niet zo vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Geen matches
Heb nu dit systeem samsnegsteld:

Behuizing Antec Lifestyle Fusion (Retail, Zilver/Zwart, 430 Watt) € 179,-
Hard Disk Samsung SpinPoint T166 (Bulk, HD501LJ, NCQ)500 GB € 149,-
Videokaart XFX 7300 GT Silent (Retail, TV-out, DVI) € 85,-
Processor AMD Athlon™ 64 X2 4200+ (Boxed, OPGA, "Windsor") AM2 €159,-
Moederbord Asus M2N-MX (Retail, RAID, Gb-LAN, VGA Sound, Micro-ATX) € 69,-
Geheugen G.E.I.L. 1 GB DDR2-667 Kit (Retail, GX21GB5300SDC) € 99,-
TV-Kaart Hauppauge WinTV PVR 150 MCE, oem € 68,-
DVD-Brander NEC AD-7170S (Bulk, Zilver) € 37,-
RC Microsoft Remote + Receiver MCE 2005 € 35,-

TOTAAL: €,-880

Wat vinden jullie hiervan? En zijn er nog dingetjes die misschien goedkoper kunnen zoals b.v het geheugen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 18:08
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:26:
[...]

Past deze wel op een Core2Duo? Op de website van Thermalright staat dit niet zo vermeld.
Kijk op Sallandautomatisering.nl en kijk voor de speciale clip voor socket 775, standaard komt hij nog niet passend voor socket 775. Dit was ik even vergeten te melden, maar er is dus een oplossing verkrijgbaar. Socket 775 retentie clip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Geen matches
* We Are Borg mompelt iets over slecht afstellen van apache :D

http://www.origenae.com/downloads/misc/s21t_tft_test_mov.zip

Mooi filmpje over de S21T. Wordt getoond hoe het scherm werkt met touch screen, hoe de monitor naar beneden gaat. Blijft een bakbeest en een bak geld wat je er voor moet neerleggen, maar het ziet er wel geil uit ;)

Zit me net te bedenken dat je zo wel zonder je TV lekker muziek kan luisteren, selecteren, etc. Behoorlijke DUH factor voor een hoop mensen, maar had er nog niet aan gedacht. Voor TV dingen blijft het scherm overbodig aangezien je toch bezig bent met je TV / afstandsbediening, maar voor alleen muziek...

[ Voor 30% gewijzigd door We Are Borg op 12-02-2007 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Geen matches
Even een vraag over MCE. Als je b.v iets hebt opgenomen van de TV via je TV kaart in je MCE en je wilt dit opgenomen materiaal op de bovenverdieping bekijken, kan je dan de TV kaart zo instellen dat hij het signaal naar boven uitzend net zoals met een VHS recorder of gaat dit niet?

(ik bedoel dus het Videokanaal net zoals met een video recorder)

[ Voor 11% gewijzigd door Snoll3bulk op 12-02-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
Snoll3bulk schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:52:
Even een vraag over MCE. Als je b.v iets hebt opgenomen van de TV via je TV kaart in je MCE en je wilt dit opgenomen materiaal op de bovenverdieping bekijken, kan je dan de TV kaart zo instellen dat hij het signaal naar boven uitzend net zoals met een VHS recorder of gaat dit niet?

(ik bedoel dus het Videokanaal net zoals met een video recorder)
nee dat kan niet.
Je moet of via je videokaart een kabel leggen naar je tv, en hierdoor bekijken.
Of je moet een extender kopen, die de tv kaart van de MCE kan gebruiken. (maar die zijn in NL niet te verkrijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Geen matches
Kurios schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:56:
[...]

nee dat kan niet.
Je moet of via je videokaart een kabel leggen naar je tv, en hierdoor bekijken.
Of je moet een extender kopen, die de tv kaart van de MCE kan gebruiken. (maar die zijn in NL niet te verkrijgen)
Ok jammer, is dit nou de goede tv kaart van de 150 MCE versie:

http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecData

Of is dit de verkeerde en moet ik een andere hebben??

En bij deze kast:

Antec Lifestyle Fusion

Kan je daar nou gewoon een DVD brander in bouwen?

[ Voor 8% gewijzigd door Snoll3bulk op 12-02-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geen matches
Snoll3bulk schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:36:
[...]

Als je al een MCE remote hebt, is dit de goede... anders moet je een andere hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 07:42
Geen matches
Snoll3bulk schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:36:
[...]

En bij deze kast:

Antec Lifestyle Fusion

Kan je daar nou gewoon een DVD brander in bouwen?
Yup. Heb hem hier staan. Sata werkt goed, omdat je dan geen dikke ide kabels hoeft te routen naar de verschillende 'kamers' van de kast. Heb ik bewust voor gekozen. Let wel op dat je een Micro ATX mobo koopt.

[ Voor 3% gewijzigd door PieterPan op 12-02-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Geen matches
Yup. Heb hem hier staan. Sata werkt goed, omdat je dan geen dikke ide kabels hoeft te routen naar de verschillende 'kamers' van de kast. Heb ik bewust voor gekozen. Let wel op dat je een Micro ATX mobo koopt.
Ok mooi heb gelukkig een DVD sata brander besteld van NEC
MikeyMan schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:51:
[...]

Als je al een MCE remote hebt, is dit de goede... anders moet je een andere hebben...
Bij alternate was deze eerst 69 euro en nu opeens 49 dus ik dacht even dat dit een andere was:

Hauppauge WinTV-PVR-150 MCE (White Box)

Wat betekent trouwens White box?

[ Voor 27% gewijzigd door Snoll3bulk op 12-02-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geen matches
Dat je een wit doosje eromheen krijgt ipv een Hauppauge doosje...

Ook wel OEM genoemd...

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 13-02-2007 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
is er ook een goeie digitene tuner met slotkaartje (je code kaart)
voor de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Geen matches
MikeyMan schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:11:
Dat je een wit doosje eromheen krijgt ipv een Hauppauge doosje...

Ook wel OEM genoemd...
Krijg je dan wel alle software erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Geen matches
Snoll3bulk schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 08:26:
[...]

Krijg je dan wel alle software erbij?
Heb je niet nodig, MCE is de software en de (meest actuele) drivers kun je altijd downloaden op de website van Hauppauge.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiwiKiwi
Geen matches
@ IceFreak:

Bedankt voor het aanbod, erg vriendelijk!
Ik vrees dat we vrij ver uit elkaar wonen, ik zit in Eindhoven.

Als iemand anders hier in de buurt zit met zo'n cpu hoor ik t graag, ik ga nu effe naar MyCom bij Paradigit hadden ze niet zo'n cpu liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Geen matches
Gutteguttegut schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 08:35:
[...]
Heb je niet nodig, MCE is de software en de (meest actuele) drivers kun je altijd downloaden op de website van Hauppauge.
Ok dan koop ik hem wel gewoon.

Nog even vraag over dit mobo:

Asus M2N-MX

Er staat op de Asus site bij Audio:

Audio Codec audio ADI 1988B 8-canaux High Definition
Support du Jack-Sensing and S/PDIF out

Betekent dit dat er een S/PDIF slot bij zit?Of moet je die er zelf nog bij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
Snoll3bulk schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 17:50:
[...]

Ok dan koop ik hem wel gewoon.

Nog even vraag over dit mobo:

Asus M2N-MX

Er staat op de Asus site bij Audio:

Audio Codec audio ADI 1988B 8-canaux High Definition
Support du Jack-Sensing and S/PDIF out

Betekent dit dat er een S/PDIF slot bij zit?Of moet je die er zelf nog bij kopen?
dat betekent dit niet. Maar misschien kan je ff kijken in de handleiding ofzo. Je moet even de I/O aansluitingen van het moederbord bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinokkio
  • Laatst online: 10-02 18:14
Geen matches
Vraagje;
offtopic:
Dit vond ik de beste plek hiervoor, excuses als het hier toch niet thuishoort

Ik heb op mijn pc [PC 1] mijn muziek- en filmcollectie staan. Deze pc staat netjes in een thuisnetwerkje. [In kamer A, om het makkelijk te houden]

Nu wilde ik een andere pc [PC 2] gebruiken om films en mp3's van PC1 uit Kamer A af te spelen in Kamer B.
Dus ze staan niet op de harddisk van de 2e pc, maar op de harddisk van PC1.

Ik vroeg me af of ik daarvoor een simpel, oud pctje kan gebruiken als PC2. Bijvoorbeeld een P3 700MHz 300 mb ram met een tvkaartje (met video out). [Die heb ik aangeboden gekregen]
Het gaat hier dus puur om de specificaties; of het met zo'n pc mogelijk is films af te spelen zonder haperen van de film.
Verder hoeft er niets met de PC te gebeuren, alleen geluid/film afspelen via 't netwerk.
offtopic:
Hoeft zelfs geen kladblok-bestandje te kunnen typen :+

[De reden dat ik dit vraag is omdat ik geen zin heb om geld uit te geven om later erachter te komen dat 't niet werkt zoals ik 't wil.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dat moet prima lukken, ik heb er voorheen nog wel eens mijn oude K6-II 400 voor gebruikt, had wat moeite met dvd kwaliteit, maar dat moet met een P3 700 geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinokkio
  • Laatst online: 10-02 18:14
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:53:
Dat moet prima lukken, ik heb er voorheen nog wel eens mijn oude K6-II 400 voor gebruikt, had wat moeite met dvd kwaliteit, maar dat moet met een P3 700 geen probleem zijn.
oké, dankjewel, dan ga ik 't iig gewoon proberen.
wie niet waagt, die niet wint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Even een vraagje aan Ahanix/Dign D5 users.

Als je de voorkant hebt zoals hier, en je haalt het rookglas weg...

Afbeeldingslocatie: http://htpcnews.com/images/dvine5/unpacking/fromfrontopen.jpg

van de achterkant ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://htpcnews.com/images/dvine5/vfdwithirinstalledfromtop.jpg

Kan ik dan aan weerszijden waar nu de VFD zit 8mm weghalen?
Ik wil namelijk er een iets ander display in stoppen die iets groter is namelijk, en ik kan nergens foto's vinden van de kast zonder het rookglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geen matches
Dat glaasje kun je er -met een beetje moeite- zo uitdrukken... Het schuift naar beneden, en zit met een vrij flexibele lijm gelijmd...

Maar 2x 8mm lijkt me echt teveel... Of je zult een ander glaasje moeten monteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Laat ik het anders stellen?
Wat zijn de afmetingen van dat gat?
Het usb vfd wat ik heb liggen is 13 cm bij 2,5 cm hoog (zichtbare gedeelte)

@hieronder dan zou het net wel of net niet kunnen passen, moet ergens in een shop dat ding zelf kunnen bekijken eigenlijk.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geen matches
Om en nabij de 12,5cm breed... Voor zover ik kan zien door het glaasje heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
We Are Borg schreef op maandag 12 februari 2007 @ 08:37:
* We Are Borg mompelt iets over slecht afstellen van apache :D

http://www.origenae.com/downloads/misc/s21t_tft_test_mov.zip

Mooi filmpje over de S21T. Wordt getoond hoe het scherm werkt met touch screen, hoe de monitor naar beneden gaat. Blijft een bakbeest en een bak geld wat je er voor moet neerleggen, maar het ziet er wel geil uit ;)

Zit me net te bedenken dat je zo wel zonder je TV lekker muziek kan luisteren, selecteren, etc. Behoorlijke DUH factor voor een hoop mensen, maar had er nog niet aan gedacht. Voor TV dingen blijft het scherm overbodig aangezien je toch bezig bent met je TV / afstandsbediening, maar voor alleen muziek...
Die s21t ziet er zeker goed uit, ik denk dat dit wel mijn doel wordt. Ik ben ook niet van plan om de HTPC onder mijn TV te zetten oid, maar gewoon in een kast, dan kan je netjes MCE besturen als je muziekje wilt luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Geen matches
Kurios schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:26:
[...]

dat betekent dit niet. Maar misschien kan je ff kijken in de handleiding ofzo. Je moet even de I/O aansluitingen van het moederbord bekijken.
Ok maar er zit dus geen SPDIF aansluiting op/bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 14:27
Geen matches
Ik ben momenteel bezig met het samen stellen van een redelijke media center,
Hoeft niet perse beste van het beste te zijn. en rond de 6 a 700 euro vind ik leuk genoeg.

Wat ik er zoal mee wil gaan doen is zoals de meeste beetje muziek mee afspelen
af en toe wat opnemen en afspelen.. dus daar heb ik volgens mij niet het nieuwste van het nieuwste voor nodig

Dit is wat ik tot nu toe bij elkaar gezocht heb:

Antec Fusion (mATX, 430W, Zilver/Zwart) € 170
Asus Moederbord M2NPV-VM € 80,00
AMD Athlon 64 3800+ (AM2, 2.4GHz, 512KB, 400MHz Bus, box € 89,50
Hauppauge WinTV-PVR-150 MCE-Kit € 66
18 Samsung SpinPoint T166, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) € 83,85
1GB PC6400 DDR2, CL4 (Kingston, KHX6400D2LL/1G) € 110
Linksys WMP54G (54Mbps, PCI) € 30
Samsung SH-S182M 18x (Dual-layer, Lightscribe ) € 30
Microsoft Remote Keyboard ( for Media Center Edition ) € 50

Lijkt mij opzich een redelijk systeem voor het geld. ( mooie midde klasser )
heb dus vooral gekeken in de shop wat de beste prijs/kwaliteit heeft.

natuurlijk kan ik dit systeem altijd nog upgrade met een reepje geheuge en hardeschijf ect.

Is dit een beetje redelijk systeem? of zijn er dingen waar ik op moet letten of beter kan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Geen matches
Ziet er volgens mij wel goed uit...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Geen matches
Mijn nieuwe set:

Intel Bad Axe II
2 gig Kingston PC4300
Samsung 500gig t166
- - -
Deze drie verkregen met 'klusje'. De Bad Axe had ik van mijn eigen geld nooit gekocht maar nu heb ik mezelf gewoon eens verwend. De mooiste future vind ik nog de power button die op het moederbord zit, vet cool :D Verder wilde ik geen gezeik met vage Jmicron controllers enzo.

Ati x300 128MB (waarschijnlijk nogal licht, is krijgertje)
Pentium D 930 (tijdelijk te leen in afwachting C2D pricecut in April, misschien toch redelijk permanent omdat hij eigenlijk snel zat is tot nu toe)

Sharkoon Rebel 9 economic edition (poor mans stacker, 38 euro, 9 5,25" bays, bij Alternate vandaan)

Coolermaster extreme power 430 Watt voeding (topapparaat, maakt amper geluid, kost geen drol)

Arctic S775 cooler en 2 Arctic 12CM fans
LG DVD drive en NEC fikker
MS remote control
Dell 19" ultrasharp
Dell optiplex design keyboard
Ms basic muis

En MCE 2005 download versie. Misschien nog een legale Windows maar dat is een hele stap voor mij, moet ik eerst nog wat nachtjes over slapen.

Al met al is het een topapparaat! Ik hoor hem niet en hij draait perfect. Ben blij persoon.

[ Voor 3% gewijzigd door smvs op 15-02-2007 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Geen matches
Ik heb nu deze TV-Kaart:

Hauppauge WinTV PVR 150 MCE

Als ik nu b.v iets opneem is de kwaliteit niet echt super scherp ofzo. Komt dit doordat ik de MPEG 2 codec nog niet geinstalleerd heb? Ik heb nu alleen maar de driver geinstalleerd en kom niet echt wijs uit de CD allemaal mappen enzo. Wie kan mij verder helpen wat ik nog meer moet installeren?

Schijnt dat deze driver erg goed is:

WinTV-PVR-150MCE_2.0.18.22280 WHQL Signed.zip

Kan hem alleen nergens vinden. Heeft toevallig iemand deze?

[ Voor 17% gewijzigd door Snoll3bulk op 18-02-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
Snoll3bulk schreef op zondag 18 februari 2007 @ 00:33:
Ik heb nu deze TV-Kaart:

Hauppauge WinTV PVR 150 MCE

Als ik nu b.v iets opneem is de kwaliteit niet echt super scherp ofzo. Komt dit doordat ik de MPEG 2 codec nog niet geinstalleerd heb? Ik heb nu alleen maar de driver geinstalleerd en kom niet echt wijs uit de CD allemaal mappen enzo. Wie kan mij verder helpen wat ik nog meer moet installeren?

Schijnt dat deze driver erg goed is:

http://www.hauppauge.tv/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Geen matches
Staat die niet meer op. Zou iemand hem misschien kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Geen matches
Ik vind het beeld nogal wazig als je b.v naar het zenderlogo kijkt is het erg vaag. Komt dit misschien omdat ik een bepaalde codec moet installeren? Wie kan vertellen hoe je het beste beeld krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
Snoll3bulk schreef op zondag 18 februari 2007 @ 00:33:

ik heb deze nog wel voor je.
WinTV-PVR-150500MCE_2.0.18.22316_WHQL_signed.zip
050225_amity2_2.0.28.23056
060413 Amity2 2.0.43.24103 (WHQL Signed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Geen matches
Kurios schreef op maandag 19 februari 2007 @ 00:31:
[...]

ik heb deze nog wel voor je.
WinTV-PVR-150500MCE_2.0.18.22316_WHQL_signed.zip
050225_amity2_2.0.28.23056
060413 Amity2 2.0.43.24103 (WHQL Signed)
Ok als je die wil posten graag :) . Wie heeft er nog meer het probleem dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sinds ik hier een LCD tv heb gebruik ik mijn laptop als HTPC. Op zich voldoet dit aan al mijn eisen alleen is de laptop nog iets te sloom, maar dat zal door RAM komen.

Mijn opstelling is als volgende.

De tv op de VGA uitgang van de laptop op 1366x768.
Het scherm van de laptop zelf staat uit.
De laptop is echt heerlijk stil.
Alle leds van de laptop zijn afgeplakt.
Zit een draadloze muis op zodat ik in bed kan liggen en de laptop kan bedienen.
De laptop zit op internet dus downloaden en browsen is geen probleem.
Via USB stick of externe HDD kan ik alles er op zetten wat ik maar wil.
De laptop is snel genoeg om 720p films af te spelen.
Draait ook gewoon Winamp op voor muziek.

Het is niet echt een PC maar voor mij werkt dit wel echt super. Voordeel van de laptop is dat ie erg stil is en weinig stoom verbruikt maar toch genoeg power heeft om alles af te spelen.

De laptop is een HP/Compaq NX6125.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
Snoll3bulk schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:46:
[...]

Ok als je die wil posten graag :) . Wie heeft er nog meer het probleem dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld ??
heb ik ook wel gehad, dat ligt vaak aan je mpeg2 codec. Ik gebruik zelf nvidia purevideo. Probeer die anders er nogeens overheen te installeren.

hier de PVR 150/500 MCE drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Geen matches
Kurios schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:16:
[...]

heb ik ook wel gehad, dat ligt vaak aan je mpeg2 codec. Ik gebruik zelf nvidia purevideo. Probeer die anders er nogeens overheen te installeren.

hier de PVR 150/500 MCE drivers
Hardstikke bedankt!. Ik ga het meteen proberen.

edit: moet ik die amity nog gebruiken of alleen de 150MCE driver?

[ Voor 7% gewijzigd door Snoll3bulk op 19-02-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Amity2=150mce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Geen matches
En welke driver geeft het meest goede beeldkwaliteit? Ik vind de kwaliteit niet echt super goed. Kan je dit instellen zoals b.v de contrast enz instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
Snoll3bulk schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:52:
[...]

En welke driver geeft het meest goede beeldkwaliteit? Ik vind de kwaliteit niet echt super goed. Kan je dit instellen zoals b.v de contrast enz instellen?
niet met de drivers, maar er zijn wel tools gemaakt (al gebruik ik die zelf niet)
hauppauge tweak tool

bij mij is het beeld via 500MCE vele malen mooier dan via mn tv tuner.

[ Voor 17% gewijzigd door Kurios op 20-02-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Geen matches
Kurios schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:08:
[...]

niet met de drivers, maar er zijn wel tools gemaakt (al gebruik ik die zelf niet)
hauppauge tweak tool

Bij mij is het weer anders, het live beeld van mn 2x 150MCE is niet bijzonder (mn tv is strakker) maar het opgenomen beeld is heel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Een 150mce heeft 3db meer nodig dan de gemiddelde tv, een 500 zelfs 6db. Indien je een niet versterkte splitter voor je 2x150 hebt zitten natuurlijk ook 6db.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:26
Ik zit te dubben of ik nu een Home theatre (dvdspeler+speakers) systeem moet kopen of een HTPC met een speakerset moet samen gaan stellen voor mijn nieuwe MIRAI DTL-632v200 TV. Deze TV heeft 1 HDMI, 2 scart, 1 component en een VGA aansluiting.

Wat ik wil:
- Via VGA of liever nog, HDMI beelden naar mijn TV kunnen sturen.
- Vloeiend (ook HR) DiVX bestanden, via het netwerk, van mijn desktop HDD kunnen afspelen. Dus zonder eerst te branden op CD, of te hoeven kopieren naar externe HDD's.
- DVD's kunnen afspelen, eveneens zonder te branden.
- Fatsoenlijk geluid met diepe bas, bij voorkeur 5.1 of hoger. (De speakers in mijn TV voldoen dus bij lange na niet.)
- Afstandsbediening, liefst normaal, maar via draadloze muis is ook geen ramp.
- Als ik een aparte computer voor HTPC ga samenstellen, dan wil ik daar ook een TV tuner in hebben en TV kunnen opnemen. Anders vind ik het maar ruimte- geld en energieverspilling om daar een apart systeem voor neer te zetten.

Wat wenselijk zou zijn maar niet erg belangrijk is:
- TV uitzendingen kunnen opnemen.
- TV uitzendingen kunnen pauzeren.

Wat ik absoluut niet nodig vind:
- Op volle HDTV resolutie beeldmateriaal kunnen capturen/opnemen.
- Computerspellen spelen op mijn HDTV.

Wat ik al heb liggen:
- Een Asus A6J laptop met draadloos&bekabeld netwerk. 512mb ram, intel core solo t1300 proc, VGA&DVI out, stereo geluidsuitgang. Deze gebruik ik op het moment om de DiVX bestanden af te spelen, geluid loopt nog via de TV.
- Een ongebruikte Windows MCE.
- Een desktop met de volgende specs:
  • Medion Titanium MD 3001
  • Intel P4-2.0ghz / 512kB L2 / 400MHz FSB / AGP4x mobo
  • 256MB RAM
  • Creative X-Fi XtremeMusic kaartje.
  • Pinnacle PCTV Pro kaart (slechte tuner kwaliteit), met serial infraroodsensortje en AB.
  • Ongebruikte logitech MX900 bluetooth muis.
Budget
Rond de 300-400 euro.

Het geheel moet in een studentenkamer van ~18m2 komen te staan.

HTPC
De specs van het desktopsysteem wat ik heb lijken niet up to date genoeg om als MCE computer toe te passen. Als ik deze als HTPC wil gaan inzetten en dus TV wil kunnen opnemen zal ik waarschijnlijk minimaal een Hauppage pvr150 kaartje moeten gaan kopen, nieuw geheugen, nieuwe videokaart, nieuwe HDD, en ook nog een fatsoenlijke speakerset. Dit past allemaal niet binnen mijn budget denk ik.

Laptop, Home cinema set combi
Dit lijkt mij de beste optie.
Gebrande DVDs afspelen kan ik helemaal via de home cinema set laten lopen.
DiVX en ongebrande DVDs afspelen met de laptop, D-SUB VGA kabel naar de TV en het geluid naar de home cinema set. (Daarvoor moet ik dan misschien een PCMCIA geluidskaartje aanschaffen aangezien mijn laptop alleen de standaard stereo koptelefoon aansluiting heeft).

De home cinema set die ik daarbij zou aanschaffen zou dan de onderstaande zijn:
Panasonic sc-ht855
Deze heeft een zuilen/speaker set (ik mag op mijn kamer niet in de muren boren) en een HDMI uitgang, en past bovendien binnen het budget. Zijn hier betere opties voor? Kieskeurig laat niet al te veel resultaten zien met mijn zoekopties (bovenstaande prijsrange, S/PDIF ingang voor het geluid vanaf de laptop en HDMI uitgang voor naar de TV).

Hebben er al meer mensen voor dit dilemma gestaan? Hoe zouden jullie dit met mijn budget gaan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Een 9800Pro is voldoende voor mce, 2 Ghz P4 ook, je zult alleen minstens 256 mb extra moeten hebben. Tevens zal het beeld niet optimaal zijn. (geen avivo/purevideo) Ik zou dus 256mb, 2 pvr150's een remote en tweede hands naar een versterker/speakers gaan kijken. Kun je altijd later nog eens kijken naar een tweedehandse 6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
JasperE schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:44:
Ik zit te dubben of ik nu een Home theatre (dvdspeler+speakers) systeem moet kopen of een HTPC met een speakerset moet samen gaan stellen voor mijn nieuwe MIRAI DTL-632v200 TV. Deze TV heeft 1 HDMI, 2 scart, 1 component en een VGA aansluiting.

Wat ik wil:
- Via VGA of liever nog, HDMI beelden naar mijn TV kunnen sturen.
- Vloeiend (ook HR) DiVX bestanden, via het netwerk, van mijn desktop HDD kunnen afspelen. Dus zonder eerst te branden op CD, of te hoeven kopieren naar externe HDD's.
- DVD's kunnen afspelen, eveneens zonder te branden.
- Fatsoenlijk geluid met diepe bas, bij voorkeur 5.1 of hoger. (De speakers in mijn TV voldoen dus bij lange na niet.)
- Afstandsbediening, liefst normaal, maar via draadloze muis is ook geen ramp.
- Als ik een aparte computer voor HTPC ga samenstellen, dan wil ik daar ook een TV tuner in hebben en TV kunnen opnemen. Anders vind ik het maar ruimte- geld en energieverspilling om daar een apart systeem voor neer te zetten.

Wat wenselijk zou zijn maar niet erg belangrijk is:
- TV uitzendingen kunnen opnemen.
- TV uitzendingen kunnen pauzeren.

Wat ik absoluut niet nodig vind:
- Op volle HDTV resolutie beeldmateriaal kunnen capturen/opnemen.
- Computerspellen spelen op mijn HDTV.

Wat ik al heb liggen:
- Een Asus A6J laptop met draadloos&bekabeld netwerk. 512mb ram, intel core solo t1300 proc, VGA&DVI out, stereo geluidsuitgang. Deze gebruik ik op het moment om de DiVX bestanden af te spelen, geluid loopt nog via de TV.
- Een ongebruikte Windows MCE.
- Een desktop met de volgende specs:
  • Medion Titanium MD 3001
  • Intel P4-2.0ghz / 512kB L2 / 400MHz FSB / AGP4x mobo
  • 256MB RAM
  • Creative X-Fi XtremeMusic kaartje.
  • Pinnacle PCTV Pro kaart (slechte tuner kwaliteit), met serial infraroodsensortje en AB.
  • Ongebruikte logitech MX900 bluetooth muis.
Budget
Rond de 300-400 euro.

Het geheel moet in een studentenkamer van ~18m2 komen te staan.

HTPC
De specs van het desktopsysteem wat ik heb lijken niet up to date genoeg om als MCE computer toe te passen. Als ik deze als HTPC wil gaan inzetten en dus TV wil kunnen opnemen zal ik waarschijnlijk minimaal een Hauppage pvr150 kaartje moeten gaan kopen, nieuw geheugen, nieuwe videokaart, nieuwe HDD, en ook nog een fatsoenlijke speakerset. Dit past allemaal niet binnen mijn budget denk ik.

Laptop, Home cinema set combi
Dit lijkt mij de beste optie.
Gebrande DVDs afspelen kan ik helemaal via de home cinema set laten lopen.
DiVX en ongebrande DVDs afspelen met de laptop, D-SUB VGA kabel naar de TV en het geluid naar de home cinema set. (Daarvoor moet ik dan misschien een PCMCIA geluidskaartje aanschaffen aangezien mijn laptop alleen de standaard stereo koptelefoon aansluiting heeft).

De home cinema set die ik daarbij zou aanschaffen zou dan de onderstaande zijn:
Panasonic sc-ht855
Deze heeft een zuilen/speaker set (ik mag op mijn kamer niet in de muren boren) en een HDMI uitgang, en past bovendien binnen het budget. Zijn hier betere opties voor? Kieskeurig laat niet al te veel resultaten zien met mijn zoekopties (bovenstaande prijsrange, S/PDIF ingang voor het geluid vanaf de laptop en HDMI uitgang voor naar de TV).

Hebben er al meer mensen voor dit dilemma gestaan? Hoe zouden jullie dit met mijn budget gaan aanpakken?
je laptop kan wel HDTV afspelen, je desktop (met extra 150MCE) kan MCE makkelijk op draaien.

Sluit je je latop via DVI-HDMI kabel aan op 720p en je desktop via VGA.
Kijk je tv via je desktop en evt divx op je tv. HD materiaal kan je dan via je laptop kijken.

Maar ik zou alles gewoon even proberen.
HD materiaal heeft niet zulke heftige specs nodig nl. Er zijn nu drivers van nvidia en ati die hardwarematige versnelling bieden voor VC-1 en H264, waardoor je cpu amper nog wordt belast.

bij nvidia hebben de 6200 kaarten hier zelfs al ondersteuning voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Geen matches
Kurios schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:08:
[...]

hauppauge tweak tool

Thanks beeld is nu wel ietsje beter dankzij deze tool, geluid lopt nu ook synchrroon.

Dan had ik nog een vraag. Als je b.v muziek op je MCE zet en je hebt dan de map Hitzone 39 ofzo hoe kan je dan de Albumhoes op de map zetten zeg maar, zelfde verhaal met dvd's. Kan deze optie nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Geen matches
Snoll3bulk schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:45:
[...]

Thanks beeld is nu wel ietsje beter dankzij deze tool, geluid lopt nu ook synchrroon.

Dan had ik nog een vraag. Als je b.v muziek op je MCE zet en je hebt dan de map Hitzone 39 ofzo hoe kan je dan de Albumhoes op de map zetten zeg maar, zelfde verhaal met dvd's. Kan deze optie nergens vinden
Als je goed had gezocht met bv google had je het vast kunnen vinden.

Om te beginnen gebruikt MCE2005 Windows Media Player om je muziek te indexeren en de album hoesjes er automatisch bij te zoeken via internet, tenzij je dit uit zet (wat ik je dus aan kan aanraden!!, uitzetten die automatische instelling).

Ook raad ik persoonlijk aan om WMP10 en IE6 te blijven gebruiken omdat WMP11 en ook IE7 alles nog wel eens in de war kunnen gooien (zoek ook op google).

Als je een map maakt met daarin het album en je wilt een hoesje weergeven dan moet je een plaatje in die map zetten met de naam folder.jpg van 200x200 pixels.

Om dit met DVD's te kunnen doen heb je een plugin nodig (google), dit werkt niet standaard met MCE2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
|sWORDs| schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:51:
Een 9800Pro is voldoende voor mce, 2 Ghz P4 ook, je zult alleen minstens 256 mb extra moeten hebben. Tevens zal het beeld niet optimaal zijn. (geen avivo/purevideo) Ik zou dus 256mb, 2 pvr150's een remote en tweede hands naar een versterker/speakers gaan kijken. Kun je altijd later nog eens kijken naar een tweedehandse 6600.
Videokaart die er nu in zit is een nvidia geforce 4 mx460 met 64mb, dus:
9800 pro, ~100 euro
Hauppage pvr150, ~60 euro
HDD 250GB, ~70 euro
512 ddr, ~40 euro
2de hands speakers/Versterker, ~200 euro
Totaal: ~470 euro? En dan nog niet eens een 'fatsoenlijke' set hebben lijkt me toch wel een een overbodig grote investering. Het enige voordeel wat ik denk ik hieruit haal is de mogelijkheid van TV pauzeren en opnemen via de computer (mogelijkheden die ik overigens wel zeer op prijs zou stellen).
Dan koop voor dat geld denk ik liever een goede home cinema set waar ik de laptop op aansluit voor ongebrande XViD & DVD. Een HTPC kan ik later dan nog altijd op deze home cinema set en TV aanlsuiten. ;(
Kurios schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:08:HD materiaal heeft niet zulke heftige specs nodig nl. Er zijn nu drivers van nvidia en ati die hardwarematige versnelling bieden voor VC-1 en H264, waardoor je cpu amper nog wordt belast.

bij nvidia hebben de 6200 kaarten hier zelfs al ondersteuning voor.
Maar die zijn vast niet op agp 4x verkrijgbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door JasperE op 21-02-2007 00:28 ]

• Snoll3bulk
Even een vraagje ik heb sinds deze week dus een HTPC gebouwd. Alles werkt helemaal perfect tot dat ik de Cool & Quiet functie aanzette. Als ik Cool & Quiet in het bios aanzet is er niks aan de hand en als ik de CPU driver installeer en dan reboot gaat dit ook nog gewoon goed maar op het moment dat ik bij energie beheer hem op Minimaalsysteemverbuik zet loopt de PC vast. Als ik hem dan opstart in veilige modus en hem dan op Minimaalsysteemverbruik zet lukt dit wel maar als ik dan windows opstart (normaal) loopt tie bij het opstartlogo al vast.

Wat doe ik verkeerd??
:X
Ook zie ik in het bios wel de Temp van de CPU maar via Everest of Speedfan in windows krijg ik dit op geen enkele manier te zien.

Specs:

Moederbord: M2N-MX
CPU: AMD Ahtlon 64 X2 4200+ AM2
Geheugen: Kingston 1GB PC5300 DDR2 Kit 667MHZ - KVR667D2N5K2/1G
Videokaart: XFX 7300 GT Silent
HDD: Samsung 500GB

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

JasperE schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 00:27:
[...]

Videokaart die er nu in zit is een nvidia geforce 4 mx460 met 64mb, dus:
9800 pro, ~100 euro
HDD 250GB, ~70 euro
512 ddr, ~40 euro
2de hands speakers/Versterker, ~200 euro
Totaal: ~470 euro? En dan nog niet eens een 'fatsoenlijke' set hebben lijkt me toch wel een een overbodig grote investering. Het enige voordeel wat ik denk ik hieruit haal is de mogelijkheid van TV pauzeren en opnemen via de computer (mogelijkheden die ik overigens wel zeer op prijs zou stellen).
Dan koop voor dat geld denk ik liever een goede home cinema set waar ik de laptop op aansluit voor ongebrande XViD & DVD. Een HTPC kan ik later dan nog altijd op deze home cinema set en TV aanlsuiten. ;(

[...]

Standaard zat er een 9800 in die pc. En je moet geen 9800 kopen maar een 6600, die geven veel beter beeld, en draaien trouwens perfect op agp 4x. Tweedehands zie je die al voor 65 euro. Je moet niet vergeten dat je hiermee de beeldkwaliteit van een 2500 euro kostende dvdspeler haalt. En een fatsoenlijke home cinema set met dvd speler kan niet voor dit bedrag. Neem een paar pc speakertjes en je haalt hetzelfde. Kun je even doorsparen voor een tweedehandse versterker en speakers.

[ Voor 13% gewijzigd door |sWORDs| op 22-02-2007 14:31 ]

• JasperE
Volgens mij heb je wel een punt dat de HTPC gelijkstaat aan zo'n dure DVD speler. Maar dan moet dat systeem wel 720p kunnen afspelen. Las een stuk terug dat dat al lastig was met hogere specs dan ik hier heb.
Naast de beeldkwaliteit is geluidskwaliteit toch ook wel redelijk belangrijk. Het slechte geluid is nu juist waarom ik niet bij mijn huidige dvd speler wil blijven.

Kostenplaatje:
Fans ~40 euro (fan van medion pc maakt belachelijk veel herrie)
HDD 250GB, ~70 euro
Speakerset Z-5400 5.1, ~200 euro of Inspire T6100 a 70 euro

Is bijvoorbeeld bovenstaande speakerset dan echt vergelijkbaar met of beter dan de Panasonic sc-ht855 set? Ik was in de veronderstelling dat hier wel beter en meer geluid uit zou moeten komen.

Wat voor eisen moet ik overigens aan de HDD stellen? Ik kan nog wel ergens gratis een haast ongebruikte 80GB WD800BB uithengelen. Geheugen kan ik ook wel ergens organiseren :)

Heb zojuist ergens een geforce 6200 gratis kunnen krijgen, maar dit is volgens mij een AGP8x model. Dat gaat niet passen in een AGP4x slot lijkt me. Voldoet dit model ook voor HTPC? De purevideo chip zit toch op alle kaarten in de 6 series? Enige grote verschil lijkt een paar minder pixel pipelines en geen SLI ondersteuning te zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door JasperE op 22-02-2007 15:40 ]

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
JasperE schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 00:27:
[...]

jahoor!

Die hardwarematige versnelling bestaat al vanaf de 6200 lijn van de Geforce kaarten (dus zowel de oude agp, als de nieuwere pcie kaarten.

http://www.nvidia.com/page/purevideo_support.html

• JasperE
Geen matches
Kurios schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:49:
[...]

jahoor!

Die hardwarematige versnelling bestaat al vanaf de 6200 lijn van de Geforce kaarten (dus zowel de oude agp, als de nieuwere pcie kaarten.

http://www.nvidia.com/page/purevideo_support.html
Op die pagina is de hele geforce 6 serie nu juist niet opgenomen, vandaar dat ik het even navroeg :)

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
JasperE schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:00:
[...]

Op die pagina is de hele geforce 6 serie nu juist niet opgenomen, vandaar dat ik het even navroeg :)
hmm, inderdaad er staan nu wel erg weinig videokaarten?

Het liep eerst terug tot de 6100 modellen + de AGP modellen.

maar het lijkt me dat deze pagina niet goed geladen wordt. Het lijkt me sterk dat bijv MPEG-2 Decode Acceleration alleen op de GeForce 7950 GX2 voorkomt!

[ Voor 18% gewijzigd door Kurios op 22-02-2007 16:24 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

JasperE schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:16:
Volgens mij heb je wel een punt dat de HTPC gelijkstaat aan zo'n dure DVD speler. Maar dan moet dat systeem wel 720p kunnen afspelen. Las een stuk terug dat dat al lastig was met hogere specs dan ik hier heb.
Naast de beeldkwaliteit is geluidskwaliteit toch ook wel redelijk belangrijk. Het slechte geluid is nu juist waarom ik niet bij mijn huidige dvd speler wil blijven.

Kostenplaatje:
Fans ~40 euro (fan van medion pc maakt belachelijk veel herrie)
HDD 250GB, ~70 euro
Speakerset Z-5400 5.1, ~200 euro of Inspire T6100 a 70 euro

Is bijvoorbeeld bovenstaande speakerset dan echt vergelijkbaar met of beter dan de Panasonic sc-ht855 set? Ik was in de veronderstelling dat hier wel beter en meer geluid uit zou moeten komen.

Wat voor eisen moet ik overigens aan de HDD stellen? Ik kan nog wel ergens gratis een haast ongebruikte 80GB WD800BB uithengelen. Geheugen kan ik ook wel ergens organiseren :)

Heb zojuist ergens een geforce 6200 gratis kunnen krijgen, maar dit is volgens mij een AGP8x model. Dat gaat niet passen in een AGP4x slot lijkt me. Voldoet dit model ook voor HTPC? De purevideo chip zit toch op alle kaarten in de 6 series? Enige grote verschil lijkt een paar minder pixel pipelines en geen SLI ondersteuning te zijn.
De 6200 werkt in een 4x slot even goed als in een 8x. Een 6200 zal misschien net voldoende zijn om met je pc 720p af te spelen, probeer het eens.

• Snoll3bulk
Snoll3bulk schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:03:
Even een vraagje ik heb sinds deze week dus een HTPC gebouwd. Alles werkt helemaal perfect tot dat ik de Cool & Quiet functie aanzette. Als ik Cool & Quiet in het bios aanzet is er niks aan de hand en als ik de CPU driver installeer en dan reboot gaat dit ook nog gewoon goed maar op het moment dat ik bij energie beheer hem op Minimaalsysteemverbuik zet loopt de PC vast. Als ik hem dan opstart in veilige modus en hem dan op Minimaalsysteemverbruik zet lukt dit wel maar als ik dan windows opstart (normaal) loopt tie bij het opstartlogo al vast.

Wat doe ik verkeerd??
:X
Ook zie ik in het bios wel de Temp van de CPU maar via Everest of Speedfan in windows krijg ik dit op geen enkele manier te zien.

Specs:

Moederbord: M2N-MX
CPU: AMD Ahtlon 64 X2 4200+ AM2
Geheugen: Kingston 1GB PC5300 DDR2 Kit 667MHZ - KVR667D2N5K2/1G
Videokaart: XFX 7300 GT Silent
HDD: Samsung 500GB
Iemand?
Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.