[Outlook] Grote hoeveelheid mail vergelijken

Pagina: 1
Acties:

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:36
Ik heb samen met een collega gewerkt aan een erg groot project met een enorme berg email (+/- 3000) die we goed willen opslaan. We werken met Outlook 2002 en een Exchange server.

Mijn collega heeft ongeveer 3000 berichten gekregen en in zijn openbare map gezet. Van die 3000, heb ik ongeveer 2000 ook gekregen, maar dus lang niet allemaal. Daarnaast heb ik ongeveer 500 berichten die mijn collega weer niet heeft.

Aangezien ik alle berichten netjes gerubriceerd heb in sub-mappen kunnen we moeilijk "mijn" berichten met "zijn" berichten vergelijken. Is er een methode om alle berichten van mijn collega die ik nog niet heb in een van mijn submappen boven water te krijgen?

(Systeembeheerder kwam, keek en haalde zijn schouders op... :( )

Trust me - I'm a lawyer!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Definieer hoe jij ze gekregen hebt, als dit een kopie uit de openbare map is dan zou het met wat vba wel te doen moeten zijn, als het doorgestuurd is, dan is het bericht veranderd en wens ik je veel succes...

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:36
Het zijn geen kopien uit mijn collega's openbare map, maar mailtjes die naar ons beiden zijn gestuurd. Soms hij als ontvanger, ik cc, soms andersom, soms beide in cc etc etc.

Ziet er naar uit dat ik meer nodig heb dan succes. ;)

Trust me - I'm a lawyer!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dus de mailtjes zijn wel gelijk bij jou en de openbare map? Hij heeft er niet een x aantal doorgestuurd naar jou? Maar is het niet gewoon makkelijker om gewoon alles eventjes opnieuw te ordenen in de openbare map. Moet met 3000 mailtjes en een beetje logische structuur toch in een uurtje te doen zijn. Gewoon eerst even op verschillende manieren sorteren en verplaatsen en daarna met filters gaan zitten spelen, denk ik dat je toch wel 90% zo onderverdeeld hebt.

Anders moet je toch best wel ingewikkeld gaan doen ( maak in vba een lijst van md5's van alle berichten (ongeacht directory ) en kijk welke wel bij hem is en niet bij jou. Denk dat handmatig een stuk sneller is )

Maar tip voor volgende keer, maak een extra map aan genaamd verwijderd en deponeer hier alles in wat jij wilt verwijderen. Als je dan echt 100% zeker bent dat het weg kan ( want het is 6 maanden oud / project is afgelopen etc. ) dan verwijder je deze map. Doe ik al jarenlang en heeft me toch op sommige momenten goed gered. Of werk met zijn 2en vanuit die ene openbare map.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)