offtopic:
FAQ doorgebladerd, policy's doorgebladerd, gezond verstand gebruikt, enz.
FAQ doorgebladerd, policy's doorgebladerd, gezond verstand gebruikt, enz.
Ik ben nu ruim een half jaartje lid van Tweakers.net en heb veelal de kat uit de boom gekeken. Nu het vakantie is heb ik iets meer tijd om te posten en ben ik actiever op GoT en de Frontpage. Ik denk dat deze community alleen in stand kan blijven als wij Tweakers hun suggesties, opmerkingen, ideeën, enzovoorts, blíjven communiceren naar de redactie. Bij deze. Ik hoop dat mijn post hier op de juiste plaats is!
Graag zou ik willen discussiëren (daar is een forum immers voor gemaakt) over de noodzaak van wereldnieuws op de Tweakers.net Frontpage. Natuurlijk staan er headlines van Fok. Maar dit is een principekwestie en ik denk dat dit soort dingen niet uitbesteed moeten worden. Ik doel natuurlijk op de aanslagen van vandaag in hartje London. Ongeacht of je het veroordeeld of niet, vind ik dat dit soort wereldnieuws bij Tweakers.net op de Frontpage moet staan. Dan heb ik het niet over de geboorte van een prinsesje, het coke-snuivende Volendam of de Politiemonitor 2005. Dan heb ik het over zaken die wél de wereld schokken. Zaken die de headlines halen in heel de wereld.
Tweakers.net kan toch niet om dit wereldnieuws heen? Is het Tech-gehalte van Tweakers dan zó heilig dat een nieuwsbericht over een grote, schokkende gebeurtenis in de wereld niet vanuit het oogpunt een Tweakers-redactie behandeld mag worden? Het is natuurlijk de vraag wat wel en wat niet, maar ik ben ervan overtuigd dat bijvoorbeeld de aanslagen in London ook de Tweaker zal boeien (en dit soort gebeurtenissen hangen natuurljk ook samen met Tech-related issues als overbelasting van (telefoon)netwerken, toename verkeer op Internet Exchanges, enzovoorts.)
Ben benieuwd naar jullie mening!