Toon posts:

Cpu probleem!

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc geeft de melding PCU is unusable or is altered of zoiets,ik heb een amd xp 2800+ en nu heb ik gemerkt dat die op 1250 mhz draait :'( hoe kan dit gebeuren zonder dat er iets aan de pc gedaan is? laatste keer toen ik afsloot heb ik niks gemerkt en nu... kan dit iets te maken hebben met een bliksem inslag (video is blijkbaar ook stuk) of dat mijn pc te warm is geworden? blikseminslag zou ik raar vinden omdat er hier niets van te merken is. moet wel lukken dat de winkel waar ik ga nu juist jaarlijks verlof heeft
hoop dat iemand hier op kan antwoorden of een oplossing heeft

dank u

Verwijderd

als der een bliksempje door je pc gegaan was, zei die gegarandeerd niets meer. totaal niets. (voeding zou dat zeker niet overleven), dus dat is het in elk geval niet. Heb je al eens geprobeerd bios resetten / flashen met nieuwe versie?

Verwijderd

Topicstarter
kan niet in bios werken (ken ik niks van :) ) heb al wel gehoord dat flashen niet goed zou zijn of zoiets

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kijk met deze informatie kunnen wij ook niks... Ik raad je aan er door iemand die er verstand van heeft naar te laten kijken of breng hem langs je lokale compu shop.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:25
Mocht je de moed toch opbrengen de terra incognita van BIOS in te gaan. Zoek dan naar de afdeling DRAM timing control. Deze staat waarschijnljk onder Advanced Chipset features. Je moet als je daar bent aangekomen de hostclock van 100MHz naar 166Mhz zetten. Dat is alles. Verlaat de BIOS met save and exit.

Wat voor moederbord heb je trouwens?

[ Voor 7% gewijzigd door EricJH op 29-06-2005 20:02 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, het is slechts kwestie van de instellingen even goed zetten :) Neem de handleiding van je moederbord eens door, daarin staat uitgelegd wat je allemaal wel niet in de BIOS kan. In de FAQ van dit subforum kun je onder het "Processors"-gedeelte alle basiskennis omtrent CPU's tot jezelf nemen. Met name de gedeelten FSB, Multiplier en evt Model Ratings zijn in dit geval van belang.

Omdat het hier op GoT de bedoeling is dat je vooraf research pleegt, voordat je een topic start en we nergens in je topicstart kunnen teruglezen wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem, gaat dit topic dicht. Herlees ook eens de [faq]registratievoorwaarden[/] om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.