K7SEM doet niks meer, dood?

Pagina: 1
Acties:

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-08 14:57
Hallo,

Mijn casemod heb ik opgebouwd rond een bepaald moederbord. De ECS K7SEM Rev 3.0C. Dit ding heeft een Duron 850 onboard, standaard overgeklokt naar 897. Hoe dat kan weet ik niet, ik kocht hem ooit zo en in de bios kan ik het niet veranderen. Toen ik hem kocht werd ik ervan verzekerd dat het een Duron 1200 was, maargoed :/

Ik heb mn casemod dus af, alles aangesloten en aangezet. Het mobo bleek niks meer te doen eigenlijk. De proccooler gaat nog wel aan, maar ik hoor geen piepjes en krijg geen beeld.

Wat ik al gedaan heb:
Alles afgekoppeld en zo getest, geeft geen kik.
Een andere voeding gepakt en getest, nog steeds niks.
Cmos clear gedaan, nog steeds niks.

Daarna heb ik mijn PC-analyzer in een pci poort gestoken. Dit is een kaartje dat de bios post-codes uitleest en weergeeft op een leddisplaytje. Deze geeft de code FF aan. Echter in het boekje waarin de codes worden verklaard staat dat deze code geen betekenis heeft voor mijn merk bios.

Kan ik dit moederbord in de prullenbak gooien of is er nog een redmiddel? :/

Casemod: Cubeleon

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06 18:58

Rhino

Dat ben ik

Weet je zeker dat je de speaker goed-om op je moederbord hebt aangesloten? Anders is het vrij lastig piepjes te horen ;)

Serieus, het lijkt erop dat het mobo dood is. Wel vreemd dat je Duron 850 verkeerd wordt herkend, is er geen (hardware-matige) FSB setting op het moederbord?

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 14:21

Nibbz

Postmaster General

ff een vraagje tussendoor... zo'n PC-Analyser.. waar kun je die kopen? Want ik heb af en toe nog wel eens een klant die de pc helemaal gaar heeft, en zo'n ding lijkt me dan de ideale uitkomst :)

13:37

• brinkdinges
Naar mijn weten werken luidsprekers altijd nog op een sinusvormige spanning, dus maakt het niet uit hoe je hem om zet. Om daar zeker van te zijn had ik gister toch wel stiekem geprobeerd de speaker andersom in te pluggen, maar dat hielp niks :P

Het is echt een Duron 850, dat heb ik op de core zelf gevonden. Hij loopt (nouja liep :P ) ook echt op 897 mhz, dat geven alle programmaatjes aan. Ik dacht dat hij op 105 x 8,5 liep. In de bios wordt aangegeven dat het een 1200 is, maar ik weet dat het mogelijk is om dingen in het bios aan te passen. Dit zullen de verkopers ook wel gedaan hebben.

Een hardwarematige fsb setting zit er ook niet op nee, zou ook een beetje onzinnig zijn aangezien je er nooit een andere cpu is kunt prikken ;)

Ik denk dat mijn casemod verkocht gaat worden zonder werkend mobo, jammer :/

Dat kaartje heb ik trouwens in een IA gekocht. Is idd handig voor gare pc's :)

[ Voor 8% gewijzigd door brinkdinges op 24-06-2005 13:24 ]

• brinkdinges
WHAAAAA, hij is net weer opgestaan uit de dood :o :D _/-\o_ :*)

Op een of andere vage manier doet hij het nu gewoon weer :)

* brinkdinges = blij

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Controleer je elco's es ;)

10 tegen 1 dat die dood zijn :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• brinkdinges
Die had ik zelf ook al een aantal keer nagekeken, maar speciaal voor Alexander de hovercraftbouwer ( ;) ) heb ik het nog even gecheckt, en ik kan niks slechts vinden. Ze zien er allemaal nog goed uit.

Met de hardware eraan doet hij het trouwens niet meer, dus ik ben weer aan het uitzoeken waar het aan ligt.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

brinkdinges schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:44:
Die had ik zelf ook al een aantal keer nagekeken, maar speciaal voor Alexander de hovercraftbouwer ( ;) ) heb ik het nog even gecheckt, en ik kan niks slechts vinden. Ze zien er allemaal nog goed uit.

Met de hardware eraan doet hij het trouwens niet meer, dus ik ben weer aan het uitzoeken waar het aan ligt.
Ej dude, jij ook hier? :D

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• brinkdinges
Atlas schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:13:
[...]

Ej dude, jij ook hier? :D
Jazeker :) Ik ben ook helemaal verslaafd aan IA's geweest sinds jij me daarop gewezen hebt :P

Maar wat betreft mn mobo, hij start niet op als ik de HD aangesloten heb. Als ik tijd heb test ik het weer verder :)

Edit:
Ik heb vanmiddag nog wat geprobeerd. Het blijkt dat hij de zwarte flatcables van Asus niet pakt. Dan herkent hij de HD gewoon niet. Ik heb daar twee kabels van geprobeerd. Een gewone grijze kabel doet het wel. Erg vreemd allemaal.

[ Voor 26% gewijzigd door brinkdinges op 24-06-2005 20:17 ]

Pagina: 1