Toon posts:

[MEM][XP sp2][P4-2.4] Memtest86 v3.2 geeft >750.000 fouten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oppeens gaf mijn pc register herstel meldingen en geeft bijna elke exe een read error. PC boot spontaan (zelfs in bios). Eerst gezocht op register problemen, maar mocht niet baten.
De pc meldde dat het herstel gelukt was. Mocht af en toe wel inloggen als winlogin.exe geen error gaf. Wat ik ook opstartte, alles gaf een error.
Laatste herstelpunt terug gezet -> niks verbeterd.

Ging eens kijken of dit aan geheugen lag, dus memtest gedownload (v3.2). ISO gemaakt en getest. Meteen bij test 1 regende het fouten. Toen memtest alle testen gedaan had, begon deze overnieuw (ik denk met 2e dimm). Toen deze met fouten over de 7.5 ton heen ging heb ik het maar afgebroken.

Heb ik het nou juist dat memtest zegt dat beide dimms vol met fouten zitten? Ik denk dan dat als ik mijn pc openmaak dat ik zwart geblakerd geheugen aantref ofzo.

Is mijn geheugen nou stuk of mijn mobo en hoe kan ik dit uitsluiten.
De laatste actie die ik gedaan heb is een grafische kaart vervangen. Deze doet het prima.

Enig idee?

edit:
Ik weet trouwens niet zeker wat voor geheugen erin zit. Ik kan geen uitlees-programmaatjes draaien wat alles loopt vast

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 09:39 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je hebt 90% kans dat je geheugen defect is, maar als je alleen fouten krijgt bij test #6 dan is je processor niet goed (L2-cache brak).

Draai je kast open en ga met het geheugen naar een computerzaak, die weten wel wat het is. En nee, het geheugen is niet zwart geblakerd, anders zou de computer helemaal niet meer starten. ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:14
Als ie zelfs in de bios reboot lijkt me dat er meer aan de hand is dan kapot geheugen. De bios komt volgens mij niet aan het geheugen.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Verwijderd

Topicstarter
toch wel mobo?

Hoe kan ik dat testen zonder windows... ik kan echt niks meer draaien zonder een foutmelding
opstarten op prompt lukt. safemode reboot ook spontaan. chkdsk gedraaid. niks aan de hand met de HD.

De bios is maar 1 keen gebeurt. Daarna vaak in de bios geweest en niks aan de hand... misschien restant brakke gegevens in geheugen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Restand brakke gegevens in het geuegen kun je denk ik wel vergeten - het is RAM, en dat is niet statisch dus als de stroom er af gaat ben je alle ellende die er in zit kwijt.

In het BIOS kun je instellen dat ie een quick of een "normale" POST (Power On Self-Test) moet doen. Zet hem op normaal en laat de geheugencheck volledig uit lopen. Bij een quick test kijkt ie bij mijn weten alleen hoeveel geheugen er in je PC zit, niet of dat ook werkt ;)

Wat is verder jer hardware? P4 met of zonder HT aan? En welk mobo? Post ff de specs van je PC, dat analyseert wat makkelijker :)

Heb je al geprobeerd je oude grafische kaart terug te zetten? Dan kun je dat iig uitsluiten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
zit met een klein probleempje:

Ik heb sinds kort geen internet en zit dus hier op me werk te posten. Ook heb ik de boekjes van mijn systeem niet meer.. ben verhuisd (vandaar internet en boekjes kwijt).

Ik heb een vrij oud systeem +- 3 jaar
- ASUS mobo (P4B533, alhoewel ik niet helemaal zeker ben van die 533. op de asus site staat dat dit mobo HT ondersteund. en dat heb ik zeker niet)
- P4 2.4 (geen ht)
- AOpen kast met 400 w voeding (macron mpt-400p) <-- geen idee of dit nog goed is
- 512 Mb intern (ik gok pc133 want memtest vertelde dat ik een fsb van 133 heb) (2x256)
- xfx 6600gt agp 128

De videokaart heb ik net vervangen omdat mijn oude (gf4200ti) iets te lang zonder fan had gedraaid. De fan was vastgelopen. Deze kaart kan ik dus niet meer testen.

Ik weet het.. dit is misschien niet het optimale systeem voor zo een kaart. Ik hoop alleen dat het niks met mijn grafische kaart te maken heeft.

Sorry.. ik weet dat dit niet iets is waar jullie wat mee kunnen.. Op dit moment is dit het enige wat ik kan verschaffen, Ik hoop dat het iet wat helpt

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-06 23:56
het heeft volgens mij niets te maken met je videokaart. Als er 2 reepjes geheugen in zitten test ze dan 1 voor 1 en kijk in welk reepje de problemen zitten. Als je genoeg airflow hebt kan je ook altijd proberen je geheugen voltage te verhogen met 0.1 a 0.2V en kijken of je dan nogsteeds problemen krijgt

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geheugen naar de winkel gebracht en hun hebben getest... was stuk.
beide

Hoe kan dit? ik heb nu nieuw geheugen. Bestaat er een grote kans dat dit volgende week weer gebeurt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 09:43:
Ik heb het geheugen naar de winkel gebracht en hun hebben getest... was stuk.
beide

Hoe kan dit? ik heb nu nieuw geheugen. Bestaat er een grote kans dat dit volgende week weer gebeurt?
kans op defect geheugen is er altijd m.i.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel: is er grote kans dat mijn geheugen stuk is gegaan door ... <reden X> (dimm socket stuk, stroom burst)

Ik heb wel zo'n mooi stekkerblok met bliksem protectie en power fluct protectie.
Ik snap dat er altijd kans is op stuk geheugen... ik ga er alleen niet vanuit dat er nu wat anders stuk is dan mijn geheugen. Dus iets wat mijn geheugen stuk gemaakt heeft.

Kan geheugen stuk geraken door software? lijkt me onwaarschijnlijk, maar wil toch alles uitsluiten en proberen te achterhalen waardoor geheugen stuk is gegaan om in de toekomst te voorkomen dat het stuk gaat.
Pagina: 1