Toon posts:

Probleem met uitslaande PC

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van me heeft een probleem met zijn PC.
Het apparaat slaat na 1 a 2 minuten uit, zowel in windows alsook in de Bios.
De voeding moet dan van de 220 af, voordat je hem uberhaupt kan opstarten

Wat is al gedaan

Kaal starten (alleen een HD en MEM en Proc)
Ander geheugen (wat 100% in orde is in mijn eigen PC, ook werkt zijn geheugen perfect in de mijne.
Andere HD (Windows haalt de PC toch niet,omdat ik de Bios oproep)
Andere Voeding.

Dit helpt echter niets.

Nu denk ik dus zelf dat of het MOBO of de proc het probleem is, ik kan dit echter niet testen omdat ik geen moederbord/proc over heb.

Heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt en wat was het probleem in dat geval, de Proc of het Mobo.

Systeem

A7v600 Mobo
2400 Athlon
2 x 512 MB Kingston
1x Maxtor 40 GB
1x Maxtor 300 GB Sata

Memtest kan ik niet draaien omdat ik windows niet eens inkom, ik start op en druk op Del om de bios in te gaan (Zo kan ik toch uitsluiten dat het geen driverconflict is,toch??)
Laat ik Windows XP booten dan is het binnen een minuut over en sluiten, ik krijg dus niet de kans om memtest te draaien, ook weet ik zeker dat het geheugen niet het probleem is,als ik mijn geheugen (Infineon 2 x 256 PC 2700 , wat bij mij Prime/metest stabiel is op 230 mhz) erin zet is het ok niks.
De PC slaat af, herstart niet maar gaat gewoon uit, en wel op zon manier dat alleen de voeding uitzetten helpt.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 01:31 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

En je specs zijn? :)
Zonder specs kunnen we er erg weinig mee ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 01:06:
Een kennis van me heeft een probleem met zijn PC.
Het apparaat slaat na 1 a 2 minuten uit, zowel in windows alsook in de Bios.
De voeding moet dan van de 220 af, voordat je hem uberhaupt kan opstarten

Wat is al gedaan

Kaal starten (alleen een HD en MEM en Proc)
Ander geheugen (wat 100% in orde is in mijn eigen PC, ook werkt zijn geheugen perfect in de mijne.
Andere HD (Windows haalt de PC toch niet,omdat ik de Bios oproep)
Andere Voeding.

Dit helpt echter niets.

Nu denk ik dus zelf dat of het MOBO of de proc het probleem is, ik kan dit echter niet testen omdat ik geen moederbord/proc over heb.

Heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt en wat was het probleem in dat geval, de Proc of het Mobo.
Ik lees niet of je Memtest al hebt gedaan, dat je geheugen wel werkt in je eigen PC zegt me niks, dus even Memtest op een flop en testen die handel.

De FAQ al doorgenomen?.............verder rammelt je topic start dus ik hoop dat je snel antwoord krijgt voor deze op slot wordt gegooid.

Dus pas je startpost rap aan, zeker door middel van de juiste specs te geven.

Wat geeft Windows in zijn log aan als hij uitvalt, zodra je weer hebt opgestart?

Je systeem reboot dus telkens? of valt hij gewoon helemaal in 1 keer uit en doet dan niks meer?

[ Voor 4% gewijzigd door Flame17 op 23-06-2005 01:15 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Memtest kan ik niet draaien omdat ik windows niet eens inkom
Pardon :?

Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen. Memtest wordt als bootable CD image geleverd, je hoeft (mag!) niet eens Windows in gaan om het te draaien.

Begin maar eens met de Hangen en Opstarten Troubleshooter door te nemen. Dan kom je er waarschijnlijk vanzelf uit. In ieder geval ben je nog niet ver genoeg met zelf proberen om een topic te openen :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.