Een kennis van me heeft een probleem met zijn PC.
Het apparaat slaat na 1 a 2 minuten uit, zowel in windows alsook in de Bios.
De voeding moet dan van de 220 af, voordat je hem uberhaupt kan opstarten
Wat is al gedaan
Kaal starten (alleen een HD en MEM en Proc)
Ander geheugen (wat 100% in orde is in mijn eigen PC, ook werkt zijn geheugen perfect in de mijne.
Andere HD (Windows haalt de PC toch niet,omdat ik de Bios oproep)
Andere Voeding.
Dit helpt echter niets.
Nu denk ik dus zelf dat of het MOBO of de proc het probleem is, ik kan dit echter niet testen omdat ik geen moederbord/proc over heb.
Heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt en wat was het probleem in dat geval, de Proc of het Mobo.
Systeem
A7v600 Mobo
2400 Athlon
2 x 512 MB Kingston
1x Maxtor 40 GB
1x Maxtor 300 GB Sata
Memtest kan ik niet draaien omdat ik windows niet eens inkom, ik start op en druk op Del om de bios in te gaan (Zo kan ik toch uitsluiten dat het geen driverconflict is,toch??)
Laat ik Windows XP booten dan is het binnen een minuut over en sluiten, ik krijg dus niet de kans om memtest te draaien, ook weet ik zeker dat het geheugen niet het probleem is,als ik mijn geheugen (Infineon 2 x 256 PC 2700 , wat bij mij Prime/metest stabiel is op 230 mhz) erin zet is het ok niks.
De PC slaat af, herstart niet maar gaat gewoon uit, en wel op zon manier dat alleen de voeding uitzetten helpt.
Het apparaat slaat na 1 a 2 minuten uit, zowel in windows alsook in de Bios.
De voeding moet dan van de 220 af, voordat je hem uberhaupt kan opstarten
Wat is al gedaan
Kaal starten (alleen een HD en MEM en Proc)
Ander geheugen (wat 100% in orde is in mijn eigen PC, ook werkt zijn geheugen perfect in de mijne.
Andere HD (Windows haalt de PC toch niet,omdat ik de Bios oproep)
Andere Voeding.
Dit helpt echter niets.
Nu denk ik dus zelf dat of het MOBO of de proc het probleem is, ik kan dit echter niet testen omdat ik geen moederbord/proc over heb.
Heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt en wat was het probleem in dat geval, de Proc of het Mobo.
Systeem
A7v600 Mobo
2400 Athlon
2 x 512 MB Kingston
1x Maxtor 40 GB
1x Maxtor 300 GB Sata
Memtest kan ik niet draaien omdat ik windows niet eens inkom, ik start op en druk op Del om de bios in te gaan (Zo kan ik toch uitsluiten dat het geen driverconflict is,toch??)
Laat ik Windows XP booten dan is het binnen een minuut over en sluiten, ik krijg dus niet de kans om memtest te draaien, ook weet ik zeker dat het geheugen niet het probleem is,als ik mijn geheugen (Infineon 2 x 256 PC 2700 , wat bij mij Prime/metest stabiel is op 230 mhz) erin zet is het ok niks.
De PC slaat af, herstart niet maar gaat gewoon uit, en wel op zon manier dat alleen de voeding uitzetten helpt.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 01:31 ]