Toon posts:

Nieuwe Voeding stekker eigenlijk te breed!!

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe voeding moeten kopen aangezien mijn oude op de Self destruction tour was. Nu heb ik een 350 watt voeding gekocht maar de stekker die op mijn moederbord gaat (A7V8X) die is breder dan de connector op mijn moederbord.

Nu heb ik ff bij mijn oude voeding gekeken en dat waren eigenlijk wel dezelfde kabeltjes. dus heb die stekker er gewoon op geplaatst en hij werkt prima, maar kan dat geen kwaad dat die 4 draadjes (teveel) naast mijn connector zitten???

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nieuwere voedingen hebben vaker een 24pins ATX stekker. Die 4 extra pins zijn eigenlijk alleen maar voor een aantal moederborden om de stabiliteit te verhogen. Maar zo zal je moederbord gewoon werken hoor, laat die 4 pinnen maar over de rand hangen :)

Zie ook Verwijderd in "24 pins naar 20 pins."

[ Voor 13% gewijzigd door Admiral Freebee op 22-06-2005 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke heel erg bedankt want ik moet hem ff langs een winkel brengen omdat hun beweren dat mijn videokaart (V9999) wel zou moeten werken op deze voeding maar ik heb het gevoel dat ze me gewoon een beetje genaaid hebben, want ik ging voor een andere voeding en die hadden ze niet dus ze boden deze als vergelijkbaar alternatief....

Maar heel erg bedankt...

• Admiral Freebee
  • Niet online
Wat is de rest van je systeem en van welk merk is de voeding?

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeem:

Asus A8V8X
AMD Athlon 2000+ (Na de zomer een 3000+)
1GB DDR-SDRAM
V9999GE
En verder alle standaard dingen zoals DVD-speler, cd-spelertje, harde schijfie, enzo...

Voeding is van Qtechnology het is een 2350G en zij vertelde mij dat het niet het dramatische merk was genaamd Qtech. Want die raadden ze mij ook wel af, maar ik ging eerst voor een andere voeding waar ik hier over had gelezen dat die betrouwbaar was. Maar aangezien ik in een dramatisch drukke periode zat had ik er een snel nodig dus heb ik hem aangeschaft. ik twijfelde alleen ff over de 4 stekkertjes maar ik zag dat het gewoon werkten dus vond het snel prima.

Maar nu ik die V999GE er gister opzetten trok die het niet... De lampjes van mijn toetsenbord branden toen ook erg zwak dus voor mijn gevoel ligt het dan aan de voeding.

En verder alle standaard dingen zoals DVD-speler, cd-spelertje, harde schijfie, enzo...

Er is wel een Bios update voor mijn comp maar nog geen schijfje gevonden waar ik mijn oude bios op kan back-uppen (dramatische dingen die schijfjes)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Deze dus? http://www.qtechnology.net/qt02350g.htm

Ik heb geen ervaring met dit merk, zelfs nog nooit van gehoord maar misschien dat andere Tweakers hier meer ervaring mee hebben?

Verder is het aan te raden je voltages eens uit te lezen. Hiervoor gebruik je een programma zoals Speedfan oid maar het beste is nog om met een multimeter de 12V en 5V lijn van een molex uit te meten. :)

Als je voltages in orde zijn (ook onder belasting) dan zou deze voeding voldoende voor jouw noden moeten zijn.

Edit: Ow, slecht gelezen dus. Maar als de lampjes van je toetsenbord (zwak) branden dan moet er toch een klein beetje stroom uit de voeding komen, maar misschien gewoon te weinig.

[ Voor 16% gewijzigd door Admiral Freebee op 22-06-2005 20:07 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:49
amour021 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:03:
Deze dus? http://www.qtechnology.net/qt02350g.htm

Ik heb geen ervaring met dit merk, zelfs nog nooit van gehoord maar misschien dat andere Tweakers hier meer ervaring mee hebben?

Verder is het aan te raden je voltages eens uit te lezen. Hiervoor gebruik je een programma zoals Speedfan oid maar het beste is nog om met een multimeter de 12V en 5V lijn van een molex uit te meten. :)

Als je voltages in orde zijn (ook onder belasting) dan zou deze voeding voldoende voor jouw noden moeten zijn.
Als de pc niet aan gaat, hoe kan hij dan de voltages met Speedfan meten?

Ik raad je aan even een goede voeding ergens te lenen (Tagan 420 watt oid) en te kijken of de pc dan wel goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil jullie ten eerste heel erg bedanken aangezien ik altijd snel geholpen word hiero...

Ze hebben me vandaag aangeboden dat ik ff mijn comp meeneem naar hun en dat ze er dan naar kijken of er wat mis is. Hij vroeg wel gelijk wat voor onderdelen erin zaten, maar raden me wel aan om nog ff te wachten met upgraden van mijn moederbord, aangezien de moederborden met nforce 4 (geloof ik) nog niet helemaal lekker werken vanwege driver problemen maar hij verwachte dat het wel goed zou komen en dat het dan topdingen gingen worden.

Dus ik ga hem zo en zo ff langs brengen en laten kijken kan ik gelijk kijken hoe eerlijk ze zijn. En dat upgraden hoeft voor mijn gevoel nog ff niet aangezien ik alle zware spellen met gemak speel qua processor. Had alleen veel problemen met mijn videokaart aangezien dat nog een Geforce 4 was.

Maar misschien een stomme vraag maar op welke waardens moet ik letten als ik naar de Voltages ga kijken.

met vriendelijke groet,

Verwijderd

Om nForce4 moederborden te kopen hoef je nu geen schrik meer te hebben hoor, die kinderziektes zijn er wel al uit. Verder zijn het heel goede bordjes overigens.

De link die amour21 gaf, daar staan de amperes wat de voeding zou moeten kunnen en dat lijkt me wel genoeg voor jou systeem. Best is natuurlijk nakijken met andere voeding die ruimschoots voldoende is, en dan zien of het systeem werkt. Of idd binnendoen bij de winkel...

Verwijderd

Topicstarter
ThanQ (brute naam trouwens hahaha The Simpsons!!!)

Ik ga wel ff kijken hoe en wat en dan zal ik het nog wel ff posten als deze nog niet gesloten is dan...

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:24:
Om nForce4 moederborden te kopen hoef je nu geen schrik meer te hebben hoor, die kinderziektes zijn er wel al uit. Verder zijn het heel goede bordjes overigens.

De link die amour21 gaf, daar staan de amperes wat de voeding zou moeten kunnen en dat lijkt me wel genoeg voor jou systeem. Best is natuurlijk nakijken met andere voeding die ruimschoots voldoende is, en dan zien of het systeem werkt. Of idd binnendoen bij de winkel...
Lijkt me ook wel dat die voeding genoeg is maar het is wel vaag dat hij het niet doet. Testen is de boodschap dus, eventueel in de winkel :)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

amour021 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:42:
Nieuwere voedingen hebben vaker een 24pins ATX stekker. Die 4 extra pins zijn eigenlijk alleen maar voor een aantal moederborden om de stabiliteit te verhogen. Maar zo zal je moederbord gewoon werken hoor, laat die 4 pinnen maar over de rand hangen :)

Zie ook Verwijderd in "24 pins naar 20 pins."
bij mij op het werk noemen ze die dingen ook altijd 24p ATX stekkers.. maar het zijn EPS stekkers.. EPS voedingen.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd in "24 pins naar 20 pins."

Is al vaak zat genoemd...

TS, als je hier met zoeken zelf niet op uitkwam, moet je aandacht richten op je zoektermen. Zoek definities en exacte benamingen van dingen op, dat zoekt veel efficienter :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.