Toon posts:

Pc valt spontaan uit, soft/hardware?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik zit met een probleempje, het gebeurt de laatste tijd steeds vaker dat mijn pc uitvalt.
Het is de laatste paar dagen een paar keer gebeurd, de laatste paar keer gebeurde het tijdens het spelen van GTA:SA en F1 Challenge 99-02. Maar ik heb hetzelfde een dag eerder gehad tijdens het typen van een brief in Word. Mijn pc valt dan spontaan uit, en blijft ook uit, hij reboot dus NIET! De enige oplossing is het aan/uit zetten van mijn voeding dmv het aan/uit knopje op de achterkant, en het eruit halen, en er opnieuw insteken van de voedingskabel. (Dit is toch een soort van beveiliging?) Dan start de pc weer opnieuw op, ik krijg dan ook geen melding van windows is hersteld van een ernstige fout, of iets gelijks.

Het systeem:

Aopen 400W voeding
MSI k7n2-delta
Athlon 2800+
512mb DDR
80 gig Maxtor
Ati Radeon 9800 pro

Nu zullen een aantal van jullie waarschijnlijk gaan zeggen van, is het geen temperatuur probleem? Want het is warmer. Nee, dat is het niet, mijn 'zij-kap' licht er namelijk af, en er staat ook nog eens een ventilator (voor mijzelf) richting de open kant van mijn kast.
Hij begint ook niet te piepen, of iets dergelijks, waneer hij uitvalt.

Wat ik mij dus eigenlijk afvroeg is dit nou een hardware/software probleem?

Ps. er is niets verandert/vervangen aan mijn systeem de laatste maanden zeg maar.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
Als hij na het uitvallen niet meer direct aanwil lijkt het mij vrij duidelijk dat het geen software kan zijn eigenlijk?
Dat je de kabel er uit moet halen en alles doet mij erg denken aan voedingsproblemen btw...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:21:
Als hij na het uitvallen niet meer direct aanwil lijkt het mij vrij duidelijk dat het geen software kan zijn eigenlijk?
Dat je de kabel er uit moet halen en alles doet mij erg denken aan voedingsproblemen btw...
Ja, dat vermoedde ik al, voeding zeg je, hmmm k. Alles is mogelijk, ik weet het, maar pc is net een jaar oud ofzow, veel ouder zal ie denk ik zo 123 niet zijn.....
Weet je/een van jullie, toevallig een programma waarmee ik oa, de waarden van de voeding kan testen?
Gister, ik had F1 Challenge weer eens geinstalleerd, maar mn stuur deed raar, dus ik ff naar beneden en ik had mijn pc aan laten staan, de auto stond in het gras en ik had motor gewoon laten lopen, kom ik terug is mijn pc uitgevallen, dus hij werd niet bijzonder belast ofzo.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:47

Outerspace

Admin General Chat
Het lijkt mij een voedingsprobleem.
Misschien dat je voeding niet genoeg gekoeld word.

Verder zou het nog steeds een temperatuur probleem kunnen wezen. Alleen een zijkap er afhalen + er een fan op te zetten betekend niet dat hij goed gekoeld word.
ik zou eens testen met Speedfan :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
outerspace schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:25:
Het lijkt mij een voedingsprobleem.
Misschien dat je voeding niet genoeg gekoeld word.

Verder zou het nog steeds een temperatuur probleem kunnen wezen. Alleen een zijkap er afhalen + er een fan op te zetten betekend niet dat hij goed gekoeld word.
ik zou eens testen met Speedfan :)
Speedfan geinstalleerd. Ik ken het programma wel een beetje... dit geeft ie weer

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/reinierdulong/Speedfan424A1.jpg

ps. ik ben nu gewoon een beetje aan het internetten, winamp staat aan, msn staat aan.

Temp 1,2,3 zijn winbond, dus mobo?
HD0, is mijn HD ;)
Temp 1 is ACPI, voeding dus?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 09:37 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:47

Outerspace

Admin General Chat
die 68 graden...
dat zou het probleem kunnen wezen :?
Zijn deze stats gemaakt nadat je de computer net aan hebt gezet, of staat hij al een paar uur te loeien :? Als hij net aanstaat gaat die temperatuur vast nog wel omhoog, en dan word hij imo te warm.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
outerspace schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:36:
die 68 graden...
dat zou het probleem kunnen wezen :?
Zijn deze stats gemaakt nadat je de computer net aan hebt gezet, of staat hij al een paar uur te loeien :? Als hij net aanstaat gaat die temperatuur vast nog wel omhoog, en dan word hij imo te warm.
Pc staat inderdaad pas een paar uur aan, ik had hem niet meer opgestart na het uitvallen om half 1 vanacht. Maar temp sensor 2 en 3 op mn mobo, waar zitten die ergens? Weet iemand dat? Het gaat dus om een MSI K7n2-delta mobo.

Ik zal NAV is eenzetten, een laten scannen, dat mn pc ff gaat stressen. Eens kijken hoe deze temperaturen dan zijn.

Ik ga ff naar beneden, iets eten, zal daarna wel de nieuwe temps posten.

Temps na 10 minuutjes NAV scannen....

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/reinierdulong/Speedfan424A2.JPG

Na een half uurtje racen, zonder pc uitval liepen de temps lekker op, dwz, temp 1: 50C Temp 2/3: +/- 75C. HD0 en Temp 1...veranderden niet...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 10:47 ]

Pagina: 1