Ja. Als je puur clock-for-clock kijkt is dat ook zo.
de prijs word bij deze processoren is het beslissende factor.. en om eerlijk te zijn.. De Athlon XP 2500+ is daarin heer & meester. want die is algemeen een stuk sneller dat die celeron op een heel select aantal toepassingen na..
De bewering van IceFreak waar ik op reageerde had het enkel en alleen over performance, niet over prijs. En itt price/performance vergelijk je performance puur en alleen in functie van kloksnelheid. Als je zegt dat CPU 1 even snel is als CPU 2 (zonder specifieke kloksnelheden te noemen), impliceer je dat ze OP GELIJKE KLOKSNELHEID globaal even goed presteren.
Boeit dat? Een rating is een loze arbitraire etiket. Als je gaat vergelijken doe je dat op basis van ofwel prijs/prestatie danwel performance op bepaalde kloksnelheid. Hier is prijs niet genoemd, dus gaat het puur en alleen over vergelijking op identieke kloksnelheid.
Hij is op gelijke kloksnelheid in alles trager. Jouw oorspronkelijke uitspraak (waar je nog niets over kloksnelheden noemde) was:
Een celeron D is te vergelijken met een Athlon XP (soms beter, soms slechter)
Dat is gewoon niet waar. Een
50% hoger geklokte Celeron D is met een Athlon XP te vergelijken.
Ik zeg alleen dat je hem kan vergelijken met een Athlon XP(dat zie je ook wel op die site, ze zitten altijd dicht bij elkaar). Maar als ik zelf een CPU koop, dan kijk ik niet naar de Ghz'en...
Nope, dan kijk je beter naar de prijs/prestatieverhouding. Maar aangezien het hier ging om een abstracte discussie waar prijs geen rol speelde en bovendien niemand naar prijzen verwees, is dat niet waar het hier over gaat
[
Voor 4% gewijzigd door
dion_b op 19-06-2005 20:51
]