[feat] P&W - Code highlighting voor SQL

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.001 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
100 posts voor een SQL-lexer'tje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Glimi schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:31:
100 posts voor een SQL-lexer'tje :D
"tje"? :P

Niet mijn schuld trouwens, jullie hebben allemaal steeds wat te zeuren. O-)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:03

aex351

I am the one

curry684 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 16:08:
Ik heb het ooit op de agenda gehad toen ik nog mod P&W was, maar de parsemap schrijven voor zo'n ding is nog best een klotewerk :P Wellicht dat een van de enthousiaste nieuwe mods er zin in heeft O-)
Ik ben geen Mod, maar misschien kan ik meehelpen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

aex351 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 00:30:
Ik ben geen Mod, maar misschien kan ik meehelpen.
Om met dergelijke dingen mee te helpen hoef je ook geen mod te zijn. :) Al ben je nu een beetje te laat ben ik bang, aangezien ik net de laatste foutjes eruit heb geloof ik. (Glimi, misschien heb jij nog een op- of aanmerking? :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

crisp schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:36:
idd. We kunnen een reparse van alle berichten forceren door de RML parser een hoger versienummer te geven, maar voor een paar kleurtjes vind ik dat een beetje loos...
Bovendien werkt het alleen als in die posts [code=sql] is gebruikt, en dat zal maar zelden (per ongeluk) gebeurd zijn, in de veronderstelling dat de feature wél bestond, terwijl dat dus niet het geval was... :)

In de andere gevallen zijn de SQL-queries waarschijnlijk gewoon in saaie [code] blokken geplakt, waardoor ze sowieso zwart blijven, bij welke reparsing dan ook. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Superdeboer schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 00:36:
Bovendien werkt het alleen als in die posts [code=sql] is gebruikt, en dat zal maar zelden (per ongeluk) gebeurd zijn, in de veronderstelling dat de feature wél bestond, terwijl dat dus niet het geval was... :)

In de andere gevallen zijn de SQL-queries waarschijnlijk gewoon in saaie [code] blokken geplakt, waardoor ze sowieso zwart blijven, bij welke reparsing dan ook. :)
Ik weet dat ik zelf altijd [code=taal] heb gebruikt in de veronderstelling dat de code dan gehighlight zou worden zodra het mogelijk was. Weer een illusie aan diggelen, als ik toch steeds moet editen om die kleurtjes te krijgen zodra ze ondersteund worden, dan kan ik me net zo goed in de eerste instantie wat toetsaanslagen besparen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik ben ook altijd consequent geweest met [code=sql] en [code=whatever] :)

Ik heb zelfs wel eens [code=pseudocode] gebruikt geloof ik :P

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

-NMe- schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 00:41:
[...]

Ik weet dat ik zelf altijd [code=taal] heb gebruikt in de veronderstelling dat de code dan gehighlight zou worden zodra het mogelijk was. Weer een illusie aan diggelen, als ik toch steeds moet editen om die kleurtjes te krijgen zodra ze ondersteund worden, dan kan ik me net zo goed in de eerste instantie wat toetsaanslagen besparen. :+
Dat zou ik niet doen; in theorie is het namelijk wel mogelijk om de RML versie te verlagen van posts waar bijvoorbeeld de tekst 'code=sql' in voorkomt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Spider.007 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 09:48:
Dat zou ik niet doen; in theorie is het namelijk wel mogelijk om de RML versie te verlagen van posts waar bijvoorbeeld de tekst 'code=sql' in voorkomt :)
Mjah, gewoontes breek je toch niet zo makkelijk, dus ik denk ook niet dat er veel verandert. :) Verder post ik weinig code in talen die niet geparsed worden hier op GoT, dus als ik het dan een keer doe, dan probeer ik meteen uit of het geparsed wordt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:49

ripexx

bibs

Maar wat is het probleem met opnieuw parsen? Lijkt me dat dat of per view gebeurt of dat het een batch proces is. Met de huidige server capaciteit moet dat toch geen probleem zijn. Of wordt de gehele messages tabel een voor een doorlopen?

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ripexx schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:33:
Maar wat is het probleem met opnieuw parsen? Lijkt me dat dat of per view gebeurt of dat het een batch proces is. Met de huidige server capaciteit moet dat toch geen probleem zijn. Of wordt de gehele messages tabel een voor een doorlopen?
In principe gebeurt dat per view, maar aangezien er vroeger geen highlighter was voor bijv. sql en xml heeft het totaal geen zin, want alleen code-tags waarbij deze varianten staan aangegeven zullen goed geherparsed worden.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ripexx schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:33:
Een databasedude verandert het RML-versienummer in de messagestabel, vervolgens wordt per view per bericht gecontroleerd of de RML-nummers overeenkomen. Als dat niet het geval is wordt de message opnieuw geparst en opgeslagen en bij een volgende view begint hetzelfde proces weer opnieuw. That is, AFAIK :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:49

ripexx

bibs

moto-moi schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:38:
[...]

In principe gebeurt dat per view, maar aangezien er vroeger geen highlighter was voor bijv. sql en xml heeft het totaal geen zin, want alleen code-tags waarbij deze varianten staan aangegeven zullen goed geherparsed worden.
Oke duidelijk, thx :)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
-NMe- schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 00:36:
(Glimi, misschien heb jij nog een op- of aanmerking? :))
Sta ik daar om bekend ofzo :( Neuh, ik had alles wel opgemerkt wat ik opmerken wou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47

crisp

Devver

Pixelated

dan kan deze ook wel dicht :)

Intentionally left blank

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.