Toon posts:

Abit An7 icm Zalman CNPS7000B-Cu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las op de zalman site dat deze cooler niet op de an7 zou passen, ik zou graag willen weten in welk opzucht. Als ik een plaatje van de an7 bekijk zie ik eingenlijk geen problemen, aleen 1/2 condensatoren die dicht bij de socket zitten, maar aangezien die cooler zo groot/hoog is valt de cooler er gewoon overheen volges mij. Iemand die dit voor mij kan bestigen?

en wat zou anders een leuk nforce2 mobotje (om goed te OCen) zijn voor rond de 70 euro waar die cooler wel op past.

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Je mag er vanuit gaan dat Zlaman zijn huiswerk goed doet, dus als zij zeggen dat het niet past, dan past het niet.

Ik gebruik die koeler op een Aopen Nforce 2 bordje AK79D en dat past prima.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• Influxx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb de CNPS7000B-AlCu op mijn Abit IC7. Je kan het uitmeten.

Er moet een vrije radius zijn van 5.5 cm vanuit het midden van de CPU gemeten waarbinnen ook geen component mag zijn wat 3.9 cm hoog is vanaf het mobo gemeten. Hierbij moet je rekening houden dat er bij de bevestigingspunten van de schroeven bijna helemaal geen ruimte is tussen mobo en koeler.

Je kan het allemaal nalezen op de site.

Hij koelt trouwens perfect! :Y)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Die condensatoren zullen de oorzaak zijn(waar die kleine beugel dan tegenaan komt), net als bij de NF7-S. Bij de NF7-S past het officieel ook niet, maar met wat kleine mods past het daar ook op, zal voor de AN7 dus ook wel gelden

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Mijn neef had een AN7 met zo'n Zalman erop, dat ging perfect, je had alleen een zaag nodig... Die Zalman heeft een beide kanten 2 monting holes. Je moet er aan kant het uiterste gaatje afzagen omdat die anders tegen een condensator zitten. Voor de rest past het perfect ;)