Toon posts:

OC'en celeron op een p4r800-vm

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus p4r800-vm http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4r800-vm/overview.htm
Met een 2,3 celeron, die erg goed te overclocken schijnt. Nu kan ik via mn bios neit mn kloksnelheden veranderen, want die staan al vast.. Nu las ik ergens over asus jumperfree, waarmee ik het wel zou kunnen oc'en, maar ik kan het progammatje nergens vinden.
Kan iemand mssn vertellen hoe ik mn proc dan wel moet overklokken?
Bijvoorbaat dank.

• LeBr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07-2025
Jumperfree is geen programma, dat is een modus waarin je je mobo moet zetten. Deze regelt de snelheid van je processor via jumpers op het bord. Deze jumpers kan je echter ook in 'jumper-free' mode zetten. Dan kan je de snelhied via de BIOS regelen. Zoek ef in de manual op 'jumper free'....dan kom je er vast wel uit

Verwijderd

Topicstarter
In de manual staat geen woord over jumperfree, ik denk dat mn mobo het niet ondersteunt. Toch meot er wel een manier zijn om mn cpu via de bios te kunnen overklokken, lijkt mij. Kan iemand mssn vertellen hoe?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je het niet in de BIOS kan veranderen en het niet in de handleiding staat, dan moet je het maar softwarematig proberen. Raadpleeg de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling, daarin staat meer informatie over hoe je softwarematig kunt overclocken :)

Dit topic is gesloten.