Ik heb sinds enkele maanden een Medion 8383 XL PC, die te installeren is middels de bijgeleverde meuk (lees: image).
Graag zou ik Windows XP er from scratch op zetten met mijn Windows CD. Alleen het probleem is dat wanneer ik vanaf de windows cd boot ik na enkele minuten een BSoD krijg. Telkens geeft dit scherm aan dat het probleem bij PCI.sys ligt. Op de Medion site staat het volgende:
Graag zou ik Windows XP er from scratch op zetten met mijn Windows CD. Alleen het probleem is dat wanneer ik vanaf de windows cd boot ik na enkele minuten een BSoD krijg. Telkens geeft dit scherm aan dat het probleem bij PCI.sys ligt. Op de Medion site staat het volgende:
Kan dit samenhangen met de BSoD? Zo ja, hoe kun je zo'n lock verwijderen? Heb daar namelijk niet zo veel ervaring mee.Wat is een BIOS-lock?
Een BIOS-lock is een technisch mechanisme dat het uitvoeren van een setup alleen onder bepaalde omstandigheden toelaat. Een speciale, door ons ontwikkelde code voorkomt dat de inhoud van het externe installatiemedium (bijvoorbeeld de Recovery CD), met uitzondering van extra bestanden (stuurprogramma's, tools, enz.), op een andere pc dan die van de OEM (hardwarefabrikant) kan worden gebruikt.