Medion 8383 XL PC, BSOD tijdens XP setup. BIOS-lock?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb sinds enkele maanden een Medion 8383 XL PC, die te installeren is middels de bijgeleverde meuk (lees: image).

Graag zou ik Windows XP er from scratch op zetten met mijn Windows CD. Alleen het probleem is dat wanneer ik vanaf de windows cd boot ik na enkele minuten een BSoD krijg. Telkens geeft dit scherm aan dat het probleem bij PCI.sys ligt. Op de Medion site staat het volgende:
Wat is een BIOS-lock?
Een BIOS-lock is een technisch mechanisme dat het uitvoeren van een setup alleen onder bepaalde omstandigheden toelaat. Een speciale, door ons ontwikkelde code voorkomt dat de inhoud van het externe installatiemedium (bijvoorbeeld de Recovery CD), met uitzondering van extra bestanden (stuurprogramma's, tools, enz.), op een andere pc dan die van de OEM (hardwarefabrikant) kan worden gebruikt.
Kan dit samenhangen met de BSoD? Zo ja, hoe kun je zo'n lock verwijderen? Heb daar namelijk niet zo veel ervaring mee.

Verwijderd

Wat voor moederbord zit erin? Ik zou eerst proberen een ander bios te flashen, wat door de fabrikant van het moederbord geleverd is, en niet door Medion.

• fraQ
Het moederbord is van MSI, speciaal gefabriceerd voor Medion. Het betreft een "MB MS7091 HT FSB800"
Specificaties:
Model: MS-7091
Board Revision: 1.0A

Hoe kun je het BIOS op een veilige manier flashen? Zoals ik al zei, ik heb dus geen ervaring daarmee...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat is de foutmelding en foutcode die je in de BSOD vindt? Op de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kun je een link naar een BSOD guide vinden dat jou verder moet kunnen helpen bij het oplossen van de BSOD :)

• fraQ
Dank voor het aanpassen van de TT :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:58

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als ik die tekst over bios-lock goed begrijp is dit enkel een bescherming die ervoor zorgt dat je hun installatie cd (door jou ook wel liefkozend "meuk" genoemd) alleen op het apparaat kan gebruiken waar hij was meegeleverd en je dus niet met jou rescue cd windows kan installeren op de pc van je buurman.

Heeft dus niks te maken met het niet from scratch kunnen installeren van windows vanaf jou eigen windows cd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 12:10

DaOverclocker

Overclocker for life...

Dan zou ik in ieder geval maar oppassen met het updaten van je bios, voor hetzelfde geld treed dan die bios-lock wel in werking omdat de cd een andere pc ziet.

systeem specs

• fraQ
Goed punt. Dat zal ik dan maar eventjes niet proberen. Beats me dan wel waarom die klote XP setup het niet doet en zich zelfs compleet ophangt. Ben nu op stage dus een foto van de betreffende foutmelding zal even op zich moeten laten wachten.

edit:
Als de BSoD aangeeft dat de fout gebeurt bij PCI.sys, kan er dan hardwarematig iets fout zitten? Alles doet het verder zonder problemen iig. Ik wil dit alleen voor elkaar krijgen zodat ik in de toekomst ook linux en/of longhorn er op zou kunnen zetten, want dit is natuurlijk nix :(

[ Voor 38% gewijzigd door fraQ op 15-06-2005 10:54 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:41
Die BSOD wordt zeker niet verzoorzaakt door een 'bios-lock'. Het is zoals Orion84 zegt om ervoor te zorgen dat de megeleverde cd niet op een andere pc gebruikt kan worden, maar het is niet om er voor te zorgen dat een andere (normale) cd gebruikt kan worden op deze pc. Je kunt proberen om even alle overbodige hardware eruit te halen en kijken of het dan wel goed gaat.

/edit: Heeft de versie van XP die je probeert te installeren al een SP geintegreerd ?

[ Voor 13% gewijzigd door Nielson op 15-06-2005 13:38 ]

• fraQ
Nielson schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 13:33:
Heeft de versie van XP die je probeert te installeren al een SP geintegreerd ?
Neen, het is een kale versie waar nog de nodige updates, waaronder SP2 overheen moeten. Zou SP2 slipstreamen een oplossing kunnen zijn dan?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:41
Zou kunnen, last net ergens dat DFI op hun site heeft staan dat pci-express niet goed ondersteund wordt door de originele Windows.
Pagina: 1