Toon posts:

Fysieke geheugendump - BIOS upgrade nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een fysieke geheugendump als ik Battlefield 2 demo start en ik heb geen idee hoe dit komt. Aangezien er over BIOS gesproken wordt heb ik gezocht naar de nieuwste BIOS upgrade voor mijn moederbord maar zonder succes. Mijn systeem bestaat uit het volgende.

Kast: 250 WATT
Processor: AMD Athlon XP 2100+, 1733 MHz
Moederbord: MSI MS-6382
Chipset: VIA VT8366A Apollo KT266A
BIOS Type: Award Modular (11/19/01)
Videokaart: NVIDIA GeForce 6800 LE (128 MB)
Geheugen: 1536 MB (DDR SD RAM)
Virtueel geheugen: 16380 MB (op alle schrijven 4096 MB)

Temperaturen,
Moederbord 51 °C (124 °F)
CPU 54 °C (129 °F)

Ik hoop dat jullie kunnen helpen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 23:50 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo kunnen we je natuurlijk niet helpen :o

Minimaal is de text van die foutmelding nodig, daarnaast is het wel relevant om te weten of andere apps wel stabiel lopen...

Oslik blyat! Oslik!

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 21:00
Die voeding van je ziet er niet al te degelijk uit.
Zou je niet een wat betere voeding regelen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem dit eens aandachtig door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

offtopic:
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 23:50:
Virtueel geheugen: 16380 MB (op alle schrijven 4096 MB)
:X Met 1,5GB geheugen kun je het virtueel geheugen net zo goed als uitschakelen of op maximaal 512MB zetten. Scheelt bergen schijfruimte :) Ervan uitgaande dat je geen extreme dingen met je PC doet.

Verwijderd

Probeer eens WHQL drivers voor je video kaart te installeren. 90% van de blue screens bij games wordt veroorzaakt door beta-drivers (lees de nieuwste).

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry, de foutmelding is 0x0000008E

Ik had het opgezocht op microsoft's support website en ze hadden het over het geheugen dat niet correct werkt. Ik heb 3 geheugenbankjes met 1 GB, 512 MB en 256 MB. Mijn moederbord heeft ruimte voor slechts twee bankjes maar het maakte niet uit welke combinatie ik gebruikt, hij bleef het scherm geven.

Ik heb ook het programma MemTest-86 v3.2 mijn geheugen laten scannen maar hij sloeg af en startte steeds opnieuw. Uit wanhoop had ik hem 's nachts aangezet en in de ochtend zag ik dat die 1 volledige scan heeft weten uit te voeren zonder fouten te ontdekken. Ik probeerde Battlefield maar eens te starten en hij werkte! Totdat die een level ging laden. Toen waren we weer terug bij het begin. Hij sloeg weer af gelijk na het opstarten (als de filmpjes komen eagames etc.)

Het probleem komt alleen voor bij Battlefield 2. Andere spellen werken correct.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De troubleshooter al doorgenomen? Met name het voeding-gedeelte is relevant, aangezien je een magere 250W in je bak hebt zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding
Mid-range systeem (Athlon XP, P4): minimaal 300W.
Relatief veel harddisks en grote ventilators: reken minstens 10W per stuk.
Een dikke videokaart (Radeon9xxx/GeForce4 en nieuwer): reken minstens 50W extra.

Moederbord
Chipset temperatur van rond 30 graden idle en 50 graden stressed is normaal. Neem anders betere koeler/koelpasta/airflow.

Nieuwe voeding 400+ WATT en nieuwe cooler een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou ook wel mijn moederbord willen upgraden als ik toch bezig ben. Aangezien ik mijn geheugen en videokaart flink heb verbeterd is dat misschien een beetje teveel voor mijn huidige moederbord en zou ik beter een meer recente kunnen aanschaffen? Of loop ik nu onzin te praten? :)
Pagina: 1