Toon posts:

PC start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had toenstraks even mijn usb verlengkabel aangesloten aan mijn mobo. Hij zat een klein beetje vast door de draden omheen (vga kabel etc.) Ik trok een heel klein beetje eraan, om mijn mp3 speler erin te stoppen, en zodat de kabel recht zou zijn, en niet gekronkeld zou zijn. In keer valt mijn pc uit. En ik keek gelijk natuurlijk, en de usb kabel was een klein beetje uit de poort. Lijkt mij niet erg. Maar de pc had zichzelf agesloten. Ik dacht ; ehh wat is dat nou? Toen drukte ik op de aan/uit knop, de pc ging wel aan,maar van iets van 0,5 seconde, de power led , de fans etc. draaide toen binnen die 0,5 seconden. Toen deed ik de power switch van mijn voeding aan en uit, maar nog steeds ging mijn pc iets van 0,5 seconden aan en viel daarna weer uit. En hij gaat daarna niet meer aan, behalve als ik weer de power switch of de stekker eruit haal, dan gaat ie weer 0,5 seconde draaien. Dus mijn pc is in feite ; Dood.

Specs:

3,2 E
Asus p4c800 Deluxe
zalman 400 watt
2 x 512 mb ram.

Wat heb ik gedaan?:

Stekker eruit gehaald, power switch aan en uit gedrukt, vga + pci kaart eruit gehaald.

- Waar ligt het aan? En hoe kan ik het oplossen? Krijg ik garantie?,of ben ik de lul?

Dankje wel alvast :'(

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:26
Probeer even je bios te resetten.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 18:18
1. check je kabels allemaal even, zitten ze goed (de stekkers)
2. maakt iets kortsluiting, bijvoorbeeld de backplate van je moederbord tegen een stekker ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem even uit laten staan, en toenet deed hij het. Ik had de batterij al uitgehaald, maar dat mocht toen niet baten. En de kabels zitten er goed in, en er is geen kast. De mobo zit met de moederbord schroefjes op een houte stuk.

Maar hij doet het wel, maar toch zou ik graag de oorzaak willen weten, als iemand dat weet...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 20:55 ]

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Je _zou_ met het wiebelen van je USB kabel een kortsluiting veroorzaakt kunnen hebben....

USB uninstallen en opnieuw installen zou een oplosing kunnen zijn ...

edit:

ik heb dat al vaker meegemaakt bij klanten helaas....

[ Voor 19% gewijzigd door Kluk-Kluk op 14-06-2005 20:56 ]