Toon posts:

Dual Athlon MP systeem ziet maar één proc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik wil jullie graag een probleem voorleggen:

Ik heb een dual Athlon MP 2600+ systeem met een MSI Master K7D-L en 1 gigabyte Kingston geheugen (ECC en reg). Dit is het belangrijkste, overige info staat in m'n profiel.

De Athlon MP's zijn helemaal nieuw, van een overstock van de Alternate.

Ik kan dit systeem maar niet wijs maken om op dual te gaan draaien, terwijl dit eerder wel kon. Ik heb met dit moederbord eerst een tijdje met 2 omgemodde Athlon XP's gedraaid, en dat werkte keurig totdat de koeler van één van deze processors afviel en één ervan dus overleed. Daarna even met één gewerkt, en vandaag een setje Athlon MP 2600+en binnengekregen, maar zoals gezegd, willen deze 2 niet samenwerken.

De PC zegt bij het opstarten: Unknown processor type: 2000 MHz, 1CPU(s). Ik heb alle instellingen in het bios al nagelopen, maar ik kon niks vinden. De controle-LEDjes op het moederbord geven ook geen processor-fout aan (als dat wel zo is blijven ze alle vier rood blijven branden), en met allebei de processors in de sockets komt ie ook gewoon door de opstart-sequence heen. En Windows draait ook zoals het moet. Ik vermoed dus zelf dat het niet aan de processor(s) ligt.

Zou het een probleem met het moederbord kunnen zijn? (Al had ik wel gedacht dat ook dan de LEDjes dat aan zouden geven...).
Moet ik er misschien een nieuw bios in flashen?
Heb ik een instelling over het hoofd gezien?
Heeft iemand een idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat hij unknown processor type aangeeft is op zich niet zo'n probleem. Dat doet mijn bak met 2 2600+jes namelijk ook (heb zelf een ga7dpxdw-p). Dat zal idd met een biosflash te verhelpen zijn.
Maar wat je eens moet proberen is om te booten met 1 cpu en kijken of dat werkt. Als dat werkt de cpu in het andere socket plaatsen en kijken of dat iets oplevert.

Wissel de cpus anders eens van sockets (wil nog wel eens werken).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 22:23:

Wissel de cpus anders eens van sockets (wil nog wel eens werken).
Inderdaad. :)

Mag ik je hartelijk danken voor deze tip. Nooit gedacht dat het zoiets simpels zou kunnen zijn.