[Asus A7V600-X] Boot niet

Pagina: 1
Acties:

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:16

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Hey,

Ik heb vanmorgen wat nieuwe onderdelen voor mijn PC binnen gekregen..
Een Asus A7V600-X mobo en een CPU koeler voor mijn Athalon XP 2600+

Nu heb ik alles goed aangesloten (of ik ben heel scheel en zie de fout niet B) ), ik start de PC op kom gelijk in de Bios :? (is dat normaal? ) daar staat alles goed ingesteld, hij herkent alls (DVD speler, HDD's en Floppy).
Maar hij wil met geen mogenlijkheid opstarten, ik krijg een Boot Disk Failiure, Insert System Disk And Press Enter melding.

Deze melding krijg ik als de XP cd erin zit.. als er een bootdisk inzit.. als er een Win 98 CD inzit... whatever... :/

hij staat ingesteld dat hij eerst van floppy boot.. maar daar walst hij vrolijk overheen :/
Hij zegt dat ie een 1,44 floppy ziet... en daarna dat ie een CD ziet en vervolgens de leuke error :/

Zie ik iets over het hoofd ofzo? :/
Help :P

[edit]
Search leverder niet al te veel op...

[edit2]
Okay... |:( Zie net dan mijn bootdisk gewoon dood is :X :X
Ik leen dus niks meer uit op school :X
ff een nieuwe maken... kijken of dat wel werkt B)

Nope... werkt ook niet :/

* Spike_wolf slaat zichzelf weer eens heel hard voor z'n kop :P
Had de Bios ROM Checksum Error over het hoofd gezien 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Spike_wolf op 10-06-2005 15:46 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Okay, toch nog problemen tijdens de install..
Ik kan XP nu gewoon NIET installeren :/
Ik krijg de hele tijd random BSOD's iedere keer weer een andere.. of de setup die zegt dat ie een volume met minimaal 370 MB nodig heeft voor de installatie en dat dit niet aanwezig is.. en heel af en toe zegt ie dat er gee nvaste schijven aanwezig zijn... :/
ik word er helemaal gek van!! :/
Het geheugen is in orde... 2 dagen geleden nog gechecked met memtest.. dus daar kan het niet aan liggen lijkt me..

iemand enig idee waarom xp met BSOD's smijt? :/

[edit]
Ik mag mijn Hdd ook niet handmatig formatteren :?
Als ik boot met een 98 bootdisk en dan format C: probeer te draaien krijg ik de melding:
Format is not supported on drive C
Format terminated

[ Voor 21% gewijzigd door Spike_wolf op 10-06-2005 17:25 ]

Humankind… be both.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

is je harde schijf wel 100% in orde?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Sinergy schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:19:
is je harde schijf wel 100% in orde?
Ja, gisteren deed ie het nog perfect... ik heb hem net in een andere PC gehangen om hem in windows te formatteren... en dat deed ie ook gewoon.. zag hem helemaal en ik kon hem gewoon gebruiken...

Humankind… be both.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb in het verleden de A7V600-X ook nog wel ingebouwd in PC's.. En gauw weer uitgebouwd. Rampenborden zijn het IMO, niet stabiel te krijgen. Volgens mij kwam het bij mij omdat ze erg kritisch zijn met geheugen, en alleen een bepaald type geheugen het leek te doen, wat ik niet meer kon bestellen. Het hoeft niet noodzakelijk zo te zijn dat als memtest geen fouten geeft, je bordje ook lekker samen wil werken met je geheugen.

Je kan door blijven pielen maar ik zou lekker een ander type bord kopen als ik jou was.

Kijk hier heb je mijn post uit het verleden: a7v600-x crasht bij test 6 van memtest86.

Edit:
Volgens mij heb ik toen een nieuwe A7V600-x gehad die dezelfde kuren had, maar dit weet ik niet zeker meer.

[ Voor 22% gewijzigd door smvs op 11-06-2005 09:20 ]