Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Poor man's diffuser (el cheapo :) )

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:14
Voor degene die niet op DPZ komen ook hier ff mijn eigen poor man's omni bounce voor de ingebouwde flitser van de Nikon D70.
Gemaakt van een lege film koker, kosten € 0,- ;)

http://www.xs4all.nl/~jdbruine/images/bounce1.jpg

http://www.xs4all.nl/~jdbruine/images/bounce2.jpg

http://www.xs4all.nl/~jdbruine/images/bounce3.jpg

En 2 voorbeeld pics:

Met de bounce erop:
http://www.xs4all.nl/~jdbruine/images/bounce4.jpg

Zonder bounce:
http://www.xs4all.nl/~jdbruine/images/bounce5.jpg

Het licht wordt beter verdeeld maar wel iets minder sterk, maar dit is met een stopje extra flits licht wel op te lossen.

Hail to the king baby!

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:17

YellowCube

Wait...what?

technisch gezien geen omnibounce. Die dien je namelijk onder een hoek te gebruiken en niet rechtstreeks. 't Is meer een diffuser. Maar wel een leuk resultaat.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Nik
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13-07-2017
Werkt goed ja! Slim idee, ga ik ook maken :P Alleen nu nog ergens een leeg foto rolletje doosje vinden :P

• Ursamajor
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:06

Ursamajor

Astrofotograaf

Komt het door het materiaal van de "omnibounce" dat de kleuren zo flets zijn, of is er iets anders aan de hand?

Ik zie soms ook welleens mensen met een wit papiertje om de flits heen fotograferen. Ook een soort omnibounce en niet smeltgevoelig als je flink aan het flitsen bent.

Gadgets FTW!

• Tonio
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
quote:
Ursamajor schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 13:02:
Komt het door het materiaal van de "omnibounce" dat de kleuren zo flets zijn, of is er iets anders aan de hand?

Ik zie soms ook welleens mensen met een wit papiertje om de flits heen fotograferen. Ook een soort omnibounce en niet smeltgevoelig als je flink aan het flitsen bent.
Ja, maar wel brandgevoelig ;)

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• Remz-Jay
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 24-07 21:53

Remz-Jay

PSEiKO

Hmmm... dit is best een goed idee.
De ingebouwde flits op mijn EOS300D is naar mijn gevoel ook veel te fel, en geeft regelmatig mooie witte gezichtjes.
Heb al vanalles geprobeerd, wit verpakkingsmateriaal ervoor plakken, papiertjes, en zelfs het hoesje van een CF-kaart erover gehangen.. maar dit blijft wellicht voor de verandering WEL goed zitten.. ga het straks gelijk proberen :D

• Den_S85
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:50
dit is toch in principe hetzelfde effect als al die papparazi's en andere persmensen die zo'n "hoesje" met van mat plastic over hun flitsers hebben??

wel creatief gevonden moet ik zeggen, binnenkort zelf eens uittesten.

• guillaumemay
  • Registratie: mei 2002
Je ziet meteen waarom het hier tweakers heet. :) Leuk idee! Ik zal het meteen uitproberen.

• Wacky
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23-08-2018

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

quote:
masterslave schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:48:
dit is toch in principe hetzelfde effect als al die papparazi's en andere persmensen die zo'n "hoesje" met van mat plastic over hun flitsers hebben??
Diffusers heten die dingen, scheelt inderdaad stukken :) Ik heb er ook eentje bij m'n Nikon Speedlight
SB 800 flitser. De foto's worden een stuk minder flets. Voordeel van een externe flitser (met diffuser) is dat je heel mooi via het plafond kan belichten :)

Nu ook met Flickr account

• urk_forever
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:14
quote:
Wacky schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:34:
[...]

Diffusers heten die dingen, scheelt inderdaad stukken :) Ik heb er ook eentje bij m'n Nikon Speedlight
SB 800 flitser. De foto's worden een stuk minder flets. Voordeel van een externe flitser (met diffuser) is dat je heel mooi via het plafond kan belichten :)
En het nadeel is de prijs, 30 euro voor zon stukkie plastic is niks :(

Hail to the king baby!

• Bl@ckbird
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
* -Blackbird- heeft er al enige tijd één voor z'n 300D. :P

~ Goedkoop Leren Vliegen? ~ Send using RFC1149. Disclaimer: No animals were harmed during this data transfer.. ~

• guillaumemay
  • Registratie: mei 2002
quote:
urk_forever schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:35:
[...]

En het nadeel is de prijs, 30 euro voor zon stukkie plastic is niks :(
hehe klopt! En dan ben je ook nog eens 38 euro kwijt voor een ander stuk plastic genaamd zonnekap (productiekosten = 2 cent) en je weet meteen waar ze het meeste winst op maken (de accessoires).
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True