Toon posts:

BIOS flashen in DOS met NTFS schijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enige tijd zitten struinen door de GoT topics, maar ik kan niks specifieks vinden over mijn vraag, dus stel ik deze toch maar even.

Ik moet mijn bios flashen, aangezien mijn windows zo onstabiel als de neten is, moet ik dit in DOS doen en niet in windows.

Ik weet dat er een tool is om in dos, ntfs partities te laten bekijken, maar welke bestanden heb ik precies nodig om een bootcd te maken?

Let wel, er zit geen fdd in m'n pc, en ik heb ze ook niet liggen, dus ben aangewezen op een bootcd...

En kan ik gewoon die ntfs tool erbij zetten op die cd, zodat ik al m'n schijven kan benaderen?

begin knap wanhopig te worden namelijk :/

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Wat je kunt doen is ergens een basis bootfloppy image vandaan halen (www.bootdisk.com ofzo) en dan met winimage (www.winimage.com) je bios flashtool en de bios flashfile eropzetten. Die image dan naar cd branden met Nero (bootable cd, floppy image) :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:49

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:28:
Ik heb enige tijd zitten struinen door de GoT topics, maar ik kan niks specifieks vinden over mijn vraag, dus stel ik deze toch maar even.

Ik moet mijn bios flashen, aangezien mijn windows zo onstabiel als de neten is, moet ik dit in DOS doen en niet in windows.

Ik weet dat er een tool is om in dos, ntfs partities te laten bekijken, maar welke bestanden heb ik precies nodig om een bootcd te maken?

Let wel, er zit geen fdd in m'n pc, en ik heb ze ook niet liggen, dus ben aangewezen op een bootcd...

En kan ik gewoon die ntfs tool erbij zetten op die cd, zodat ik al m'n schijven kan benaderen?

begin knap wanhopig te worden namelijk :/
Als je pc zo modern is, dat het geen floppy drive heeft, dan moet die toch kunnen booten van USB-sticks? Waarom NTFS kunnen lezen? Gewoon bios-bestandjes op de floppy/USB-stick/bootcd opzetten.

Verwijderd

Voor het BIOS flashen hoef je toch helemaal niet bij je hdd's.

Gewoon een bootcd maken, bootfiles downloaden van bootdisk.com en in nero kiezen voor boot cd, dan de flash utility van je mobo met het bios op de cd branden.

booten van cd en de aanwijzingen van de flashtool opvolgen en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:31:
Voor het BIOS flashen hoef je toch helemaal niet bij je hdd's.

Gewoon een bootcd maken, bootfiles downloaden van bootdisk.com en in nero kiezen voor boot cd, dan de flash utility van je mobo met het bios op de cd branden.

booten van cd en de aanwijzingen van de flashtool opvolgen en klaar.
ik zit nu op m'n werk, en heb hier wel een floppy, dus als ik het goed begrijp, bestanden van bootdisk incl. bios+utility op cdbranden? Met nero, als bootcd?

Verwijderd

Topicstarter
rapture schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:30:
[...]

Als je pc zo modern is, dat het geen floppy drive heeft, dan moet die toch kunnen booten van USB-sticks? Waarom NTFS kunnen lezen? Gewoon bios-bestandjes op de floppy/USB-stick/bootcd opzetten.
tja moet je wel een usb stick, externe hdd hebben ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit heeft niets met SA te maken; en is meer iets voor PMG (of wellicht WOS) :)

SA > PMG

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Waar kan ik de BIOS downloaden en hoe moet ik het updaten?
Daarin staat wat je kunt doen als je geen FDD hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
toch niet goed gekeken dus... bedankt iig! _/-\o_

Verwijderd

Blijft op zich de vraag of je een instabiele Windows (wat zijn precies de fouten) kunt repareren door een BIOS te flashen. Misschien kun je beter eerst een paar andere dingen testen. BIOS flashes willen (er zullen ongetwijfeld mensen zijn die betere ervaringen hebben) nog wel een fout gaan, wat resulteerd in een dood mobo (weer tot leven te wekken met een nieuwe BIOS chip).
Pagina: 1