Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nikon D70(s) deel 4

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.611 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:36

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Vorige deel: Nikon D70 en Nikkor 18-70/3.5-4.5 Deel 3. Ik zal later wat recente info en handige dingen (zoals firmware 2.0) hieraan toevoegen :) Tot die tijd, zie [nieuws] Nieuwe firmware voegt D70s-features toe aan D70

Op DPReview.com is in april 2004 de nieuwe Nikon D70 aangekondigd. Ding is onderhand al een poos op de markt en hier kunnen we er ervaringen wisselen, vragen stellen en nieuwtjes m.b.t. accessoires posten :)

Voorkant
http://www.floor-is.nl/GoT/nikonD70.jpg

Achterkant
http://www.floor-is.nl/GoT/nikonD70-r.jpg

Specificaties:

Sensor
    * 6.24 megapixel (total) CCD * 6.1 million effective pixels * 23.7 x 15.6 mm * Nikon DX format (size) * RGB Color Filter Array * 12-bit A/D converter
Image sizes
    * 3008 x 2000 [L] (6.01 million) * 2240 x 1488 [M] * 1504 x 1000 [S] File formats • NEF (12-bit lossless compressed RAW) * JPEG (EXIF 2.21) * NEF+JPEG Color space * Ia (sRGB) * II (Adobe RGB) * IIIa (sRGB - more green for colourful landscapes)
Lens mount
    * Nikon F mount (with AF coupling & AF contacts) * 1.5x field of view crop
Lens compatibility
    * DX Nikkor : All functions supported * Type G or D AF Nikkor : All functions supported * Micro Nikkor 85 mm F2.8D : All functions supported except autofocus and some exposure modes * Other AF Nikkor*2 : All functions supported except 3D color matrix metering, i-TTL balanced fill-fl ash for digital SLR * AI-P Nikkor : All functions supported except 3D color matrix metering, i-TTL balanced fill-flash for digital SLR, and autofocus * Non-CPU : Can be used in exposure mode M, but exposure meter does not function; electronic range finder can be used if maximum aperture is f/5.6 or faster
      o 1 IX Nikkor lenses can not be used o 2 Excluding lenses for F3AF
Autofocus
    * TTL phase detection * Nikon Multi-CAM900 autofocus module * Detection range: EV -1 to +19 (ISO 100 equivalent, at normal temperature)
Lens servo
    * Single Servo AF (AF-S) * Continuous Servo AF (AF-C) * Manual focus (M)
AF Area mode
    * Single Area AF * Dynamic Area AF * Closest Subject Priority Dynamic Area AF
Focus area
    One of five areas can be selected
Focus lock
    Focus can be locked by pressing shutter-release button halfway (single-servo AF) or by pressing AE-L/AF-L button
AF Assist
    White light lamp
Exposure mode
    * Digital Vari-program
      - Auto, Portrait, Landscape, Close up, Sports, Night landscape, Night portrait
    * Programmed auto (P) with flexible program * Shutter-priority auto (S) * Aperture priority auto (A) * Manual (M)
Metering
TTL full-aperture exposure metering system
    * 3D color matrix metering with 1,005-pixel RGB sensor * Center-weighted: Weight of 75%(8mm circle) given to 6, 8, 10, or 13-mm circle in center of frame, or weighting based on average of entire frame * Spot: Meters 2.3mm circle (about 1% of frame) centered on active focus area
Metering range
    * EV 0 to 20 (3D color matrix or center-weighted metering) * EV 3 to 20 (spot metering) (ISO 100 equivalent, f/1.4 lens, 20 °C)
Meter coupling
    CPU coupling
Exposure compen.
    * +/-5 EV * 1/3 or 1/2 EV steps AE Lock Detected exposure value locked by pressing AE-L/AF-L button AE Bracketing • 2 or 3 frames * +/- 2 EV * 1/3 or 1/2 EV steps
Sensitivity
    * Auto * ISO 200 - 1600 * 1/3 EV steps * ISO 1600 can be boosted by one or two stops (ISO 3200, 6400 equiv.)
Shutter speed
    * Combined mechanical and CCD electronic shutter * 30 to 1/8000 sec * Steps of 1/3 or 1/2 EV * Flash X-Sync: up to 1/500 sec * Bulb
White balance
    * Auto (TTL white-balance with 1,005 pixels RGB sensor) * Six manual modes with fine-tuning * Preset white balance * White balance bracketing possible
Image parameters
    * Sharpening * Tone * Color * Hue
Viewfinder
    * Optical-type fixed eye-level * Built-in diopter adjustment (-1.6 to +0.5 m-1) * Eyepoint: 18 mm (at -1.0 m-1) * Frame coverage 95% (approx.) * Viewfinder magnification approx. 0.75x with 50mm lens at infinity; -1.0 m-1 * Focusing screen: Type B BriteView clear matte screen Mark II with superimposed focus brackets and On-Demand grid lines
LCD monitor
    * 1.8" * 118,000 pixel TFT
Flash control
    * TTL : TTL flash control by 1,005 pixel RGB sensor
      o Built-in Speedlight: i-TTL balanced fill-flash or standard i-TTL flash (spot metering or mode dial set to M) o SB-800 or 600: i-TTL balanced fill-flash or standard i-TTL flash (spot metering)
    * Auto aperture: Available with SB-800 and 600 with CPU lens * Non-TTL Auto: Available with Speedlights such as SB-800, 80DX, 28DX, 28, 27, and 22s * Range-priority manual available with SB-800
Flash Sync Mode
    * Front-Curtain Sync (normal sync) * Red-Eye Reduction * Red-Eye Reduction with Slow Sync * Slow Sync * Rear-Curtain Sync
Built-in Speedlight
    * Auto flash with auto pop-up * [P], [S], [A], [M]: manual pop-up with button release Auto flash with auto pop-up * Guide number (ISO 200/ISO 100, m): approx. 15/11 (manual full 17/12)
Flash compensation
    * -3 to +1 EV * 1/3 or 1/2 EV steps
Accessory shoe
    * ISO standard hot-shoe with safety lock
Flash Sync Terminal
    No
DOF Preview
    When CPU lens is attached, lens aperture can be stopped down to value selected by user (A and M modes) or value selected by camera (Digital Vari-Program, P, and S modes)
Shooting modes
    * Single frame shooting (S) mode * Continuous shooting (C) mode: approx. 3 frame per second (up to 12 consecutive shots with JPEG format, 4 shot with RAW format) * Self-timer/remote control mode. Self-timer • 2 to 20 sec Playback functions • 1 frame: Thumbnail (4 or 9 segments) * Magnifying playback * Slide show * Histogram indication * Highlight point display * Auto image rotation
Storage
    * Compact Flash Type I or II * Microdrive supported * No CF card supplied
Text input
    Up to 36 characters of alphanumeric text input is available with LCD monitor and multi-selector; stored in Exif header
Playback functions
    * Single image * 4 or 9 thumbnails * Magnified playback * Slide show * Histogram indication * Highlight point display
Video output
    NTSC or PAL selectable
Remote control
    ML-L3 wireless remote controller (optional)
Connectivity
    * USB 1.1 * Mass storage / PTP selectable * Video out * DC-IN (optional AC adapter)
Power
    * Lithium-Ion battery pack EN-EL3 * Three CR2 lithium batteries (with supplied MS-D70 battery holder) * AC Adapter EH-5 (optional)
Dimensions
    140 x 111 x 78 mm (5.5 x 4.4 x 3.1 in)
Weight
    (no battery) 595 g (1 lb 5 oz)
Box contents
    * Strap, Body cap, Eyepiece cap, LCD monitor cover, Video cable, USB cable, Rechargeable Li-ion battery EN-EL3, Quick Charger MH-18, Picture Project CD-ROM, MS-D70 CR2 battery holder
Optional accessories
    Rechargeable Li-ion Battery EN-EL3, Multi Charger MH-19, Quick Charger MH-18, AC Adapter EH-5, Speedlight SB-800/600, Nikon Capture 4 Software, Semi-soft Case CF-D70, Remote Controller ML-L3, CompactFlash Card

D70 (P)Reviews:

http://www.dpreview.com/articles/nikond70/
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/nikon_d70.html
http://www.kenrockwell.com/nikon/d70.htm
http://dpmac.com/d70-review/

http://www.outbackphoto.c.../nikon_d70/Nikon_d70.html
http://www.digitalreview.ca/cams/NikonD70_intro.shtml
http://mindfulmusings.net...0-review-from-an-amateur/
http://www.gizmodo.com/ar...olds_on_the_nikon_d70.php

http://www.digitalreview.ca/cams/NikonD70_intro.shtml
http://www.naturfotograf.com/D70_rev00.html
http://www.letsgodigital....n/d70/nikon_D70_EN01.html
http://www.e-fotografija....publish/article_246.shtml

Topicstart (c) Floris :)

Remy wijzigde deze reactie 07-06-2005 14:56 (9%)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18:46
Die poll mag wel eens gereset worden... ik vind het erg onwaarschijnlijk dat er 151 mensen zijn die deze cam hebben gekocht en hebben ingeleverd, en dat een ander kwart van de stemmers hem echt slecht vond.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
Good point: die poll mik ik wel gewoon weg, is nu vrij zinloos geworden ;)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Waarom pas je de titel niet aan in D70(s)? zo groot zijn de verschillen tenslotte niet.
En dan wat linkjes naar reviews van de d70s natuurlijk erbij ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
Omdat er al een D70s topic is hjs: Nikon D70s introductie en omdat er voorlopig nog erg weinig reviews zijn van de D70s, en er nog weinig eigenaren zijn etc :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 18:13
quote:
Remy schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:39:
Omdat er al een D70s topic is hjs: Nikon D70s introductie en omdat er voorlopig nog erg weinig reviews zijn van de D70s, en er nog weinig eigenaren zijn etc :)
Maar in dat topic gebeurt hoegenaamd niets; aangezien dit topic niet alleen over de D70 gaat, maar ook over de 18-70ED en andere objectieven en verdere opties voor de D70(s) *en* gezien het feit dat na de upgrade de verschillen marginaal zijn, lijkt mij een samenvoeging oid toch wel op zijn plaats.

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
Dat is natuurlijk ook weer zo. Ik ga weliswaar geen samenvoeging doen omdat dat andere intro-topic dan ineens raar staat hier, maar ik zal de titel van deze iig even aanpassen :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:12
Misschien is het ook mooier om die specs in een kleinere tabel te zetten dan wel weg te laten, zo is het nogal onoverzichtelijk.

edit:
zoiets (schaamteloos geript van DPReview)

urk_forever wijzigde deze reactie 07-06-2005 14:44 (31%)

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• simon
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09-12 20:29
Hmm, ik heb nog geen echte verschillen tussen de D70 en de D70s gevonden, ik kan daar het prijsverschil niet door verklaren, iemand die mij dit kan verhelderen?

|>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• urk_forever
quote:
Simon schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:39:
Hmm, ik heb nog geen echte verschillen tussen de D70 en de D70s gevonden, ik kan daar het prijsverschil niet door verklaren, iemand die mij dit kan verhelderen?
Verschillen zijn groter lcd, mogelijkheid tot draadontspanner, iets verbeterd intern design (minder ruis?), iets verbeterde autofocus. Kijk anders ff op www.dpreview.com

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:32

Zoefff

❤ 

quote:
Ten eerste is het gewoon een marketingtrucje, ze brengen een gereviseerde versie met een paar extra functies uit, en kunnen hem daardoor weer duurder verkopen.

Er zijn verder hele kleine wijzigingen aangebracht.
  • Er zit een nieuwere versie van de accu in, die nóg langer meegaat (maar die accu is ook te gebruiken in de D70).
  • Het schermpje is 0,2" groter, maar heeft niet meer pixels, dus kwalitatief ga je er niet op vooruit.
  • Er is een aansluiting voor een draadontspanner toegevoegd. Dat is imho de enige echte toevoeging op de D70s. Mede omdat ik vermoed dat het nu ook makkelijker is om grips te maken, wellicht dat Nikon er zelfs eentje uitbrengt, theoretisch is het in ieder geval beter mogelijk dan eerst.
  • Een flink aantal verbeteringen aan de firmware.
    • Verbeterde (snellere) autofocus
    • Aangepast (imho prettiger ogend) menu
    • Betere berekening van het aantal resterende foto's
    • Vast nog veel meer kleine fixjes :P
    • Ander focus-piepje :+
    Deze firmware is ook (gratis) beschikbaar gesteld voor de D70 :)
Heel veel meerwaarde bied de D70s wat mij betreft dus niet tegenover de D70, maar marketingtechnisch is het natuurlijk heel slim van Nikon. Als je nog een nieuwe D70 kan bemachtigen dan zou ik zeggen, neem die, flash de nieuwe firmware, en je hebt voor 90% een D70s.

Zoefff wijzigde deze reactie 07-06-2005 14:54 (18%)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 10-11 21:05
quote:
Zoefff schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:50:
[...]

Een flink aantal verbeteringen aan de firmware. Deze firmware is ook (gratis) beschikbaar gesteld voor de D70 :)
Waar kun je die firmware downloaden? Ik heb de laatste tijd nog wel eens gezocht naar een nieuwe versie van de firmware, maar kon deze niet vinden. Ik ben wel op de nikon site geweest waar je kunt registreren (NL) alleen kon ik hem daar niet vinden.

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

quote:
hiostu schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:54:
[...]

Waar kun je die firmware downloaden? Ik heb de laatste tijd nog wel eens gezocht naar een nieuwe versie van de firmware, maar kon deze niet vinden. Ik ben wel op de nikon site geweest waar je kunt registreren (NL) alleen kon ik hem daar niet vinden.
Zie het topic van Remy [nieuws] Nieuwe firmware voegt D70s-features toe aan D70 :)

Daar staat de link in http://nikonasia-en.custh...ZGZsdCZwX3BhZ2U9MQ**&p_li= :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
quote:
hiostu schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:54:
[...]

Zie [nieuws] Nieuwe firmware voegt D70s-features toe aan D70, ik heb dat topic ook even toegevoegd aan de TS hier :)

edit: Zoefff, Krusher, stelletje enthousiastelingen :P

;)

Remy wijzigde deze reactie 07-06-2005 14:57 (6%)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• simon
quote:
Zoefff schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:50:
[...]

Ten eerste is het gewoon een marketingtrucje, ze brengen een gereviseerde versie met een paar extra functies uit, en kunnen hem daardoor weer duurder verkopen.

Er zijn verder hele kleine wijzigingen aangebracht.
[...]
Heel veel meerwaarde bied de D70s wat mij betreft dus niet tegenover de D70, maar marketingtechnisch is het natuurlijk heel slim van Nikon. Als je nog een nieuwe D70 kan bemachtigen dan zou ik zeggen, neem die, flash de nieuwe firmware, en je hebt voor 90% een D70s.
Nee, ik heb al een 350D :P Ik vroeg me dat alleen af, omdat ik die verschillen niet een dergelijk prijsverschil waard vindt :P

|>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ben ik ook met je eens, het is puur een trucje om de prijs kunstmatig weer wat op te peppen, om echt het maximaal haalbare uit de D70(s) te halen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 01:38
quote:
De D70 voldeed blijkbaar nog uitstekend aan de wensen van de consument en was blijkbaar ook nog concurerend voldoende om geen gehele nieuwe camera op de markt te moeten brengen (zoals bijv. bij Canon de 350D). Echter waren er nog wel een aantal kleine verbeterpunten, door die niet slechts als firmware upgrade aan te bieden is nikon in staat om de marktpositie te versterken en weer wat meer marges te maken op de d70. natuurlijk is dat een marketingstruc, maar wel een - naar mijn mening - legitieme marketingstruc. dit soort kleine verbeteringen zijn (of iig waren) zeer gebruikelijk in de fotografiewereld. de verschillen tussen de Olympus OM2 en jouw OM2n zijn maar marginaal, toch was de OM2n bij introductie ook een stuk duurder dan de OM2.

als ik een d70 gebruiker zou zijn, zou ik deze ontwikkeling alleen maar positief vinden. er blijkt uit dat je camera nog uitstekend voldoet. dat in tegenstelling tot de 300d, welke vervangen is door een volledig nieuw model.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zwabber
  • Niet online
Ik kan er op de Nikon-site niets over vinden dus stel ik de vraag hier maar even:

Ik ben voornemens om hier in Singapore een D70s aan te schaffen (voor rond de 800 euro :P ) maar ben toch wel even benieuwd hoe Nikon omgaat met garantie mocht er iets mis zijn als ik weer in NL ben. Heeft Nikon wereldwijde garantie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10-12 13:11
INCA (de importeur in NL, die ook garantie regelt) is niet heel aardig/coulant tegen mensen die garantie komen claimen op niet in door hun geïmporteerde camera's. Het komt er op neer dat je kan kiezen tussen een vette rekening (als ze hem al willen repareren) of opsturen naar de importeur in het land van herkomst. Weet waar je voor kiest als je een goedkopere uit het buitenland haalt

offtopic:
nee, dat is niet negatief bedoelt, ik zit er zelf ook aan te denken om een buitenlandse te kopen, alleen het is iets wat je in je overweging mee moet nemen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• masida
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 31-05-2007
Zo, ik heb mezelf vandaag getrakteerd op een D70 met 18-70mm kit-lens.
Ik heb m'n eerste test foto's vandaag geschoten in de duinen vlak bij ons, en ben al tevreden met de camera ;)

Nu zit ik er net echter ff mee te spelen, en ik kan een heel zacht rammeltje horen. Ik heb alles al van en uit de body gehaald (batterij, compactflash, objectief), dus het zit in de body. Het lijkt me dat het aan de rechterkant (gezien van de voorkant van de camera) zit, maar ik weet het niet zeker. Het is heel zacht, je hoort het alleen als je je oor een paar centimeter van de camera af houdt. Kan het een "defect" zijn? Of is dit een onderdeel wat hoort te bewegen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 10-11 21:05
quote:
quote:
Remy schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:56:
[...]
Zie [nieuws] Nieuwe firmware voegt D70s-features toe aan D70, ik heb dat topic ook even toegevoegd aan de TS hier :)

edit: Zoefff, Krusher, stelletje enthousiastelingen :P

;)
Cool bedankt beide! Kun je trouwens nog terug naar je oude firmware eventueel?

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

Muts!

quote:
hiostu schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:51:
[...]

[...]

Cool bedankt beide! Kun je trouwens nog terug naar je oude firmware eventueel?
Ik heb het zelf niet geprobeerd, het schijnt te kunnen, maar een email van Nikon gaf iemand een negatief antwoord.

Krusher wijzigde deze reactie 07-06-2005 19:58 (10%)

:+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10-12 09:01

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

quote:
masida schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:40:
Zo, ik heb mezelf vandaag getrakteerd op een D70 met 18-70mm kit-lens.
Ik heb m'n eerste test foto's vandaag geschoten in de duinen vlak bij ons, en ben al tevreden met de camera ;)

Nu zit ik er net echter ff mee te spelen, en ik kan een heel zacht rammeltje horen. Ik heb alles al van en uit de body gehaald (batterij, compactflash, objectief), dus het zit in de body. Het lijkt me dat het aan de rechterkant (gezien van de voorkant van de camera) zit, maar ik weet het niet zeker. Het is heel zacht, je hoort het alleen als je je oor een paar centimeter van de camera af houdt. Kan het een "defect" zijn? Of is dit een onderdeel wat hoort te bewegen?
Is een orientatie sensor :) Niks ernstigs dus.
Die zorgt ervoor dat de camera weet hoe je je camera vasthoud, dus als jij hem verticaal houd dat hij de foto meteen ook voor je draait.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tarake
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 07-10-2006
om nog even terug te komen op de afstands bediening met de 10 in 1 remote van blokker (tihao)

hoe stel je deze remote in :'( code 298 ok maar hoe in stellen

wie kan mij helpen :/ :/ :/

thx

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 18:13
quote:
Bootstrap schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:37:
Ik kan er op de Nikon-site niets over vinden dus stel ik de vraag hier maar even:

Ik ben voornemens om hier in Singapore een D70s aan te schaffen (voor rond de 800 euro :P ) maar ben toch wel even benieuwd hoe Nikon omgaat met garantie mocht er iets mis zijn als ik weer in NL ben. Heeft Nikon wereldwijde garantie?
Ik heb er europese garantiepapieren bij gezien en ook iets over internationale garantie.

Maar het schijnt dat de NL importeur niet heel coulant met grijs geïmporteerde spullen omgaat.

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• masida
  • Laatst online: 31-05-2007
quote:
Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:57:
[...]
Is een orientatie sensor :) Niks ernstigs dus.
Die zorgt ervoor dat de camera weet hoe je je camera vasthoud, dus als jij hem verticaal houd dat hij de foto meteen ook voor je draait.
Aaah, zoiets dacht ik eigenlijk al... just checking ;)

Bedankt! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tarake
ok thanks ik ben eruit het is gelukt :P :P :P :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 04-12 08:00

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik heb ondertussen een 4,99 euro a/b gekocht, werkt ook op code 298, bij de Blokker 8)

Zal morgen even een pic posten zodat jullie weten dat het met die ook werkt :p

-edit-

en deze is redelijk klein :)

WhizzCat wijzigde deze reactie 07-06-2005 23:32 (12%)

Foto zooi | Arduino, Lego en IoT
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Muts!

Nu nog een ronde eyecup die te koop is in Nederland en ik ben blij :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

quote:
Krusher schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 23:37:
Nu nog een ronde eyecup die te koop is in Nederland en ik ben blij :P
XanderH heeft er een geloof ik, zal je hem ff moeten vragen :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Muts!

quote:
WhizzCat schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 23:38:
[...]

XanderH heeft er een geloof ik, zal je hem ff moeten vragen :)
Amerikaanse shop.
Belachelijk gewoon :( Ook al bieden ze een Paypal methode.

offtopic:
XanderH, heb je je camera inmiddels schoon gepoetst? :P

• Acid_Burn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10-12 15:01
Bij konijnenberg verkopen ze gewoon de DK-20 eyecup. Dat is toch zo'n ronde? Nergens foto's van kunnen vinden.

op www.koopdigitaal.nl staat ie onder accesoires->nikon->Nikon DK-20 Oculairrubber D50/D70S/D100

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• zwabber
  • Niet online
Bootstrap heeft z'n D70s :9~ . Voor S$1606 waarvan ik er op het vliegveld nog 65 van terug krijg (GST refund).
Inclusief UV-filter die ik straks nog even ga ruilen omdat er een verkeerde (62mm ipv 67mm) in de doos zit }:O.
Overigens staat op de garantiekaart dat Nikon wereldwijde garantie heeft dus Inca moet niet zeuren, ze kunnen gewoon claimen bij Nikon. Hoop het overigens niet nodig te hebben.....

• emvdb
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-07-2005
Er is nu ook een Apacer PhotoSteno II te koop (o.a. bij Mycom), met een schrijf/lees snelheid van 13/15 MB/s. Zijn deze kaarten ook geschikt voor de D70 of is het gebruik van (snelle) Sandisk Extreme of Ultra II kaarten beter? M.a.w. wat is de maximale snelheid van de D70?

• pauluzzz
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-11-2011
quote:
tarake schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:58:
om nog even terug te komen op de afstands bediening met de 10 in 1 remote van blokker (tihao)

hoe stel je deze remote in :'( code 298 ok maar hoe in stellen

wie kan mij helpen :/ :/ :/

thx
Oke hier ff een tut'je over het instellen van de tihao:

1. doe de batt's erin (dûhhhh :P )
2. druk op "SET" en houd deze ingedrukt terwijl je op "TV1" drukt
3. laat alle knoppen nu los, en het rode ledje blijft nu branden
4. toets in "2", "9" gevolgd door "8" ;)
5. het ledje gaat uit
6. zet de d70 op de remote-stand, en zappen maar

bij ruim de helft van de toetsen (1, 3, 5, 7, 9 ...) geef de camera een reactie

Nikon D300, D70, FE2
Tokina 12-24/4, Nikkor 17-55/2.8, 35/2, 50/1.8, 85/1.4, 300/4, Sigma 15/2.8 fish, 70-200/2.8 + wat analoog spul
SB-900, SB-600, SB-24, Manfrotto spul
Website

• nellemar
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 03-07 14:37
Even heel wat anders,

Ik heb de laatste tijd heel wat sites bekeken mbt het schoonmaken van mijn ccd. Ik had inmiddels enorm veel spikkels. Na het lezen van al die schoonmaak verhalen, sensor swabs visible dust etc. toch gewoon besloten om het met een watten staafje met methanol te doen...( lekker goedkoop)

het resultaat: weer een perfect schone ccd..

De volgende keer doe ik het dus ook weer gewoon met een wattenstaafje..

het moeilijkste van het hele gebeuren was nog wel het verkrijgen van de methanol. Maar een bevriende collega wist het ergens op een Lab op te duikelen, in zo'n grote pot dat ik die niet meer leeg krijg voordat mijn D70 versleten is....

totale kosten: 78 cent voor de katoenen wattenstaafjes...

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:32

YellowCube

Wait...what?

er zijn imho wel wat risico's die je loopt met die methode:
-pluizende wattestaafjes
-methanol is vrij "agressief". Ik heb geen idee of de bovenlaag van de sensor voorzien is van een coating, maar het lijkt me alles behalve handig om methanol te gebruiken. Neem dan lenzenvloeistof o.i.d.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• hjs
  • Niet online
De sensor zit achter een glasplaatje volgens mij, en glas kan wel tegen alcohol
(bij de apotheek had je ook alcohol kunnen halen, 70% schijnt het beste te zijn voor ontsmetten, zal dan ook wel het beste zijn voor schoonmaken?)

Persoonlijk ben ik erg geintresseerd in de stofzuiger die je bv aantreft bij cameranu.nl of corne, even wat meer gebruikers ervaringen afwachten :P

hjs wijzigde deze reactie 10-06-2005 12:00 (26%)

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:32

YellowCube

Wait...what?

glas wel, maar wat als er een coating op zit?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
Yep, is gewoon glas. Alcohol kan je er prima voor gebruiken hoor, zolang je niet het hele flesje leeg kiepert in je light box :) En wattestaafjes pluizen niet zo heel erg als ze onder de alcohol zitten ;) . Gewoon zo'n wattestaafje in een beetje alcohol dopen en je sensor schoonvegen, de alcohol verdampt toch vrij vlot. Prima oplossing zoals nellemar al zegt.

edit:
quote:
YellowCube schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:00:
glas wel, maar wat als er een coating op zit?
Geen coating: dit zou teveel invloed op het opgevangen licht hebben op dat punt :)

edit2: nog wat leuks over stof op je CCD:
quote:
Don't go trying to eyeball the dust on your CCD, though. Most small spots that show up on your lens are not visible to the naked eye (the largest Nikon photosite is less than 10 microns in size, and several hundred of those could fit on this hyphen: -. Yes, it doesn't take a giant glob of dirt to make your camera exhibit the dreaded spots--itsy bitsy dust particles can be just as annoying.
Thom Hogan over CCD-cleaning ;)

Remy wijzigde deze reactie 10-06-2005 12:05 (56%)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• urk_forever
quote:
emvdb schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:55:
Er is nu ook een Apacer PhotoSteno II te koop (o.a. bij Mycom), met een schrijf/lees snelheid van 13/15 MB/s. Zijn deze kaarten ook geschikt voor de D70 of is het gebruik van (snelle) Sandisk Extreme of Ultra II kaarten beter? M.a.w. wat is de maximale snelheid van de D70?
Uuuh, de Apacer Photosteno is een imagetank, die kan je bebruiken om je foto's op op te slaan als je op vakantie bent.
Verder is de D70 een snelle camera dus een snelle kaart is aan te raden, heb zelf een Ultra 2 van Sandisk. Voor snelheden kijk eens hier

Hail to the king baby!

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
Eerste review van de D70s is online, hier in EN en hier in het Nederlands. DCResource heeft er ook een review van. Zo te lezen brengt de 's' het er goed vanaf in beide reviews :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• printerman
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 20-11 15:47
Tarake,

Het instellen gebeurd als volgt:

Druk tegelijk op de Set-knop en de knop van het gewenste apparaat (bijv. Tv1). Dan gaat het ledje branden. Tik dan de code in en sluit af met apparaatknop. En klaar is kees.

Met welke code en welke toets bedien jij de Nikon?

Ik ken code 030 en 031 (afhankelijk van de afstandsbediening) en toets 7 voor het bedienen van de Nikon.

Groetjes,

David

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nellemar
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 03-07 14:37
Nog even over die alcohol. Die is inderdaad geschikt voor het schoonmaken cq ontsmetten maar aangezien die overige 30 procent onbekend is niet echt aan te raden. Zelf had ik al alcohol van 96 procent bij de drogist gekocht, maar bij het informeren naar wat die overige 4 % was kon de fabrikant mij vertellen dat dat water was met een scheutje olie om het ondrinkbaar te maken. Deze olie kan strepen nalaten op je sensor...
Methanol is dan wel vrij aggresief maar zeer vluchtig, en word ook in alle schoonmaaksetjes die te koop zijn (sensorswab e.d.) gebruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 04-11 16:12

cutter

Wannabe i7 fanboy

Net dit e-boek gelezen:
http://www.digitalsecrets.net/secrets/D70/D70FAQ.html absolute aanrader, zeker als ik het vergelijk met het bythom e-boek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tarake
printerman ok thnaks het is me gelukt met die afstandsbediening

groetjes allemaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nietzsche
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 04-04-2008
Jaja ik heb een Nikon D70s, en wat een fijne camera is het toch. (sorry ben blij met me nieuwe camera, eindelijk een eigen spiegelrelfex :) ). Nu alleen weer flink gaan sparen voor een flitser en een telelens, en ondertussen nog even verder lezen in de vorige delen van dit topic over nog wat nuttige tips etc.

• surfpunk
  • Laatst online: 01-02-2017

surfpunk

*apple macBook*

quote:
Bootstrap schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:40:
Overigens staat op de garantiekaart dat Nikon wereldwijde garantie heeft dus Inca moet niet zeuren, ze kunnen gewoon claimen bij Nikon. Hoop het overigens niet nodig te hebben.....
Hoe zit dit dan??

Eigenwijsheid van Inca, of de kleine lettertjes van Nikon... Hongsien heeft op fotoapparatuur.nl nl wel hele mooie prijzen!!!

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

• Mig29
  • Laatst online: 16-02-2014

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

quote:
Remy schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:02:
Eerste review van de D70s is online, hier in EN en hier in het Nederlands. DCResource heeft er ook een review van. Zo te lezen brengt de 's' het er goed vanaf in beide reviews :)
Ik ben het met je eens dat ze het er goed vanaf brengen, maar ik denk dat de heren reviewers teveel moois in hun handen gehad hebben. Om nou te zeggen dat ze erg enthousiast waren, eerder "verplicht" enthousiast. Tcoh jammer, want met name het objectief verdient wel wat meer aandacht.

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• Garyu
  • Laatst online: 00:27
quote:
cutter schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:22:
Net dit e-boek gelezen:
http://www.digitalsecrets.net/secrets/D70/D70FAQ.html absolute aanrader, zeker als ik het vergelijk met het bythom e-boek.
Mmhmm, beetje jammer van dit stukje dan: "Only $49.95 US + P/H" :(.

• jules
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Om nog op dat nieuwe firmware/D70s verhaal terug te komen. Vorige week heb ik in een foto zaak de nieuwe D70s gezien en gevoeld. Maar door die verschillen vind ik niet dat ik een kat in de zak gekocht heb met m'n D70. Eerlijk gezegt ben ik blij dat die nieuwe firmware de verschillen tussen de D70 en de s nihil maken. Ik zou nu eerder een kat in de zak kopen als ik die D70s zou kopen.

Wat ik wel jammer vind is dat de D70s weinig snelheidswinst boekt op de snellere geheugen kaartjes als de Sandisk Ultra III. Nu heeft de 350D dit nog steeds als voorsprong. Als je toch een nieuwe versie uit brengt had dan ook dat veranderd...

Kan me herinneren dat er ergens stond dat je garantie zou vervallen als je de nieuwe firmware op het toestel zou zetten. Heb het meteen ff nagevraagt aan de winkelier waar ik hem gekocht had, maar die zei alleen dat als het updaten zou mislukken en je met een dode camera achter bleef. Als het updaten wel lukte dan bleef de garantie gewoon gelden... maw, het updaten zelf was op eigen risico. Ik wil hier overigens niet mee zeggen dat dat voor alle winkels geld...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

quote:
julius schreef op maandag 13 juni 2005 @ 18:14:
Als het updaten wel lukte dan bleef de garantie gewoon gelden... maw, het updaten zelf was op eigen risico. Ik wil hier overigens niet mee zeggen dat dat voor alle winkels geld...
Is dat zo? Is het dan niet raar dat Nikon die firmware aanbiedt?

• patrickt35
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 08-12 14:24
quote:
julius schreef op maandag 13 juni 2005 @ 18:14:

Wat ik wel jammer vind is dat de D70s weinig snelheidswinst boekt op de snellere geheugen kaartjes als de Sandisk Ultra III. Nu heeft de 350D dit nog steeds als voorsprong. Als je toch een nieuwe versie uit brengt had dan ook dat veranderd...
...
Ik heb in het verleden wel eens gebeld met Inca, of de D70 de Lexar 80x ondersteund.
Hier werd mij verteld dat de D70 niet de 80x ondersteund zoals de D100 dit doet.(De kaart is in de D70 langzamer als in de D100)

Dit zou een kwestie van firmware zijn, maar dit wordt niet aangepast.

Werd er vrolijk gezegd, had je maar een pro-cam moeten kopen.

Mvg P

• Hillie
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:09

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

quote:
Ecteinascidin schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:32:
[...]

Is dat zo? Is het dan niet raar dat Nikon die firmware aanbiedt?
Volgens mij proberen de winkeliers gewoon creatief onder de garantie uit te komen. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

• jules
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik denk niet dat die winkel mij onzin heeft verkocht hoor... Als je daar op doelt. 't Is één van de betere foto zaken hier in de buurt die best wel een naam heeft hoog te houden. Zeker gezien de prijzen. Aan de andere kant kan ik het me ook wel voorstellen dat er winkels zijn die zeggen dat je met die cam hebt zitten prutsen en je daarna geen garantie meer verlenen. Wellicht bied mijn zaak daarom wel extra service door dat te zeggen... Ik heb er anders wel voldoende extra voor betaald voor die service :)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• zwabber
  • Niet online
quote:
surfpunk schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:57:
[...]

Hoe zit dit dan??

Eigenwijsheid van Inca, of de kleine lettertjes van Nikon... Hongsien heeft op fotoapparatuur.nl nl wel hele mooie prijzen!!!
Van de Nikon site:
quote:
Wat is de grijze markt?

Gewoonlijk werkt een fabrikant samen met één importeur die zijn producten mag verkopen en ondersteunen in een bepaalde regio. De importeur beschikt gewoonlijk over plaatselijke verkopers en distributeurs die de geïmporteerde producten doorverkopen; dit wordt een "distributiekanaal" genoemd. De term grijze markt verwijst naar handelsgoederen die worden geïmporteerd en verkocht op andere manieren dan via deze normale kanalen.

...

Als ik een Nikon product op de "grijze markt" heb gekocht, heb ik dan garantie?

Ja, alle Nikon producten zijn voorzien van een garantie van de fabrikant. Het aangewezen Nikon servicecenter zal altijd Nikon producten repareren die onder de garantie vallen, terwijl ze ook reparaties uitvoeren die buiten de garantie vallen. Als u een product van de grijze markt bezit, dient u dit voor onderhoud terug te sturen naar de verkoper of importeur. Raadpleeg hiervoor de contactinformatie van de leverancier.
(Kan de url niet geven, komt van de support-site waarvoor je moet inloggen)

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
quote:
Hillie schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:41:
[...]

Volgens mij proberen de winkeliers gewoon creatief onder de garantie uit te komen. ;)
Inderdaad. :)
Als dat niet zo zou zijn, dan zou Nikon de firmware ook niet beschikbaar stellen, maar camerabezitters oproepen om hun camera te laten upgraden bij een erkend servicecentrum ofzo.

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10-12 15:42
Heb een fotoprinter van de concurent gekocht, Nikon heeft er geen...

Maar het volgende: hoe reken ik nu uit dat een foto (en in welke maten grop ik die dus) precies op een vel papier past zodat ik geen borders kwijt raak. bv op 10*15 en op a4 21*29,7 ???

Uitgaande van Nef formaat of het beste jpeg formaat.

Bing

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Volgens mij zijn er geen printers die het hele vel kunnen bedrukken, je zal altijd een marge van een aantal milimeter overhouden. Maar wat wil je precies uitrekenen? Als je de verhouding in het oog houd (3:2) kan je toch voor ieder formaat uitrekenen wat de afmetingen moeten worden, en dit in (bijvoorbeeld) Photoshop opgeven? :)

• Acid_Burn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10-12 15:01
10*15 is precies de verhouding van je foto, dus daar wordt niks aan gecropped.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10-12 15:44

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
Zoefff schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:01:
Volgens mij zijn er geen printers die het hele vel kunnen bedrukken, je zal altijd een marge van een aantal milimeter overhouden.
Elke moderne canon fotoprinter doet dat anders zonder problemen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Curaby
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 30-12-2007
Ter info voor ons Belgen: zij die hun toestel willen laten kuisen (de sensor). Tot op heden doet De Beukelaere (verdeler van Nikon in Belgie) dit nog steeds gratis!

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10-12 13:37

Arfman

Drome!

Kuisen :? Ik ken wel een kuisheidsgordel, maar dat heeft niks met fototoestellen te maken :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10-12 15:44

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Schoonmaken :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• 98248
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Kijk eens wat hier staat :D

http://www.annemiekevanrosmalen.nl/DSC01960.JPG
http://www.annemiekevanrosmalen.nl/DSC01959.JPG

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

quote:
Mag ik de eerste zijn om je er ontzettend veel plezier mee te wensen en welkom to the club!

Dat je er maar net zoveel lol mee moge hebben als ik en alle andere Nikonians ;)

• cutter
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 04-11 16:12

cutter

Wannabe i7 fanboy

quote:
Gizz schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:34:
[...]

Elke moderne canon fotoprinter doet dat anders zonder problemen :)
Mijn Epson 950 kan ook keurig aflopend printen....

• nietzsche
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 04-04-2008
quote:
Heel tof, van harte met je nieuwe aankoop, mag ik vragen wat er allemaal in de doos zit? Ik heb zelf recentelijk de d70s "kit" gekocht, ipv. de "outfit", maar mijn doos was toch wel een heel stuk kleiner...

• Marco
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 02-12 00:23
Ik weet niet of dit al eens gepost is, maar Hoodman maakt tegenwoordig ook grips voor de D70:

http://www.hoodmanusa.com/images/powergrips_0837.jpg

En deze ziet er ook iets beter uit dan degenen die al op de markt waren. :)

• simon
quote:
suspect schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:52:
Ik weet niet of dit al eens gepost is, maar Hoodman maakt tegenwoordig ook grips voor de D70:

[afbeelding]

Jep, en zijn gewoon te koop bij foto konijnenburg.

|>

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Muts!

quote:
suspect schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:52:

[afbeelding]

De grap is:

Het is de Jenis grip O-)

• hjs
  • Niet online
Ken iemand dit apparaat (nikon lenspen)?
http://www.rojakpot.com/d...ocation=3&var1=231&var2=0

• Marco
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 02-12 00:23
quote:
Krusher schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:57:
[...]

De grap is:

Het is de Jenis grip O-)
Oh... O-) 8)7

• OmeRoon
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10-03-2012
quote:
nellemar schreef op zondag 12 juni 2005 @ 08:47:
Methanol is dan wel vrij aggresief maar zeer vluchtig, en word ook in alle schoonmaaksetjes die te koop zijn (sensorswab e.d.) gebruikt.
Is het ook geen optie om dat spul te gebruiken wat bij zo'n schoonmaak CDtje zit om de laser van je CD speler schoon te maken? Ik heb sinds kort ook een vlekje op m'n foto's en wil daar graag vanaf...

Iemand enig idee hoe ik kan checken of ie op (of in) de lens zit of op de CCD? Als ik in of uitzoom zie ik wel verschil in scherpte dus de lens lijkt me dan de schuldige, maar die hebben we al een keer of 10 schoongemaakt nu...

Ik las ook dat er bedrijven zijn die je spullen kunnen schoonmaken. Heeft iemand hier een adres voor, liefst in NH (omgeving Alkmaar)? Of moet ik gewoon even een fotograaf opbellen?

[...nog wat gevonden...]

Is dit wat: http://www.marxenschuurin...sub%20ccd%20cleaning.html en heeft iemand ervaring met die sensorswab (onderaan de pagina)?

OmeRoon wijzigde deze reactie 16-06-2005 14:28 (12%)

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

• hjs
  • Niet online
Je kan altijd ff naar de importeur in Haarlem (Inca), hoewel met een import model weet ik niet wat ze doen, en dan moet je maar afwachten of ze het goed doen :(

Bij Corne en cameranu hebben ze nu een stofzuiger apparaatje met 3 swabs geloof ik, is tegen de 60 euro en schijnt best goed te werken.
Goedkopere tip die ik tegenkwam is een paar druppels alcohol op zo'n brillendoekje, en die dan over een stukje hardplastic spannen (oud bankpasje) die je op het formaat van de sensor heb geknipt. En dan in één haal schoonmaken.

Oh, dat stofzuiger ding zag ik het eerst bij Combi in hoorn (bijna 80 euro) en die gingen erover denken om het ook zelf aan te bieden voor ong 25 euro. (dus dat zei je lens kuizen (mooi woord))

hjs wijzigde deze reactie 16-06-2005 14:42 (17%)

• Curaby
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 30-12-2007
Wat is D70s Outfit? Welk pakketje is dat? Wat kost dat? en waar kan je het kopen? :)

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Muts!

Outfit == kit versie (dus met lens)

Voor prijzen, winkels e.d. verwijs ik je door naar de pricewatch op de Frontpage

Krusher wijzigde deze reactie 16-06-2005 15:08 (67%)

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
Handig voor de mensen zonder losse flitser:

http://crew.tweakers.net/Remy/onboardflashdiffuser.jpg

Diffusers-scherm voor je onboard flitser :) Geeft het volgende resultaat:

http://crew.tweakers.net/Remy/ofdvoorbeeld.jpg

Rechts veel beter en mooier belicht :) Simpel maar handig ding, prijs en leverdatum nog niet bekend.

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Muts!

quote:
Remy schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:31:
Handig voor de mensen zonder losse flitser:

[afbeelding]

Diffusers-scherm voor je onboard flitser :)...
Voor elke lensdiameter moet je zo'n ding hebben of is het elastisch? Waar komt dat ding vandaan? Merk enzo?

• pauluzzz
Tis wel gelijk een hele lampekap :+
Ik denk dat ik toch maar even doorspaar voor een sb-8/600 ;)

Nikon D300, D70, FE2
Tokina 12-24/4, Nikkor 17-55/2.8, 35/2, 50/1.8, 85/1.4, 300/4, Sigma 15/2.8 fish, 70-200/2.8 + wat analoog spul
Website

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Muts!

quote:
pauluzzz schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:52:
Tis wel gelijk een hele lampekap :+
Ik denk dat ik toch maar even doorspaar voor een sb-8/600 ;)
Ach, als die diffusor maar ¤5 moet kosten (veel duurder zal het toch niet zijn?) is het misschien wel een aardige gadget.. maar ook niet meer dan dat :P

offtopic:
je hebt een lelijke spelfout in je sig :X

Krusher wijzigde deze reactie 16-06-2005 15:55 (9%)

• hjs
  • Niet online
Lijkt wel zo'n zonnescherm voor in de auto, met een gat erin :)
Kun je gelijk experimenteren (met oranjeballen, met poesjes erop, met ...)

• OmeRoon
quote:
hjs schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:40:
Je kan altijd ff naar de importeur in Haarlem (Inca), hoewel met een import model weet ik niet wat ze doen, en dan moet je maar afwachten of ze het goed doen :(

Bij Corne en cameranu hebben ze nu een stofzuiger apparaatje met 3 swabs geloof ik, is tegen de 60 euro en schijnt best goed te werken.
Goedkopere tip die ik tegenkwam is een paar druppels alcohol op zo'n brillendoekje, en die dan over een stukje hardplastic spannen (oud bankpasje) die je op het formaat van de sensor heb geknipt. En dan in één haal schoonmaken.

Oh, dat stofzuiger ding zag ik het eerst bij Combi in hoorn (bijna 80 euro) en die gingen erover denken om het ook zelf aan te bieden voor ong 25 euro. (dus dat zei je lens kuizen (mooi woord))
Ik heb een setje SensorSwab's gescoord, een flesje Eclipse en nog een pak Pec-Pads. Morgen maar es ff poetsen. ;)

• guillaumemay
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:28
quote:
OmeRoon schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:31:
[...]

Ik heb een setje SensorSwab's gescoord, een flesje Eclipse en nog een pak Pec-Pads. Morgen maar es ff poetsen. ;)
Hee dat is precies dezelfde set die ik ooit ook eens had gekocht. Dat spul werkt echt heel goed.

Let er wel op dat je de kant van een doekje écht maar één keer langs de sensor haalt. Als je met dezelfde kant nog een keer langs de sensor gaat, dan veeg je de stof die je eerst had opgeveegd weer voor een gedeelte terug.

Bewaar de plastic stokjes van je sensorswabs trouwens. Om die stokjes kun je later pec-pads doekjes heenwikkelen, zodat je weer 'nieuwe' sensor swabs hebt voor een stuk minder geld. Met de spullen die je nu hebt gekocht kun je echt jaren lang mee doen.

Remy heeft trouwens een leuke kap gevonden :p. Vraag me alleen af wat beter werkt: Zo'n lampekap of de kleinere methode zoals die hier beschreven staat:
Poor man's diffuser (el cheapo :) )

guillaumemay wijzigde deze reactie 16-06-2005 21:39 (14%)

• made
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06-12 15:52

made

.. made by made ..

Weet iemand waar ik de Nederlandse handleiding kan downen ?
De importeur verwijst me naar de winkel en de winkel naar de importeur... 8)7
tnx Made }:O

• bing69
quote:
made schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 10:49:
Weet iemand waar ik de Nederlandse handleiding kan downen ?
De importeur verwijst me naar de winkel en de winkel naar de importeur... 8)7
tnx Made }:O
Heb er wel eentje, als ik hem ergens kan uppen.....

Bing

• made
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06-12 15:52

made

.. made by made ..

quote:
bing69 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:03:
[...]

Heb er wel eentje, als ik hem ergens kan uppen.....
Is iets van 20 MB ofzo......
Zit nu op werk, dus ftp servertje opzetten zit er nu niet in.
Zal vanavond wel even kijiken.

ps. is die voor de D70 of de D70s. ( Heb de d70s nodig ( of zit er weinig verschil in ?))

• OmeRoon
quote:
gium schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:38:
[...]

Hee dat is precies dezelfde set die ik ooit ook eens had gekocht. Dat spul werkt echt heel goed.

Let er wel op dat je de kant van een doekje écht maar één keer langs de sensor haalt. Als je met dezelfde kant nog een keer langs de sensor gaat, dan veeg je de stof die je eerst had opgeveegd weer voor een gedeelte terug.

Bewaar de plastic stokjes van je sensorswabs trouwens. Om die stokjes kun je later pec-pads doekjes heenwikkelen, zodat je weer 'nieuwe' sensor swabs hebt voor een stuk minder geld. Met de spullen die je nu hebt gekocht kun je echt jaren lang mee doen.
Die tip kreeg ik in de winkel inderdaad ook... vandaar ook dat ik meteen zo'n setje Pec Pads erbij heb genomen. ;)

• bing69
quote:
made schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:09:
[...]

ps. is die voor de D70 of de D70s. ( Heb de d70s nodig ( of zit er weinig verschil in ?))
Hij is voor de D70, veel verschil zal er niet inzitten maar wel wat denk ik.

Bing

• jointm1k
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22-05-2015

jointm1k

Moddert maar wat aan.

* jointm1k meldt zich als virtuele D70 kit bezitter :)

Vandaag aanbetaling gedaan, naar verwachting woensdag ophalen. Spannend :D

jointm1k wijzigde deze reactie 17-06-2005 19:57 (6%)

• Peter1960
  • Laatst online: 31-08-2007
Twijfelend tussen de aanschaf van een Nikon D70s, D70, D50 en de Canon EOS 350D (in aflopende rangvolgorde van favoriet naar 4e keus) is het me opgevallen dat de winkeliers qua prijzen voor de D70 en D70s het spoor een beetje bijster lijken te zijn.

De D70 incl. 18-70 kitlens wordt in mijn woonplaats Amstelveen door een fotospeciaalzaak (Foto Video Herder) verkocht voor 900 euro, de D70s incl. dezelfde lens voor 1270!
Maar Foto de Bock in Hoofddorp, die voor een aantal dingen best scherpe prijzen heeft, vraagt voor de laatste maar liefst 1400 euro! En de "laagste prijsgarantie" Mediamarkt 1350 euro.

Kortom, een belachelijk prijsverschil van 500 euro bij 2 fotospeciaalzaken tussen 2 camera's die maar heel weinig van elkaar verschillen. 8)7

(alle prijzen 1 euro naar boven afgerond, ik ben geen kruidenier).

• gg3b
  • Niet online
quote:
made schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:09:
[...]

Ik heb ook interesse.
Ben in bezit geweest van de Nederlandstalige manuel, maar die is na een HD probleem verdwenen.

BVD.

• bing69
quote:
gg3b schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:15:
[...]

Ik heb ook interesse.
Ben in bezit geweest van de Nederlandstalige manuel, maar die is na een HD probleem verdwenen.

BVD.
Ja voor jou geld hetzelfde, zeg maar waar ik hem neer moet/mag zetten...

Bing

• pauluzzz
quote:
bing69 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:51:
[...]

Misschien is rapidshare een idee: http://rapidshare.de/ gratis uppen tot 50 MB
Ik denk dat er wel meer belangstellenden zijn.

Nikon D300, D70, FE2
Website

• gg3b
  • Niet online
quote:
bing69 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:51:
[...]

Dank je.
Maar ik heb niets om iemand iets op neer te laten zetten.
Kan je hem niet posten in een nieuwsgroep?

• Mig29
  • Laatst online: 16-02-2014

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

quote:
Peter1960 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:05:

Kortom, een belachelijk prijsverschil van 500 euro bij 2 fotospeciaalzaken tussen 2 camera's die maar heel weinig van elkaar verschillen. 8)7
Wellicht goed om te beseffen dat de D70s een poging is van Nikon om de D70 weer op een normaal prijspeil te krijgen nu de D50 erbij is gekomen? Mijn tip (net als die van iedereen): ga dan gelijk die D70 halen nu die er nog is.... Het is gewoon een verschil in inkoopprijs van de camera's waarom de prijzen dermate verschillen. Maar dat had je vast zelf ook al bedacht ;)

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• pauluzzz
quote:
gg3b schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:13:
[...]

Dank je.
Maar ik heb niets om iemand iets op neer te laten zetten.
Kan je hem niet posten in een nieuwsgroep?
Zoiets bijvoorbeeld:

1. Ga naar http://rapidshare.de/
2. Upload het bestand
3. Je krijgt automatisch een download- en delete-link
4. Post hier de downloadlink, en iedereen kan de manual downloaden
5. Iedereen blij :)

Nikon D300, D70, FE2
Website

• gg3b
  • Niet online
Ik ben voor!

• bing69
Bedankt voor de tips!! Heb de handleiding hier neergezet. Succes er mee

Bing

• EEKthecat
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 27-11 21:38
Heya

even een n00b vraagje op het gebied van de D70.
Ik heb een analoge Canon Eos 300 met 2 lezen, de standaard mee geleverde en een 300mm zoom lens. Zijn deze ook op de D70 te zetten? Dat zou namelijk wel erg fijn zijn ;)
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True