[Word 2000] automatische enter

Pagina: 1
Acties:

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-08 16:10
Ik heb binnen word een stuk tekst. en als ik via enter naar nieuwe regel wil gaan krijg ik automatisch een enter teveel zodat er een witregel tussen de 2 regels in zit. ik weet dat ik met Shift enter wel naar volgende regel kan springen maar dan kan ik geen opsommings tekens vooraan de regel zetten.

heeft iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe dit opgelost kan worden?

alvast bedankt

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Weet je zeker dat het een 'enter' te veel is en geen paragraph margin?

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:15
In je opmaak profiel kan je aangeven of je witruimte voor of na wilt hebben. Hier staat waarschijnlijk dat je na dit opmaakprofiel (dus bij het drukken op enter) een witregel wilt hebben.

Bij het opmaakprofiel kan je bij de alinea eigenschappen dit uitzetten.

• Elve1984
dit staat bij opmaak profiel niet aan. het is gekomen nadat ik een stukje tekst uit een website gekopieerd heb voor in mijn verslag. en nu krijg ik het na het verder typen bij een enter.

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:15
Wellicht kan je de tekst selecteren en dan kiezen voor het opmaak profiel "Opmaak Wissen" of eventueel "Standaard". Bij de tekst die je gekopieerd heb zit een stukje opmaak wat je eruit moet halen.

• Elve1984
werkt ook niet. het lijkt wel alsof de enter gekoppeld zit aan de laatste regel. dus zeg maar een witregel onder de laatst tekst regel

Verwijderd

Dit komt idd door het stuk van de website, die gebruikt dat voor het coderen. Je kan het best een stuk van een website eerst in notepad kopieren en dan naar word. Dan is de layout eruit. Ik weet helaas niet hoe je het eruit kan halen zonder het opnieuw te doen.

• Elve1984
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:08:
Dit komt idd door het stuk van de website, die gebruikt dat voor het coderen. Je kan het best een stuk van een website eerst in notepad kopieren en dan naar word. Dan is de layout eruit. Ik weet helaas niet hoe je het eruit kan halen zonder het opnieuw te doen.
dit werkte. heb de tekst die dit deed geknipt en daarna in kladblok geplakt en toen terug gekopieerd. moest daarna alleen wel me tabs opnieuw instellen. maar kleinigheidje blijf je houden.

bedankt voor de tip

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat is inderdaad makkelijk (wat ik zelf altijd doe bij kopieren van een website is Paste special -> As plain text). Of zet het opmaakprofiel achteraf op Normaal. Maar zoals al gezegd is dit gewoon een opmaakinstelling die je ook achteraf kunt aanpassen door de Normaal (Web) opmaak aan te passen.

Edit: oh het heet Standaard resp. Normaal (Web), maar dat verandert er niets aan :+

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 12-05-2005 11:39 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1