[Nero Express] hangt bij kopieren van audio en DVD

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op 2 PCs heb ik last van Nero die gewoon blijft hangen bij het kopieren van DVDs of audio CDs.

Hardware:
Duron 700
ECS K7S5A
512MB DDR SDRAM
Windows XP
Slysoft AnyDVD (staat uit)
Freecom (lite-on) 8X DVD+/-RW (sec master)
Samsung 52X fikker (sec slave)
Verder een windows installatie met enorm veel troep erop.

Duron 700
PC Chips M810LR
384MB SDRAM
Windows XP
Philips 804 8X fikker (sec master)
AOpen 52X (sec slave)
Windows is net vers en schoon geinstalleerd, geen rommel geinstalleerd verder.

In alle gevallen wordt de hele CD of DVD ingelezen, waarna Nero overgaat tot het branden en vervolgens de hele boel wordt opgehangen. Nero reageert nergens meer op en alle programma's die iets willen doen met de brander doen ook niets meer. Ook windows afsluiten is er niet meer bij, reset is de enige oplossing.
Vervolgens heb ik Nero een upgrade gegeven van 6.6.0.8 naar 6.6.0.12, probleem opgelost... voor 1 keer, daarna weer hetzelfde probleem.

Iemand die dit probleem met nero herkent en er evt een oplossing voor weet? Het is gewoon vreemd dat op 2 systemen met verschillende configuratie gewoon gaan hangen zodra nero gaat fikken. On the fly heb ik nog niet geprobeerd, maar ik neem aan dat die hetzelfde probleem zal hebben.

• _JGC_
  • Nu online
*schop*

Lijkt me toch dat als ik dit op 2 machines kan reproduceren, dat er meer mensen last van moeten hebben?

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Staat je DMA aan?

Nothing is impossible

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:53
heb je alle drivers correct geinstaleerd (chipset etc), welke schijfjes heb je gebruikt, welke snelheid brand je?

[ Voor 36% gewijzigd door asfaloth_arwen op 09-05-2005 20:13 ]

Specs

• _JGC_
  • Nu online
Voor SiS hoef je buiten de netwerkkaart en de AGP drivers niets te installeren, de IDE drivers laten je hele windows nml crashen als je niet oppast.
Vandaag werd ik weer gebeld, getest met een andere CD en die was goed. Aangezien ik voor de upgrade van 6.6.0.8 -> 6.6.0.12 gewoon keiharde vastlopers met elke willekeurige CD kreeg, nam ik dus aan dat het een probleem met Nero moest zijn.

Media zal wel niet te best zijn, die gast koopt altijd bij winkels als aldi en lidl, kan vanalles en nog wat zijn. Op de ene PC heb ik hem aangeraden om absoluut niet hoger te fikken dan 32x als het om audio gaat, op de andere fikt ie gewoon "voluit" op 8X.

Probleem lijkt dus opgelost.

• _JGC_
  • Nu online
Probleem opgelost:
- de 8X philips fikker is RIP, lege CDs worden helemaal niet meer herkend, ligt aan de fikker dus.
- Die andere bak had registry fouten die gefixt zijn met de cleantools van Nero.
Pagina: 1