Toon posts:

Bootdisk met pqmagic en ghost

Pagina: 1
Acties:
  • 814 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)

Ik heb een vraag..
Ik heb hier een cd liggen met daarop pq magic en ghost. Alleen hij is erg outdated want heb hem heel lang geleden eens gekregen van iemand. Wat ik graag wil is zelf een nieuwe cd aanmaken die hetzelfde kan maar dan met up to date versies van pq magic en ghost er op.
De cd is bootable en wanneer je van de cd boot dan kom je in een menu'tje waar je 3 opties hebt:
1. Pq magic
2. Ghost
3. Clean boot

Verder staat er boven dat het om een windows 98 opstart diskette gaat :?

Wat me dus al wel gelukt is, is om een bootable cd te maken met ALLEEN pqmagic... maar dit is niet de bedoeling.
Mijn vraag aan jullie is.. Hoe maak ik zo'n bootable cd inclusief dat menu dat ik uit meerdere programma's kan kiezen? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 16:18 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit kan je met een emergency rescue disk doen :) Bijvoorbeeld [search=bootable partition magic cd] levert al wat resultaten. Als je je zoektocht met wat meer sleutelwoorden uitbreidt vind je veel meer. Ik kom in je topic niet tegen wat je allemaal al hebt geprobeerd om dit te bewerkstelligen. Wellicht vind je op symantec.com ook nog een berg info. Hier op GoT verwachten we in ieder geval dat je zelf wat onderzoek doet voordat je een topic opent, en in die topicstart willen we graag zien wat je allemaal al hebt gedaan alvorens het topic te openen. Lees Software Algemeen - Beleid en Algemene gedragsregels (Netiquette) goed door, en vul met de editknop rechtsbovenaan je bericht de topicstart nog even aan :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

zoeken op dos menu" helpt tevens ook dat is het menu wat je wilt

wat je kan doen is via "bootable cd" optie in je favo brandprog iets te maken .. (neem wel een cd-rewritable)
een rescue disk(kette) kan je gebruiken omdaar van de bootable image voor je CD te maken
door de autoexec.bat te bewerken kan je automagisch het gekozen menu starten voor de gebruiker
de tooltjes zijn meestal dos UTilities die bij de ghost/pqmagic programma's mee komen

overgens "Bart's PE" disk of kant en klare rescue disks zwerven op P2p rond ... dit zijn kant en klare cd's
of je vind handleidingen hoe je dit moet maken en wat je nodig hebt..
virusscanners en geheugen testers en wat je maar kan bedenken kan er ook wel bij ..
de beperkende factor is de ruimte op cd/dvd en/of je geest .... ;)

Tja vanalles

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
http://bootdisk.com

kijk hier es, veel tips etc over het creeren van bootdisks en cd's

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik een beetje noob over kom. Dit is m'n eerste topic hier. Ik had dit probleem en werd door een ander doorverwezen naar jullie forum. Ik ga die site's es ff proberen. Thnx voor jullie reacties ! _/-\o_

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

misschien sarcastisch gezegt maar google is your friend to ;)

maar ff serieus keywords vinden voor wat je zoekt is soms wel lastig ... en je moet zelf ook bereid zijn om te leren

Tja vanalles

Pagina: 1