Toon posts:

Importeren audio van cd's met een ploppend geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb net een nieuwe mp3-speler gekocht en daar wilde ik allemaal liedjes op zetten die ik op cd had staan (ori. cd's). Ik alles naar mp3 overgezet en op de speler geplaatst, kom ik er achter dat bij alle liedjes van de cd's (dus niet bij gedownloade liedjes oid) er een ploppend, krakend geluid doorheen zit. Ik heb geen idee hoe ik dit kan aanpassen, het ligt in ieder geval niet aan de koptelefoon, op aan de speler, want gebeurt bij meerdere spelers.
Ik heb ook al aangevinkt dat hij de ploppende geluiden moet onderdrukken bij het van de cd halen, maar dat werkt dus niet. :?

Weet iemand hoe ik dit wel kan oplossen??

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Wat voor software heb je gebruikt om de nummers te rippen?

Zelf gebruik ik altijd cdex, is gratis op download.com te krijgen, werkt perfect, nooit tikjes, piepjes o.i.d.

[ Voor 50% gewijzigd door littledreamer op 25-04-2005 10:34 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

EAC? geeft je gehele ripproces weer, inclusief fouten etc.

(Exact Audio Copy)

ik dacht even dat het om een cd van Kabouter Plop ging :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Topicstarter
media player en itunes. Ook als ik hem naar een ander format doe blijf je het horen.

Ik heb cdex inmiddels ook op internet gevonden, ga dat iig proberen vanavond.

Dank!

Verwijderd

Topicstarter
Ramzzz schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:36:
EAC? geeft je gehele ripproces weer, inclusief fouten etc.

(Exact Audio Copy)

ik dacht even dat het om een cd van Kabouter Plop ging :+
Geen idee! Zou ik ff moeten kijken, maar hij geeft uit zichzelf geen foutmeldingen, alleen maar dat het gelukt is :?

En natuurlijk niet kabouter Plop :P

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Meestal krijg je dat soort geluiden als de CD te snel geript is. EAC is trager omdat het controleert op fouten en die probeert te corrigeren. Het resultaat kliknt wel perfect. Ook comprimeren moet je niet op het allesnelst proberen, ik zou Lame gebruiken om er MP3 van te maken.

[ Voor 1% gewijzigd door ajvdvegt op 25-04-2005 11:09 . Reden: typo ]

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
ajvdvegt schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:08:
Meestal krijg je dat soort geluiden als de CD te snel geript is. EAC is trager omdat het controleert op fouten en die probeert te corrigeren. Het resultaat kliknt wel perfect. Ook comprimeren moet je niet op het allesnelst proberen, ik zou Lame gebruiken om er MP3 van te maken.
jah het is waarschijnlijk te snel gedaan, ik zelf heb easy cd/da creator. werkt perfect... ( :/ :P ) niet voor illegaal gebruik natuurlijk

you had me at EHLO

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

cdex werkt ook perfect, zoals ik in mijn eerste post al aangaf, ik gebruik hetzelf ook, om nummers van mijn cd's (legaal) om te zetten voor mijn mp3 speler.

De kwaliteit is aan te geven van 32kbps tot 320kpbs, er zijn verschillende encoders te kiezen, de prioriteit is in te stellen (ik denk als je die laag houd dat je mp3 hierbij ook gaan tikken, ik heb het op normal staan) en als je je e-mailadres invoerd worden de track titels geladen vanaf cddb.org.

En het grootste voordeel natuurlijk, het is gratis :)

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Aangezien de TS de bitrate niet noemt kunnen we alle rippers wel noemen ;) - dat lijkt me op zich niet zo handig. Maar omdat het een probleem betreft - slechte rip - kunnen we wel allerlei oplossingen en alternatieven noemen.

Ik rip(te) mijn cd's altijd naar .wav met Musicmatch, om ze daarna 'batch' te converteren naar 320 of 192 kbps ook met Musicmatch. Nog nooit iets mee misgegaan. De software berekent (vaak) zelf de snelheid waarmee geript kan worden met de desbetreffende drive. Eerst .wav op je HD en dan converteren is volgens mij ook wel zo 'veilig'.

Inmiddels overgestapt op iTunes, wegens het een en ander aan Mac's, maar daar kun je in feite hetzelfde mee doen, eerst naar .aiff rippen, daarna naar AAC of MP3, naar gelang de behoefte.

Eigenlijk gaat er nooit iets mis :? En er zijn volgens mij zat topics te vinden waar e.e.a. wordt uitgelegd.

[ Voor 20% gewijzigd door Ramzzz op 25-04-2005 12:59 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Topicstarter
Ramzzz schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:54:
Aangezien de TS de bitrate niet noemt kunnen we alle rippers wel noemen ;) - dat lijkt me op zich niet zo handig. Maar omdat het een probleem betreft - slechte rip - kunnen we wel allerlei oplossingen en alternatieven noemen.

Ik rip(te) mijn cd's altijd naar .wav met Musicmatch, om ze daarna 'batch' te converteren naar 320 of 192 kbps ook met Musicmatch. Nog nooit iets mee misgegaan. De software berekent (vaak) zelf de snelheid waarmee geript kan worden met de desbetreffende drive. Eerst .wav op je HD en dan converteren is volgens mij ook wel zo 'veilig'.

Inmiddels overgestapt op iTunes, wegens het een en ander aan Mac's, maar daar kun je in feite hetzelfde mee doen, eerst naar .aiff rippen, daarna naar AAC of MP3, naar gelang de behoefte.

Eigenlijk gaat er nooit iets mis :? En er zijn volgens mij zat topics te vinden waar e.e.a. wordt uitgelegd.
Ik zal het nog eens proberen om eerst naar .aiff te rippen en dan naar mp3, misschien dat het werkt.

Enne ik heb een hele tijd gezocht naar topics waar dit duidelijk in wordt besproken, maar kon ze ech nie vinden 8)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de bitrate verander van 192 naar 128, maakt dit enig verschil?? Lijkt er namelijk wel op :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Linda_C,

Als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst zou je dan je laatste reactie willen bewerken in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen? :)

Verder - dit heeft niets met Windows Operating Systems te maken - ik ga je topic dan ook verplaatsen naar Software Algemeen aangezien het tot nu toe over cd-ripping software gaat :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen
Pagina: 1