Toon posts:

[ASP.NET] word documenten converteren naar PDF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zijn op dit moment bezig met het ontwikkelen van een kennisplatform waarop doctoren, orthopedagogen, psychologen etc kennis moeten gaan uitwisselen. Dit gaat straks natuurlijk gepaart met allerlei document, protocollen e.d. Nu wilden we zelf binnen het systeem Word Document accepteren en wanneer ze opgevraagd worden door een bezoeker zouden ze als PDF aangeboden moeten worden met op elke pagina een header en footer met informatie over de auteur, dat het document vanaf het kennisplatform komt etc etc. Nu was ik op zoek gegaan naar een object/product/module die voor mij dat word document (excel een powerpoint zou helemaal mooi zijn) in een template kan prakken (om de haeder en footer te realiseren) en dit te converteren naar PDF.

Het probleem is alleen: ik kan daadwerkelijk niks vinden. Alles wat ik vind kan lekker converteren vanuit HTML, XML e.d. naar een PDF document, maar dat is niet wat ik zoek :)

Een optie is dat ik gebruik maak van office en de pdf printdriver op de server, alleen denk ik dat dat mij te veel aan processorkracht gaat kosten en vind het niet de meest elegante oplossingen.

Ik ben dus opzoek naar ervaringen en eventueel producten die dit kunnen realiseren! Kan iemand mij verder op weg hebben. Hoe hebben jullie zoiets opgelost? Kan je zelf makkelijk zo'n module bouwen? Welke module is eenvoudig te implementeren?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TeeDee

CQB 241

activePDF wordt volgens mij ook verzonden met een doc converter. Zou moeten werken.
http://www.activepdf.com

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
pdf n more van rarefind:
http://www.rarefind.com/pdfnmore/dotnet/index.html

Ik heb zelf overigens geen ervaring met dit product.

edit:
niet echt wat je zoekt volgens mij

[ Voor 17% gewijzigd door vogeltje op 18-04-2005 09:16 ]

binnenkort een hele dikke casemod :P

Verwijderd

Topicstarter
ActivePDF lijkt inderdaad wel interessant. Hangt ook een leuk prijskaartje aan, maar goed dat is verder niet mijn portie :)

pdf n more van rarefind is volgens mij niet wat ik zoek zoals je al editte

Mochten er geen andere alternatieve zijn (ik kan iig niets zinnigs vinden) blijf ik erg benieuwd naar ervaringen, en zeker naar ervaringe met ActivePDF

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

* Creepy geeft het topic een move naar SA aangezien ik er op het moment geen programmeer probleem in zie. Het gaat nu puur om oplossingen om te converteren naar PDF.

Move -> SA

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Kijk ook eens naar PDF XChange van http://www.docu-track.com/ Ik heb er zelf goede ervaringen mee (als printerdriver), ook zeer goede support.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik met PDF XChange ook makkelijk templates maken zodat ik een header en footer kan koppelen aan een word document als ik deze converteer naar een PDF? Dat is mij namelijk niet echt duidelijk. De informatie op de website is niet echt heel erg helder vind ik en heb het idee dat het voornamelijik gaat om alleen converteren

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:06:
Kan ik met PDF XChange ook makkelijk templates maken zodat ik een header en footer kan koppelen aan een word document als ik deze converteer naar een PDF? Dat is mij namelijk niet echt duidelijk. De informatie op de website is niet echt heel erg helder vind ik en heb het idee dat het voornamelijik gaat om alleen converteren
Zou volgens mij geen probleem moeten zijn.
Als je de SDK download heb je de volledige helpfiles ter beschikking (hoewel je daarin soms ook nog best moet zoeken). Je kunt het ook even op hun forum vragen: http://www.docu-track.com/forum/index.php?c=2 daar zijn ze behoorlijk alert.
Pagina: 1