Intel 440BX/ZX chipset -- audio drivers onvindbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
Wel Ik heb een "server" hier staan die een Intel P3 500MHZ CPU heeft
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
CPUZ:
Intel P3
Katmaï
500MHZ slot1SECC2  0.25µ

Family. 6                Model:   7             stepping3
extr.family: 0            ext.model 0                  Rev. KC0

5x multi
FSB 100

mobo:
Compaq 0400H
NB: Intel i440BX/ZX
SB:  82371(PIIX4)

Nu ik heb hier al 2 dagen audio drivers voor aan het zoeken maar ik vind ze dus nooit :s
Intel's website is precies een doolhof en blijkbaar staat daar enkel die INF update utility nog on line voor mijn chipset

en compaq's website heb je de modelnummer nodig van de deskpro PC ,iets wat ik dus niet heb omdat het blijkbaar een (compaq welliswaar) PC is die in een andere case is gestoken.

Dus zou iemand mij kunnen verderhelpen om het geluid werkende te krijge? Draai win2003 serv (standart edition)

Alvast bedankt!!!

(en ja ik heb dus al zelf gezocht, maar nooit iets gevonden)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Verwijderd

Zoek op je mainboard naar een kleine chip, vaak in de buurt van de audio uitgangen. Zoek wat daar opstaat op op internet.

In een Intel 440BX chipset zit geen geluid.

edit; Na gegoogle is het waarschijnlijk een C-Media CM8330 chip

linkje naar drivers

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 00:07 . Reden: meer info ]

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Zitten er uberhaupt geluids-uitgangen en zo op j Mobo ? In de wat oudere machines is het niet ongebruikelijk om geluid op een separaat kaartje bij te plaasen en niet op het mobo te monteren. De intel; 440 chipset heeft in elk geval geen ingebouwde geluidsondersteuning.

Als Windows 2003 wel geluidscomponenten aangeeft, maar met een vraagtekentje (driver niet geladen) kun je met msinfo (Start - Run- winmsd) wellicht kijken of er een apparaat is dat een IRQ gebruikt, maar waarvoor geen driver geladen is.

Anders wellicht met het mobo partnummer bij COmpaq zoeken. In elk geval zal Intel je geen drivers leveren. Op de oudere mobo's gebruikte compaq vaak ess soundchips.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:19

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb hier een Fujutsu (oifzoiets :P) pc staan emt een Intel BX440 bordje en daar zitten ook gewoon audio uitgangen op .

Gabriël AM5

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
JA :p

blijkbaar is'm dat (na eerste,avondlijke, blik op mobo)

Zal morgen posten of het hem werkelijk is maar alvast bedankt mensen!!!!!!!!!!!!! _/-\o_

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Pagina: 1