Toon posts:

[Exch2003] Mailbox legen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een beetje domme vraag, maar is het mogelijk een bepaalde mailbox te legen zonder deze eerst te downloaden? Het postmaster account heeft namelijk meer dan 100.000 mailtjes staan die toch niet gebruikt worden. Het liefst zou ik dit met een bepaald commando doen (eventueel zelfs automatisch gescheduled), zodat ik niet eerst alles met POP3 of IMAP moet binnenhalen met een client.

Verwijderd

mailbox deleten en recreaten. Ik ken geen andere optie maar dat betekent niet dat die er niet zijn.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Als je toch exchange gebruikt hoef je met outlook echt niets te downloaden hoor.. Gewoon met Outlook (of OWA) connecten naar de mailbox, CTRL+A en dan DELETE...

Verwijderd

Ik vermoedt dat je mailbox bij de provider staat en dat je niet wil dat ie gedownload wordt (door een pop3 client)

Je zou een trial van "The Bat!" kunnen installeren, de gegevens invoeren en, "dispatch mail on server" kunnen doen. Dan zie je alle mail op de server van je provider, en kan je evt alles wegkiepen.

Verwijderd

Als de mail nog bij de providers staat kan je het via webmail leeghalen.

Hierbij kan je online naar je mailbox gaan en daar berichten lezen dan wel verwijderen.

Ga maar is bij je providers website kijken.

Suc7

Verwijderd

Meer een vraag voor in SA, trouwens.
Sierra-NL schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:28:
Als je toch exchange gebruikt hoef je met outlook echt niets te downloaden hoor.. Gewoon met Outlook (of OWA) connecten naar de mailbox, CTRL+A en dan DELETE...
Behalve dat ze dan in retentie staan (Exchange 2003 heeft default dacht ik een deleted items retention time van een week of zo). Kun je vanuit Outlook ook handmatig legen, als je het zeker weet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
De postbus staat al (lokaal) op de exchange server, maar ik heb geen zin om eerst alle mail met een client te gaan downloaden en dan alles te verwijderen. Ik ben dus op zoek naar een tool of commando om een exchange postbus in één keer te legen, zonder tussenkomst van clients e.d.

Verwijderd

Ik geef deze nog even een schopje naar Software Algemeen, aangezien Exchange daar beter past :)

Waarom log je niet gewoon met outlook of outlook web access op die mailbox aan en delete dan alle mail?

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 17:06:
De postbus staat al (lokaal) op de exchange server, maar ik heb geen zin om eerst alle mail met een client te gaan downloaden en dan alles te verwijderen. Ik ben dus op zoek naar een tool of commando om een exchange postbus in één keer te legen, zonder tussenkomst van clients e.d.
Downloaden met een client? Hoe doe je dat dan? Een client kijkt op de server, maar haalt fysiek niets op (of je moet cache mode gebruiken, maar dat kan gewoon uit).

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alle mail wel op gaa halen en dan de mailbox legen, maar dat zijn zo'n 150.000 mailtjes. Dat is dus niet erg handig... Graag zou ik het direct van de exchange verwijderen.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je gewoon outlook configureerd met de mailbox van postmaster, in postvak in CTRL+A toetsen, en dan SHIFT DELETE. Gaat echt sneller......

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:01:
Ik kan alle mail wel op gaa halen en dan de mailbox legen, maar dat zijn zo'n 150.000 mailtjes. Dat is dus niet erg handig... Graag zou ik het direct van de exchange verwijderen.
TELNET <exchange server> 110
USER: Administrator
PASS: <password>
en dan een scriptje starten:
Visual Basic:
1
2
3
4
For i = 1 to 150000
     DELE i
Next
QUIT

[ Voor 30% gewijzigd door Brahiewahiewa op 18-04-2005 15:03 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat dit een stuk sneller gaat. ;) Bedankt!
Pagina: 1