Toon posts:

Betonvloer verkleurd na wijnexplosie onder trap

Pagina: 1
Acties:

• brainovic
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 09:46
Hallo mede-tweakers!

Zeg maar eerlijk, je komt hier voor de foto van een complete chaos ;). Onder onze trap hebben wij een soort opslagruimte. Daar hing een rek met wijnflessen, maar dat is helaas naar beneden gedonderd. Het is me gelukt de 15 liter wijn weg te krijgen met een waterstofzuiger, maar uiteraard is er ook genoeg de betonnen vloer in gesijpeld omdat het schoonmaken wel even duurde. Na het schoonmaken, laten luchten en drogen (voor zo ver dat kon) is de situatie nu als volgt:

De vloer is aardig verkleurd, vermoedelijk door een mix van de zuren in de wijn en vocht. Het is er niet af te boenen. Ik wil dus eigenlijk weten of iemand tips heeft om dit te herstellen. Via Google kom ik niet verder dan wat vage middeltjes.

Mijn dank is nu al groot!

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13:23
Moet het resultaat weer een kale betonvloer zijn?

Anders zou ik het gewoon verven (met betonverf / vloerverf).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Kupauw
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12:40
Ik weet niet hoe lang het geleden is maar ik zal het zo lang mogelijk laten drogen voordat je er iets op doet.

Inderdaad wat verf of een laagje egaline?

• miciel
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 15:17
gooi er eens een emmer water op, laat het even intrkken en zuig het nog eens een keertje op ?
veel vlekken op die manier verholpen. maar ik geef geen garantie dat het werkt. ik heb geen
ervaring met wijn vlekken in porueze vloeren. maar wel met andere meuk/elende.

ps ik wil ook wel die foto zien met alle wijn. op de vloer. ;)

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 11:32
Wat is precies het probleem? Vloertje erover en klaar toch?

• brainovic
Xander schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:46:
Moet het resultaat weer een kale betonvloer zijn?

Anders zou ik het gewoon verven (met betonverf / vloerverf).
Ja dat is de bedoeling inderdaad. Ik was meer benieuwd of die plekken nog kwaad kunnen (betonrot, schimmel en dat soort dingen).

• brainovic
Sethro schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:12:
Dat zou wel de makkelijkste oplossing zijn. Het is inmiddels al een week of 6/7 geleden, dus het zou droog moeten zijn. Kunnen die plekken geen kwaad? Schimmels etc?

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
zal wel loslopen met schimmels.. droog materiaal schimmelt niet echt lekker..

anders nog even een vochtvreter er in? al helpt dat natuurlijk weinig op het moment dat je kelder sowieso wat vochtiger is :o

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13-10 14:44

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als het goed droog is, dan zullen de vlekken weinig effect meer hebben en zou ik er gewoon wat moois overheen doen.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17:00
Gewoon laten zitten...het is een kelderkast... En je heb meteen een mooi verhaal mocht er echt ooit iemand over beginnen.

• Rofdof
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 17:06
Wijnvlekken in je wijnkelder. Hoort erbij

• Pannencouque
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 11-10 12:37
Ik zou het laten zitten.

Anders kun je kattengrit proberen. Dit kieper ik altijd op straat als er weer eens een auto van de buren olie heeft gelekt en ze het zelf niet opruimen. Heeft een prima zuigende werking.

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:31
Dat is gewoon terroir, dat hoort erbij.

• brainovic
Pannencouque schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:34:
Ik zou het laten zitten.

Anders kun je kattengrit proberen. Dit kieper ik altijd op straat als er weer eens een auto van de buren olie heeft gelekt en ze het zelf niet opruimen. Heeft een prima zuigende werking.
Heb ik toevallig direct daarna gedaan. Met als gevolg dat de kat daar rustig z'n behoefte ging zitten doen.

• com2,1ghz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:33
brainovic schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:56:
[...]

Heb ik toevallig direct daarna gedaan. Met als gevolg dat de kat daar rustig z'n behoefte ging zitten doen.
:D

• ocwil
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:57
[...]

Goed getraind ;)

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

• Pannencouque
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 11-10 12:37
[...]

:+
Daar had ik even niet op gerekend. :D

• chrisborst
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:41
@brainovic Het feit dat je vloer verkleurd betekend dat hij poreus is. Dus het is best aannemelijk dat in de wintermaanden het daar best vochtig kan worden.
Als ik jou was zou ik proberen je vloer vochtbestendig te maken door een coating aan te brengen. Betonverf of een epoxy voor garagevloeren zou hiervoor een goede oplossing zijn.
Ziet er sowieso een stuk netter uit en voorkomt wellicht optrekkend vocht.

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14:36
Mooi moment om er een gietvloertje in te gooien. Dan hoef je de volgende keer alleen nog maar de waterstofzuiger te pakken en kan je het boenen en de kattenbak achterwege laten.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
[...]

Dan was dat ook niet de eerste keer, alleen comfortabeler deze keer ;)

• Jan-man
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17:14
Voorstrijk erover en egalisatie vloertje erin als het je stoort. Anders gewoon zo laten kan weinig kwaad.

• Bezulba
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15-10 18:06

Bezulba

Formerly known as Eendje

Bij mij op het werk hebben ze ook zo'n kale betonnenvloer (omdat dat "hoort" bij de uitstraling waar de architect voor ging) liggen bij o.a. het koffieapparaat. 2 jaar na oplevering is de vloer op die plek ook flink verkleurd. Nu zijn ze toevallig afgelopen week langs gekomen om dat schoon te maken. 2x een hele dag bezig voor zo'n 2 vierkante meter met 1 of ander chemisch spulletje wat vreselijk stonk. En het niet alsof het nu wel prachtig mooi nieuw uitziet. Het zijn minder duidelijk vlekken, maar het verschil met de minder belopen delen is nog steeds flink.

Als professionals tot zulke middelen zijn veroordeeld denk ik dat je als particulier niet heel erg veel mogelijkheden hebt om het een beetje netjes te krijgen. Je wilt ook niet dat je overgebleven wijn naar die chemische rotzooi gaat stinken...

Oplossing is dus of egaliseren en daarna met 1 of andere sealer er overheen dat je het kan schoonhouden, of laten zitten. Het kan geen kwaad.

[Voor 9% gewijzigd door Bezulba op 01-09-2021 11:43]

blup

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16:58

LankHoar

Professionele amateur

[...]

Dus het is nu een wijnkelder / kattenbank geworden? Mooie upgrade voor je kat :P

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• michie1
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 15:50
brainovic schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:28:
Ja dat is de bedoeling inderdaad. Ik was meer benieuwd of die plekken nog kwaad kunnen (betonrot, schimmel en dat soort dingen).
Als je er echt bang voor bent zou je het kunnen schilderen met een silicaatverf (keim, en andere merknamen voor hetzelfde soort spul). Dan krijg je een mooie egale vloer, maar eventueel vocht kan er nog steeds uit ontsnappen.

Voor de prijs van zo'n pot silicaatverf heb je denk ik ook wel een restpartijtje laminaat, dus voor het geld moet je die optie niet kiezen.

• fastedje
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 14-10 08:13
Met zakje gietbeton/egaline ziet het er weer prima uit, echt nodig lijkt het me niet.

• M.l.
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 09:36
Sethro schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:12:
Dat was ook mijn eerste gedachte, als je toch al geld hebt voor je persoonlijke wijnkelder... 8)7

Maar even zonder gekkigheid, ik denk dat je hier altijd wel sporen van gaat zien. Beton is vrij poreus dus je kan spoelen wat je wil maar er zal altijd wat vocht met wijnresten achterblijven. Het vocht verdampt uiteindelijk wel, maar de resten niet.

• mgizmo
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15:25
brainovic schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:40:
Hallo mede-tweakers!

Zeg maar eerlijk, je komt hier voor de foto van een complete chaos ;).
Jazeker, maar waar zijn nu de foto's van de ravage?

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:00

Falcon

DevOps/Q.A. (.net/azure)

sorry kon het niet laten... :+

[Voor 57% gewijzigd door Falcon op 01-09-2021 15:10]

"You never come second by putting other people first"

• htca
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:50
is het beton of de cement dekvloer (de laatste zou je er nog uit kunnen tikken).
Maar ik zou het laten drogen, nieuw laagje aanbrengen en klaar.

• RoamingZombie
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15-10 18:56

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Persoonlijk zou ik mij er geheel niet druk over maken als het inmiddels droog is. Al verscheen de maagd Maria in die vlekken. Het is een keldervloer. Alle keldervloeren zijn lelijk beton in mijn opinie daar gaat een wijnvlek niets aan veranderen :D

Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light. - Dylan Thomas

• iMode
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 14:12
Gelukkig zijn de Moet & Pommery nog heel :P
Succes met de vloer (y)

• brainovic
mgizmo schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:51:
[...]

Jazeker, maar waar zijn nu de foto's van de ravage?
Haha dat was alleen een teaser. Volgens mij heb ik in alle stress niet eens een foto genomen van hoe het er uit zag.

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15:58
Zo had ik iemand die in de schuur op de betonvloer wat sieraden is gaan spuiten zonder er even iets onder te leggen :( Niks aan te doen. Mee leren leven en anders is jouw ruimte klein genoeg om er ff een busje epoxy op te gooien voor een mooie toplaag :)

• E-Vix
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15-10 15:35

E-Vix

Nu met sneeuw!

Chloor of een ander bleek er over heen gieten en in laten werken?
Of anders zo'n anti schimmel spray? Daar is het hoofdbestandsdeel namelijk ook vaak een bleekmiddel.
Daarna inderdaad behandelen met een epoxy, verf of ander iets wat hier boven al genoemd is.

Persoonlijk zou ik een blik grijze betonverf halen en dat er overheen smeren. Hier heb ik laatst ook de rand van het betonnen dak van onze berging gedaan. Ziet er nu weer netjes uit.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• brainovic
M.l. schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:54:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte, als je toch al geld hebt voor je persoonlijke wijnkelder... 8)7

Maar even zonder gekkigheid, ik denk dat je hier altijd wel sporen van gaat zien. Beton is vrij poreus dus je kan spoelen wat je wil maar er zal altijd wat vocht met wijnresten achterblijven. Het vocht verdampt uiteindelijk wel, maar de resten niet.
Haha het is een opening onder de trap waar we een wijnrek (niet heel goed) hadden opgehangen. Maar in Funda-tekst komt het ooit zeker als JE EIGEN WIJNKELDER te staan

• brainovic
Ik ga volgende week maar eens proberen een zakje egaline er over heen te gooien! Dat ziet er redelijk foolproof uit.

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14:29

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

brainovic schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:08:
Maar in Funda-tekst komt het ooit zeker als JE EIGEN WIJNKELDER te staan
En dan is zo'n vlek helemaal niet erg, want dat is daardoor "geheel naar eigen inzicht af te werken" :+

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V || YouTube || Twitter

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat je er 15 liter witte wijn overheen moet gooien :+

Maar ik zou het ook gewoon iets doen met de vloer. Als het een shtitty kelder is een zeiltje er op en anders een luxere manier van afwerking.

Je kan nog een paar keer met schoonmaakmiddel en flink wat water proberen en een beetje schrobben. En dan het water weer opzuigen met je stofzuiger.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• brainovic
fastedje schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:56:
Met zakje gietbeton/egaline ziet het er weer prima uit, echt nodig lijkt het me niet.
Nog even een egaline-vraagje: de vloer loopt iets af (vandaar dat er ook een laagje van een paar cm wijn in de hoek bleef liggen). Is dat een probleem of is het gewoon een kwestie van genoeg egaline er in kiepen, zodat het zich vanzelf verspreidt?

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
brainovic schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:31:
[...]

Nog even een egaline-vraagje: de vloer loopt iets af (vandaar dat er ook een laagje van een paar cm wijn in de hoek bleef liggen). Is dat een probleem of is het gewoon een kwestie van genoeg egaline er in kiepen, zodat het zich vanzelf verspreidt?
Egaline kruipt naar waar het het makkelijkste heen kan kruipen. Dus als je genoeg egaline erin mikt gaat het vanzelf zich egaliseren.

• fastedje
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 14-10 08:13
Je zou er net wat minder water bij kunnen doen dat het minder hard loopt. In dat geval moet je wel een lange lat/rij gebruiken om de vloer vlak te maken. Op deze manier wordt de vloer echter nooit zo glad als wanneer je het echt kan gieten.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee