Toon posts:

Deurklink muurvast

Pagina: 1
Acties:

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11:09
Zoals de foto's wel laten zien, ik krijg deze klink er niet af. Iemand nog een gouden tip?

Heb WD40 geprobeerd, hamer, priem, etc. De klink zit muurvast op de stift.

Laatste optie zal zijn om hem af te slijpen maar dan heb ik meteen nog een probleem, de stift lijkt niet helemaal door het slot heen te lopen. Dus tenzij ik hem aan beide zijden vlak afzaag krijg ik hem nog niet los..

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Haal eerst het inbus-schroefje er uit bij foto 2.

• KaiseRRuby
RaZ schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:53:
Haal eerst het inbus-schroefje er uit bij foto 2.
Uiteraard is die eruit.

• burnedhardware
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:57
Trek hamer?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:14

CyBeRSPiN

sinds 2001

Breekijzer ertussen met een latje eronder ter bescherming van je deur.

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-10 07:56
Als je de klink aan 1 kant af zaagt, kun je de pin er wellicht uit tikken met een hamer. Anders moet je hem er uit boren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Farezz
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 21:23
Verhitten? Of echte kruipolie gebruiken

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-03 21:57
Zoals @CyBeRSPiN al aangeeft : stukje hout er tussen om de deur niet te veel te beschadigen en met een koevoet/hamerklauw een paar goede harde wrik bewegingen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• KaiseRRuby
Ga ik nog even proberen, heb er net al geprobeerd met alle macht aan te trekken zonder enige beweging.. Ook met een klauwhamer.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:14

CyBeRSPiN

sinds 2001

KaiseRRuby schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:15:
Ga ik nog even proberen, heb er net al geprobeerd met alle macht aan te trekken zonder enige beweging.. Ook met een klauwhamer.
Je moet wel een wig maken. Blokje tegen de deur dan dan die klauwhamer op dat blokje plaatsen zodat je het kracht x arm effect krijgt.

[Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-03-2021 17:19]

• FTI
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
Heet stoken?

• clements
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:04
Met een decopeer zaag rond het slot zagen
🤪

• KaiseRRuby
clements schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:37:
Met een decopeer zaag rond het slot zagen
🤪
Want wat zou dat oplossen?

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online
Welke WD40? Er zijn zo'n 10 verschillende producten onder die merknaam.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Woody179
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 21:40
Dat je eindelijk je klink uit die stomme deur hebt zonder hem kapot te maken 8)7

ontopic: De zaag er in (de klink wel te verstaan). Naar alle waarschijnlijkheid is hij toch al verrot als hij er zo moeilijk uitkomt. Lijkt me verspilling van tijd om hem netjes te demonteren.

• saviour
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Woody179 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:45:
[...]

Dat je eindelijk je klink uit die stomme deur hebt zonder hem kapot te maken 8)7
Het voorstel is om een gat in de deur te zagen...

• Woody179
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 21:40
saviour schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:51:
[...]
Het voorstel is om een gat in de deur te zagen...
Captain Obvious ;) ik zei (sarcastisch) dat je daarmee bereikt dat je de klink (heel) uit die stomme deur kan halen..... want het is vast de schuld van de deur dat die klink vast zit, want waarom zou je anders je deur aan barrels willen zagen.....

• clements
😁

Aan één kant de klink er af zagen en dan de deur plat neerleggen. Rondom het slot goed ondersteunen met klosjes hout ed. Dan de stift er uit tikken. Evt mbv olie

• KaiseRRuby
Daarover gesproken, de stift eruit tikken. Het is niet een stift die ik ken (ik ben geen stiftenexpert hoor). Lijkt alsof er twee stiften op zitten zeg maar, dus niet een doortikbare stift?

Heb het wat verder gesloopt, nu is het zo. Aan de ene kant zit nog een palletje, de klinkt daar zit ook veel losser maar dat palletje is ook niet te bewegen.

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online
KaiseRRuby schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:18:
Daarover gesproken, de stift eruit tikken. Het is niet een stift die ik ken (ik ben geen stiftenexpert hoor). Lijkt alsof er twee stiften op zitten zeg maar, dus niet een doortikbare stift?

Heb het wat verder gesloopt, nu is het zo. Aan de ene kant zit nog een palletje, de klinkt daar zit ook veel losser maar dat palletje is ook niet te bewegen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die stift is een inbus boutje, maar volkomen verrot gedraaid.

De vierkante stift van beide kanten inspuiten met kruipolie en een nachtje afwachten.

Soms ben ik bijna gelukkig

• KaiseRRuby
JukeboxBill schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:26:
[...]

Die stift is een inbus boutje, maar volkomen verrot gedraaid.

De vierkante stift van beide kanten inspuiten met kruipolie en een nachtje afwachten.
Dat inbusboutje zat er wel in maar heb ik eruit gehaald hoor. Kruipolie moet ik even gaan bestellen, had net de laatste WD40 die ik had opgemaakt in het slot.

• Rowwan
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:09
Dus nadat je foto #1 hebt genomen heb je hem eruit gedraaid?

• KaiseRRuby
Excuus, dat boutje op foto 1 lijkt mij geen kapot gedraaid imbus boutje. Er zat een inbus boutje aan de andere kant, daar is hij uit,.

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
Ik kan me niet goed voorstellen dat dit geen stift uit één deel is. Het imbusboutje van de klink aan de binnenkant (?) is verzonken in het deurschild, hoe hebben ze dat ooit vast moeten zetten dan?

Het meest voor de hand liggende antwoord: Ze hebben eerst de klink aan de binnenkant op de stift vastgezet, toen de stift door het slot gestoken en als laatste de klink aan de buitenkant erop gezet. Oftewel toch gewoon een stift uit één deel.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:16

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Even met de haakse slijper ? Niet te lang mee kloten hoor.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:23
De_Bastaard schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:08:
Even met de haakse slijper ? Niet te lang mee kloten hoor.
Inderdaad voor je het weet staat de eigenaar voor je neus! :+

• Lolhozer
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:26

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Schuift die vierkante stift al door het slot heen en weer? Ik zie weinig beschadigingen van een hamer aan die zijdes op de deurklink. Als je hem een stukje er doorheen kunt tikken kun je hem aan 1 kant doorzagen of slijpen.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• clements
Deur eruit halen, Afslijpen, afbramen, doortikken.
In de tijd van dit topic kun je al je deuren thuis behandeld hebben 😎

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Lolhozer schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:23:
Schuift die vierkante stift al door het slot heen en weer? Ik zie weinig beschadigingen van een hamer aan die zijdes op de deurklink. Als je hem een stukje er doorheen kunt tikken kun je hem aan 1 kant doorzagen of slijpen.
en als het wel 2 delige zijn zouden die 2 delen er toch ook uit moeten kunnen..

je bouwt toch geen deur om het slot mechaniek heen.. :P
maar een slot mechaniek in een deur ;)

en ach in had ook al lang de haakse slijper er op los gelaten.. risico van een nieuw mechaniekje..

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:12

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Nieuwe deur

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:16

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Ik bedoel, ben zelf bezig met een oude badkamer af te breken maar de oude badkuip zit nogal op een aparte manier vast. Aan beide smalle kanten in de muur gemetseld.

Dan kan ik óf de tijd nemen om het helemaal uit te bikken zodat ik de badkuip er in één keer uit krijg, óf ik pak de flex. Nu heeft het me met de flex/haakse slijper alsnog een halve dag gekost maar hij is er uit :+.

Als je het niet meer nodig gaat hebben: doorslijpen en door 8-)

• __R__
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21:17
KaiseRRuby schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:18:

[Afbeelding]
Zie ik nou laswerk? Bovenop de stift. Op overgang stift en het huis van het slot. 8)7

• KaiseRRuby
Dat slot boeit me niet. Er moet een nieuwe in daarom gaat hij eruit. En ja, als ik een slijptol had was hij er al uit geweest maar ik heb die niet liggen. Heb ik nu wel geregeld en zal aankomende week gebeuren.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee