Toon posts:

Forwarding door modem en router

Pagina: 1
Acties:

• ran-dy
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 12:40
Onlangs heb ik een Zyxel modem ontvangen van Online omdat ik overgestapt ben van provider, maar ik loop tegen een aantal problemen aan met het configureren.

Ik heb op dit moment een Zyxel modem, met daarachter een Netgear router (met advanced tomato firmware), en hier achter mijn gehele netwerk, waaronder een Pi met homeassistant. Voorheen had ik de Experiabox van mijn vorige provider in bridge mode staan en alles in mijn router geconfigureerd. Dit werkte prima.

Helaas krijg ik het niet voor elkaar om het Zyxel modem ook in bridge mode werkend te krijgen. Ik heb de vdsl verbinding in bridge gezet, firewall uit, maar mijn router krijgt geen verbinding met het internet (als ik DHCP uitzet op mijn modem, krijgt mijn router helemaal geen IP). Als workaround had ik bedacht om in het modem een DMZ in te stellen naar het IP van mijn router.

Wat ik dus heb gedaan;
- Modem lan ingesteld op 192.168.0.***, want router zit op 192.168.1.***
- DMZ naar toegewezen IP adres van router (192.168.0.60)
- Firewall uit

Opzich werkt het prima, want ik heb internet op alle devices. Maar nou lukt het me niet om mijn homeassistant (draaiende op 8123) van buiten te benaderen. Uiteraard staan de port forwardings op mijn router nog correct ingesteld. Iemand enig idee waar de fout zit?

• ran-dy
Goed, inmiddels geprobeerd om ook in de router een forward op te nemen van 8123 naar 8123 en dit werkt. Het probleem is dus opzich opgelost, maar ik snap niet waarin het met een DMZ dan niet werkt?

• kosz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-10 00:22
Doet je router ook nat toevallig ? (dubbelnat) dan is het wel verklaarbaar.

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
ran-dy schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:41:
Onlangs heb ik een Zyxel modem ontvangen van Online
Je kan toch gewoon een eigen modem/router plaatsen, ben je gelijk van het gedoe af qua dubbel-NAT, DMZ, etc. etc.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Fore!
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08:10
Er loopt een Online topic met tips en tricks. Hier mijn ervaring:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58460540

• ran-dy
Hmm, misschien dit nog maar eens proberen.

Het is deze manier inderdaad een dubbele NAT set-up. De reden dat ik graag deze router wil blijven gebruiken op deze manier, is dat er behoorlijk wat configuratie in zit.

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:35
Dubbel NAT is uiteraard geen enkel probleem.

Alleen als je vanaf het internet ergens bij moet en poorten wilt forwarden dan moet je dat twee keer doen.
In je ISP router forwarden naar het Wan ip adres van je eigen router en in je eigen router forwarden naar het ipadres van het device dat je wilt bereiken.

Maar als je de wifi van je Isp router gebruikt, kun je uiteraard niet je Lan op, maar alleen het internet op.
Ik maak daar handig gebruik van door op die wifi een gastnetwerk op te zetten die alleen het internet op mogen en niets op mijn Lan te zoeken hebben.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee