• Pethor
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 03-11-2020
Begin deze maand kreeg ik een e-mail bericht van Microsoft dat op 9-juli-2014 mijn tegoed op het NL account zou verlopen (na/door dat deze was omgezet van credits naar € valuta).

Ik was vandaag hard op zoek wat ik van mijn € nog kon kopen en bij het controleren van het saldo op
commerce.microsoft.com zag ik tot mijn vreugde dat het tegoed nu pas verloopt op 1-6-2015. Voor die tijd moet het mij wel lukken dit tegoed op te maken op de Xbox One als deze eindelijk in NL is uitgekomen.

Voor de andere mensen met tegoed wat zou gaan verlopen, kijk even snel op de commerce site of dit nog het geval is.

p.s.
Na de melding dat de Xbox One weer uitgesteld was in NL en ik dus wist dat mijn tegoed zou verlopen voor hij hier uit kwam, heb ik contact opgenomen met support via de chat. De persoon die mij te woord stond (in het engels) vertelde mij dat voor NL het verlopen van de credits niet het geval is en dat dit alleen voor de US geld (wetgeving). Doordat het op commerce.microsoft.com nog steeds weergeven was geloofde ik de persoon van support niet echt. Waarschijnlijk had deze dan toch gelijk.
Dat was op 24-juni-2014.
Ik dacht dat ik het op moest maken maar het werd "automatisch" verlengd. Of het door het chat gesprek met support was is niet duidelijk daar is nooit gezegd 'we gaan het voor je aanpassen'.

• Camo
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16:22
Toch nog sterk te twijfelen of ik hem zou halen of toch voor het andere kamp zal gaan..
De UI vind ik wel zo geweldig van de One en dat je nu fifa 15 erbij zal krijgen >:D

Alleen de xbox is wel in de minderheid qua vrienden dat is wel een nadeel en aangezien ik voornamelijk COD, FIFA en BF speel...

[Voor 41% gewijzigd door Camo op 30-08-2014 16:04]

• Yaz
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14-09 09:46
Nefiorim schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:00:
[...]

Volgens mij lees jij niet goed en/of snap je de nuance in het verhaal niet helemaal. Een tegoedbon, ja, die moet tegenwoordig onbeperkt geldig zijn. Dit is overigens ook pas ergens t afgelopen decennium ingevoerd. Wanneer je zo'n tegoedbon claimed dan heb je het al uitgegeven lijkt me? De grote vraag zit em in t wanneer is een tegoedbon verzilverd. Volgens mij is dat op het moment dat je je tegoedboncredit linked aan je account, want dat is het punt waarmee de tegoedbon (de code) zijn waarde verliest. Dan heb je het in feite al uitgegeven aan de MS store en dat maakt het niet meer onbeperkt houdbaar.
Ik vraag me echt af deze nuance wel ook zo gezien word door de rechtsstaat. De kaart die je koopt is uiteindelijk hetzelfde voor als nadat je de code hebt ingevoerd. Namelijk een tegoed voor je Microsoft account. Het verzilveren hiervan is pas nadat je daadwerkelijk er iets voor gekocht heb.

En vergeet niet dat dezelfde regels bij MS van toepassing zijn als je iets gekocht heb via een kaart of direct hebt op je account hebt laten plaatsen als je het online koopt. Juist door deze constructie denk ik dat je in je recht sta. Gewoon stampij maken, verwijzen naar deze regels en hun gewoon overbluffen.

Misschien een leuk iets voor Tweakers om eens uit te zoeken (in het kader van journalistiek enzo, is weer eens wat anders dan persberichten quoten ;))?

Gamertag: YazNL

• Nefiorim
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 07-10 15:03
Die hele EULA daar kan je goed een punt hebben hoor. Dat weet ik verder niet. Maar de kaart is absoluut niet hetzelfde voor of na het invoeren van de code. Ervoor vertegenwoordigd deze een waarde, erna niet meer. De waarde is als het ware overgeboekt. Dan is de vraag of microsoft store geld niet ook eigenlijk een soort van tegoedbon is. Maar 1 van de wettelijke vereisten daaraan is (meen ik me te herinneren) dat deze vrij overdraagbaar van persoon tot persoon moet zijn. En dat is je store credit niet.

XBO: Michaël#3318

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:18

Famous

R 400+

Hoe zit het eigenlijk met games online kopen op xbox.com (vanaf de computer dus). Ik ga ervan uit dat dit een download is?
Kan ik deze dan op elke xbox one downloaden met mijn account of hoe werkt dit precies? Gezien Redcoon nog steeds aan het kloten is met de xbox kan ik ze nog niet op de xbox zelf kopen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 15:27
Welk spel is echt een aanrader op de Xbox One?

Ik heb zelf al zitten snuffelen en mij leek Ryse wel wat.

(Ik heb al een PS4 en veel spellen.)

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18:00
Ryse is vooral erg mooi, wel erg veel van hetzelfde. Ik vind titanfall erg goed voor online en tomb raider qua single player ( buiten het feit dat Lara erg goed ingesproken is.

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

• Yaz
Dennis585 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:12:
Welk spel is echt een aanrader op de Xbox One?

Ik heb zelf al zitten snuffelen en mij leek Ryse wel wat.

(Ik heb al een PS4 en veel spellen.)
Ryse is zeker een leuk spel. Ook Dead Rising 3 is een mooie. Verder straks natuurlijk Sunset Overdrive. En dan noem ik nu alleen de exclusives, de multiplats heb je vast al.

• Dennis585
Kun je Ryse ook als digital download kopen op de X1? Zo ja , hoeveel kost ie?

• harrytasker
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Ff kijken op Xbox.com of gebruik je Smartglass app!

• Yaz
Dennis585 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:21:
Kun je Ryse ook als digital download kopen op de X1? Zo ja , hoeveel kost ie?
Je kan alle spellen digitaal kopen. Spellen komen ook tegelijk uit als dat ze in de winkel liggen.
Nefiorim schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:08:
Die hele EULA daar kan je goed een punt hebben hoor. Dat weet ik verder niet. Maar de kaart is absoluut niet hetzelfde voor of na het invoeren van de code. Ervoor vertegenwoordigd deze een waarde, erna niet meer. De waarde is als het ware overgeboekt. Dan is de vraag of microsoft store geld niet ook eigenlijk een soort van tegoedbon is. Maar 1 van de wettelijke vereisten daaraan is (meen ik me te herinneren) dat deze vrij overdraagbaar van persoon tot persoon moet zijn. En dat is je store credit niet.
Ik heb Arnoud Engelfriet een DM gestuurd. Met een beetje geluk heeft hij zin om even wat echte juridische feiten in te brengen. Ben wel benieuwd hoe het nu echt zit :)

[Voor 57% gewijzigd door Yaz op 30-08-2014 16:39]

• Dennis585
Ok , bedankt mensen.

Als ik mijn Xbox One heb vrijdag , haal ik Ryse - Legendary Edition digitaal voor 49,99 zo te zien.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Dennis585 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:39:
Ok , bedankt mensen.

Als ik mijn Xbox One heb vrijdag , haal ik Ryse - Legendary Edition digitaal voor 49,99 zo te zien.
Dat lijkt me een uitstekend plan maar alleen als je belooft dit topic niet ook vol te spammen met je Youtube filmpjes |:(
Yaz schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:55:
[...]

Lezen mensen nu echt niet wat ik nog op deze pagina gequote heb?

En dat over "regels zijn regels" en "je gaat er toch mee akkoord dus wat zeur je nou". Er is zoiets als wetgeving. Wetgeving gaat altijd boven bedrijfsregels. Verder geef MS niet bij aanschaf aan wat de vervaldatum zal zijn (check maar eens een kraskaart). Dit staat in de voorwaarden die daarna komen en ja, die zijn juist om deze reden niet rechtsgeldig in nederland.

Er is maar een oplossing, schakel je rechtsbijstand in..... Laat die een mooie mail/brief sturen en kijken waar het strand.
Daarom vraag ik ook naar de wetgeving.
Ik heb je eerdere post wel gezien maar omdat je geen bron aanhaalt is het eigenlijk niet zoveel waard.

Wat zegt de wet over het verzilveren van een Card of het omzetten van deze card/bon naar digitale valuta?

Je hebt best wel kans dat de wet je alleen beschermt Tot het moment dat je iets verzilvert en dat je daarna bent aangewezen op de algemene voorwaarden, de wet neemt het dan uiteraard weer over als de algemene voorwaarden in strijd zijn met de wetgeving.

[Voor 13% gewijzigd door Donstil op 30-08-2014 17:23]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Yaz
Donstil schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:22:
[...]
Daarom vraag ik ook naar de wetgeving.
Ik heb je eerdere post wel gezien maar omdat je geen bron aanhaalt is het eigenlijk niet zoveel waard.
Volgens mij quote ik de consuwijzer. Lijkt mij een zeer betrouwbare bron.

• Dennis585
Donstil schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:22:
[...]
Dat lijkt me een uitstekend plan maar alleen als je belooft dit topic niet ook vol te spammen met je Youtube filmpjes.
Zoveel films post ik niet meer de laatste tijd , alleen nog maar uitzonderlijke films.

ONTOPIC

Hoe kan ik geld toevoegen aan mijn account op de X1?

• LuisjeNL
Als je even in de OP kijkt dan heb je antwoord op je vragen.

Beetje eigen werk word wel gewaardeerd :)

• Dennis585
LuisjeNL schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:49:
Als je even in de OP kijkt dan heb je antwoord op je vragen.

Beetje eigen werk word wel gewaardeerd :)
Ok , prepaidkaarten dus? Niet met iDEAL?

Op de PS4 kun je gewoon geld toevoegen met iDEAL.

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17:52
Een tegoed bon is altijd onbeperkt geldig, TENZIJ er op de tegoedbon vermelde verloop datum staat.
Dat geld ook voor Internet tegoedbonnen of redeem codes..

MS hangt dus een datum aan je tegoed op het moment dat je de code activeer. en houd zich dus aan de wet :) Bol.Com doet dat ook MS is dus echt niet de enige :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• ErwinJ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-10 14:19
Vrijdag eindelijk de "One" halen.
Qua games heb ik het volgende in gedachte voor te beginnen :P

Diablo reeds gekocht bij MM
Titanfall kopen via de US store
Destiny kopen via de US store
Forza 5 krijg ik er al bij, denk dat ik die houd.

Nog een aanrader ?

• Donnie Darko
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-10 14:17
Dennis585 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:39:
Ok , bedankt mensen.

Ik heb ook naast m'n PS4 een X1, Als je van (online) Shooters houdt dan moet je Titanfall in ieder geval niet overslaan ;) Forza 5 en Dead Rising 3 zijn ook aanraders Ryse is in mijn ogen en in die van reviewers de minste exclusive

Daarnaast kan ik je aanraden om de spellen via de US Store te kopen dat scheelt aardig wat geld (tenzij je alleen fysieke exemplaren wilt hebben)

Xbox One, PS4, PS3, X360, Wii U, New 3DS , PS Vita | PSN ID: D0nn13Dark0 Xbox Live: D0nn13 Dark0

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Dennis585 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:37:
[...]

Zoveel films post ik niet meer de laatste tijd , alleen nog maar uitzonderlijke films.
Keurig :)
Yaz schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:32:
[...]

Volgens mij quote ik de consuwijzer. Lijkt mij een zeer betrouwbare bron.
Je quote idd de consuwijzer en dat is een prima bron maar op de site die je quote hebben ze het alleen over de cadeau/tegoed bon voor inwisseling.

Daar heb ik het niet over. Het gaat mij om de wetgeving na inwisseling.

Het zal me niets verbazen als daar (nog) geen wetgeving voor is en de algemene voorwaarden het enige is wat er zwart op wit staat.

• W84
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-07 22:16
Net Metro Redux gehaald bij MM voor 26 euries! :)

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

To_Tall schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:53:
Een tegoed bon is altijd onbeperkt geldig, TENZIJ er op de tegoedbon vermelde verloop datum staat.
Dat geld ook voor Internet tegoedbonnen of redeem codes..
Volgens de Consuwijzer is dat niet waar. Er is wettelijk niets vast gelegd over de geldigheidsduur van een tegoed bon.

Ze zeggen er dit over.
Hoelang is een tegoedbon geldig?

Er bestaan geen regels voor hoelang een tegoedbon geldig moet zijn. De verkoper moet wel van tevoren melden hoelang de tegoedbon geldig is. Staat er alleen een uitgiftedatum op de tegoedbon? Dan is de tegoedbon vijf jaar geldig.

• LuisjeNL
Dennis585 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:52:
[...]

Ok , prepaidkaarten dus? Niet met iDEAL?

Op de PS4 kun je gewoon geld toevoegen met iDEAL.
Prepaidkaarten werkt, zowel Nederland als (goedkoper) via bv US kaarten.

Je kan ook je nl creditcard koppelen met je account, of paypall koppelen.

Geld 'storten' naar je Microsoft rekening via ideal weet ik niet, ik zou je daarvoor even naar de Microsoft website verwijzen.

Succes :)

• Yaz
Ik heb altijd prepaidkaarten gekocht maar ik heb vandaag eens mijn CC gekoppeld aan mijn xbox account. En verrek, dat werkte ook!. Gelijk maar Destiny DGE gekocht :D

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:45
Yaz schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:20:
Ik heb altijd prepaidkaarten gekocht maar ik heb vandaag eens mijn CC gekoppeld aan mijn xbox account. En verrek, dat werkte ook!. Gelijk maar Destiny DGE gekocht :D
US account met NL kaart?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:45
W84 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:09:
Que? Die is toch 39?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• Yaz
NL account met op het US gedeelte een NL kaart. Mastercard doet blijkbaar niet zo lastig.

• Yaz
*Even een nieuwe posts omdat het tijdsgebonden is.

Voor de liefhebbers is er op twitch nu een livestream over Halo op PAX.
http://www.twitch.tv/halo

Duurt denk ik 30-45 mins.

• Camo
ErwinJ schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:56:
Vrijdag eindelijk de "One" halen.
Qua games heb ik het volgende in gedachte voor te beginnen :P

Diablo reeds gekocht bij MM
Titanfall kopen via de US store
Destiny kopen via de US store
Forza 5 krijg ik er al bij, denk dat ik die houd.

Nog een aanrader ?
Je krijgt ook fifa 15 hé.
Althans ga ervan uit dat het de day one is.
Het zijn wel download vouchers dacht ik.

• mowa
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

W84 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:09:
= in de store $25 dus zo'n €19.

iRacing Profiel

• DrParanoid
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23-07 18:24
mowa schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:28:
[...]

de pack niet
Ik heb nog steeds niet de update met die friendstab. Ik dacht dat die nu publiekelijk was....

Ik zie dat er nog wel wat meer mensen hardcore mode zijn gestart met Diablo 3. Volgens mij moet je hardcore mode niet in coop spelen. Voor veel gedeelte zal het wel fijn zijn om met zen 2en te gaan, zeker als je 2 classes pakt die goed op elkaar aansluiten, maar het risico dat beide spelers afzonderlijk van elkaar een groep elites aantrekt die uiteindelijk samen komen is denk ik te groot :). Ben nu level 21 met men Justicar, ehm.. Templar... onee, Crusader :P Speel nu op hard, met name voor de kleine XP bonus, maar het is echt zo voorzichtig aan doen, want ook al is het hard, een klein foutje in combinatie met die arcane / ijs vijanden ben je zo dood.

En welkom Dennis! Greatness awaits you this Friday! ;)

Gamertag: VAS taijyn

• Nefiorim
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 07-10 15:03
uchiha tijntje schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:50:
Ben nu level 21 met men Justicar, ehm.. Templar... onee, Crusader :P
*grijns*

Misschien wordt het trouwens tijd voor een echt Xbox One slowchat topic?

[Voor 15% gewijzigd door Nefiorim op 30-08-2014 20:55]

XBO: Michaël#3318

• ErwinJ
Camo schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:14:
[...]

Je krijgt ook fifa 15 hé.
Althans ga ervan uit dat het de day one is.
Het zijn wel download vouchers dacht ik.
Klopt maar die verkoop ik. ;)

• Camo
ErwinJ schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:12:
[...]

Klopt maar die verkoop ik. ;)
Ah, zag al iemand voorbij komen @V&A haha.
Ik zal morgen en anders in de loop van de week de TS even bijwerken voor de nieuwe lading Xboxers die erbij komen met meer info hoe het er nou in NL met NL-account aan toe gaat. Ook een hoop stuff over importeren kan dan weg.

Het lijstje met games kan ook wel vernieuwd worden (al denk ik dat ik het wat summierder hou met titel en releasedate oid).

Verdere vragen of toevoegingen voor de TS kunnen wel via PM.

[Voor 29% gewijzigd door Martinspire op 30-08-2014 21:28]

Martinspire - PC, PS4, X1

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17:52
Donstil schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:12:
[...]

Volgens de Consuwijzer is dat niet waar. Er is wettelijk niets vast gelegd over de geldigheidsduur van een tegoed bon.

Ze zeggen er dit over.

[...]
Dat is toch wat ik zeg :+ Er is geen wet op de tegoed bonnen. Probleem is alleen dat er ooit een rechtszaak is geweest. Een persoon had tegoedbonnen van de V&D of zo. Hij gaat naar de winkel, en de winkel vertelde hem dat de 100 Euro aan tegoed bonnen verlopen was. Op de bonnen stond geen verloop datum.. Dit is voor de rechter gekomen. de rechter heeft de consument gelijk gegeven. Winkels moeten dus een vervaldatum op de kaart zetten, anders is de kaart onbeperkt geldig.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• W84
mowa schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:28:
[...]

Ik heb de bundel (dus beide incl. DLC) voor €26. ;)
Ik zie dat er nog wel wat meer mensen hardcore mode zijn gestart met Diablo 3. Volgens mij moet je hardcore mode niet in coop spelen. Voor veel gedeelte zal het wel fijn zijn om met zen 2en te gaan, zeker als je 2 classes pakt die goed op elkaar aansluiten, maar het risico dat beide spelers afzonderlijk van elkaar een groep elites aantrekt die uiteindelijk samen komen is denk ik te groot :). Ben nu level 21 met men Justicar, ehm.. Templar... onee, Crusader :P Speel nu op hard, met name voor de kleine XP bonus, maar het is echt zo voorzichtig aan doen, want ook al is het hard, een klein foutje in combinatie met die arcane / ijs vijanden ben je zo dood.
:')

Coop zou trouwens makkelijker moeten gaan, monsters krijgen 50% increased damage/life per extra speler.
Theoretisch gezien hoef je dus maar 75% moeite te doen tov single player.
En je krijgt een 10% xp boost.

Blijkt dus wel dat je niet een te groot level verschil moet hebben, en zeker niet als je totaal geen goede gear hebt en nog geneens al je abilities hebt vrijgespeeld :p

[Voor 6% gewijzigd door justifire op 30-08-2014 22:38]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• xAnarchyBaS
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08-10 08:47
De Clans bij destiny gaan een beetje op de schop, is het een idee om nu een clan te vormen uit de Gathering of Tweakers en GoTLive clans?

Anoniem: 337891

Zo. Lang geleden dat ik me een hele avond zoet heb kunnen houden met 1 game. NFS Rivals is ouderwets goed. Super vermakelijk en super arcade. Kost maar 25 USD nu. Tot nu toe vind ik hem dat ook waard. Lekker scheuren en raggen en fijne simpele achievements. :)

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-10 13:58
Anoniem: 337891 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 00:37:
Zo. Lang geleden dat ik me een hele avond zoet heb kunnen houden met 1 game. NFS Rivals is ouderwets goed. Super vermakelijk en super arcade. Kost maar 25 USD nu. Tot nu toe vind ik hem dat ook waard. Lekker scheuren en raggen en fijne simpele achievements. :)
Heb je hem op Single player mode gezet?, ik vond het zo irritant dat ie steeds andere spelers en lobbies ging zoeken

• W84
Ja, daar zeg je wat... dat heb ook net gedaan. Lekker rustig en ik mis vooral die schreeuwende kiddies en Kinect mic feedback niet. Bloedirritant!

• Dennis585
En welkom Dennis! Greatness awaits you this Friday! ;)
Bedankt , ik voel me welkom.

Vroeger was mijn Xbox 360 mijn dagelijkse console.
Nu is de PlayStation 4 mijn dagelijkse console.

De X1 neem ik erbij voor de exclusives.
justifire schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:37:
[...]

:')

Coop zou trouwens makkelijker moeten gaan, monsters krijgen 50% increased damage/life per extra speler.
Theoretisch gezien hoef je dus maar 75% moeite te doen tov single player.
En je krijgt een 10% xp boost.

Blijkt dus wel dat je niet een te groot level verschil moet hebben, en zeker niet als je totaal geen goede gear hebt en nog geneens al je abilities hebt vrijgespeeld :p
Als je echter in een hoek gedreven wordt en je Coop partner is er net even niet op tijd bij ontvang je die 50% extra damage in je uppie en dan kan het hard gaan :P

Gamertag: VAS taijyn

• ErwinJ
Camo schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:24:
[...]

Ah, zag al iemand voorbij komen @V&A haha.
hahaha :P

• Yaz
xAnarchyBaS schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:34:
De Clans bij destiny gaan een beetje op de schop, is het een idee om nu een clan te vormen uit de Gathering of Tweakers en GoTLive clans?
Worden de huidige clans ontbonden dan? Als dat zo is dan wil ik wel graag een tweakers gang joinen. Heb ik meer mee dan met een zooitje echte onbekenden die ik alleen maar ken voor dat ene spel.

edit: net even gekeken maar ik zie dat de oude clans nog steeds bestaan. Ik zit in die van GoTLive (http://www.bungie.net/en/Clan/Detail/141449).

.
.
Dennis585 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 06:40:
[...]

Bedankt , ik voel me welkom.

Vroeger was mijn Xbox 360 mijn dagelijkse console.
Nu is de PlayStation 4 mijn dagelijkse console.

De X1 neem ik erbij voor de exclusives.
Gaat vast niet lang duren voordat het andersom is ;) Als je de X1 gebruikt zoals het bedoelt is (dus met de TV erdoorheen enzo) dan is de drrempel om het te gebruiken zo laag dat de PS4 aanslingeren al snel te lastig is. Vooral het feit dat je vrienden online ziet komen en invites krijgt terwijl je iets anders aan het doen bent verlaagd de drempel enorm. Mijn speeltijd met de 360 was al hoog.. Met de X1 door deze mogelijkheden alleen maar hoger.

[Voor 52% gewijzigd door Yaz op 31-08-2014 09:15]

• Brutal1ty
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13:30
Yaz schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 09:05:
[...]

Worden de huidige clans ontbonden dan? Als dat zo is dan wil ik wel graag een tweakers gang joinen. Heb ik meer mee dan met een zooitje echte onbekenden die ik alleen maar ken voor dat ene spel.

edit: net even gekeken maar ik zie dat de oude clans nog steeds bestaan. Ik zit in die van GoTLive (http://www.bungie.net/en/Clan/Detail/141449).

.
.

[...]

Gaat vast niet lang duren voordat het andersom is ;) Als je de X1 gebruikt zoals het bedoelt is (dus met de TV erdoorheen enzo) dan is de drrempel om het te gebruiken zo laag dat de PS4 aanslingeren al snel te lastig is. Vooral het feit dat je vrienden online ziet komen en invites krijgt terwijl je iets anders aan het doen bent verlaagd de drempel enorm. Mijn speeltijd met de 360 was al hoog.. Met de X1 door deze mogelijkheden alleen maar hoger.
Iets wat ik echt nooit zou doen. Ik heb al een hekel aan tv kijken (hallo reclames!), ik háát TV input lag (en ja, ook jullie TV heeft het en ik zou het merken) en zit meestal achter m'n bureau te gamen op dezelfde monitor als m'n PC is aangesloten :P Zijn opmerkelijk veel mensen die hetzelfde doen als ik wat dat betreft trouwens. Dacht echt een tijdje dat ik (en misschien wat ''pros'' van CoD ofzo) de enige was die bureau + monitor boven bank + laggy TV verkoos :P

• Yaz
Brutal1ty schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 09:19:
[...]

Iets wat ik echt nooit zou doen. Ik heb al een hekel aan tv kijken (hallo reclames!), ik háát TV input lag (en ja, ook jullie TV heeft het en ik zou het merken) en zit meestal achter m'n bureau te gamen op dezelfde monitor als m'n PC is aangesloten :P Zijn opmerkelijk veel mensen die hetzelfde doen als ik wat dat betreft trouwens. Dacht echt een tijdje dat ik (en misschien wat ''pros'' van CoD ofzo) de enige was die bureau + monitor boven bank + laggy TV verkoos :P
Zo hard-core ben ik niet. Ik wil gewoon lekker relaxed een spelletje spelen. Ik dacht dat ik altijd de enige was maar gek genoeg zijn er heel veel als mij :P

• mtouw78
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 16:27
Yaz schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 09:05:
[...]

edit: net even gekeken maar ik zie dat de oude clans nog steeds bestaan. Ik zit in die van GoTLive (http://www.bungie.net/en/Clan/Detail/
Volgens Bungie worden ze niet ontbonden maar bij de launch in september moet je opnieuw je lidmaatschap bevestigen.(reconfirm alliance)

http://www.bungie.net/7_B...14/en/News/News?aid=12054

[Voor 8% gewijzigd door mtouw78 op 31-08-2014 10:13. Reden: Toevoegen extra info]

• Yaz
mtouw78 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 10:09:
[...]

Volgens Bungie worden ze niet ontbonden maar bij de launch in september moet je opnieuw je lidmaatschap bevestigen.(reconfirm alliance)

http://www.bungie.net/7_B...14/en/News/News?aid=12054
Oh! Prima toch.. Dus allemaal even GoTLive joinen :D
http://www.bungie.net/en/Clan/Detail/141449

Anoniem: 337891

wimpie007 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 02:08:
[...]

Heb je hem op Single player mode gezet?, ik vond het zo irritant dat ie steeds andere spelers en lobbies ging zoeken
Zeker een goede tip van je. Ik heb de map gisteren niet eens gebruikt omdat er telkens groene lelijke gamertags over de events zaten. :) Thanks!

Ook hier een PC monitor speler. Ik kan geen shooter fatsoenlijk spelen op de TV. Ook zie ik het niet zitten om alle headset draden (Tritton ding) door mijn huiskamer te hebben lopen ivm kids en dat het er enorm lelijk uitziet.

• mtouw78
Done! Gamertag Omega78 op Xone.
Kleine update voor de TS uitgevoerd. Release in landen gewijzigd en lijstje met bundels toegevoegd. Ik zal kijken of ik nog zin heb die bundels te linken naar winkels, maar is dat echt nodig?

Ook 2 vragen aan de FAQ toegevoegd. 1 over het preview-programma en 1 over betalen in NL

[Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 31-08-2014 11:08]

• LuisjeNL
Linken apart lijkt me niet nodig, staat al prima in de pricewatch.

Miss gewoon been link naar fe Xbox one pricewatch

• harrytasker
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 11:07:
Kleine update voor de TS uitgevoerd. Release in landen gewijzigd en lijstje met bundels toegevoegd. Ik zal kijken of ik nog zin heb die bundels te linken naar winkels, maar is dat echt nodig?

Ook 2 vragen aan de FAQ toegevoegd. 1 over het preview-programma en 1 over betalen in NL
Xbox One zonder Kinect + FIFA 15 & Forza 5 - €499,99
Moet dat niet € 399,- zijn... (Nitpicker.. ;) )

• Turdie
  • Nu online
Anoniem: 337891 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 00:37:
Ik heb hem ook gekocht omdat ie in de deals for gold is, en nu $25 dollar kost (ongeveer 20 euro).
Ik ben zelf Forza gewend, ik vind graphics tegenvallen, en daarnaast vind ik besturing van de auto een beetje raar, hij stuurt niet erg direct, maar verder wel een leuk spel.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14-10 20:25
Ik heb NFS digitaal gekocht maar als i khem kon doorverkope nzou ik het doen.. Ik vond het op het begin wel leuk maar nu vind i ker niet heel veel meer aan en speel het eigenlijk nooit meer...

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:39

Winkiller

De Mopperpot

Nefiorim schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:53:
Misschien wordt het trouwens tijd voor een echt Xbox One slowchat topic?
:) Goed idee, misschien is er een liefhebber (ik niet) onder ons die dat Xbox One Slowchat topic wil aanmaken. Kunnen hier weer ter zake berichten gepost worden die het algemeen belang dienen. ;)

Herhaling is de beste leermeester, LUID IS UIT !

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14-10 22:51
Vandaag weer een update gehad van 258MB
Slowtopic lijkt mij een goed idee, vooral het fout plaatsen van prijzen en waar de Xbox in NL te koop gaat zijn vervuilt dit topic behoorlijk.

[Voor 64% gewijzigd door carpebios op 31-08-2014 12:11]

Bijen verspillen hun tijd niet om vliegen uit te leggen dat honing beter is dan stront

• Dragunov
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11-10 20:47
carpebios schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:10:
Vandaag weer een update gehad van 258MB
Slowtopic lijkt mij een goed idee, vooral het fout plaatsen van prijzen en waar de Xbox in NL te koop gaat zijn vervuilt dit topic behoorlijk.
Fix voor beeldkwaliteit TV en Metro Redux, eens preview dit goed heeft bevonden, dan officiële update voor iedereen

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14-10 22:51
Ben wel blij met de vele updates deze wave :)
Lekker snel dingen aanpakken + 3d Blu-ray.

Bijen verspillen hun tijd niet om vliegen uit te leggen dat honing beter is dan stront

• mowa
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Dragunov schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:56:
[...]

Fix voor beeldkwaliteit TV
Zie je wel, ik wist wel dat mijn ogen mij niet bedriegen. 8) Had een reeks berichten terug naar voren gebracht dat ik het idee had dat de kwaliteit is verbetert; scherper, meer diepte.
W84 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:33:
[...]

Ik heb de bundel (dus beide incl. DLC) voor €26. ;)
Ah, de bundel. Dat is idd niet veel. Welke MM? Van de week ff hier in Den Haag kijken. Maar dan krijg je toch van die stomme schijfjes..!!?? :+ Ik gebruik de bluray speler alleen om af en toe een film te kijken.

iRacing Profiel

• Bunta
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 09-10 22:53
Weet iemand al wat de Deals with Gold en de Games with Gold worden voor September? De nieuwe updates benieuwen mij steeds meer, Microsoft doet echt z'n best om te luisteren naar hun gebruikers. DNLA ondersteuning nog toevoegen en dan kan m'n netwerk streamer er ook uit gegooid worden.

Zou iemand mij trouwens toe willen voegen aan het Preview programma?

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

• X-Fighter
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 15:35
Bunta schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 14:03:
Weet iemand al wat de Deals with Gold en de Games with Gold worden voor September? De nieuwe updates benieuwen mij steeds meer, Microsoft doet echt z'n best om te luisteren naar hun gebruikers. DNLA ondersteuning nog toevoegen en dan kan m'n netwerk streamer er ook uit gegooid worden.

Zou iemand mij trouwens toe willen voegen aan het Preview programma?
http://majornelson.com/20...ames-gold-september-2014/

• Turdie
  • Nu online
Er is nog een extra update uitgekomen voor de 1409 build, omdat mensen storrend beeld met LiveTV ervaarden.

http://forums.xbox.com/xb...409/f/5050/t/1823306.aspx

[Voor 34% gewijzigd door Turdie op 31-08-2014 14:34]

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 10:11
Wellicht interessant om mijn 360 weer terug aan te sluiten om Halo Reach uit te proberen. Heb interesse in TMCC maar weet niet of het echt mijn type game is. Vind het jammer dat als er over TMCC gesproken wordt het Halo 2 voor en na is. Was deze game echt zo geweldig dat het alleen maar over Halo 2 gaat?

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• svenerator
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11-10 10:15
Bij offgamers.com zijn de 10 dollar gift cards "out of stock". Heb net een email gestuurd aan offgamers of ze weten wanneer zij ze weer hebben. Maar kennen jullie een andere vergelijkbare site? Heb wel een aantal gevonden maar dat was $ = €.

• Lekker Ventje
Heb geen andere sites gevonden die net als Offgamers zijn. Ben er een tijdje geleden naar op zoek geweest en als je $=€ neemt kun je net zo goed in Europa kopen.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• harrytasker
  • Niet online
http://crazygametime.com/ en ook nog goedkoper, vergeet niet coupon codes in te vullen.... Gebruik ik al een hele tijd naar tevredenheid. Heb wel eens gehad dat een code niet werkt, maar dan krijg je zonder een enkel probleem een nieuwe! (zie dat alles out of stock is op het moment...jammer)

[Voor 45% gewijzigd door harrytasker op 31-08-2014 15:31]

• H1CS
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 24-06 13:27
Lekker Ventje schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:18:
Heb geen andere sites gevonden die net als Offgamers zijn. Ben er een tijdje geleden naar op zoek geweest en als je $=€ neemt kun je net zo goed in Europa kopen.
Bij Target: http://www.target.com/s?s...box_xbox+Live+Digital+Gif

Het duurt alleen een paar uur voordat je de code ontvangt

• svenerator
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11-10 10:15
Bij Target hebben ze geen 10 dollar gift cards, en bij Crazygametime zijn ze helaas ook out of stock

• Brutal1ty
Okay ik moet even eerlijk bekennen: ik baal best wel dat er deze generatie géén ''test kits'' in de winkels te vinden zijn =\ Ik heb iig nog nergens XBox One of PS4 sets zien staan helaas... Zou graag eens de One controller willen proberen hier in de buurt op m'n eigen tempo zeg maar maar dat zit er hier niet in =p

EDIT: Hier is regio Hilversum. Misschien dat er bij Mediamarkten in Amsterdam ofzo wel kits staan... Weet dat eentje een Ps4 heeft daar (ooit gezien), maar ben nog geen XOne tegen gekomen. Iemand een gespot?

[Voor 24% gewijzigd door Brutal1ty op 31-08-2014 15:50]

• Camo
Brutal1ty schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:49:
Okay ik moet even eerlijk bekennen: ik baal best wel dat er deze generatie géén ''test kits'' in de winkels te vinden zijn =\ Ik heb iig nog nergens XBox One of PS4 sets zien staan helaas... Zou graag eens de One controller willen proberen hier in de buurt op m'n eigen tempo zeg maar maar dat zit er hier niet in =p

EDIT: Hier is regio Hilversum. Misschien dat er bij Mediamarkten in Amsterdam ofzo wel kits staan... Weet dat eentje een Ps4 heeft daar (ooit gezien), maar ben nog geen XOne tegen gekomen. Iemand een gespot?
Ze staan wel beide bij de Mediamarkt in Ede!
Mediamarkt Almere, Zwolle, Groningen e.d. allemaal werkende demo modellen...

Cogitationis poenam nemo patitur

• steffeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-10 22:57
Bullet NL schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 17:08:
Jup, MM Leeuwarden ook met Forza 5.

• Brutal1ty
Okay dat is allemaal een endje weg, maar als ze het daar overal wél hebben ga ik binnekort maar even in Amsterdam/Utrecht op zoek (aangezien ik er tussen in woon) _/-\o_

Normaal gesproken stonden er hier bij de gamezaken als Next Level, Game Mania, Bart Smit etc áltijd demo modellen van nieuwe hardware (tablets, consoles, speelgoed etc) maar deze generatie gek genoeg niet :o

Maar ze bestaan dus wel, danku voor de info :)

• DrParanoid
Ff iedereen uit de lijst met Diablo toegevoegd, toch maar overstag gegaan ook al heb ik hem kapot gespeeld op PC :) voor diegene die niet in de lijst staan, voeg me AUB toe :P ben nog flinke nooblet qua levels: ParanoidMoloch

• ErwinJ
DrParanoid schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 17:54:
Ff iedereen uit de lijst met Diablo toegevoegd, toch maar overstag gegaan ook al heb ik hem kapot gespeeld op PC :) voor diegene die niet in de lijst staan, voeg me AUB toe :P ben nog flinke nooblet qua levels: ParanoidMoloch
Lijst welke lijst :P...volgens mij mis ik iets |:(

• Turdie
  • Nu online
ErwinJ schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:02:
[...]

Lijst welke lijst :P...volgens mij mis ik iets |:(
Die staat onderaan als je een bericht typt...

Lijst met Xbox Gamertags

Daar staan Tweakers in met hun gamertags en welke games ze hebben, staat ook in de TS.

[Voor 41% gewijzigd door Turdie op 31-08-2014 18:17]

• TQAirstrike
  • Laatst online: 08:53
shadowman12 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:13:
[...]

Lijst met Xbox Gamertags

[afbeelding]

Daar staan Tweakers in met hun gamertags en welke games ze hebben, staat ook in de TS.
Nice, ik heb mijzelf ook even toegevoegd. Zoek nog wat mensen om BF mee te spelen.

https://www.flickr.com/gp/141257421@N07/4i773e

• Lekker Ventje
Brutal1ty schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 17:35:
[...]

Okay dat is allemaal een endje weg, maar als ze het daar overal wél hebben ga ik binnekort maar even in Amsterdam/Utrecht op zoek (aangezien ik er tussen in woon) _/-\o_

Normaal gesproken stonden er hier bij de gamezaken als Next Level, Game Mania, Bart Smit etc áltijd demo modellen van nieuwe hardware (tablets, consoles, speelgoed etc) maar deze generatie gek genoeg niet :o

Maar ze bestaan dus wel, danku voor de info :)
Heb nooit op een demo unit gespeeld en heb ze gewoon beide gekocht. Dat kan ik je aanraden ook te doen, krijg je geen spijt van :)

• Brutal1ty
Lekker Ventje schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:20:
[...]

Heb nooit op een demo unit gespeeld en heb ze gewoon beide gekocht. Dat kan ik je aanraden ook te doen, krijg je geen spijt van :)
Zou willen dat ik dat kon... maar de financiële situatie hier is bar slecht om het even zo te noemen. Bovendien is m'n PC stervende, laptop ook, telefoon letterlijk vorige week dood neergevallen ( niet letterlijk... maar wel dood) dus ik heb al mazzel dat ik nét 400 in totaal kan uitgeven als verlaat verjaardagscadeautje voor mezelf O-)

Maar anders had ik dat absoluut gedaan! _/-\o_
Gewoon elke MM volgens mij. Eindhoven, Amersfoort (Saturn) en Arnhem hadden ook al werkende X1 staan. Soms met Forza, soms met NFS en soms met iets anders.

• ErwinJ
shadowman12 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:13:
[...]

Lijst met Xbox Gamertags

[afbeelding]

Sorry gemist 8)7
Ik mezelf toegevoegd ;)

• xAnarchyBaS
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08-10 08:47
Martinspire schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:20:
[...]

Gewoon elke MM volgens mij. Eindhoven, Amersfoort (Saturn) en Arnhem hadden ook al werkende X1 staan. Soms met Forza, soms met NFS en soms met iets anders.
Volgens mij stond er bij MM Heerlen geen kit.
Bij de game mania kan je altijd even vragen of je een systeem uit mag proberen, ze staan er niet kant en klaar, maar hebben er meestal wel een populaire game in zitten.

• Bunta
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 09-10 22:53
Geweldig dank je, zal hem wel over het hoofd gezien hebben denk ik.

Nog een keer schaamteloos vragen voor een Preview program invite, iemand!? :)

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

• mfneed
  • Laatst online: 15-10 15:18
Vanavond kunnen er weer wat tweakers een friends request verwachten ^^ met name diablo gamers ^^

Edit:

SinergyXL, Nemesis kill staat op mijn xboxlive pagina^^

[Voor 26% gewijzigd door mfneed op 01-09-2014 09:47]

• Yaz
mfreriks schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:43:
Vanavond kunnen er weer wat tweakers een friends request verwachten ^^ met name diablo gamers ^^
Even ter verduidelijking (en dus niet om lullig te doen), ik zie vaak deze verwarring;

Friends requests bestaan niet meer. Je followed nu mensen. Dit gaat zonder confirmatie van de andere speler. Wel krijgt hij/zij een bericht dat hij gefollowed is en hij kan dan ook gelijk terug followen. Denk aan Twitter, deze heeft eenzelfde methodiek.

• DrParanoid
Yaz schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:50:
[...]

Even ter verduidelijking (en dus niet om lullig te doen), ik zie vaak deze verwarring;

Friends requests bestaan niet meer. Je followed nu mensen. Dit gaat zonder confirmatie van de andere speler. Wel krijgt hij/zij een bericht dat hij gefollowed is en hij kan dan ook gelijk terug followen. Denk aan Twitter, deze heeft eenzelfde methodiek.
Het systeem werkt inderdaad als een follow systeem, maar het heet nog steeds "Add friend" als je iemand toe wilt voegen en niet "Follow ....." (zie MS web interface). Daarnaast worden nog gewoon friend requests gestuurd. Ik zie nergens "You have followed ...." en that's it wat zou moeten bij een follower / following systeem. Ik heb nog steeds bij iedereen die ik toegevoegd heb een "pending request" staan. Hier komt de verwarring ook vandaan.

Je hebt totaal gelijk trouwens voor puur XBOX One, mensen die echter ook een Xbox 360 hebben / hadden zullen nog steeds op live een friend request krijgen (in de web interface dan). Verwarring alom :P

• mfneed
  • Laatst online: 15-10 15:18
Yaz schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:50:
[...]

Mijn excuses, je hebt gelijk! dat is het plan:D

• mtouw78
Bunta schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:25:
[...]

Geweldig dank je, zal hem wel over het hoofd gezien hebben denk ik.

Nog een keer schaamteloos vragen voor een Preview program invite, iemand!? :)
Done 8)

• Chrosser
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16:01

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

In de mediamarkt in Heerlen kun je wel op de Xone spelen. Het is geen officiele demokit maar ze hebben gewoon eentje in een stelling gezet met een tv. Volgens mij was fifa 14 te spelen.

niet dat je er iets aan hebt als je bij Amsterdam woont :p maar misschien voor andere tweakers

[Voor 20% gewijzigd door Chrosser op 01-09-2014 10:11]

• DrParanoid
Haha, vrouw sinds gisteravond mee verslaafd aan diablo :) de juiste getrouwd dus :P

Wel alleen co-op met mij, anders gaat ze teveel dood vind ze.

[Voor 28% gewijzigd door DrParanoid op 01-09-2014 10:19]

• Yaz
DrParanoid schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:00:
[...]
Je hebt totaal gelijk trouwens voor puur XBOX One, mensen die echter ook een Xbox 360 hebben / hadden zullen nog steeds op live een friend request krijgen (in de web interface dan). Verwarring alom :P
We zitten dan ook in het X1 topic ;). Op de 360 is niets veranderd en als je daar iemand toevoegd als friend krijg je inderdaad een pending melding etc etc.

• Arnoud Engelfriet
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14-10 14:20

Arnoud Engelfriet

ICT-jurist / Specialist internetrecht
De wet zegt niets letterlijk over waardebonnen, cadeaubonnen of andere dergelijke kredietconstructies. Er is alleen algemene regelgeving over rechten en vorderingen, oftewel juridische claims die je kunt leggen jegens iemand.

In de context van Xbox lijkt het me niet uit te maken dat je van een papieren/plastic bon naar een digitaal tegoed gaat. Waar het om gaat is dat je een claim hebt, een recht om een nader te kiezen product of dienst te krijgen. Dat het een getal in Microsoft's database is in plaats van een getal op een papier of in een magneetstrip maakt juridisch volstrekt niets uit.

Hoofdregel is dat een claim normaal oneindig lang duurt, hoewel dat in het recht nooit echt bestaat. Er is het concept van verjaring, oftewel vanaf dat moment mag je de claim niet meer opeisen bij de rechter. De termijn van verjaring is hier 5 jaar omdat het gaat om een claim die ontstond uit een overeenkomst (art. 3:307 BW).

Je kunt afspreken dat een claim eerder vervalt. Zo'n afspraak is een algemene voorwaarde, en daarover kent de wet een zogeheten zwarte lijst met verboden voorwaarden. Op die lijst staat een verbod op een voorwaarde die een claim binnen een jaar laat vervallen (art. 6:236 sub g BW).

Het maakt hierbij niet uit hoe je de afspraak noemt: verkoopvoorwaarden, EULA, TOS of "dat bordje boven de toog". Als de afspraak standaard is en voor meerdere klanten wordt gehanteerd, dan is het een algemene voorwaarde en die moet zich dan aan dit verbod houden.

Daarnaast er een grijze lijst van algemene voorwaarden die onredelijk zijn tenzij de winkelier de redelijkheid kan bewijzen. Op deze lijst staat (art. 6:237 sub h BW) een verbod op het laten vervallen van een claim als "sanctie op bepaalde gedragingen, nalaten daaronder begrepen". Je bon niet inwisselen kun je zien als een nalaten, en het ongeldig verklaren is dan een sanctie. Dit is een minder sterk argument, aangezien er vast wel een redelijk argument is om bonnen te laten vervallen (zoals dat de administratie na x jaar volloopt). Ik vind daarom het zwartelijstargument beter.

Dus: staat er niets bij de bon of kredietkoopfaciliteit, dan is het "oneindig" hoewel je na vijf jaar het niet meer op kunt eisen (verjaring). Staat er wel iets bij, dan moet dat iets minstens één jaar zijn. Staat er dat het minder dan een jaar zou zijn, dan is dat niet rechtsgeldig en dan is het "oneindig".

Er is wel eens discussie hoe dit zit bij bijvoorbeeld festivalmunten. Dat zijn ook vorderingen, maar het is nogal gek dat ik een jaar na een festival nog een biertje zou kunnen eisen van de organisatie. Binnen het systeem van algemene voorwaarden kom je daar niet uit denk ik.

Er is nog de juridische exception handler van de redelijkheid en billijkheid: als je eis redelijkerwijs onaanvaardbaar zou zijn, dan gaat ie niet door ook al zegt de wet van wel (art. 6:248 BW). Dat zou heel misschien op digitaal tegoed kunnen gelden, maar dan zou ik wel eens willen weten waarom het redelijkerwijs onaanvaardbaar is - oftewel, waarom "kom nou toch, dat is belachelijk" een gepaste reactie is als iemand het probeert.

Ook lees je her en der dat die vijf jaar alleen geldt wanneer er een uitgiftedatum op staat (maar geen vervaldatum). Staat er geen uitgiftedatum op, dan zou de bon oneindig geldig moeten zijn. Ik weet niet waar dat op gebaseerd is. Ik denk dat het idee is dat zonder uitgiftedatum niet te bewijzen is wanneer de verjaringstermijn vervalt. Als To_Tall (To_Tall in "[XBO] Xbox One - Deel 3") nog weet welke rechtszaak dat is, dan hoor ik dat heel graag.

Blijft over de vraag of Microsoft zich hieraan moet houden, omdat de EULA vast zegt dat alles onder Amerikaans recht valt. Dat is niet per se rechtsgeldig als men zich duidelijk op Nederland richt. Wie in iDeal af laat rekenen op zijn Nederlandstalige webshop, richt zich op Nederland en valt dus onder ons recht. Afdwingen is vers 2, maar dat is altijd het probleem met consumentenrecht.

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 09:10
Wat een super duidelijk en goed onderbouwde uitleg! Erg goed dat zoiets op een dergelijke manier op Tweakers aan bod komt :Y

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• DrParanoid
Pagina: 1 ... 31 ... 127 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je toegevoegd worden aan het previewprogramma: XBox One Preview Programma invite topic.

[XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen (ook voor games, giftcard etc!)
[XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
Lijst met Xbox One gamers van Tweakers --> Sta je er niet bij, voeg jezelf toe!
De vorige lijst met gamers
Xbox One vs Playstation 4 posts zijn hier niet toegestaan,

Games kopen uit de US Marketplace? Met dank aan TheVMaster hebben we daar een prachtige handleiding voor!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee