Hoofdcategorieën

Bekijk bericht in topic: XS4ALL Only

Reg. datum: 03 oktober 2002

quote:
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:52:
[...]
Ja dat is dan ook schuld van de KPN en niet van Xs4all. Heb nu al twee keer meegemaakt dat bij 'klanten' van mij (waar ik thuis de pc fix) er na een verhuizing een ander paar in de centrale werd aangesloten voor adsl dan die was aangesloten op de bedrading in het huis en waar soms nog een spraakdienst op actief was. Gelukkig zijn moderne ISRA punten hierop ingericht en heb je het zo gefixt, maar bij oude woningen ligt soms het andere paar in de kruipruimte :(
Dat zou zo maar kunnen.. Bij de overstap van ADSL van KPN naar XS4ALL Only wordt je ook overgeprikt van de Mxstream apparatuur (DSLAM) naar de Bitstream apparatuur in de wijkcentrale, en dat kan dus wel eens fout gaan (KPN monteurs die hun werk niet helemaal goed doen).. De rest is zover ik weet een geautomatiseerd proces waar eigenlijk weinig fout kan gaan..

Buiten dat is de overstap naar Only ook niet zonder risico als je lijn niet helemaal in orde is, of als je je eigen apparatuur niet helemaal hebt aangesloten zoals het hoort.. Dus niet je modem met lange telefoonkabel vanaf ISRA of nog erger secundaire aansluiting bij je PC neerzetten ofzo, maar gewoon netjes zo dicht mogelijk bij het ISRA-punt en vanaf daar UTP gebruiken.. Dat het mogelijk jaren altijd gewerkt heeft is geen excuses, Only levert namelijk hogere snelheden en is dus gevoeliger voor minder stabiele lijnen dan het tragere ADSL van KPN..

Dat je minder snelheid zou halen via Only dan met je oude ADSL van KPN abonnement zou ook zo maar kunnen als je al zo'n beetje op de max van je lijn zat en je modem minder goed intraint op de Bitstream DSLAM dan op de Mxtream DSLAM.. Modems hebben nou eenmaal verschillende chips en software en DSLAMs ook, en sommige combinaties werken beter met elkaar dan anderen.. Nou weet ik alleen helaas niet welke merken DSLAMs er staan voor Mxstream en voor Bitstream.. Iemand zou dat eens uit kunnen zoeken, en kijken welke merken modems daar het beste op intrainen..

Uiteindelijk blijft ADSL gewoon erg lastig qua haalbare snelheden en de daaraan vastzittende stabiliteit, omdat je zo afhankelijk bent van zoveel factoren welke snelheid je kan halen.. Wat dat betreft biedt kabelinternet tegenwoordig toch wel meer garantie.. Glasvezel is natuurlijk nog veel beter, maar dat is helaas nog maar heel beperkt leverbaar (ik heb het gelukkig wel al thuis)..

Bekijk bericht
Bericht:
Quote bericht:

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: