quote:
maratropa schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:28:
[...]
ja 64bit heeft dus wel zin omdat er iig geen softwarematige limiet inzit, en mocht je dus door je pci-apparaten weinig kwijt zijn, dan kun je met 64bit windows dichter bij de 4gb komen dan met 32bit windows, maar de 4gb kom je dus niet aan, daar heb je adressen boven de 4gb voor nodig.
Ik ben zelf door pci meuk meer dan 1gb kwijt dus ondanks dat ik 4gb heb zit ik met xp32 vast aan 2,9GB...maar ik kan remappen dus binnenkort maar vista 64 er op.
Aanradertje, Vista 64. Heb zelf van de week een dualbootje gemaakt om te zien of het goed loopt, vond het namelijk zonde dat ik "maar" 3,2GB kon gebruiken van de 4 en heb om die reden een poosje terug een 64 bit OEM aangeschaft.
Nu krijg ik netjes de 4GB te zien en hou ik 3,3GB over met 1 Audigy2 PCI kaartje, tegenover 3,2GB beschikbaar en ongeveer 2GB over te houden in (onder 32bit draai ik Aero + animated background, onder 64bit niet, dat verklaart waarom ik relatief meer vrij geheugen heb onder x64).
Nog een voordeel van x64, als ik me niet vergis, is dat er meer dan 2GB geheugen toegewezen kan worden aan 1 64 bit programma en dat scheelt bij mij best aardig bij het renderen van grote scenes in Maya 8.5 64 bit t.o.v. de 32 bits versie.
Ontopic >>> Knap lullig Raven. Kun je 1 van de latjes niet omruilen voor een 1GB plankje en wat centjes terug ?
@ Maratropa >>> Da's niet helemaal waar wat je zegt. Als ik in mijn BIOS Memory Remapping uit zet (Asus P5K, Intel P35) dan hou ik maar 3,25GB over tijdens POST en in Vista 64 hou ik dan ook aanmerkelijk minder over.
KneoK wijzigde dit bericht 21-05-2008 18:04 (12%)