quote:
robertwebbe schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:09:
Verder heb ik nog een idee dat ik nog steeds niet heb kunnen testen omdat ik mijn iPhone heb uitgeleend (en nog steeds niet terug heb). Op mijn Nokia N82 (of andere Symbian 60) kun je Walking Hotspot installeren. Dit is een applicatie die de internetverbinding (bijvoorbeeld HSDPA) weer kan uitzenden naar een ad-hoc wifi verbinding. Op deze manier kan ik mijn notebook dan weer voorzien van een internet verbinding op HSDPA snelheid zonder een los HSDPA modem nodig te hebben. Ik gebruik voor data meestal Vodafone en ze hebben een theoretisch maximum van 3.6 Mbps. Mijn idee is om de iPhone via ad-hoc wifi te koppelen aan mijn N82 en dan gebruik te kunnen maken van de Vodafone HSDPA verbinding. Op deze manier zou te toch al een beetje het 3G gevoel moeten kunnen krijgen op je iPhone. Heeft iemand anders dit wellicht al geprobeerd?
Volgens mij is het veel makkelijker om een paar kilometer UTP in je rugzak te stoppen en een wifi router achter je rits te stoppen (He, ben je blij me te zien of is dat een wifi router in je broek?)