Hoofdcategorieën

Bekijk bericht in topic: Arbeidsconflict omtrent ontslag

Kei-goed...
Reg. datum: 12 november 2001

quote:
robinhelmie1989 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:08:

[...]

En het wordt tijd om lid te worden van een vakbond helaas helpt me dat niet meer bij mijn conflict op dit monent
Vakbond zou je kunnen doen. Het is een beetje afhankelijk van de situatie waar je in terechtkomt, of dat de juiste keuze is. In bepaalde gevallen heb je meer aan een goede rechtsbijstandverzekering waar werk en inkomen ook onder valt.

Voor individuele gevallen is een vakbond erg nuttig en een stuk goedkoper dan een goede rechtsbijstandverzekering. Echter..... meer dan de helft van mijn kennissen (die een conflict op werkgebied hebben gehad, waaronder ikzelf) heeft te maken gekregen met collectieve zaken, zoals bijvoorbeeld een reorganisatie. In zo'n geval moet je echt mijlenver uit de buurt van de vakbonden blijven, want die doen op zo'n moment helemaal niks voor je als individu. Die gaan op dat moment gewoon voor het scenario met het laagst mogelijke aantal gedwongen ontslagen en zijn absoluut niet geinteresseerd in jouw individuele probleem. In zo'n geval heb je veel meer aan een goede rechtsbijstand, omdat die jouw belangen behartigt en niet kijkt naar "het collectief".

Na de reorganisatie van mijn laatste baas zeg ik: gelukkig was ik geen lid van de vakbond, want dat was in mijn geval echt weggegooid geld geweest. Zowel tijdens de reorganisatie hebben we niks aan ze gehad en daarvoor (CAO-onderhandelingen) ook niet. * BazzH heeft dus een goede rechtsbijstandverzekering.

BazzH wijzigde dit bericht 06-05-2008 08:13 (11%)

Think smart........ Act stupid........
Nieuwe PC is binnuh! SPECS: hier dus.

Bekijk bericht
Bericht:
Quote bericht:

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: