Hoofdcategorieën

Bekijk bericht in topic: TweakDSL ervaringen topic - Deel 26

Reg. datum: 15 november 2004

quote:
Crusader schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:04:
Even een positieve ervaring, ondanks dat ik erg huiverig was om over te stappen van mijn 10 Mbit BBned verbinding naar de 10-for-2 actie Tiscali verbinding, heb ik het toch gedaan.
Afgelopen maandag is mijn verbinding vlekkeloos overgezet. Nog nooit zo'n strakke migratie meegemaakt met korte downtime. Enkel modem hoeven aan te passen (VCI/VPI setting).
Haal op 900 meter van de centrale een zeer stabiele 16 Mbit verbinding. Latency is net zo goed of beter dan bij BBned. News downloads laten een zeer strakke lijn zien van een stabiele 1,68 MB/s download.
Aanvraag van vast IP adres was ook zeer snel geregeld via de helpdesk.

Toppie gedaan Tweak!
Mag ik eventjes bijval geven? :)

Afgelopen dinsdag hier ook van BBned 10/1 overgegaan naar de 10-for-2 Tiscali actie. Niks misgegaan gelukkig. Ik was niet thuis maar zoonlief heeft 's avonds toen hij thuis kwam niet meer hoeven doen dan nieuw modem aansluiten (had ik eerder al in de door mij gewenste bridge mode gezet), activatie pagina bezoeken en ............ dat was het dan.

We halen een strakke 1,5 Mbytes/sec effectief, van TweakNews of elders dat maakt niet echt uit, en daar mag ik niet over mopperen omdat ik iets van 1200m vanaf de centrale zit. Vlgs. de database dan.

Mijn andere, uitwonende, zoon is afgelopen dinsdag naar dezelfde aanbieding omgezet en ook dat alles in 1 keer goed en hij haalt vrijwel 2 Mbytes/sec. Zit dicht bij de centrale, de mazzelaar.

Nu nog even een vast ip en reverse DNS regelen. Ik was op vakantie dus dat schoot er bij in.

Edit-1: om 13h vast ip via helpdesk gevraagd en dat is nu om 14h30 actief. reverse DNS ook direct gevraagd maar dat is nog niet actief. Is ook wel te vroeg.

Edit-2: de reverse DNS is blijkbaar wel naar mijn eigen domein omgezet maar het moet nog overal doordringen en dat kost tijd. Kortom, helpdesk heeft gewoon vlot en netjes gedaan wat ik vroeg _/-\o_ en dat mag ook wel eens gezegd worden!

fractal wijzigde dit bericht 03-05-2008 19:27 (10%)

Bekijk bericht
Bericht:
Quote bericht:

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: