Hoofdcategorieën

Bekijk bericht in topic: [NAS] Synology DS-106/x07 ^ D-Link DNS-323 ^ Thecus 2100

As the rush comes..

quote:
Binnetie schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:48:
Ik heb mijn 500 GB hardeschijf verkocht en een 1 TB schijf aangeschaft (deze moet nog binnenkomen). Ik wil meteen wat dingen qua opslag anders doen.

Ik heb 3 pc's hier staan waar wij met 5 mensen achter zitten (er maken 5 mensen gebruik van de 3 pc's). Wat doen ze nu allemaal? Ze slaan hun bestanden overal en nergens op en gaan dan onderling bestanden kopieren van de ene naar de andere pc. Gevolg is dat ik sommige bestanden wel 3x tegenkom in het netwerk. Ook is zo lastig te achterhalen welke verbestandsversie de laatste is.

Wat ik eigenlijk wil gaan doen is dat iedereen zijn eigen inlognaam heeft (gekoppeld aan zijn haar windows account, mocht dit kunnen). Zodra de persoon inlogt en bijvoorbeeld via Word documenten wil maken en opslaan en hiervoor Mijn Documenten kiest dat ze automatisch op de Synology worden opgeslagen. Dus bestanden van bijv. c:\document and settings\user a\mijn documenten worden opgeslagen op \\diskstation\users\user a\mijn documenten.

De pc's werken hier allemaal met Windows XP pro
Is dit mogelijk?
Ik heb dit zelf nooit volledig getest in de setup die jij beschrijft, maar van wat ik lees, zeg ik: ja, het kan.

Als je de usernames en wachtwoorden op je Synology hetzelfde maakt als die van de PC's, zal dit perfect werken.
Als je per PC bij "Mijn documenten" op de rechtermuisknop klikt kun je daar een nieuwe locatie opgeven. Ik zie geen probleem waarom dat niet een netwerklocatie kan zijn, bijvoorbeeld op je NAS.

Mogelijk dat je wel even moet nadenken over het feit dat je NAS even niet beschikbaar zou zijn (als bijvoorbeeld een van de PC's wordt meegenomen naar een andere locatie, als er iets in je netwerk is, of als je NAS down is). Ik weet niet hoe Windows er dan mee om gaat als je Mijn Documenten locatie niet beschikbaar is... misschien gaat ie dan vreselijk staan bokken.

Uit je verhaal maak ik niet op of je al een Synology hebt? Je hebt een grotere disk besteld, waarvoor?

Edit: ik zie het al....
quote:
Binnetie schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 09:48:
Sinds vorige week heb ik een DS 107+ 128 mb, het is een leuk apparaat met veel mogelijkheden.
Dan kun je zelf ff een testje doen, met die rechtermuisknop actie op "Mijn documenten" in je huidige setup... ;)

Valith wijzigde dit bericht 02-05-2008 10:00 (7%)

Sys specs | Synology DS-207 128MB (2x500GB RAID1) | Canon EOS 40D | BG-E3 | 430EX | Tokina AT-X 12-24 f/4 | Tamron 28-75 f/2.8 | Canon EF 50 f/1.8II | Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM

Bekijk bericht
Bericht:
Quote bericht:

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: